Feleğin çemberinden geçmiş SYM Fiddle 2
Reklamlar
-
Dostlar merhaba, çok yakın bir arkadaşım kurye olarak çalıştığı yer kapanınca orada çalışırken kullandığı motosikleti satın aldı. Aynı fiyata daha iyi seçenekler vardı fakat arkadaşım öğrenci olduğu ve bazı meselelerden üzerinde haciz olduğu için elden taksit yapan tek seçenek patronuydu (Kredi kartları kapalı, öğrencinin de kenarda birikmiş parası olmuyor bu server'de)
Arkadaşım bir yandan okulunu okurken bir yandan trendyol gibi çalışma saatleri uygun bir platformda kuryelik yapmak zorunda olduğu için bu scooterla yolumuz böylece kesişti, hikaye böyle. İşin kötü yanı 8 ay bu motosikletle birlikte olmak tek seçenek. Sat kurtul yok, büyük masraf yapmak yok çünkü elde birikmiş para yok. Hem okul masrafları çıkacak, hem şahsi masraflar çıkacak hem de motorun masrafları çıkacak kuryelik yaparak. Bu yüzden tamir seçenekleri genel olarak günü kurtarmak üzerine olmak zorunda. Yoksa iki haftasonu sabahtan geceye dalıp bu motosikleti fabrika çıkışı haline tekrar getirmeyi inanılmaz istiyorum şu anda.
Geçmişine dair bildiklerimiz, kuryelikte 6 ay kadar kullanılmış. Ondan önce dükkan sahibinin eşinin şahsi motosikletiymiş.
- Yeni motor yapılalı 10.000 km olmamış, taze bir motor var üstünde. Fakat toplayan ustanın gözünün ferine zulmedeyim. Motorun elimden gelen her yerine söküp bakıyorum, vidaların ağzı hep bozulmuş, tırnaklar kırılmış, orijinalde olmayan çok fantastik yollarla onarıma gidilmiş. Usta baya bir şey biliyor ama buralardan değil, uzay teknolojisi. Yoksa çalışmazdı bu motosiklet.
Şu ana kadar fark ettiklerim,
Artçı ayaklıkları yok, yerine inşaat demiri kaynatmış süper zekalı bir eleman.
Hava emme hortumu diye bir parçamız var, varyatörün, hava kutusunun oralardan bir yerden çıkış yapıyor. Hah işte bizde o yok, sadece yeşil ile işaretlediğim kısım var. Gerisi maket bıçağı ile kesilmiş, çok nizami bir kesik. Neden bilmiyorum, aydınlanmak istiyorum. [IMG][/IMG]
- yine hava kutusundan çıkan şöyle bir hortum var, içinden bir zamanlar bir şeyler akıyormuş tortular var. Şu an bir yere bağlı değil, ben benzin, benzin buharı vs atılacak bir şeyin tekrar içinden geçebileceği çıkarımına vardım kitapçıktan bakarken. Emin değilim, fikri olanın fikirlerine açığım. [IMG][/IMG]
Hepsi tamam, ulan motosikletin hava filtresinin üstündeki süngeri yırtıp filtenin ızgaralarının yarısını nizami olarak kesmek neden canım usta? Motora hava mı az geldi? Nefes mi alsın istedin yavrucak, bir açık hava filtresi deneyiminde mi bulunmak istedin? Usta hepsini bilinçle yapmış ama neden yapmış ben çözemiyorum. Zaten motopit'te parçalar yine pahalı hava filtresi 160 lira. Bu motosiklette hangi parçaları yan sanayi kullanmak mantıklı, hangisi değil bilmiyorum. Kayış için orijinal kullanın diyen çok olmuş, mümkünse kayışta orijinale geçilir koptuğu zaman.
[IMG][/IMG]
Hadi tamam, hava filtresini açık hava filtresi yapmak istedin, ya hu hava kutusunun hortumunu neden kestin? Motor her yerden hava alıyor, hava emme hortumunun hortumu yok, hava filtresinin filtresi yok, hava hortumunda 1 lira çapında kesik var. [IMG][/IMG]
Scooter'in son hızı 90 civarlarında. Hava kutusu elemanları bu durumdayken, kayış orijinal değilken ve bagalar kötü durumdayken son hız yine de fena değil bence. Ben bir varyatör bakımı ile bu motosikleti adam ederiz diyordum fakat her baktığım yerden masraf çıkıyor, arkadaşım motoru söküp bakmamı yasakladı. Tamir edecek bütçe yok, bende de o kadar teknik bilgi yok zaten.
İşin komik yanı, motor kalkışta çok titreşimli ve zor kalkmasınım dışında bir problem göstermiyor şu anlık. 3,5 litre civarında bir yakıt tüketimi var. Biz. bunu düzeltmeye kalksak kesin bir yeri bozulur. Yapan usta çok paranormal bir ayar tutturmuş, motorun tüm parçaları bozuk ama bozuk parçalardan sağlam bir bütün çıkartmış. Şu an sanırım bloğun taze olmasının ekmeğini yiyoruz. Önümüzdeki 8 ay kuryelik yapacak bu motosiklete kısa vadede kesin düzelt, kontrol et büyük masraf açar dediğiniz konular varsa elim geldiğince bakmaya çalışayım, yapamadığımı ilerleyen zamanlarda ustaya götürelim.
[IMG][/IMG]
Bu da muayene öncesi bari temiz gözüksün de bir de muayeneden kalmayalım fotoğrafı, muayeneden de kaldık. Ön balata bitmesi, gidon son dayamanın etkisiz olması ve gidon boşluğundan. Bir de 10 tane falan hafif kusur sanırım Hepsi bir şekilde yapıldı (teneke koladan sac keserek falan en son) ve bugün 26.07.2022'de bu kırmızı trafiğe tekrar katıldı. Yandan çekmediğim için belli olmuyor, bazı küçük grenajlar eksik. Çok fazla çizik, boya kalkması var. Maddi açıdan rahatladıkça bu motosiklet eksiksiz ve orijinal hale dönecek. Aklıma gelmişken motorun far tası da saçma oynuyor, şu an aşağı bakıyor, ön çamurluğu çok güzel aydınlatıyor. Allahtan İstanbul'un çok merkezi bir yerinde, aydınlıkta kuryelik yapıyor da aydınlatma ihtiyacı minimum, geri kalanını da eldeki far yapıyor zaten, ayarsız sadece.
Buna da şükür, yürüyor, duruyor ve dönüyor. Zaten çok sevdiğim bir tasarım, ve dayanıklı bir alet. Zamanla kusurları giderildikçe güzelliği ortaya çıkacaktır. Şu motoru her şeyi bittikten sonra açık vespa yeşiline boyanmış, vespa stickerları ile görmek istiyorum. İşte ben de böyle popüler kültür özentisi bir adamım, çaktırmıyorum.
Bu konuyu arada güncellerim, güzel bir anı olarak kalsın. Know how, teknik tavsiyeleri, uyarıları olanların yardımına sonuna kadar açığız.[COLOR="Silver"]
Reklamlar
-
O hortum hava filtre kutusunun altından çıkan, supaplardan geri basılması muhtemel yağın biriktirilip doğru şekilde bertaraf edilebilmesi için yapılmış bir hortum. Filtre kutusu altında yerini bulursanız takabilirsiniz.
Adamın hava emişi bu kadar rahatlatma çabasının ana nedeni motoru doğru şekilde toparlayamamış olmasının yarattığı eksiklikleri giderme çabası. Siz düzelttikçe o da düzelir.
Gidondaki boşluk konusu kritik, kaza nedenlerinden biri. Eğer furş takımını sıkarak ayarladıysanız bir süre idare edecektir ama bir dahaki sefere yataklarında boşluk yaparak aynı etkiyi yaratır ki bu da kazaya nedendir. Kısa sürede 4 yatağıyla birlikte değiştirmeye çalışın.
Far o kadar bozuk ayarlı olamaz. Far ampulü doğru değildir veya doğru şekilde takılmamıştır. Bu nedenle far içi ışık kırılması yanlış gerçekleşir ve far doğru şekilde aydınlatamaz. Far ampulünü söküp standart ama kaliteli bir markanınkiyle değiştirin. Ucuzlarının 3 katıdır (Varta-Narva-Phillips...) ama sakın ucuzuna kaçmayın. 1000 km yapamadan patlar 5-6 kat pahalıya gelir.
Kayış orjinal ölçülerde BANDO veya Mitsuboshi(Yazım hatası yok) marka olursa sorun çıkmaz. Bagaları da mutlaka orjinal ağırlıkta olanları ile ve ya orjinal ya da yine BANDO marka ile değiştirin. Ön varyatör kayıcılarını da(ön varyatördeki 3 plastik görünümlü küçük tırnak parça) mutlaka orjinalleri ile değiştirin.
Varyatör bakımını yaparken arka varyatörü söküp içindeki pim yatağını doğru yağ ile ve doğru şekilde temizleyip yağlamalısınız. Malesef ki onu siz yapamazsınız, sökmek için darbeli sıkma sökme tabancası ve (doğru hatırlıyorsam) metrik 40 lokma gerekir. İşini bilen bir ustaya varyatör için diğer parçaları da alıp gidip, asıl istediğinizin "arka varyatörün tamamen sökülüp bakımının yapılması" olduğunu söyleyerek ve peşinen tamamen sökeceğinin garantisini aldıktan sonra makine başında durarak işi yaptırın. O geri zekalı beyinsiz ustacığın hava filtresi kısmını haşat etmesinin nedeni o arka varyatör bakımını yapmaması ve etkilerini bilmemesi. İşte konu bu denli hassas. İşlem sonrası hava filtre emiş hatalarını kendiniz düzeltirsiniz.
Şanzıman yağını değiştirin ve şanzıman havalandırma hortumunu temin edip yerine takın (30cm' 10mm çapında silikon hortum iş görür).
Lastik basınçlarınızı sürekli kontrol edin. Motor yağı değişmediyse değiştirin. Kalitesiz marka sakın kullanmayın, yarı sentetik 10W-40 ve mümkünse MA sınıfı yağ işinizi görür. Aksi halde doğrudan "Petrol Ofisi Yarı Sentetik 4lt 10W-40 motor yağı" alıp onu kullanın. İlk başta az da olsa fazla verirsiniz, ama daha 2. değişimde kendini amorti eder, 5 kez yağ değişimi yaparsınız o kadar yağla. Bu önemli, çünkü litresine şu anda 150TL vereceğinize 4 lt' sine 250tl kadar verip alacaksınız. Ekonomik bazda scooter' larda kullanabileceğiniz en ideal seçeneklerden biridir, ki MA sınıfı değil. Yine de öneririm.
Acil olanlar bunlar ve sizin şu anda bütçenizi zorlayacak olan ve aslında en kritik kısım varyatör bakımı. Parçaların tamamı elinizde olmadan, arka varyatör bakımını doğru yapacak adamın da parasını ayırmadan yapamaz, onu yapamazsanız makineyi asla düzeltemezsiniz. İlk hedef o olsun.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
O hortum hava filtre kutusunun altından çıkan, supaplardan geri basılması muhtemel yağın biriktirilip doğru şekilde bertaraf edilebilmesi için yapılmış bir hortum. Filtre kutusu altında yerini bulursanız takabilirsiniz.
Adamın hava emişi bu kadar rahatlatma çabasının ana nedeni motoru doğru şekilde toparlayamamış olmasının yarattığı eksiklikleri giderme çabası. Siz düzelttikçe o da düzelir.
Gidondaki boşluk konusu kritik, kaza nedenlerinden biri. Eğer furş takımını sıkarak ayarladıysanız bir süre idare edecektir ama bir dahaki sefere yataklarında boşluk yaparak aynı etkiyi yaratır ki bu da kazaya nedendir. Kısa sürede 4 yatağıyla birlikte değiştirmeye çalışın.
Far o kadar bozuk ayarlı olamaz. Far ampulü doğru değildir veya doğru şekilde takılmamıştır. Bu nedenle far içi ışık kırılması yanlış gerçekleşir ve far doğru şekilde aydınlatamaz. Far ampulünü söküp standart ama kaliteli bir markanınkiyle değiştirin. Ucuzlarının 3 katıdır (Varta-Narva-Phillips...) ama sakın ucuzuna kaçmayın. 1000 km yapamadan patlar 5-6 kat pahalıya gelir.
