Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motogp motosikletinin inanılmaz gücü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    a dan z ye herkes biliyor bu motorların ne kadar hızlı olduğunu hızlarını vs.ama başka bir araçla kıyaslayınca neler olabilir sonucunu bilemiyoruz tabi.şahsen ağzım açık bir şekilde izledim.vidasına kadar yarışmak üzere olduğunu bu kadar belli eden başka bir yarış aracı görmemiştim.
    https://www.youtube.com/watch?v=nr-JATEcvc8
    bu araba 1000hp neredeyse ve 7 saniye 0-200 kmh hızlanma süresi var.onu geçtim üzerinde fren sistemi zaten efsane ötesi.ortada yarış vs zaten yok katliam var onu izliceksiniz.tabi üzerindeki kişinin dani perdosa olması tecrübenin dibine sahip olmasıda olayı keyifli kılıyor.tabi burada bir ducatide olabilirdi malum en hızlı motogp motosikleti dahada beter bir sonuç olabilirdi.
    son yapılan roll de adil olsun diye motor 6.vites te araba 2. viteste başlıyor varın siz düşünün
    Metehan48 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Ben hiç böyle karşılaştırmayı tahmin etmezdim ama gp motosikletlerini bu kadar hızlı olduklarını bilmezdim, aynı kanalın Panigale V4R vs M5 (800hp) vs Gtr(1600hp) videosu var düşük hızda rollde Panigale her iki arabayı da geçiyor yüksek hız rollde Gtr öne geçiyor (güncel modellere bakarsak V4R artık yok onun yerine V4S var kullanıcıları hızlanma performans konusunda pek fark olmadığını bahsediyordu) Panigale demişken 22 modeli çok nalet bir alet .

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Aralık 2019
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    E normal. Araba vardir 2 ton motor 200 kg

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Benim için sürpriz değil. Bu motorlar drag yarışlarında F1 araçlarını bile geçebiliyor. Ama bir pisti F1 araçları daha hızlı dönüyor.

    Bir de böyle karşılaştırma amaçlı drag yarışlarında birkaç mesafe (çeyrek mil, yarım mil, tam mil, vs) kullanılması daha fazla fikir veriyor normalde.
    oialdemir bunu beğendi.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Başlıkta yazdığı gibi inanılmaz bir güç motosikletlerde yok birim hacimden en fazla beygir var o da çok yüksek devirle geliyor ve otomobilleri geçmesinin sebebi budur , yüksek devir çevirebilmek için motosiklet motorlarının geometrisi torkdan fedakârlık edecek şekilde dizayn edilmiştir , tabi ağırlık olmadığı için bu motosiklet için bir dezavantaj olmuyor , yeni nesil turbo otomobillerde güçden ziyade inanılmaz bir tork var ve ağırlıklarıda sürekli artıyor , bir Golf 30 yıl önce 900 kg iken bugün ortalama 1400 kg , motosikletler ise sürekli hafifliyor tork ihtiyacıda düşüyor..

  6. #6
    papanax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM390 , Ducati Monster 797, Xmax 400
    adam yakıyordu porscheyi 1.5 milyon paundluk alet

  7. #7

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlıkta yazdığı gibi inanılmaz bir güç motosikletlerde yok birim hacimden en fazla beygir var o da çok yüksek devirle geliyor ve otomobilleri geçmesinin sebebi budur , yüksek devir çevirebilmek için motosiklet motorlarının geometrisi torkdan fedakârlık edecek şekilde dizayn edilmiştir , tabi ağırlık olmadığı için bu motosiklet için bir dezavantaj olmuyor , yeni nesil turbo otomobillerde güçden ziyade inanılmaz bir tork var ve ağırlıklarıda sürekli artıyor , bir Golf 30 yıl önce 900 kg iken bugün ortalama 1400 kg , motosikletler ise sürekli hafifliyor tork ihtiyacıda düşüyor..
    Güçten kasıt sadece hp degilki.kawasaki h2r bile 310hp yani motogp motorlarından daha güçlü.şu sen r1 v4 s1000rr alıp yüklsesen 26 270 hp cıkartsan sen yinede o porsheyi geçemezsin anca denk olursun.yarışmak için yapılan bir aracın görüldüğü üzere 5 6. Vites dahil adamla dalga geçiyor.bu işte güçtür her devri her ağırlıgı her teknolojisini dibine kadar gösteriyor.yoksa senin dediğin al bi v4r hafiflet 30 kilo e tamam işte beygir kilo oranını yakalın yapıştir olmuyor oda bir yere kadar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------

    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim için sürpriz değil. Bu motorlar drag yarışlarında F1 araçlarını bile geçebiliyor. Ama bir pisti F1 araçları daha hızlı dönüyor.

