Boya,sprey ya da yeni grenaj?
-
Merhabalar arkadaşlar, motosiklet serüvenime turuncu blueberry 50 cc ile başladım. Acemi olduğum için kapalı alanda çalışırken motoru yatırdım, motorun şuan ki görüntüsü pek hoşuma gitmiyor. Motordaki derin çizgileri nasıl giderebilirim ? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------
https://resimyukle.io/g/g6LsgKcyK8
Reklamlar
-
Boya dedigimiz sey artık cok ucuz degil.. Grenaj setinin bile cok birsey tutacagını dusunmuyorum. Cok kafaya takıyorsanız degiştirin.. Ha ben olsam.. şimdi alır satacagım zaman taktırırdım.
https://www.trendyol.com/kuba/kuba-b...ir-p-205923354
Buna göre ustadan alacagınız işcilik + boya masrafıyla karsılastırısınız maliyetleri..
-
üç seçeneğiniz var;
1- grenajı değiştirmek
2- ustaya boyatmak
3- kendin boyaman
kendin boyuyacaksan en temizi sırasıyla zımpara-macun-zımpara-astar-zımpara-boya-vernik şeklinde olacaktır. eliniz bu işlere yatkınsa, vaktiniz ve yeriniz de var ise maaliyetleri hesaba katarak düşünmek lazım.
-
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim en iyisi grenajları hazır tutup satılacağı zaman değiştirmek. Kullanıcı kılavuzuna baktım fakat lastik havaları ile ilgili herhangi bir bilgi bulamadım. Genellikle iki kişi kullanıyoruz, 3.5-10 lastik ebatlarına kaç psi hava basmalıyım ? Sorulardan dolayı sizleri bunalttıysam kusura bakmayın .
-
OkanGul adlı üyeden alıntı
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim en iyisi grenajları hazır tutup satılacağı zaman değiştirmek. Kullanıcı kılavuzuna baktım fakat lastik havaları ile ilgili herhangi bir bilgi bulamadım. Genellikle iki kişi kullanıyoruz, 3.5-10 lastik ebatlarına kaç psi hava basmalıyım ? Sorulardan dolayı sizleri bunalttıysam kusura bakmayın
.
Satacağın zamana kadar gözüne batmadan kullanabiliyorsan, bence çizikleri ile sat. Grenajlara vereceğin bedelden daha az bir miktar pazarlıkla düşersin. Beğenmez ise almasın. Çiziksiz motor olmaz.
-
Bende sizin gibi düşünüyorum. 100 km ancak sürebildim ama şimdiden yetmediğini hissediyorum, Motosiklet ehliyeti alıp PCX125'e geçiş yapmanın hayallerini kurar oldum
-
Benim başımada grenaj çiziği gelmişti ve kendim tamir etmiştim, grenaja derin çizik açmayıp sadece boyayı kaldırdıysa macunsuz işi halledebilirsiniz bu işi yaparken mutlaka plastik astarı alın sebebi ise kullanılan plastik pek kaliteli değil ve bir kısıma attığınız boya tutup diğer kısımdaki boya çatlama yapabiliyor bunun için plastik astar kullanmalısınız, spreyle boya atacağınız zaman spreyin atış alanı çoktur yazılara ve diğer aksamlara boya sıçratıp kötü görünüm elde ederseniz bunun için yazıları söküp o grenaj haricindeki heryeri maskelemeniz gerekmektedir ki düzgün sonuç elde edersiniz, eğer ustaya yaptırırsanız tahminim 500tl den aşşağı yapmayacağıdır ve kendi istediğiniz sonunucu alamayabilirsiniz bana kalırsa fiyat sıralaması yaparsam Grenaj-Usta-Kendi işçiliğiniz
-
ilk motorun yatırman normal zaten uygun bir model seçmişin oda doğru.sıkma canını boyatabilirsin bence üzerine sticer set vs bulabilirsen o şekilde sakla.
-
Bilgiler için teşekkürler. İlk motor daha yatar kalkar diye düşünüyorum. İleride nasıl müdahale edeceğimi öğrendim teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------
İnternetten sticker setlere bakmaya başladım. Konuya gelen yorumları okudukça içim rahatladı en azından nasıl müdahale edeceğimi öğrendim teşekkürler.
-
07 Temmuz 2022, 10:24
#10
Sticker kullanacaksanız öncesinde bölgenin fotoğrafını çekin. Satarken dürüst olmakta fayda var.
-
07 Temmuz 2022, 13:51
#11
kendi boya yapacaklara: sprey boyaların alayı tırt. sanayide tüpe bile bastırsan yaptırsan tırt.
50 lt kompresör 1.3 mm nozul tabanca aldım doğru karışımı yapınca yağ gibi boya atılıyor.
-
07 Temmuz 2022, 19:04
#12
ulkerhan adlı üyeden alıntı
kendi boya yapacaklara: sprey boyaların alayı tırt. sanayide tüpe bile bastırsan yaptırsan tırt.
50 lt kompresör 1.3 mm nozul tabanca aldım doğru karışımı yapınca yağ gibi boya atılıyor.
Sprey boyayı doğru uygularsanız tırt değil. Biraz dikkat ve el becerisi, biraz bilgi istiyor ama sonuçları güzel olabiliyor. Doğru marka + Doğru uygulama şke sorun yaşamazsınız. Bir yerde hata yapmış olmalısınız. Bende de 50lt' lik bir kompresör ve her tür havalı zıkkım olsa da gürültüsünden çok sık açmayıp özellikle küçük boya işlerini spreylerle yapmayı tercih ediyorum.
-
07 Temmuz 2022, 19:48
#13
Eğer aynı tonda oje bulabilirseniz rötuş boyası yapar gibi kapatabilirsiniz parçanın yanına gelince belli olur değiştirene kadar bütün görüntüsü sağlam durur
-
07 Temmuz 2022, 20:11
#14
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Sprey boyayı doğru uygularsanız tırt değil. Biraz dikkat ve el becerisi, biraz bilgi istiyor ama sonuçları güzel olabiliyor. Doğru marka + Doğru uygulama şke sorun yaşamazsınız. Bir yerde hata yapmış olmalısınız. Bende de 50lt' lik bir kompresör ve her tür havalı zıkkım olsa da gürültüsünden çok sık açmayıp özellikle küçük boya işlerini spreylerle yapmayı tercih ediyorum.
Hocam bu konuda size katılıyorum, ben bir çok kaporta tamiri yaptım ve hep sprey boya kullandım genellik yaptığım boyaların kalitesi hep daha kaliteli olmuştur. Pürüzsüz yüzey, astar, astar sonrası zımpara, yine astar, zımpara, boya... diye gidiyor, bu yaptıklarım sonucunda portakallanma olmayan ve ayna gibi boya elde etmiş oldum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)