Eski model maxi scooter almaya hevesliyim ama hiç bir usta tavsiye etmiyor. Masrafına da razıyım. Ya uğraşmak istemiyorlar ya da yedek parça sorunu var diyorlar ne kadar doğru bilemiyorum. Masraf yapılırda masrafına rağmen elimde patlarsa çöp, hurda olursa tek korkum o açıkcası. Almak istediğim modeller çift silindir honda fjs 600 ve sw t600 ya da eski kasa burgman 650 (gönül ister ki 2013 sonrası burgman 650 ama) Bu zamlarla yarışa tutuşamayıp vaz geçeceğim sanırım.
Motora benim gibi zamanında bakımını yapan / yaptıran illaki vardır diye düşünüyorum. Sevpa motorda 2020 de aldığım 2. joymax in 3 senedir ne bakım yapılmış her şeyini telefonuma kaydediyorum. Satarsam alacak kişi güvenle alsın diye biriktiriyorum. Bu gidiş ile perte çıkana kadar bineceğim sanırım.
Eski model motor alacaksanız "satarken kar eder miyim?" ya da "satarken zarar eder miyim?" sorularını unutun. Çünkü evet, zarar edeceksiniz. Her ne kadar her malın bir alıcısı olsa da yaptığımız her ticaretten kazançlı çıkmalıyız diye bir kaide yok. Motordan alacağınız keyfe bakın. Zaten sabah akşam hepimiz birbirimize sırf piyasası var ya da az yakıyor diye saçma sapan motorları övüp önerip duruyoruz.
Doğruya doğru artısını eksisini iyi hesaplamanız lazım. Size gözü kara bir şekilde "alın, binin" diyemem tabi ki. Benim kullandığım motorun halen aktif bir grubu var FB.de, motorla ilgili bir sıkıntının kaynağını çözemesem soracağım cevap alacağım bir mecra var, piyasada motoru tanıyan ustalar var, bir şekil yedek parçaya erişim imkanım var. Siz de mesela bu konuları bir tartın, eski kullanıcılarıyla bol bol görüşün derim.
Ne statörmüş arkadaş... Kronik bir sorun mu bu modelde?
Bir de, zincir yağlama sistemi olmasına rağmen ne kadar gidiyor bir zincir? Sanki arada çok ciddi bir fark yok gibi...
Aslında statörümü yakan şeyin eskimiş aküm olduğunu çok geç ve tesadüfen anladım. Bu kanıya varmam "fazil" isimli üyemizin 2016'da paylaştığı bir mesaja tesadüfen ulaşmamla oldu. Aküyü yeniledim, 20.000 km.dir bir sıkıntı yok. Adamın mesajını sakladım, ne kadar teşekkür etsem azdır.
Zincir yağlama sistemini memnuniyetle kullanıyorum, gerçekten çok pratik ama benim zincirleri ben 20.000 km.de bir değiştiriyorum. Ben biraz hart hurt gaz açan , kapatan bir kullanıcıyım. Bende 20.000'e doğru her ne kadar gerdirme payı hala çok olsa da baklalarda bir gevşeme bir sıkılaşma gördüğüm an, alttan zincire vurduğumda zincirin üstünde değişik bir hoplama olduğunda, zincirden saçma sapan sesler gelmeye başladığında anında zincir dişli setini yeniliyorum. Daha tecrübeliler benden daha iyi bilir ama bence zinciri esas mahveden ani gaz açmalar ve kompresyona bindirmek gibi abuk subuk kullanımlar, yağ mağ bu işin süsü, hikaye.
20K km 12K mil eder. Yağlamadan bağımsız zincirin daha çabuk bitmesi sorun bence. Doğruduzgün yağlama yapmamama rağmen daha çabuk zincir dwğiştirdiğim hiç olmadı, ki kullandığım motosikletler hep 600cc ve üstüydü. Tahmin ettiğim üzere bu otomatik yağlama zamazingoları çok da efektif bir şey değil anlaşılan.
ben olaya daha komplike yaklaşıcam.2000 yılı öncesi 600 yada 1000 cc binenler düzgün biniyordu o yuzden yuksek cc motorları ikinci el almak mantıklıydı.2000in basından itibaren o kültür yokoldu eski spor motorlar çok el değiştirdi ve çok yoruldu.birinci sebep bu o yuzden.
diğer neden genel olarak 2005 den sonra motosiklet firmaları en başta ktm ve triumph üst düzey fren amortisör ve şase kullandı.belki bu iki marka alınabilir.
bir diğer neden eski motor ile yeni motorlar arasındaki teknolojik fark.yeni motorlar az yakıyor.parçaları kolay bulunabiliyor.hemen hemen hepsi yüksek yol tutus ve iyi frenlemeyle geliyor.