Kayış orjinal ölçülerde BANDO veya Mitsuboshi(Yazım hatası yok) marka olursa sorun çıkmaz. Bagaları da mutlaka orjinal ağırlıkta olanları ile ve ya orjinal ya da yine BANDO marka ile değiştirin. Ön varyatör kayıcılarını da(ön varyatördeki 3 plastik görünümlü küçük tırnak parça) mutlaka orjinalleri ile değiştirin.
Varyatör bakımını yaparken arka varyatörü söküp içindeki pim yatağını doğru yağ ile ve doğru şekilde temizleyip yağlamalısınız. Malesef ki onu siz yapamazsınız, sökmek için darbeli sıkma sökme tabancası ve (doğru hatırlıyorsam) metrik 40 lokma gerekir. İşini bilen bir ustaya varyatör için diğer parçaları da alıp gidip, asıl istediğinizin "arka varyatörün tamamen sökülüp bakımının yapılması" olduğunu söyleyerek ve peşinen tamamen sökeceğinin garantisini aldıktan sonra makine başında durarak işi yaptırın. O geri zekalı beyinsiz ustacığın hava filtresi kısmını haşat etmesinin nedeni o arka varyatör bakımını yapmaması ve etkilerini bilmemesi. İşte konu bu denli hassas. İşlem sonrası hava filtre emiş hatalarını kendiniz düzeltirsiniz.
Şanzıman yağını değiştirin ve şanzıman havalandırma hortumunu temin edip yerine takın (30cm' 10mm çapında silikon hortum iş görür).
Lastik basınçlarınızı sürekli kontrol edin. Motor yağı değişmediyse değiştirin. Kalitesiz marka sakın kullanmayın, yarı sentetik 10W-40 ve mümkünse MA sınıfı yağ işinizi görür. Aksi halde doğrudan "Petrol Ofisi Yarı Sentetik 4lt 10W-40 motor yağı" alıp onu kullanın. İlk başta az da olsa fazla verirsiniz, ama daha 2. değişimde kendini amorti eder, 5 kez yağ değişimi yaparsınız o kadar yağla. Bu önemli, çünkü litresine şu anda 150TL vereceğinize 4 lt' sine 250tl kadar verip alacaksınız. Ekonomik bazda scooter' larda kullanabileceğiniz en ideal seçeneklerden biridir, ki MA sınıfı değil. Yine de öneririm.
Acil olanlar bunlar ve sizin şu anda bütçenizi zorlayacak olan ve aslında en kritik kısım varyatör bakımı. Parçaların tamamı elinizde olmadan, arka varyatör bakımını doğru yapacak adamın da parasını ayırmadan yapamaz, onu yapamazsanız makineyi asla düzeltemezsiniz. İlk hedef o olsun.
Evren hocam eline koluna sağlık, çok güzel detaylıca anlatmışsın.
Motosiklet acemi kuryelerin elinde biraz işkence çekmiş ama bundan sonra periyodik bakımları aksamaz. Orta kalitede, doğru viskozitede bir yağla 2000-2500'de bir değişimini yaparım. Petrol ofisine bir bakayım, zaten kısa km'de değişeceği için çok kaliteli bir yağ koymaya gerek görmedim ben.
Scooter'dan hiç anlamıyorum, videodan baktım şanzıman yağı kolay duruyor, muhtemelen izleye izleye yaparım onu da.
Havalı somun sökmeyi de, 40 ağzı da bulurum ama videolardan baktığım kadarıyla detaylı duruyor varyatör bakımı. Teknik bilgi istiyor, sökerim, bakarım ama bakınca bir şey anlamam muhtemelen. Eleman bakıyor videoda, yaylar değişecek diyor. Ben baksam aa burada yay var der geçerim muhtemelen, en fazla bir wd40 sıkarım. Arka varyatör işi benden çıkmaz gibi.
Orijinal kayış zaten bando, ama orijinal kayış hariç aynı ölçü bando kayış alıp da verimsiz oldu diyen birkaç kişi gördüm. Sebebini, teknik açıklamasını bilmiyorum. Son hızda düşüş oluyor denmiş.
O boştaki hortum hakkında benim de aklıma yağ veya benzini geri basması geldi, grenajlar sıkıntı olduğu için basit bir şey olduğundan sökmek istemedim, söküldüğü zaman onu da takarım ama takmaya çekiniyorum. Usta yaptığı şeyi kendi biliyor, biz de motoru toplayan usta kim bilmiyoruz ki gidip soralım niye söktün mübarek diye. O dönemki kuryelerden biri tanıdığına yaptırmış. Hava alsın diye çok zorlamış motoru ustamsı. Hava emme hortumu alayım diyorum, taksak sıkıntı çıkar mı fikrim yok, madem sıkıntı yoktu neden kesti en geniş yerine kadar, en basiti yeni hava filtresi takalım dedim, e kasıtlı kesmiş yani adam. Amaç ne diye düşünüyorum. O yüzden dediğin gibi varyatör ve mekanik kısımları halletmeden bu hava işine hiç ellemesem daha iyi olacak gibi. Varyatör ve bloğun da hem malzemesi pahalı hem işçiliği pahalı. Varyatör beklerken aradaki diğer ıvır zıvırı da halletmeye çekiniyorum.
-
Marka/Model aynı değil ama fikir vermesi açısından varyatör temizliği için şu videoyu izleyebilirsiniz.
Kayışın neresine bakılacağını, baganın neresine bakılacağını vs. açıklayarak oldukça detaylı bir video hazırlamış arkadaş.
Bir de el yapımı aparatları var onlarda sizin motor için ilham verebilir belki.
https://www.youtube.com/watch?v=yhuPcBlwsbE
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Evren hocam eline koluna sağlık, çok güzel detaylıca anlatmışsın.
Motosiklet acemi kuryelerin elinde biraz işkence çekmiş ama bundan sonra periyodik bakımları aksamaz. Orta kalitede, doğru viskozitede bir yağla 2000-2500'de bir değişimini yaparım. Petrol ofisine bir bakayım, zaten kısa km'de değişeceği için çok kaliteli bir yağ koymaya gerek görmedim ben.
Scooter'dan hiç anlamıyorum, videodan baktım şanzıman yağı kolay duruyor, muhtemelen izleye izleye yaparım onu da.
Havalı somun sökmeyi de, 40 ağzı da bulurum ama videolardan baktığım kadarıyla detaylı duruyor varyatör bakımı. Teknik bilgi istiyor, sökerim, bakarım ama bakınca bir şey anlamam muhtemelen. Eleman bakıyor videoda, yaylar değişecek diyor. Ben baksam aa burada yay var der geçerim muhtemelen, en fazla bir wd40 sıkarım. Arka varyatör işi benden çıkmaz gibi.
Orijinal kayış zaten bando, ama orijinal kayış hariç aynı ölçü bando kayış alıp da verimsiz oldu diyen birkaç kişi gördüm. Sebebini, teknik açıklamasını bilmiyorum. Son hızda düşüş oluyor denmiş.
O boştaki hortum hakkında benim de aklıma yağ veya benzini geri basması geldi, grenajlar sıkıntı olduğu için basit bir şey olduğundan sökmek istemedim, söküldüğü zaman onu da takarım ama takmaya çekiniyorum. Usta yaptığı şeyi kendi biliyor, biz de motoru toplayan usta kim bilmiyoruz ki gidip soralım niye söktün mübarek diye. O dönemki kuryelerden biri tanıdığına yaptırmış. Hava alsın diye çok zorlamış motoru ustamsı. Hava emme hortumu alayım diyorum, taksak sıkıntı çıkar mı fikrim yok, madem sıkıntı yoktu neden kesti en geniş yerine kadar, en basiti yeni hava filtresi takalım dedim, e kasıtlı kesmiş yani adam. Amaç ne diye düşünüyorum. O yüzden dediğin gibi varyatör ve mekanik kısımları halletmeden bu hava işine hiç ellemesem daha iyi olacak gibi. Varyatör ve bloğun da hem malzemesi pahalı hem işçiliği pahalı. Varyatör beklerken aradaki diğer ıvır zıvırı da halletmeye çekiniyorum.
Kural Z ' nin bahsettiği varyatör bakımını İstanbulda güzel bir arkadaş yapıyor. Bende ona yaptırdım tavsiye ederim. Lokma numarası bu arada 40 değil 38 olucak. Bilgi sahibi olman açısından kendi motoruma yaptığı bakımı paylaşıyorum. Dilersen randevu alıp gidebilirsin.
https://www.youtube.com/watch?v=i8ig...nel=TamirciAbi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)