yatırım olur evet niye olmasın.ama bence max 1 sene olmalı bu iş.örneğin geçen sene bu zamanda güzel bir set 3000 tl falandı şu an 7 binlerde falan geziyor.1 sene sen o lastiği güzelce saklardın şimdide takardın.tutupta atıyorum 0 motor almışındır yanında da set almışsındır 3 sene sonra takıcam falan dersen olmaz o setin hakkı yattığı yerde gider.olurmu evet olur ama tam randıman alamazsın 1 sene max bence kararında ve mantıklı olur saklıcak yerin var ise
https://tradingeconomics.com/united-states/inflation-cpi
Kullanım ömrü başka raf ömrü başka doğru koşullarda saklarsan bir senede bir şey olmaz ama alırım kömürlüğe koyarım bahçeye poşetler koyarım dersen alma …
Lastiğin sıfır gibi görünmesinin bir önemi yok hamur özelliğini yitirirse o lastik çöp ..
Basit örnek veriyim bazı Çin malı motorlarda naylon lastik olur adam 5-6 sene o lastikle sürer 20-30 bin km yol yapar lastiğe bak ilk günkü fabrikadan sanki dün çıkmış gibidir .. yani lastiğin şekline çok takılmayın hamuru özelliğini yitirirse o lastik çöptür ..
Burda mevzu paranın değeri değil seneye yüksek maliyetlerden firmalar bazı üst sınıf pahalı lastikleri getirtmeye bilir enflasyon oranlarından döviz artışlarından ötürü alınırsa konulursa bir köşeye bundan alınır..
Yaa abd enflasyonunu biliyoruz cok sukur.Enflasyomist ortamda gelen parayi harcamak mantikli da nereye kadar ?
Camasir deterjanina zam gelmiyor mu ? Haftada iki kutu ton baligi yiyorum,zam gelecek diye 100 kutu ton baligi mi alayim napim
Enflasyonu cok dusunen varsa yuzde 5 usd faiz veriliyor veya buyuk sirketlerin doviz tahvilini alsin,300 usd lik hahaha
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
Bu arada enflasyon var diye her mal ayni oranda fiyati artmaz.
https://ridermagazine.com/2014/08/06...ere-es-review/
https://www.motorcycle.com/specs/yam...t-n-r-/es.html
2014 yilinda super tenere es 16.000 usd mis.
2022 yilinda 16.300 olmus
Ozellikle super tenere sectim cunku 2014 ile 2022 ayni motor diyebiliriz.
8 yillik abd enflasyonu nerdeeee aradaki cuzzi fark nerdeee.
Resmen yine ekonomi dersi veriuorum..logaritmikk,ogren bunlari
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------
Sok sok sok 2014 yilinda 16.000 degil 16.200 mus..8 yilda 100 usd fark !!
Kenara koyayim su super tenereyi enflssyon var diyenlere gecmis olsun :p
Enflasyonun olmadığı geçmiş 8 yıl ile %10'a dayanan enflasyonun olduğu bugünü ve yarını kıyaslamak.
Çıtayı her seferinde daha da yükseğe çıkarıyorsun.
https://www.in2013dollars.com/us/inf...4?amount=16200
2014 yilinda 16.200 dolar ne olmus bir bak o zaman zeki cocuk.
Hayir neden sidik yarışına giriliyor onu anlamiyorum.
1 milyon dolarlik yat aliyim mi bekleyim mi denmemis.
300 usd icin bu kadar takla atacaksaniz ton baligi stoklamayi da ihmal etmeyin
İsin ironik tarafi da su;
Ben az yaktiriyirum diye cimri diyolar,motorun hakkkiii ver hakkini falan diyorlar ama gel gor ki milllet biten balatasini sanayide caktirma kivamina gelmis
Alllahin sopasi var,kafaniza kafaniza vuruyor.ama bunlar daha iyi gunlerimiz
Al gitsin kanka, ya da getir beraber yiyelim paraları 😂
Birde lastik seçimi yakıtı ne derece etkiler acaba,iastik seçiminde bu konu ne derece önemlidir.
Kullanım stili ve güzergah ile (varsa) fazla kilolardan kurtulmak yakıta iki lastik arasındaki farktan 100 hatta 1000 kat fazla etki edecektir. O kadar detaya kafa yormaya gerek yok. Stilinize güzergahınıza ve yükünüze uygun şişirin yeter ki.
Lastik modeli değil de ebatı etkiliyor daha çok. Genişledikçe tüketim artıyor, inceldikçe düşüyor. Ama şöyle bir şey de var. Bazı lastikler "yumuşak hamur" mu diyeyim artık bilemiyorum, yere daha çok yapışma (zemine esneme) özelliğinden dolayı biraz daha yakıt tüketimi yaratır çünkü "düşük hava basıncı ile sürme/negatif yuvarlanma direnci" efekti yaratır. Bu da hareket etmek için daha fazla enerji gereksinimi demek.
Şu an otomobile göre konuştum ama herhalde matematik aynıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)