şöyle açıklayayım a virajından b virajına hızlanıyorsun altında 600f var hızın 100 den 170 e çıktı ve viraja 120 ile girmek zorundasın.600f in frenlerini amortsiörlerini bilmiyorum ama yavaşlamak zor olabilir.
altında 250cc bir motosiklet olsa a virajından b virajına 140 a kadar hızlanırsın virajı da az bir frenlemeyle dönersin.
bir diğer konu parça güncelliği tabiki.
benim için durum biraz da psikolojik.şuan bende duke 390 var.gözğm kapalı içim rahat biniyorum.
ancak altımda eski bir 600 cc olsa yolda korkarım belki fren tutmaz belki zincir atar.belki motor arıza verir yağ atar falan.
bakım kolaylığıda cabası.artık çoğu usta 600cc altı mootorları sorunsuz topluyorlar.
genelde yüksek cc motorlarda parça çoklugundan dolayı toplarken birşeyler eksik oluyor.
bir de tek silindirin toplama kolaylıgı var.tek buji tek silinidir )
kontrol edilecek yerler belli yani
ben de en başta kawsaki 750s alıcaktım.duke 390 ile arasında fark yoktu.risk alamadım.kawa 115beygir 2005model 90bin km,duke 2015 model 20bin kmdeydi.
bir dğier konu göreceli ancak son zamanlarda herkesin bahsettiği gibi düşük cc ile hızlı gitmek yüksek cc den daha zevkli ve güvenli.manevra kabiliyeti ve yavaslaması daha dengeli.
bu tabi sizin benim gibi düz insanlar için geçerli.içinde yarışcçı ruhu olan insan gene 100beygir üstü motosiklet alıyor.
ya da çok zenginse hobi olarak lüks motosiklet ile 2-3 tur atıp eve dönüyor.
bbaşlıktaki konu bize ait değil,yabancı forumlarda da aynı konu defalarca açılmış.çok büyük kısım yeni motosikletten yana.
yukarda birinin yazdığı gibi araba olsa 50 yaşında alınır toparlanır sürülür.
çünkü arabanın toplaması hem ucuz hem de kapalı şase içindesin en kötü 70km ile çarpar kurtulursun
eyorlamam bu kadar.
bu demek değilki bazı motorlar alınmaz.ilgilenen varsa pırlanta gibi modeller var eski olarak.
ktm 950sm -smt,990 duke 990 sm ve 990 smt.triumph tigerlar.
tam emin değilim ama sanırım eski ducati monsterda alınabilir.
yamaja xj6 lar iyi.
Otomatik yağlamayı ben pratikliğinden ötürü kullanıyorum, cidden işime yarıyor ama hiçbir zaman zincirin ömrünü uzatacağını düşünmedim. Bir de zincirin bitmesi kıstası kişiden kişiye değişiyor demek ki. Ben gevşek sıkı bakla gördüğüm an "zincir ölmüş" derken bir başkası bakla eksiltip yoluna devam edebilir ve "zincir iyi durumda" diyebilir.
Açık konuşayım; bir sonraki motorum da zincirli olacaksa şimdiki motorumdaki sistemi söküp yeni motora takarım. Lakin 40-50-80k km aynı zinciri kullanmak bilemiyorum, bence çok zor. Belki de benim sürüşüm çok yanlış.
Makul. Diğer türlü arada bir yağlamak gerekiyor. Daha önceden ATP'nin zincirin ömrünü uzattığı iddiası vardı da... Malum, öyle olunca sanki alet fiyatını kendi ödüyormuş gibi bir durum oluyor.
Abilerim bu konu kafamı son zamanlarda çok kurcalıyor, forumda görünce de resmen benim için açılmış dedim . MT-03 660cc tam olarak aradığım motor. Tek silindirin sağlam torku ve "kurşun geçirmez" denen Tenere bloğuyla 150.000TL civari fiyatlarda sarı sitede. O paraya ikinci el ölü MT-25, sıfır çinli hintli almaktansa 15 yaşlarındaki bu motoru almak kafama çok daha fazla yatiyor ama öğrenci olarak ne kadar masraf cikarir ve altından kalkabilir miyim bilmiyorum. Siz ne diyorsunuz büyük bir hata mı olur, bi cf moto alıp önüme mi bakmalıyım
Çok çok geçmiş olsun.
Motosikletle mi oldu kaza?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)