F/P Enduro Tavsiye, Kaç CC? Hangi Marka? Fiyat ve Servis
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar adım Mücahit, yaşım 35 ve yazılım mühendisiyim.
Yıllar önce bir hayli scooter kullanmıştım. Sonra uzun süre ara verdim.
Yaklaşık 2 ay önce de bir Pulsar NS200 aldım.
Scooter’den farklı olarak ilk bindiğimde ağırlığının ve yönetmesinin biraz daha dikkat gerektirdiğini farkettim. Özellikle de durduğumda ve yavaşladığımda.
Sık sık, trafiğin pek nadir olduğu yerlerde (yaşadığım yer buna müsait) çokça alıştırmalar yaptım. Önceleri 3-5 km daha sonra 20-25km, 45-50km gibi denemeler yaptım. Daha sonra yine bu tarz denemeleri trafik içine de girerek yaptım. Kendime güvenim oluştuğunda bir maceraya karar verdim
İstanbul’dan yeni otobanı kullanarak Didim’e gittim. Yaklaşık 700km. Orada bir kaç gün kaldıktan sonra Marmaris’e geçtim (200km) Marmaris’te de bir kaç gün kaldıktan sonra İstanbul’a geri döndüm (750-800km) Özetle 7-8 gün içerisinde 2000km yol yaptım ve herhangi bir kaza riski atlatmadım çok şükür. Kendi limitlerimi asla zorlamadım, hiç gaza gelmedim, riskli hareketler yapmadım.
Tüm bunlara rağmen 200CC’lik bir motorun bu yolculuk için pek de yeterli olmadığını düşündüm. Bunun sebeplerini de şöyle sıralayabilirim:
1- Bir motorun son hızının yaklaşık 120-130km/h olması otobanda bu hızda giderken anlık ivmelenmeyi neredeyse imkansızlaştırdığından bir güvenlik riski oluşturabilir. Örneğin 100-110 hız ile sağ şeritten giderken önünüze bir kamyon geliyor ve siz orta şeride geçmek için yeterli ivme yakalayamıyorsunuz, yavaşlayıp orta şeridin bomboş olmasını beklemek gerekiyor.
2- Bahsettiğim 700km’lik yolları 1-2 saatte bir kısa molalar vererek tek günde kat ettin ama titreşimin etkilerini oldukça hissettim, hiç de konforlu değildi
3- Ben acemi olduğum için mi bilemiyorum ama (hava da oldukça rüzgarlıydı yer yer 48km/h ortalama 25-30km/h) rüzgar konusu beni çok korkuttu. Hiç risk yaşamadım ama olağanüstü dikkatliydim ve rüzgarın motoru sallamasından çok fazla rahatsız oldum, bu yolculuğu benim için çok zorlaştırdı, yer yer 70km hızlara düşmem gerekti korkudan.
Tüm bu deneyimler sebebiyle, hız yapmak için değil ama her an ivmelenebilmek, dolayısıyla güvenli bir sürüş için, daha fazla konfor daha az titreşim için, rüzgardan daha az korkmak için bir motorsiklet bakmaya başladım.
Bu işi sevdim ama daha güzel olmalı diye düşünüyorum
Sanırım bütçemi 160-170 bin TL’ye kadar zorlayabilirim, zaten benim motorum 65-70 bin TL yapıyor.
Tüm bu değerlendirmeleri dikkate alarak, tecrübeli abilerimden tavsiyeler bekliyorum.
Nasıl bir motor almalıyım? Marka, model, cc, servis ve parça konuları.
Teşekkür ederim.
Reklamlar
-
650-800cc bandında güzel motorlar var 2. el. Temiz bir v-strom'u hiçbirine değişmem ama, nc750 de çok yaygın.
Deneyip, hangisinde daha rahat hissettiğini görmen en doğrusu.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Forumda bir çok konu gezdim ama konu başlıklarını soru soranların yönlendirmesi gerekiyor sanırım. Çünkü bir başlıkta NC750 inanılmaz övülürken bir diğerinde çok fazla eleştirilmiş mesela. Ruhsuz motor, ağır ama güçsüz, çok hantal diyenler olmuş.
V-Strom için ise parça sıkıntısından bahsediliyor.
Her iki motorun da iyi bir alternatif olduğu belli ama gerçekten. Peki ikinci elde kaç bin km’ye kadar alınır bu motorlar? Hangi modelin altına düşmemeli yıl olarak? Yenileri bütçemi aşıyor çünkü.
-
böyle yoları artçılı kolayca gidebilmek için 650 cc en düşük tabii 800 olur 1000 cc olur transalp 700 suzuki vstorm hatta 170 k ya çok temiz varadero 1000 tavsiye ederim nc de güzel motosiklet ama bunların yanında konforsuz hem 700 hem 750 kullandım tek geziyorsan tenere 660 da olabilir
-
-
dl650, versys, triumph tiger
-
650cc lik enduroların neredeyse hepsi olur. Hepsinin birbirine göre ufak artıları ve eksileri var.
En çok aradığın özellikleri belirleyip ona göre seçimini daraltabilirsin.
Hiçbir japonda yedek parça bulamama gibi sıkıntın olmaz, en kötü japonyadan siparişi verirsin, 2-3 haftaya parça elinde olur.
Ama bazı markaların parçası çok daha pahalıdır Örnek: Kawasaki.
Yakıt tüketimi en önemli unsursa NC750x çok iyi tercih.
Vitesle uğraşamam, otomatik olsun dersen NC750x dct zaten rakipsiz.
250cc sürüp de "NC de çok hantalmış, gitmiyormuş yaaa" diyenlere itibar etmeyin, gayet yeterli torku, hızlanması ve performansı var, uzun yolda sizi asla üzmez. Ha diğer 650-700cc lerle kıyaslanınca performansı daha düşük olduğu bir gerçek ama bu uzun yolda yetersiz bir motor anlamına gelmesin. Zaten NC750 yetersiz diyenler genelde yüksek cc kullanıcıları, açıkçası bana da tracer 900den sonra diğer 650likler gitmiyormuş hissi veriyor
Konfor ön plandaysa Vstrom Dl650 güzel tercih.
Daha sportif sürüş için versys 650 (ama parçaları çok çok pahalı)
Daha arazi odaklı olması için XTZ 660z (tek silindir olması dezavantajı)
Daha yol odaklı ve yeni bir model olsun, hemde hepsinden azar azar olsun dersen tracer 700.
Yedek parça ve servis ağı olarak bakarsak Honda ve Yamahadan şaşmamak en mantıklısı.
Ama asıl olay sizde tecrübe eksikliği var. Pulsarı alalı 2 ay oldu demişsiniz, bence bir üst segmente geçmek için çok erken. Yaşından dolayı daha sakin süreceğini tahmin ediyorum ama yine de bu iş zaman istiyor. Mutlaka sürüş eğitimi vs alıp, ondan sonra kararınızı yeniden gözden geçirin. Önce eğitim alıp motor dinamiklerine ve trafiğe daha adapte olun, ondan sonra cc yükseltirsiniz. Yüksek cc ile fark etmeden yüksek hızda gireceğiniz tek bir viraj motor serüveninizin sonu olabilir, aman dikkat.
Bu ülkede motorcunun hata yapmaması yetmiyor, karşı tarafın hatalarını da karşılayabilecek tecrübe ve tekniğinin olması şart. Youtubeda AEA ve Zafer Akçay kanallarının videolarını izlerseniz bir fikir oluşması açısından çok faydası olur. Bence yüksek cc ye geçme konusunda acele etmeyin, kendinize biraz zaman tanıyın, o sırada da eğitim alın derim.
-
Yorumunuz için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Zafer Akçay’ı uzun zamandır takip ediyorum. Çok da faydalı bilgiler edindim kendisinden.
Aslında CC değişikliği için erken olduğunun farkındayım ama orada bir matematik yapıyorum. Kendi motorum henüz hiç çiziksizken, km’si azken ve garantisi devam ederken satabilirsem güzel para ediyor, satma hedefim olan bir motoru optimum seviyede iken satmak istiyorum, daha sonra en az bir kaç sene kullanacağım motor için bunları dert etmem. Acele etmemin sebebi bu aslında.
Söylediğiniz motorların hemen hepsini inceliyorum takipteyim. Belki bir ara model ile basamak yapabilirim. Benelli TRK502’ler var fiyatları uygun. Bajaj’ın Dominar 400UG var. Bunların hem cc’leri düşük diğer modellere göre hem de ara geçiş için ekonomik olarak da uygun gibiler. Bu modeller hakkında yorumunuz ne olur?
Aslında yakıt tüketimi de artık bence herkes için en önemli konulardan biri. Araba kadar yakan bir motorsiklet olmasını da istemem açıkçası, zaten arabam yeterince yakıyor
-
mucoti adlı üyeden alıntı
Yorumunuz için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Zafer Akçay’ı uzun zamandır takip ediyorum. Çok da faydalı bilgiler edindim kendisinden.
Aslında CC değişikliği için erken olduğunun farkındayım ama orada bir matematik yapıyorum. Kendi motorum henüz hiç çiziksizken, km’si azken ve garantisi devam ederken satabilirsem güzel para ediyor, satma hedefim olan bir motoru optimum seviyede iken satmak istiyorum, daha sonra en az bir kaç sene kullanacağım motor için bunları dert etmem. Acele etmemin sebebi bu aslında.
Söylediğiniz motorların hemen hepsini inceliyorum takipteyim. Belki bir ara model ile basamak yapabilirim. Benelli TRK502’ler var fiyatları uygun. Bajaj’ın Dominar 400UG var. Bunların hem cc’leri düşük diğer modellere göre hem de ara geçiş için ekonomik olarak da uygun gibiler. Bu modeller hakkında yorumunuz ne olur?
Aslında yakıt tüketimi de artık bence herkes için en önemli konulardan biri. Araba kadar yakan bir motorsiklet olmasını da istemem açıkçası, zaten arabam yeterince yakıyor
Hocam benelli kullanmadım fakat kullanan arkadşalar parça sorunu yaşadılar.
İlaveten pulsar 200 titreşim konfor gibi konularda tatmin etmediyse dominar 400'de aynı konulardan tatmin etmeyecektir. Performans olarak bir yere kadar tatmin edebilir. Titreşim ve konfor konularında Pulsar ile aynı özelliklere sahip.
-
22 Temmuz 2022, 12:30
#10
mucoti adlı üyeden alıntı
Aslında CC değişikliği için erken olduğunun farkındayım ama orada bir matematik yapıyorum. Kendi motorum henüz hiç çiziksizken, km’si azken ve garantisi devam ederken satabilirsem güzel para ediyor, satma hedefim olan bir motoru optimum seviyede iken satmak istiyorum, daha sonra en az bir kaç sene kullanacağım motor için bunları dert etmem. Acele etmemin sebebi bu aslında.
Hayat sadece matematik/ekonomi degil. 45.000km'dir motosiklet kullaniyorum, bunun yarisindan fazlasini uzun yolda yapmisimdir. 250cc uzerine cikmadim, mali olarak alabilecegim cok fazla sayida yuksek cc motosiklet varken almak istemiyorum cunku hala acemiyim. 750cc bir motosiklet icin hala ikilemdeyim kendi adima.
Siz nasil karar verdiniz 2 ayda?
-
22 Temmuz 2022, 13:18
#11
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Hayat sadece matematik/ekonomi degil. 45.000km'dir motosiklet kullaniyorum, bunun yarisindan fazlasini uzun yolda yapmisimdir. 250cc uzerine cikmadim, mali olarak alabilecegim cok fazla sayida yuksek cc motosiklet varken almak istemiyorum cunku hala acemiyim. 750cc bir motosiklet icin hala ikilemdeyim kendi adima.
Siz nasil karar verdiniz 2 ayda?
Aslında hep beraber ve ortak akılla karar vermeye çalışıyorum. Konunun amaçlarından biri de bu.
Fakat ben 650cc’de olsa o motorun 250cc gibi kullanılabileceğini düşünüyorum. Yani gaza basınca gidiyor diye basmak, insanın kendi limitlerinin üzerine çıkması doğru değil. Bu şekilde güvensiz bir kullanım yapacağımı düşünmüyorum.
