başımıza gelecek varya olaylar birbirini bırakmıyor. arka maşaya odun keserken odun fırladı iki parmak kadar alanı içeri göçürdü, duzelirmi dersiniz ?
başımıza gelecek varya olaylar birbirini bırakmıyor. arka maşaya odun keserken odun fırladı iki parmak kadar alanı içeri göçürdü, duzelirmi dersiniz ?
Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!
M.Kemal ATATÜRK
Çekme yöntemi düzelebilir, ama mir miktar dalgalanma olabilir. Eğer sürüşte sıkıntı yapmıyorsa demiri bir daha yormaya gerek olmadığını düşünüyorum.
Bir fotoğraf atsaydın böyle tahminden öteye gidemez
Arka maşayı silikonla çektiremezler, ancak kaportacıların punta çektirmelerinin bir şansı olabilir demek isterdim ama onun da şansı yok. Punta çektirme dahi o kalınlık ve dar profildeki eziği çektiremez.
Sürüşe bir etkisini fark ederseniz maşayı değiştirin. Bu tip bir durumda değiştirmezseniz virajda, ani kaçış manevrası veya viraj çukurunda ölümünüze neden olabilecek bir etki yapacaktır(eksenel fark nedeniyle düzeltmenizin pek mümkün olamayacağı anlık yanal bir savrulmaya neden olur ki herşeyin bittiği andır).
Görsel olarak rahatsızlık veriyorsa ve sürüşü etkilemeyen, sadece görsel bir ezikse macun ve boya ile düzeltebilirsiniz. Maşanın eğrilmemiş, sadece dış sac tarafından göçük oluşmuşsa önemli değil. Kozmetik hasar.
...
Bu dışardan hiçbir şeyle düzeltilemez kötü olmuş. Tamamen söktükten sonra arkasına destek koyup çekiçlenirse anca düzelir gibime geliyor.
Punta çektirmeyle bunu düzelttiremezsiniz. Sorun kozmetik seviyesinde kalmış gibi görünüyor, kafaya takmayın. Siz asıl zinciri dikkatlice kontrol edin, o odun zincire de geldiyse zincirin bozulmaması mümkün değil. Bu arada arka dişliye de gelmiş olabilir ki arka çatalı bu şekilde yamultan kütük arka dişliyi de eğecektir.
Oncelikle gecmis olsun.
Gozumde canlanamadi acikcasi, bir odun demire bunu nasil yapabilir?
Demire bunu yapan odun parçası insana ne yapar kim bilir. Odun kesmek diyip geçmemek lazım her işin ciddi bir tehlikesi var demek ki.
O nasıl bir odunmuş öyle adama gelse sakatlayacakmış. Geçmiş olsun
Kendi işimizden edindiğim tecrübelere göre (Kereste imalatı ve palet üretimi) ağaç diyip geçmeyin, işlerken mutlaka eldiven ve gözlük takmayı ihmal etmeyin ufacık talaş, kıymık ve ağaç parçası göz kaybına bile neden oluyor, ailemde en yakın örneği ise babam 20 li yaşlarında bir gözünü hem kıymık yüzünden hemde doktorun yüzünden kaybetti (bildiğim kadarıyla kendi girmeyip stajerlere yaptırmıştı ameliyatı ve yine yanlış hatırlamıyorsam 8 kez göz ameliyatı oldu). Böyle riskler var önlemi almak çok daha önemli.
zincir dişli takım degisecekti zaten ki kontrol ettim farklı bir durum yok.
acaba zincir klavuzundan girip tamir imkanı varmı? çünkü arkası sağlam
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
15 m uzaklikta odun yarkerken fırlayan bir odun yüzüne
O parça düşündüğünüzden daha sağlam. Farklı bir nedenle Honda' nın bir motosikletinin arka çatalını sadece 1mm şişirmem gerekmişti. O yüzden çok iyi biliyorum ki, maalesef gergi kısmından girerek ezik çatalın düzeltilmesi pek mümkün değil. Canınızı sıkmayın, kimseye birşey olmamış, makinenin kafa dağılmamış, jantı kırılmamış... Nazar boncuğu deyip devam edin
...
Vay arkadaş nasıl şiddetli çarptıysa maşayı yamultmuş, görmesem inanmazdım bir odunun sekip çarpınca maşayı yamultacağına, çok feci yaw
Normalde o maşa kazada bile kolay kolay yamulan, göçen bir parça değil. Sadece fotoyu görsem çok ağır kaza geçirmiş, maşa kayaya falan çarpmış herhalde derdim...
Çok geçmiş olsun hocam, görünmez kaza dedikleri bunlar işte, olacağı varmış. Sürüşe engel bir durum gözükmüyor. Gerdirme kısmından bir demirle girip biraz içeriden kastırmayı deneseniz bile ilk haline getirmek çok çok zor. Birde düzelteyim derken daha dalgalı bir hale getirmek de var işin sonunda aman ona da dikkat.
Nazarlık olsun buda, cana geleceğine mala gelsin, kafana çok takma.
Geçmiş olsun kimseye isabet etmediği için bence çok şanslısınız , motor birini yada birilerini korumuş aslında , maşanın üzerine master koy eğim varmı kontrol et , deforme alan bölgeye ve şekline bakarak maşanın arka ucu yani teker milinin girdiği yer yarım milimetre kadar yukarı eğilmiş olabilir , maşayı söküp o salgıyı presde düzeltebilirsen gerisi kozmetik hata olarak kalır sürüşü etkilemez , sıcak işlem yapmanı asla tavsiye etmem , malzemenin sertliği kaybolacağı için bozuk yollarda yada bir hız tümseğinden vs geçerken daha ciddi tehlikelerle karşılaşabilirsiniz..
Maalesef. Belki ısıl işlem ve sırf orası için elde-tornada yapılmış bir şişirme parçası, ucuna veya içine geri çekmek için açılmış dişle birlikte kullanılırsa... Mümkün, ama olası değil. Biraz da emek-maliyet-sonuç kalitesi olarak bakılırsa mantıksız. O yüzden düzelmez diyebilirim.
...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)