    Bir de böyle karşılaştırma amaçlı drag yarışlarında birkaç mesafe (çeyrek mil, yarım mil, tam mil, vs) kullanılması daha fazla fikir veriyor normalde.
    İyi bakmamışsin geçiyor ama motosikletler arabaları sonradan geçerler.yani drag yarısında motosikletler avantajli degil.gücü gösteremeden 400 metre biti veriyor.bu video da adam arabayla aynı hatta daha iyi kalkış bile yapıyor.ki karşısındaki araba araba değil yani pistte yarışmak icin yapılan beygir ile yola çıkmak için yapılan beygir baya baya farklı oluyor.pist için emisyon yok ses sınırı yok az yakıcak derdi yok.2 tane ayni hpde taşit çıksın pist için olanı onu katleder.bu video nun devami kesin gelir bence.bugatti chrion ile bi deneseler zevkli olur 270hp vs 1500hp

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......Güçten kasıt sadece hp degilki........s1000rr 270 hp cıkartsan sen yinede o porsheyi geçemezsin......
    Güç ölçülen bir şeydir ve birimide hp dir , kelime başka neyi kastedebilir ? motosikletin boyasını mı kastediyor acaba :D

    bendeki 110 bg 1200 cc BMW şu arkadaki 3300 cc 6 silindir yavruyu 200 e kadar öttürüyor ;)

    standart bir enduro bile 8000 devir çevirir ve 150-200 arası her türlü alır..

    https://resimyukle.io/r/NRicdCK6s4

  9. #9

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bin yıllık geyik ..

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bin yıllık geyik ..
    1000 yıl önce içeri emmeli dışarı üfermeli motormu vardı yav :p

  11. #11
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güçten kasıt sadece hp degilki.kawasaki h2r bile 310hp yani motogp motorlarından daha güçlü.şu sen r1 v4 s1000rr alıp yüklsesen 26 270 hp cıkartsan sen yinede o porsheyi geçemezsin anca denk olursun.yarışmak için yapılan bir aracın görüldüğü üzere 5 6. Vites dahil adamla dalga geçiyor.bu işte güçtür her devri her ağırlıgı her teknolojisini dibine kadar gösteriyor.yoksa senin dediğin al bi v4r hafiflet 30 kilo e tamam işte beygir kilo oranını yakalın yapıştir olmuyor oda bir yere kadar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------



    İyi bakmamışsin geçiyor ama motosikletler arabaları sonradan geçerler.yani drag yarısında motosikletler avantajli degil.gücü gösteremeden 400 metre biti veriyor.bu video da adam arabayla aynı hatta daha iyi kalkış bile yapıyor.ki karşısındaki araba araba değil yani pistte yarışmak icin yapılan beygir ile yola çıkmak için yapılan beygir baya baya farklı oluyor.pist için emisyon yok ses sınırı yok az yakıcak derdi yok.2 tane ayni hpde taşit çıksın pist için olanı onu katleder.bu video nun devami kesin gelir bence.bugatti chrion ile bi deneseler zevkli olur 270hp vs 1500hp
    F1 araçlarının kalkışı çok kötüdür, yere basma gücü 100km/st hızdan sonra ancak etkili olmaya başlar.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    F1 araçlarının kalkışı çok kötüdür, yere basma gücü 100km/st hızdan sonra ancak etkili olmaya başlar.
    Son düzenlemeler nedir bilemiyorum , kurallar kitabı baya bi değişti takip edemedim ama F1 de çekiş kontrol gibi zavazingolar uzun yıllar yasaktı , kalkışda ki sorun birazda bu sebeple olabilir..

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Düzlükte MotoGP motorunun karşısına bişey çıkarılmaz.

    Ayrıca düzlük de güç ve ağırlıktan ibaret tabii ki. S1000RR'ı 270hp'ye çıkartırsanız ve 30kg da hafifletirseniz MotoGP motorundan çok bir farkı kalmaz, düzlüklerde. MotoGP motorlarının manyadığı yer lastikler ve amortisörler.

    Detaylı izlemedim Carwow videolarında sıkıntıdan bileklerimi kesesim geliyor ama, eğer Porsche'nin LC'sini kapatmadılarsa (ki niye kapatsınlar) farklı bir dezavantaj durumu da var. POrsche'de canavar gibi bir launch control sistemi vardır, MotoGP'deki launch sistemleri çok tel maşa.

    -

    Arabalarla motosikletlerin çok kıyaslanacak bişeyleri yok düzlükte. Benim düldük XJ6F varken arkadaşın Cayman ile denemiştik, 100-200'de hiç şansı bile olmuyordu, benim göbeğe rağmen. Tabii ben 200'e çıkıp önde finishe geldiğim esnada arkadan çok acımasız şekilde gelmeye başlamıştı orası ayrı. Ama bahsettiğim motor da XJ6 =)

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzlükte MotoGP motorunun karşısına bişey çıkarılmaz.

    Ayrıca düzlük de güç ve ağırlıktan ibaret tabii ki. S1000RR'ı 270hp'ye çıkartırsanız ve 30kg da hafifletirseniz MotoGP motorundan çok bir farkı kalmaz, düzlüklerde. MotoGP motorlarının manyadığı yer lastikler ve amortisörler.

    Detaylı izlemedim Carwow videolarında sıkıntıdan bileklerimi kesesim geliyor ama, eğer Porsche'nin LC'sini kapatmadılarsa (ki niye kapatsınlar) farklı bir dezavantaj durumu da var. POrsche'de canavar gibi bir launch control sistemi vardır, MotoGP'deki launch sistemleri çok tel maşa.