Bir viraj pulsar ile 50km/h ile dönülebilirken NC700 ile de 50km/h ile dönülebiliyordur değil mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
ulkerhan adlı üyeden alıntı
Hocam benelli kullanmadım fakat kullanan arkadşalar parça sorunu yaşadılar.
İlaveten pulsar 200 titreşim konfor gibi konularda tatmin etmediyse dominar 400'de aynı konulardan tatmin etmeyecektir. Performans olarak bir yere kadar tatmin edebilir. Titreşim ve konfor konularında Pulsar ile aynı özelliklere sahip.
Yorum için teşekkür ederim. Haklısınız hatta Dominar 400’ün biraz daha titreşimli olduğunu söyleyenler de var. Parça sıkıntısı olan herhangi bir alet almış olmak da benim uykularımı kaçırır. 🙁
-
22 Temmuz 2022, 13:25
#12
Merhaba Mücahit, meslektaş sayılırız
Geçtiğimiz günlerde Oktay Motor'da CF Moto 650MT'yi inceleme şansım oldu, hiç fena durmuyordu. İncelemenizi öneririm.
-
22 Temmuz 2022, 14:11
#13
Konu tecrübe ve eğitime gelmiş, iyi olmuş. Ben de konunun başını okuyunca daha 2 ay olmuş kimse eğitim vb dememiş hayret derken devamını okuyunca gördüm.
200cc ilk başlarda az gelebilir. hatta tam da trafiğe alıştım bira uzun yol da yaptım derken bu da gitmiyormuş az daha büyüğü olsaymış deme zamanları en tehlikelisi, kendinize bir güven gelir, kaptm bu işi sürüyorum dersiniz ürkekliğiniz geçmiş olur ama bu zamanlar tehlikeli, kaza yapabilirsiniz, dikkatli olun.
Kesinlikle kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın. üzerine sürüş eğitimi de alırsanız çok daha iyi olur ama hakimiyet eğitimi şart başlangıç için.
Benim çok yakın bir arkadaşım ilk motor aldığında daha ehliyeti bile yokken gidip bmw f650 almıştı. 2 metre boyunda biri olduğu için daha küçük bir motor zaten olmazdı, ama 650cc motor alıp hemen gazlamadı, motoru aldığı gibi istanbuldan motorla ayvalığa gitme gibi bir çılgınlık yapsa da sonradan ehliyet alıp düzgünce kullanabildi. ama bu demek değildir ki herkes hemen 650cc kullanabilir. bir de yüksek hacimli motor var motor var. mt7 gibi ani hızlanabilen kontrolu nispeten zor motorlar tehlikeli ama nc750 gibi daha sakin bir motorla yeterince eğitim alırsanız tehlike azalır.
sakin sürüş karakterli bir motor alın, mesela nc750 alın, tama sürüşü zevkli değil diyorlar ama onu diyenler mt9 sürenler onlar der tabi, motoru aldığınız gibi de hakimiyet eğitimi alırsanız sonra sakin sakin kullanırsınız, bu gitmiyor aşamasına gelene kadar sizi idare eder o arada mt7 ya da tracer7 gibi daha tehlikeli motorlarla başlamamış olursunuz.
Yani kesin 200cc ile biraz daha devam edin diyemiyorum size çünkü hayatın gerçekleri var. elinizdeki motor iyi para ediyorken satma fırsatı varken değiştirmek tabi ki daha karlı olur. yazılımcısınız yani ülke ortalamasının çok üzerinde geliriniz vardır ama buna rağmen büyük patron değilsiniz ki parayı saçma lüksünüz olsun. nc750 gibi sakin bir motor alın, dct alın vitesle uğraşmayın, sonra eğitim alın keyfinize bakın.
Ya da amacınız uzun yolda çok gezmekse forza 250 ya da xmax 250 gibi bir scooter alın, otobanda bile hızı ve gücü yeterli, uzun yol için de gayet konforludur. Bu da gitmiyor artık daha büyüğü lazım diyene kadar uzun süre idare eder.
-
22 Temmuz 2022, 21:41
#14
Bir arkadaş nc750x dct hantal kıçını kaldıramıyor diyenlere inanmayın demiş
Ben Nc750x dct arkadaşa öneren biri olarak diyorum hantal bir motor çok sevdiğim sürüşü keyif veren bir motorda değil en azından bana ama genede Türkiye şartlarında en ideal en güzel motor.
Kendime almasam bile sürüşünü sevmesem bile bana göre hantal bir motorda olsa genede çok sık önerdiğim bir motordur..
-
22 Temmuz 2022, 21:59
#15
mucoti adlı üyeden alıntı
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Zafer Akçay’ı uzun zamandır takip ediyorum. Çok da faydalı bilgiler edindim kendisinden.
Aslında CC değişikliği için erken olduğunun farkındayım ama orada bir matematik yapıyorum. Kendi motorum henüz hiç çiziksizken, km’si azken ve garantisi devam ederken satabilirsem güzel para ediyor, satma hedefim olan bir motoru optimum seviyede iken satmak istiyorum, daha sonra en az bir kaç sene kullanacağım motor için bunları dert etmem. Acele etmemin sebebi bu aslında.
Söylediğiniz motorların hemen hepsini inceliyorum takipteyim. Belki bir ara model ile basamak yapabilirim. Benelli TRK502’ler var fiyatları uygun. Bajaj’ın Dominar 400UG var. Bunların hem cc’leri düşük diğer modellere göre hem de ara geçiş için ekonomik olarak da uygun gibiler. Bu modeller hakkında yorumunuz ne olur?
Aslında yakıt tüketimi de artık bence herkes için en önemli konulardan biri. Araba kadar yakan bir motorsiklet olmasını da istemem açıkçası, zaten arabam yeterince yakıyor
Benelli TRK502 bence dominar 400 den çok daha iyi bir motor ancak maalesef servis ve yedek parça sıkıntısı mevcut. Motorda bir sorun çıkarsa başınız ağrıyabilir. Dominar 400ug de güzel motor ancak naked olması sebebiyle baya rüzgar alır. uzun yolda çok konforlu olacağını düşünmüyorum. Belki bir tur camıyla bu sorun bir miktar çözülebilir. Titreşim eski dominar 400de vardı, ben beğenmemiştim. Yeni 400ug sürmedim, titreşim durumu nedir bilemiyorum.
mucoti adlı üyeden alıntı
Aslında hep beraber ve ortak akılla karar vermeye çalışıyorum. Konunun amaçlarından biri de bu.
Fakat ben 650cc’de olsa o motorun 250cc gibi kullanılabileceğini düşünüyorum. Yani gaza basınca gidiyor diye basmak, insanın kendi limitlerinin üzerine çıkması doğru değil. Bu şekilde güvensiz bir kullanım yapacağımı düşünmüyorum.
Bir viraj pulsar ile 50km/h ile dönülebilirken NC700 ile de 50km/h ile dönülebiliyordur değil mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
Yorum için teşekkür ederim. Haklısınız hatta Dominar 400’ün biraz daha titreşimli olduğunu söyleyenler de var. Parça sıkıntısı olan herhangi bir alet almış olmak da benim uykularımı kaçırır. ��
İşte o iş öyle olmuyor. Asıl olay 50 veya 100le gitmek değil, motorun o hıza çıkış süresi. Acemilerin en büyük hatası da burada oluyor. Motordan gelen güç yüksek olunca viraja anlık olarak limitlerinin biraz daha üzerinde bir hızda girmeleri daha olası. Böyle olunca da genellikle panikle bakışı kaçırıp, frene abanıp yoldan çıkıyor ve kaza yapıyorlar. Halbuki tecrübeli ve sürüş tekniklerine hakim bir sürücü girmesi gerektiği hızın biraz üzerinde bir hızda dahi viraja girse motoru limitlerine kadar kullanıp, gerekirse peg değecek kadar yatırarak rahatça o virajı dönebiliyor.
O yüzden cc yükseltmeden önce acele etmeyin, eğitim alın, biraz kilometre yapın, kendinize zaman tanıyın diyoruz. Motorda hiç joker hakkımız yok. Sadece bir kez virajda bakışı kaçırıp yoldan çıksan direkt kaza yapıyorsun.
