Hocam alıntıladığınız mesajın alıntılandığı mesajı okursanız orda arkadaş bir önceki gezimde 12 gün boyunca ortalama 400km gittiğime inanmadı için yazmıştım onu.
Yoksa demiyorum bende her gün 600km gideceğim diye. İlk mesajımda da günlük ortalama 250km yol almak istediğimi belirttim zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------
Aksaklıklar her zaman olacaktir tabi hocam. Tur bitiş süresi için kati bir tarihimiz olmadığı için uzamasında bir sakınca yok bizim için.
Çok teşekkür ederim bu arada
Çok fazla yorum var hepsine bakamadım ama bence 50cc tercihiniz büyük bir yanlış. Yakıt tasarrufu ise mevzu 100-110-125-150 cc cup motorlar sizin motorunuzdan daha az yakıyorlar ve yol legalliğine sahipler. Motorunuz bizde bile otoban yasağına tabi iken diğer ülkelerde kim bilir neler çıkacak karşınıza. Elbette mevzu macera ve sizin tercihiniz ona hiçbirşey diyemem ancak bence bir kez daha düşünün.
a-Vize alabilecek misiniz ? Türk pasaportu bir tek harcı yatırılırken kıymetli.Herhangi bir ülkenin sınır kapısında neyle geldin kaç paran var dön geri denilme ihtimali çok yüksek.
b-50 cc vurgusu dikkat çekici bir unsur gibi görünse de ben bu 50 cc olayına şehir icinde bile karşıyım,trafiğin kendine özgü bir hızı var,o hıza ayak uyduramayan her hangi bir araç büyük tehlike arz eder.50 cc ile yapacağınız 50-60 km maksimum sürat binlerce km yolda sizi her ülkede on binlerce aracın sollaması demektir,bunlardan bir tanesi dikkatsiz olsa sonuç facia olur.Kaldı ki doguya gittikçe trafik bilinci sıfırın altına iniyor,uzakdoğu'da insanın maymun kadar bile değeri yok.
Hocam yanlış anlamayın ama sizin rotayı görünce direk Barkın'ın bu rota ile ilgili yorumu aklıma geldi.Bir Kamboçya eksik listede.Onun da yanından geçiyorsunuz.İran,Pakistan çok sıkıntılı bölgeler özellikle içki kullanıyorsanız.Hindistan'da işlek yerlerdeki trafiği bir tek videolardan gördüm korku filmi gibi.
https://www.youtube.com/watch?v=7iXg2XDzjRc&t=3098s
Anladığım kadarı ile 50cc ile yola çıkılacak ama hangi 50cc ile olduğu netleşmemiş.Muhtemelen bu konuda bir sponsor bulursa onunla yola çıkılacak.Beki bu motorun muhtemelen arıza durumunda tamiri konusundaki plan ne.Motora özel bir parçada arıza yaşanırsa nasıl temin edilecek.
Tr de bile distribütörü montaj fabrikası olan motorun parçasını aylarca temin edemiyorlar.
Bu yola ben cıksam tek mantıklı model görüyorum o da yamaha neos o da su sogutmalı olması sebebiyle.
Estafurullah, hocam;
Hindistan-Mynamar-Tayland-Malezya-Singapur rotası
Hindistan-Mynamar-Laos-Vietnam-Kamboçya-Tayland-Malezya-Singapur olarak revize edilebilinir aslında.
Yanı en fazla 1500km daha ekleyerek 3 ülke daha geçilebilir. Fakat bir ülke daha bir ülke daha derken bununda sonu yok.
İçki kullanıyorum ama tiryakisi değilim. İran da çok samimi dostlarım var, gittiğimde villalarında Türkiye de yapmadığım alemleri yaptım açıkcası. Pakistan da arkadaşım yok onun için bir şey diyemem. Fakat orda da zaten en fazla 5-7 gün arası kalmayı planlıyoruz.
Evet Hindistan trafiğinde temkinli olmak lazım. Daha önce Kamboçya ya 4 defa, Taylanda 5-6 defa gittim. İki ülkede de uzunca zaman motosiklet kiralayıp gezdim. Asyanın trafik kültürü gözümü korkutmuyor doğruyu söylemek gerekirse.
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
Hocam Malezyada 2 yıl yasadım. Air Asia uçak firmasının merkez üssü Kuala Lumpur. Bu yuzden taylanda kambocyaya japonyaya neredeyse aksam yemeği fiyatına gidip geliyorduk o zamanlar.
En büyük engelim saçma sapan bir şekilde 5000$ olan triptik depozitosu
15bin lira kasko bedeli çıkan 50cc bir motosiklet için 90bin lira depozito ödüyoruz.(motoru illegal bir şekilde oralarda satmamamız için)
Nasıl olsa geri dönünce alacaksın ver 5000$ diyebilirsiniz ama yok işte ))
Air asia ile en son 2020 ocak ayında peşpeşe 11 uçuş yapmıştım, japonya, güney kore, filipinler, malezya, kamboçya, tayland, singapur rotası ile. Aşırı ucuz olduğu için kafamda soru işaretleri vardı ama hiçbir sorun çıkmadan tüm seyahatlerimi tamamladım, aktarmalı uçuşlarda dahi sorun çıkmadı, uzakdoğunun dolmuşu gibi çalışıyor resmen firma.
En can sıkıcı olan nokta o işte önceden 200 usd olan depozito 5000 usd gibi saçma bir rakama çıkmış, KLR’yi sırf Asya’da dolaşmak niyetiyle almıştım ve hazırlamıştım fakat mümkün gözükmüyor artık.
Hocam valla helal olsun, 50 CC yi mahallede tercih etmiyorum sen dünya turu planlıyorsun. Utandım kendimden.
Ukrayna Savaşı ile başlayan saçma sapan olaylar yaşanıyor ve yaşanmaya da devam edecek gibi görünüyor.
125 cc Vespa ile Avrupa turu yapan Gülşah Merve Yüksel, Kosova' ya gitmek üzereyken Sırbistan gerginliği ortaya çıktı ve planlarını değiştirmişti sanırım.
Şimdi de Tayvan krizi hortladı. Sizin rotanız ile alakası yok ama komplo teorileri yapılmaya başlandı bile.
Bu durumu da bir araştırın isterseniz.
Ciddiye alınma şansımızı arttırmak ve kararlı olduğumuzu göstermek için hazırladığımız sunum
dosyalarına bu logoları yerleştirdik ama çok mu alengirli olmuş sizce ?
Çok sade bir şey düşünüyordum fakat, vurgulamak istediğimiz kısımları da ihmal etmek istemedik.
BU arada başlangıç noktası halen muallakta, istanbul malum dikkat çeken bir şehir.
Firmalardan baskı gelecek olursa İstanbul olacak. yoksa gönlümüzden Antalya geçiyor.
TR'den çıktıktan sonra diğer ülkelerde akaryakıt sponsorluğu zor olur. TR'de yakacağı yakıt dip toplamda çok düşük kalır
Enjoy the ride
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)