Scooter da Kavrama Isınması Normal Mi?
Reklamlar
-
Özellikle uzun yol sürüşlerinde(90 km/h de 100-150 km yol yapınca skuter ön ve arka kavramalarının olduğu blok el değmeyecek kadar ısınıyor. (Suzuki Burgman200, Yamaha xcity 250) Bu durum skuterlerin genel bir zafiyetimidir? Yoksa zincir/dişli olanlar da aynı şekilde ısınıyor mu? Bu kadar ısıya baga-kayış nasıl dayanıyor şaşırıyorum.
Reklamlar
-
Kayış kaçırıyor olabilir mi acaba?
-
Şu ana kadar kullandığım xmax, nmax, pcx ve birkaç Çinli scooter de de durum bu şekilde. Yüksek cc motosikletlerde de eminim zincir el değmeyecek raddeye geliyordur ama yağlı zincire mola esnasında hiç dokunup deneyimlemedim. Scooterlerin jantı da baya ısınıyor.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Kayış kaçırıyor olabilir mi acaba?
Hayır. Kaçıran kayışın aşınmasına bakarak anlayabilirsiniz. Kayış kaçırmıyor. Kaşka skuter kullanıcılarından da duydum bunu. Ve önceki skuterimde de aynı ısınma vardı. Önceki üstelik 3 bin km. de bir temizliği burç vs yerlerin yüksek ısı gresi ile yağlanması yapılıyor.
Benim tahminim skuterlerin bir özelliği bu. Yüksek hızla dönen ve sürekli kavrama yapan bu parçalar doğal olarak çok ısınıyor. Bu yüzden de çok daha rahat olsa da özellikle uzun yol yapılan skuterlerin ön ve arka kavrama parçalarının daha çabuk eskidiğini düşünüyorum. Ve hatta gözlemliyorum.
Vitesli motorlarda da zincir/dişli bu kadar olmasa da (Çünkü kavrama yapmıyor) ısınıyordur sanırım.
degerk adlı üyeden alıntı
Şu ana kadar kullandığım xmax, nmax, pcx ve birkaç Çinli scooter de de durum bu şekilde. Yüksek cc motosikletlerde de eminim zincir el değmeyecek raddeye geliyordur ama yağlı zincire mola esnasında hiç dokunup deneyimlemedim. Scooterlerin jantı da baya ısınıyor.
Özellikle arka jant. Arka kavramanın ısısından dolayı. Yüksek ısınma nedeniyle(uzun yolda) önceki skuterimde arka jant herhangi bir darbe olmaksızın göbekten yamulmuştu. Değiştirmek zorunda kalmıştım. Bu yüzden vitesli motorlara göz öldürmeye başladım.
-
Bir kaç sene önce you tube'da egeden istanbula gelirken uzun yolda cayır cayır yanan daelim s3 advance geldi aklıma. Bilir kişi raporunda plastik (arka) fren hortumunun delinip yangını öyle başlattığını okumuştum. Hava sıcaklığından dolayı İzmirde böyle durumlar yaşıyorsanız akdeniz de özellikle Adana da yaşayanlara nasıl oluyordur kim bilir.
-
Alman_ adlı üyeden alıntı
Bir kaç sene önce you tube'da egeden istanbula gelirken uzun yolda cayır cayır yanan daelim s3 advance geldi aklıma. Bilir kişi raporunda plastik (arka) fren hortumunun delinip yangını öyle başlattığını okumuştum. Hava sıcaklığından dolayı İzmirde böyle durumlar yaşıyorsanız akdeniz de özellikle Adana da yaşayanlara nasıl oluyordur kim bilir.
Skuterde sevemediğim tek şey bu durum.Yüksek ısıdan dolayı arka kavrama pimlerinin bırakması sonucu arka kavrama parçalanması olayı bile biliyorum.
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
Özellikle uzun yol sürüşlerinde(90 km/h de 100-150 km yol yapınca skuter ön ve arka kavramalarının olduğu blok el değmeyecek kadar ısınıyor. (Suzuki Burgman200, Yamaha xcity 250) Bu durum skuterlerin genel bir zafiyetimidir? Yoksa zincir/dişli olanlar da aynı şekilde ısınıyor mu? Bu kadar ısıya baga-kayış nasıl dayanıyor şaşırıyorum.
Varyatör içinde bir havalandırma olması gerekiyor. Onun tıkanmadığından, sürgerli ise süngerinin temiz olduğundan emin olun. Bir nebze de olsa ısıyı düşürmeye yardımı olabilir. Yine de malesef scooter' ların tamamında varyatör grubunun ısınması normaldir. Bu nedenle yağlanacak noktalarda grafit gres kullanılmasına özen gösterilmeli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------
degerk adlı üyeden alıntı
Şu ana kadar kullandığım xmax, nmax, pcx ve birkaç Çinli scooter de de durum bu şekilde. Yüksek cc motosikletlerde de eminim zincir el değmeyecek raddeye geliyordur ama yağlı zincire mola esnasında hiç dokunup deneyimlemedim. Scooterlerin jantı da baya ısınıyor.
Zincirler düşündüğünüz gibi ısınmıyor. Bunun en büyük etkeni sistemin tamamen açık çalışması ve zincirin çalışma mantığı. Kayışın gerilme ve esnemesi tüm yapıyı etkiler ve ısınmasına neden olur. Yani kayış çalışırken ısınmaya meğillidir, ne kadar çok açısal değişiklik gerçekleştirirse o kadar çok ısınır. Oysa zincirde gerilme ve esnemeler yok denecek kadar azdır. Kabaca örneklemek gerekirse kayışın çalışmasını, elinize aldığınız bir plastiği sürekli iki zıt yönde esnetmeye(bu durumda ısınıp yorulup kopacaktır), zinciri ise kapı menteşesine benzetebilirsiniz. Sanırım daha kolay anlaşılır oldu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler