motogp motosikletinin inanılmaz gücü
-
a dan z ye herkes biliyor bu motorların ne kadar hızlı olduğunu hızlarını vs.ama başka bir araçla kıyaslayınca neler olabilir sonucunu bilemiyoruz tabi.şahsen ağzım açık bir şekilde izledim.vidasına kadar yarışmak üzere olduğunu bu kadar belli eden başka bir yarış aracı görmemiştim.
https://www.youtube.com/watch?v=nr-JATEcvc8
bu araba 1000hp neredeyse ve 7 saniye 0-200 kmh hızlanma süresi var.onu geçtim üzerinde fren sistemi zaten efsane ötesi.ortada yarış vs zaten yok katliam var onu izliceksiniz.tabi üzerindeki kişinin dani perdosa olması tecrübenin dibine sahip olmasıda olayı keyifli kılıyor.tabi burada bir ducatide olabilirdi malum en hızlı motogp motosikleti dahada beter bir sonuç olabilirdi.
son yapılan roll de adil olsun diye motor 6.vites te araba 2. viteste başlıyor varın siz düşünün
Reklamlar
-
Ben hiç böyle karşılaştırmayı tahmin etmezdim ama gp motosikletlerini bu kadar hızlı olduklarını bilmezdim, aynı kanalın Panigale V4R vs M5 (800hp) vs Gtr(1600hp) videosu var düşük hızda rollde Panigale her iki arabayı da geçiyor yüksek hız rollde Gtr öne geçiyor (güncel modellere bakarsak V4R artık yok onun yerine V4S var kullanıcıları hızlanma performans konusunda pek fark olmadığını bahsediyordu) Panigale demişken 22 modeli çok nalet bir alet .
-
E normal. Araba vardir 2 ton motor 200 kg
-
Benim için sürpriz değil. Bu motorlar drag yarışlarında F1 araçlarını bile geçebiliyor. Ama bir pisti F1 araçları daha hızlı dönüyor.
Bir de böyle karşılaştırma amaçlı drag yarışlarında birkaç mesafe (çeyrek mil, yarım mil, tam mil, vs) kullanılması daha fazla fikir veriyor normalde.
-
Başlıkta yazdığı gibi inanılmaz bir güç motosikletlerde yok birim hacimden en fazla beygir var o da çok yüksek devirle geliyor ve otomobilleri geçmesinin sebebi budur , yüksek devir çevirebilmek için motosiklet motorlarının geometrisi torkdan fedakârlık edecek şekilde dizayn edilmiştir , tabi ağırlık olmadığı için bu motosiklet için bir dezavantaj olmuyor , yeni nesil turbo otomobillerde güçden ziyade inanılmaz bir tork var ve ağırlıklarıda sürekli artıyor , bir Golf 30 yıl önce 900 kg iken bugün ortalama 1400 kg , motosikletler ise sürekli hafifliyor tork ihtiyacıda düşüyor..
-
adam yakıyordu porscheyi 1.5 milyon paundluk alet
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Başlıkta yazdığı gibi inanılmaz bir güç motosikletlerde yok
birim hacimden en fazla beygir var o da çok yüksek devirle geliyor ve otomobilleri geçmesinin sebebi budur , yüksek devir çevirebilmek için motosiklet motorlarının geometrisi torkdan fedakârlık edecek şekilde dizayn edilmiştir , tabi ağırlık olmadığı için bu motosiklet için bir dezavantaj olmuyor , yeni nesil turbo otomobillerde güçden ziyade inanılmaz bir tork var ve ağırlıklarıda sürekli artıyor , bir Golf 30 yıl önce 900 kg iken bugün ortalama 1400 kg , motosikletler ise sürekli hafifliyor tork ihtiyacıda düşüyor..
Güçten kasıt sadece hp degilki.kawasaki h2r bile 310hp yani motogp motorlarından daha güçlü.şu sen r1 v4 s1000rr alıp yüklsesen 26 270 hp cıkartsan sen yinede o porsheyi geçemezsin anca denk olursun.yarışmak için yapılan bir aracın görüldüğü üzere 5 6. Vites dahil adamla dalga geçiyor.bu işte güçtür her devri her ağırlıgı her teknolojisini dibine kadar gösteriyor.yoksa senin dediğin al bi v4r hafiflet 30 kilo e tamam işte beygir kilo oranını yakalın yapıştir olmuyor oda bir yere kadar
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
watercolours adlı üyeden alıntı
Benim için sürpriz değil. Bu motorlar drag yarışlarında F1 araçlarını bile geçebiliyor. Ama bir pisti F1 araçları daha hızlı dönüyor.
Bir de böyle karşılaştırma amaçlı drag yarışlarında birkaç mesafe (çeyrek mil, yarım mil, tam mil, vs) kullanılması daha fazla fikir veriyor normalde.
