Minority Report'taki otonom araçlar geliyor aklıma, hoş değil... Bu fikir bana son derece uzak ve itici.
Minority Report'taki otonom araçlar geliyor aklıma, hoş değil... Bu fikir bana son derece uzak ve itici.
Otonom sisteme örnek YouTube da Türkiye de çekilmiş bir video var araba cls idi galiba yada s kasa tam bilmiyorum adam otonom alıyor araç viraja girdiğinde artık yoldaki şeritlerimi okuyamıyor ya da yolda birden fazla şerit varda diğerine mi gidiyor araba virajda dümdüz gidip tarlaya giriyor …
YouTube da aratırsanız bulabilirsiniz ..
Kötü örnek değil de otonom kendini tam aksine en sertli en zorlu koşullarda kanıtlamalı şehir içinde rahat olur çünkü her yer bakımlı ama uzun yola çıktığında yollar o kadar bakımlı değil .. hatta bazen yolda şerit tazelemesi yapıyorlar eski şerit çizgisini tam tutturamıyorlar çift gibi oluyor onlar bile sistemin kafasını karıştırır ..
Şehir içi iyi mi? Memleket hala kavşaklarda çizgilerin nasıl olması gerektiğini çözemedi. Başkentin pek çok şehiriçi yolunda şerit yok. Şırnak değil, başkent yani.
70 80 yaşına gelince anca görürüz otonom olaylarını.şu anki yol durumları otonom sürüşe uygun değil aksine kazaya davetiye çıkartıyor.tesla lar bile abd de kaç tane kazaya karışıyor yolların geniş büyük ve düz olmasına rağmen.avrupada çok daha virajlı çok daha ışıklı ufak yollar var oralarda çok daha zor.benim araçta yarı otonom şu an kullandığım.2 kişi kullanıyormuş gibi oluyor aslında güzel olay.ne o sana bırakıyor nede sen ona verebiliyorsun arabayı ortak sürüyorsun.bence normalide bu şekil olmalı ki yeni çıkan araçlar hep bu sistem üzerine kurulu.hız sabitlemeyi açıyorsun 140 a kur o önündeki arabayı algılıyor o kaçla gidiyorsa sende o hızla gidiyorsun mesafeyi koruyor.şerit takibide açıyorsun şeritten çıkmıyor araba kendi kendine dönüyor vs.ama bunları daha çok şehirler arası yollarda kullanabiliyorsun güvenlik ve rahatlık sağlıyor senide yormuyor.tabi dediğim gibi insan gibi yol ve şerit lazım.ortada şerit yok ise araba şerit takibi yapmaz yapamaz refüje çıkıverirsin şehir içinde kaza önleme sistemi 3 kere zincirleme kazadan korudu beni daha önce uyardı ve daha erken frene bastım.o anı gözün görmesi zor yada geç fark ediyorsun dolayısyla kazaya karışıyorsun.2 kere de avm den geri geri çıkarken kendisi ani fren yaptı kolonlardan görmediğim araba ve onunda umrunda olmadan tam gaz geçmesinden dolayı olası avm kazasından korudu.
olucakmı evet olucak ilk abd de olucak bu full otonom işi ki şu an var ama riskli.ben tesla videosu izledim mesela adamlar gece 12de arabaya biniyor gideceği yeri işaretliyor hızı ayarlıyor koltukları yatırıp uyuyorlar sabaha araç hedefe gelmiş oluyor en imrendiğim olay bu işte 0 zaman kaybı uçağa otobüse gerek yok
insiyatif ve vicdan gibi konularda bölgesel kodlarla iş yaparlar artık.
mesela şehir içinde yayalara kırmızı yandığı anda dedesinin elinden kaçıp kurtulan ve yola fırlayan küçük bir çocuğu mu ezecek? yoksa diğer şeritteki küçük çocuğu yakalamak için koşan dedeyi mi ezecek? Doğuya gittikçe çocuğu ezme ihtimali daha yüksek olur.
yapay zekanın insan zekasının yerini dolduramayacak olan noktası acil durumda alabileceği kişisel kararlar, yani feragat,ayrıcalık gibi konularda neyi kodlarsanız onu yapar,ancak toplumun yargı değerleri değil ülkeden ülkeye semtten semte bile değişebilir.
- Seritte takibi, cruise control vs varsa, Level1
- Serit degistirme, surucuyu kontrol etme/uyarma, park asistani vs varsa, Level2
Level5 merak edenler, Google'in Waymo'suna bakabilir.
https://waymo.com
Bizim sürücüler Level 0. Şeritte gidemiyor millet.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)