    -

    Arabalarla motosikletlerin çok kıyaslanacak bişeyleri yok düzlükte. Benim düldük XJ6F varken arkadaşın Cayman ile denemiştik, 100-200'de hiç şansı bile olmuyordu, benim göbeğe rağmen. Tabii ben 200'e çıkıp önde finishe geldiğim esnada arkadan çok acımasız şekilde gelmeye başlamıştı orası ayrı. Ama bahsettiğim motor da XJ6 =)
    Hangisiydi yanlış hatırlıyor olabilirim , Porche veya Audi nin 4×4 çekiş kontrol sistemi bizim Anadol'ların yağ pompasından türetilerek yada geliştirilerek meydana getirilmiş , ortak firmalar belki ikiside aynı mantıkla çalışıyordur ama Audi Quatro ile 80 ler de fırtına gibi esmişti , hatta Amerika da pistlerde yasaklanmıştı da koca devler rahat nefes almıştı :D

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangisiydi yanlış hatırlıyor olabilirim , Porche veya Audi nin 4×4 çekiş kontrol sistemi bizim Anadol'ların yağ pompasından türetilerek yada geliştirilerek meydana getirilmiş , ortak firmalar belki ikiside aynı mantıkla çalışıyordur ama Audi Quatro ile 80 ler de fırtına gibi esmişti , hatta Amerika da pistlerde yasaklanmıştı da koca devler rahat nefes almıştı :D
    Yağ pompasından transfer kutusu mu yapmışlar o nasıl iş ya
    Evet kritik olmayan şeylerde genellikle çokça ortak işleri var. Ama mesela Porsche DSG'ye elini sürmüyor.

    Audi'ye bir yasak değil de 4 çeker sistemleri bir dönem yasaklandı bazı kategori pist yarışlarında. Kaldı ki bence de asfalt için çok eblek bir sistem AWD

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ pompasından transfer kutusu mu yapmışlar o nasıl iş ya
    Evet kritik olmayan şeylerde genellikle çokça ortak işleri var. Ama mesela Porsche DSG'ye elini sürmüyor.

    Audi'ye bir yasak değil de 4 çeker sistemleri bir dönem yasaklandı bazı kategori pist yarışlarında. Kaldı ki bence de asfalt için çok eblek bir sistem AWD
    Geç oldu arayamadım konuyu merak edenler nette bilgi bulabilir , Anadol' un yağ pompasının içindeki dişlilerin çalışma mantığını kopyalamışlardı , Audi Amerika da pist yarışlarında ilk sezonunda devasa güçlü 8 silindirlileri bozuk para gibi harcamıştı , bunuda Quatro çekiş sistemiyle becermişti demekki pisttede avantajı var , Amerikalılar şok yaşarken akıllarına başka birşey gelmeyince 4×4 ü dolayısıyla bunu kullanan tek marka olan Audi yi kendi kıtasına postaladılar :D

  17. #17
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ pompasından transfer kutusu mu yapmışlar o nasıl iş ya
    Evet kritik olmayan şeylerde genellikle çokça ortak işleri var. Ama mesela Porsche DSG'ye elini sürmüyor.

    Audi'ye bir yasak değil de 4 çeker sistemleri bir dönem yasaklandı bazı kategori pist yarışlarında. Kaldı ki bence de asfalt için çok eblek bir sistem AWD
    Group B yarislarinda 4x4 izin vermemislerdi.

  18. #18
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangisiydi yanlış hatırlıyor olabilirim , Porche veya Audi nin 4×4 çekiş kontrol sistemi bizim Anadol'ların yağ pompasından türetilerek yada geliştirilerek meydana getirilmiş , ortak firmalar belki ikiside aynı mantıkla çalışıyordur ama Audi Quatro ile 80 ler de fırtına gibi esmişti , hatta Amerika da pistlerde yasaklanmıştı da koca devler rahat nefes almıştı :D
    Vay be bizim Anadol'a bakın Quatronun mucidi .

  19. #19
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay be bizim Anadol'a bakın Quatronun mucidi .
    Anadolda, Kent motoru kullanilmis, yani pek bizim sayilmazdi aslinda. O yag pompasinin mucidi kimdi ona bakmak lazim.

  20. #20
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anadolda, Kent motoru kullanilmis, yani pek bizim sayilmazdi aslinda. O yag pompasinin mucidi kimdi ona bakmak lazim.
    Anadolların aslında sadece ismi yerli, Tasarım İngiliz (Reliant) şasi, motor, difransiyel ve şanzıman Ford Escort Mk2 alt yapısı kullanılmış. Ama menşei mevzusunu bir kenara bırakarısam ve teknik olaya girersem blokları ve şanzımanı bakımlarını yaparsanız öldüremezsiniz (Ustalar bir şekil başarıyor) çünkü yapısı döküm çelik. Türkiye'de malesef pek kaliteli parçaları bulunmuyor ama yurt dışında hazı turbo kiti, yarış frenleri dahi mevcut. O dönemin Rolls Royce larınde bulunan gösterge markası bizim Anadolla aynı marka .


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)