İyi bakmamışsin geçiyor ama motosikletler arabaları sonradan geçerler.yani drag yarısında motosikletler avantajli degil.gücü gösteremeden 400 metre biti veriyor.bu video da adam arabayla aynı hatta daha iyi kalkış bile yapıyor.ki karşısındaki araba araba değil yani pistte yarışmak icin yapılan beygir ile yola çıkmak için yapılan beygir baya baya farklı oluyor.pist için emisyon yok ses sınırı yok az yakıcak derdi yok.2 tane ayni hpde taşit çıksın pist için olanı onu katleder.bu video nun devami kesin gelir bence.bugatti chrion ile bi deneseler zevkli olur 270hp vs 1500hp
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
.......Güçten kasıt sadece hp degilki........s1000rr 270 hp cıkartsan sen yinede o porsheyi geçemezsin......
Güç ölçülen bir şeydir ve birimide hp dir , kelime başka neyi kastedebilir ? motosikletin boyasını mı kastediyor acaba :D
bendeki 110 bg 1200 cc BMW şu arkadaki 3300 cc 6 silindir yavruyu 200 e kadar öttürüyor ;)
standart bir enduro bile 8000 devir çevirir ve 150-200 arası her türlü alır..
https://resimyukle.io/r/NRicdCK6s4
-
-
19 Temmuz 2022, 15:19
#10
logaritma adlı üyeden alıntı
Bin yıllık geyik ..
1000 yıl önce içeri emmeli dışarı üfermeli motormu vardı yav :p
-
19 Temmuz 2022, 15:28
#11
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
Güçten kasıt sadece hp degilki.kawasaki h2r bile 310hp yani motogp motorlarından daha güçlü.şu sen r1 v4 s1000rr alıp yüklsesen 26 270 hp cıkartsan sen yinede o porsheyi geçemezsin anca denk olursun.yarışmak için yapılan bir aracın görüldüğü üzere 5 6. Vites dahil adamla dalga geçiyor.bu işte güçtür her devri her ağırlıgı her teknolojisini dibine kadar gösteriyor.yoksa senin dediğin al bi v4r hafiflet 30 kilo e tamam işte beygir kilo oranını yakalın yapıştir olmuyor oda bir yere kadar
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
İyi bakmamışsin geçiyor ama motosikletler arabaları sonradan geçerler.yani drag yarısında motosikletler avantajli degil.gücü gösteremeden 400 metre biti veriyor.bu video da adam arabayla aynı hatta daha iyi kalkış bile yapıyor.ki karşısındaki araba araba değil yani
pistte yarışmak icin yapılan beygir ile yola çıkmak için yapılan beygir baya baya farklı oluyor.pist için emisyon yok ses sınırı yok az yakıcak derdi yok.2 tane ayni hpde taşit çıksın pist için olanı onu katleder.bu video nun devami kesin gelir bence.bugatti chrion ile bi deneseler zevkli olur 270hp vs 1500hp
F1 araçlarının kalkışı çok kötüdür, yere basma gücü 100km/st hızdan sonra ancak etkili olmaya başlar.
-
20 Temmuz 2022, 11:10
#12
watercolours adlı üyeden alıntı
F1 araçlarının kalkışı çok kötüdür, yere basma gücü 100km/st hızdan sonra ancak etkili olmaya başlar.
Son düzenlemeler nedir bilemiyorum , kurallar kitabı baya bi değişti takip edemedim ama F1 de çekiş kontrol gibi zavazingolar uzun yıllar yasaktı , kalkışda ki sorun birazda bu sebeple olabilir..
-
20 Temmuz 2022, 12:53
#13
Düzlükte MotoGP motorunun karşısına bişey çıkarılmaz.
Ayrıca düzlük de güç ve ağırlıktan ibaret tabii ki. S1000RR'ı 270hp'ye çıkartırsanız ve 30kg da hafifletirseniz MotoGP motorundan çok bir farkı kalmaz, düzlüklerde. MotoGP motorlarının manyadığı yer lastikler ve amortisörler.
Detaylı izlemedim Carwow videolarında sıkıntıdan bileklerimi kesesim geliyor ama, eğer Porsche'nin LC'sini kapatmadılarsa (ki niye kapatsınlar) farklı bir dezavantaj durumu da var. POrsche'de canavar gibi bir launch control sistemi vardır, MotoGP'deki launch sistemleri çok tel maşa.
-
Arabalarla motosikletlerin çok kıyaslanacak bişeyleri yok düzlükte. Benim düldük XJ6F varken arkadaşın Cayman ile denemiştik, 100-200'de hiç şansı bile olmuyordu, benim göbeğe rağmen. Tabii ben 200'e çıkıp önde finishe geldiğim esnada arkadan çok acımasız şekilde gelmeye başlamıştı orası ayrı. Ama bahsettiğim motor da XJ6 =)
-
20 Temmuz 2022, 14:36
#14
killingroad adlı üyeden alıntı
Düzlükte MotoGP motorunun karşısına bişey çıkarılmaz.
Ayrıca düzlük de güç ve ağırlıktan ibaret tabii ki. S1000RR'ı 270hp'ye çıkartırsanız ve 30kg da hafifletirseniz MotoGP motorundan çok bir farkı kalmaz, düzlüklerde. MotoGP motorlarının manyadığı yer lastikler ve amortisörler.
Detaylı izlemedim Carwow videolarında sıkıntıdan bileklerimi kesesim geliyor ama, eğer Porsche'nin LC'sini kapatmadılarsa (ki niye kapatsınlar) farklı bir dezavantaj durumu da var. POrsche'de canavar gibi bir launch control sistemi vardır, MotoGP'deki launch sistemleri çok tel maşa.
-
Arabalarla motosikletlerin çok kıyaslanacak bişeyleri yok düzlükte. Benim düldük XJ6F varken arkadaşın Cayman ile denemiştik, 100-200'de hiç şansı bile olmuyordu, benim göbeğe rağmen. Tabii ben 200'e çıkıp önde finishe geldiğim esnada arkadan çok acımasız şekilde gelmeye başlamıştı orası ayrı. Ama bahsettiğim motor da XJ6 =)
Hangisiydi yanlış hatırlıyor olabilirim , Porche veya Audi nin 4×4 çekiş kontrol sistemi bizim Anadol'ların yağ pompasından türetilerek yada geliştirilerek meydana getirilmiş , ortak firmalar belki ikiside aynı mantıkla çalışıyordur ama Audi Quatro ile 80 ler de fırtına gibi esmişti , hatta Amerika da pistlerde yasaklanmıştı da koca devler rahat nefes almıştı :D
-
20 Temmuz 2022, 21:34
#15
-
20 Temmuz 2022, 23:53
#16
killingroad adlı üyeden alıntı
Yağ pompasından transfer kutusu mu yapmışlar o nasıl iş ya
Evet kritik olmayan şeylerde genellikle çokça ortak işleri var. Ama mesela Porsche DSG'ye elini sürmüyor.
Audi'ye bir yasak değil de 4 çeker sistemleri bir dönem yasaklandı bazı kategori pist yarışlarında. Kaldı ki bence de asfalt için çok eblek bir sistem AWD
Geç oldu arayamadım konuyu merak edenler nette bilgi bulabilir , Anadol' un yağ pompasının içindeki dişlilerin çalışma mantığını kopyalamışlardı , Audi Amerika da pist yarışlarında ilk sezonunda devasa güçlü 8 silindirlileri bozuk para gibi harcamıştı , bunuda Quatro çekiş sistemiyle becermişti demekki pisttede avantajı var , Amerikalılar şok yaşarken akıllarına başka birşey gelmeyince 4×4 ü dolayısıyla bunu kullanan tek marka olan Audi yi kendi kıtasına postaladılar :D
-
21 Temmuz 2022, 00:18
#17
killingroad adlı üyeden alıntı
Yağ pompasından transfer kutusu mu yapmışlar o nasıl iş ya
Evet kritik olmayan şeylerde genellikle çokça ortak işleri var. Ama mesela Porsche DSG'ye elini sürmüyor.
Audi'ye bir yasak değil de 4 çeker sistemleri bir dönem yasaklandı bazı kategori pist yarışlarında. Kaldı ki bence de asfalt için çok eblek bir sistem AWD
Group B yarislarinda 4x4 izin vermemislerdi.
-
21 Temmuz 2022, 00:23
#18
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hangisiydi yanlış hatırlıyor olabilirim , Porche veya Audi nin 4×4 çekiş kontrol sistemi bizim Anadol'ların yağ pompasından türetilerek yada geliştirilerek meydana getirilmiş , ortak firmalar belki ikiside aynı mantıkla çalışıyordur ama Audi Quatro ile 80 ler de fırtına gibi esmişti , hatta Amerika da pistlerde yasaklanmıştı da koca devler rahat nefes almıştı :D
Vay be bizim Anadol'a bakın Quatronun mucidi .
-
21 Temmuz 2022, 00:26
#19
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Vay be bizim Anadol'a bakın Quatronun mucidi
.
Anadolda, Kent motoru kullanilmis, yani pek bizim sayilmazdi aslinda. O yag pompasinin mucidi kimdi ona bakmak lazim.
-
21 Temmuz 2022, 00:36
#20
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Anadolda, Kent motoru kullanilmis, yani pek bizim sayilmazdi aslinda. O yag pompasinin mucidi kimdi ona bakmak lazim.
Anadolların aslında sadece ismi yerli, Tasarım İngiliz (Reliant) şasi, motor, difransiyel ve şanzıman Ford Escort Mk2 alt yapısı kullanılmış. Ama menşei mevzusunu bir kenara bırakarısam ve teknik olaya girersem blokları ve şanzımanı bakımlarını yaparsanız öldüremezsiniz (Ustalar bir şekil başarıyor) çünkü yapısı döküm çelik. Türkiye'de malesef pek kaliteli parçaları bulunmuyor ama yurt dışında hazı turbo kiti, yarış frenleri dahi mevcut. O dönemin Rolls Royce larınde bulunan gösterge markası bizim Anadolla aynı marka .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)