Yoksa para sizin, istediğiniz motoru almakta serbestsiniz ama siz gelin buradakilerin sözünü dinleyip acele etmeyin. Önce bir eğitim alıp bir süre daha motorunuzu kullanın, öyle cc yükseltin. Hiçbir şey canınızdan kıymetli değil, varsın büyük motor almanız 6 ay veya 1 yıl geç olsun. Bu sürede teknik altyapıyı oturtup daha güvenli şekilde yeni motorunuzu kullanırsınız.
-
22 Temmuz 2022, 22:09
#16
Hantal da o kadar da değil (ironi)
-
23 Temmuz 2022, 00:50
#17
450-500 kiloluk İndian larda bile tek teker yapan var.
-
23 Temmuz 2022, 07:09
#18
logaritma adlı üyeden alıntı
450-500 kiloluk İndian larda bile tek teker yapan var.
Allah rahmet eylesin, Tek Teker Arif'de Goldwing ile tekere geliyordu. Büyük yetenek hep hayretle izlemişimdir.
-
23 Temmuz 2022, 12:24
#19
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Benelli TRK502 bence dominar 400 den çok daha iyi bir motor ancak maalesef servis ve yedek parça sıkıntısı mevcut. Motorda bir sorun çıkarsa başınız ağrıyabilir. Dominar 400ug de güzel motor ancak naked olması sebebiyle baya rüzgar alır. uzun yolda çok konforlu olacağını düşünmüyorum. Belki bir tur camıyla bu sorun bir miktar çözülebilir. Titreşim eski dominar 400de vardı, ben beğenmemiştim. Yeni 400ug sürmedim, titreşim durumu nedir bilemiyorum.
İşte o iş öyle olmuyor. Asıl olay 50 veya 100le gitmek değil, motorun o hıza çıkış süresi. Acemilerin en büyük hatası da burada oluyor. Motordan gelen güç yüksek olunca viraja anlık olarak limitlerinin biraz daha üzerinde bir hızda girmeleri daha olası. Böyle olunca da genellikle panikle bakışı kaçırıp, frene abanıp yoldan çıkıyor ve kaza yapıyorlar. Halbuki tecrübeli ve sürüş tekniklerine hakim bir sürücü girmesi gerektiği hızın biraz üzerinde bir hızda dahi viraja girse motoru limitlerine kadar kullanıp, gerekirse peg değecek kadar yatırarak rahatça o virajı dönebiliyor.
O yüzden cc yükseltmeden önce acele etmeyin, eğitim alın, biraz kilometre yapın, kendinize zaman tanıyın diyoruz. Motorda hiç joker hakkımız yok. Sadece bir kez virajda bakışı kaçırıp yoldan çıksan direkt kaza yapıyorsun.
Yoksa para sizin, istediğiniz motoru almakta serbestsiniz ama siz gelin buradakilerin sözünü dinleyip acele etmeyin. Önce bir eğitim alıp bir süre daha motorunuzu kullanın, öyle cc yükseltin. Hiçbir şey canınızdan kıymetli değil, varsın büyük motor almanız 6 ay veya 1 yıl geç olsun. Bu sürede teknik altyapıyı oturtup daha güvenli şekilde yeni motorunuzu kullanırsınız.
Tavsiyelerinize uyacağım, en az 6 ay daha Pulsar'ı kullanma kararı aldım. Fakat konu devam edebilir bence, 6 ay ya da 1 sene sonraki alternatifler üzerinden konuyu diğer arkadaşlar için de devam ettirebiliriz.
-
23 Temmuz 2022, 12:53
#20
mucoti adlı üyeden alıntı
Tavsiyelerinize uyacağım, en az 6 ay daha Pulsar'ı kullanma kararı aldım.
Fakat konu devam edebilir bence, 6 ay ya da 1 sene sonraki alternatifler üzerinden konuyu diğer arkadaşlar için de devam ettirebiliriz.
Bu 6 ay içinde hazır şimdi yaz mevsimindeyken kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın. Çok faydasını göreceksiniz. Bir de bu 6 ay süresince ne tarz sürerim, motorla ne bekliyorum konusu da kafanızda oturmuş olur. Mesela artık bizim meslekte çoğunlukla uzaktan çalışılıyor, işe gidip gelmek yani şehir içinde sürmek eskisi kadar çok olmuyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler