Cbr 250 ile uzun yol tecrübem
Reklamlar
-
Pazar günü 12 gibi Erzurum’dan çıktığım yolculuğumu Malatya’da bir gece konaklayarak, Adana’ya kadar sorunsuz devam ettirdim şuan Adana’dan yazıyorum. Sabah ta bir sorun sıkıntı çıkmaz ise Muğla’ya doğru yavaş yavaş geçeceğim. Buraya kadar toplam 800km yol geldim yaşadığım tecrübeleri özellikle cbr 250 için anlatacağım bunu okuyan, yola çıkmak isteyen ama cesaret edemeyen, düşünen arkadaşlara rehber olsun.
Yakıt: yakıt Erzurum-Adana arası 830km yol yaptım. 830km de toplam 25 litre yaktı.
Konaklama işini ise yanıma çadır vs almamıştım hem yer kaplaması hem de zahmetinden ötürü. Pazar gecesi yani dün gece Malatya’nın girişinde baya bir yorulduğumu fark ettim gece saat 12 civarları idi. Gece gece de gitmek istemedim o saatte otel vs uğraşasım da gelmedi açıkcası. Malatya girişteki Opet’in mescide uyudum. Bir sakıncasını görmedim fakat yanınızda bir örtü bulunsun seccade olduğu zaman ya ayak ya bel açık kalıyor :D.
Yol: yol için profesyönel olarak şunu yapın bunu yapın diyecebilecek bilgi ve tecrübeye sabit değilim fakat benim sürekli uyguladığım şey gördüğün kadar gaz aç. Ucunu görmediğim yolda hız kestim genelde. Arabalar her zaman beni görmüyormuş bilinci ile solladım. Yoruldukça sağa çekip su sigara molasını ihmal etmedim. Düzenli lastik hava basıncı ve antifrizi motor yağı kontrollerini atlamadım. Motorda bir arıza henüz yaşamadım umarım yol boyu yaşatmaz.
İyi yolculuklar herkese
Reklamlar
-
Tebrikler. Hem uzun bir mesafeyi sorunsuz katetmişsiniz. Hem de 3lt gibi iyi bir tuketim degerini yakalamışsınız.(Hırbonen duymasın)
Benim anlamadığım, Erzurum-Malatya 12 saat nasıl sürdü.
-
Güzel bir gezi olmuş senin için Ortalama hızın kaçtı
-
Çok ince bir çizgi var uzun yolda tutturulması gereken, ya da en azından benim tutturmakla uğraştığım.
Güvenli yüksek sürat. Ciddi anlamda yavaş bir şekilde uzun yol yapmam mümkün değil benim, kafam yoruluyor, dikkatim dağılıyor ve ciddi ciddi fiziksel olarak da daha yorgun hissediyorum - sürenin uzaması dışında mantıklı bir açıklama getiremedim buna. Öte yandan da bilmediğin yollarda hızın fazla fazla artması da neye davetiye biliyoruz zaten.
Bir de ben uzun motosikler sürüşleri yapacağım ya da genel olarak motosiklet üzerinde gün geçireceğim zaman fazla yememeye dikkat ediyorum. Şişiyor insan uykusu geliyor bilmem ne. Şile falan gezeceksek yiyoruz elbet sağda solda bişeyler, ama şehirlerarası uzun yollarsa az yiyorum, hatta hiçbişey yemeden Sarıgerme - İstanbul yaptım tek başıma; haldır huldur yemiş olmaktan çok daha rahat ediyorum. Çay, su, redbull, sigara. Bu kadar. Aslında Kemal Kükrer'de yiyecektim yemek, dışarıda mis gibi çardak var hava 35c, yok dışarı yemek servisimiz yo diye tutturdular, ben de yemiyorum o zaman diye kaktım. ikinci redbull'u içip devam ettim =)
Su yemek değil yalnız ona dikkat. Bol su mutlaka, hatta powerade falan da güzel mineral dengesine yardımcı olur, suya ek olarak.
-
Saat 11.26 6 Temmuz Marmaris ana hedefime 70km uzaklıktayım. Buraya kadar motorun sorunsuz şekilde beni getirmiş olması çok mutlu etti beni. Ön tekerden aşırı derecede gıcırdama gelmeye başladı ama bunu yok sayıyorum 1600km yol çyaptı 3 gün içerisinde o kadar da olsun diyelim.
Genel ortalama hızım 100/150kmh arası değişti. Otobanlarda 140/150 otoyollarda yoluna göre. Erzurum Adana arası pek yorulmamıştım. Fakat dün saat 9 da Adana’dan çıktım ve sahil yolunu kullanarak Muğla’ya kadar geldim. Ve gerçekten yorgunluğu tüm vücudumda hissediyorum. Yollar çok dar ve virajları yer yer 20 ile bile gitmek zorunda kaldığım oldu. Üstüne aşırı sıcak ve deri mont, eldivenlerimi de kaybetmiş olmam eklenince yıprandım Erzurum/ Adana’ya göre. Yakıt tüketimim motoru yavaş kullandığım için biraz daha düştü. Bir depo ile 400km renge’i yakalayabildim. Bu da 3.07 litre yapıyor oldukça makül. Yolum bana kattığı şeylerden en önemlisi farkedilir şekilde viraj kabiliyetim artıyor. Kontra tekniğini çok daha güzel uyguluyorum. 24 saatte Adana dan Muğla’ya gidememiş olmak biraz canımı sıkıyor olsa da yol şartlarını göz önünde bulundurunca sapa sağlam geldiğime şükrediyorum. Motorum eski bir motor 12 model. Yol da bir sıkıntı çıkarmasından korkuyordum Buda yaşanmadı her şey iyi görünüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------
Aynen senin gibi yaptım, bir ara kafam gidip geliyordu uyukluyordum. Red bul sigara su. Bu nu bir kaç defa tekrarlayarak devam ettim. Diğer türlü bayılıyorum :D. Uzun yolda olduğumdan stresli miyim yola haklı mıyım bilmiyorum ama bu Tırcılar ve Toyota corollalar çok sinir bozucu araç kullanıyor
-
Aman honda nickli arkadaş görmesin geçen konusu vardı at ile 50-80 arası gitmiş 3.3 yakmış senin 100-150 arası 3 litre yaktığını görürse artık ne yapar bilmem )
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Aman honda nickli arkadaş görmesin geçen konusu vardı at ile 50-80 arası gitmiş 3.3 yakmış senin 100-150 arası 3 litre yaktığını görürse artık ne yapar bilmem
)
100 150 arasi ne demek ? 125 kmh olarak mi dusunelim ?
Ve sen bu hizda cbr250 nin 3.01 lt yakacagina ihtimal veriyosun yani ?
Kac yillik motorcuydun sen ? 25 mi ?
-
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
100 150 arasi ne demek ? 125 kmh olarak mi dusunelim ?
Ve sen bu hizda cbr250 nin 3.01 lt yakacagina ihtimal veriyosun yani ?
Kac yillik motorcuydun sen ? 25 mi ?
Yakar sen 3.3 yaktıysan oda 3.0 yakar .. )
Sana inanıyorum niye ona inanmıyım ..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Yakar sen 3.3 yaktıysan oda 3.0 yakar ..
)
Sana inanıyorum niye ona inanmıyım ..
3.3 u 79 kmh ortalama ile tutturdum.Dunya uzerinde 125 kmh ortalana hizda 3 lt yakacak bir motor yoook.Nc 750 bile o hizda 3.5 den assagi yakmaz
Bi de bana inandiysan neden "3.3 lt gibi bir rakama inanmak zorunda degilim !!!1" yaziyodun..İste adami boyle ikna ederler ;)
-
06 Temmuz 2022, 13:55
#10
❤Honda❤ adlı üyeden alıntı
3.3 u 79 kmh ortalama ile tutturdum.Dunya uzerinde 125 kmh ortalana hizda 3 lt yakacak bir motor yoook.Nc 750 bile o hizda 3.5 den assagi yakmaz
Bi de bana inandiysan neden "3.3 lt gibi bir rakama inanmak zorunda degilim !!!1" yaziyodun..İste adami boyle ikna ederler ;)
En başta arkadaş doğru yazdığını düşünüyorum niye çünkü ilk mesajında yaptığı km 830 yaktığı yakıt 25 litre yazmış yani 75 kuruş yakmış ortalama 3 litre ile 3.3 arası yakmış hızıda 100-150 arası imiş .. 250cc motor için gayet makul rakamlar ..
Kaldıki parasal yada litresel yada süratı hakkında foruma giren üyeler yazdı ilk mesajında gezisini anlatıyor arkadaş ben sordum süratini .. 150 kg lık ss tipinde grenajlı motor ne yakıcak ..
Afrika twin yakıcak çünkü 1100cc lik makine
Afrika twin yakıcak çünkü yerden Yüksek makin
Afrika twin yakıcak 230 kiloluk makine
Afrika twin yakıcak çünkü o 1100cc lik motoru honda yaksın diye koymuş..
Afrika twin öyle 50 - 60 km hızla cg motor cub motor gibi süriyim diye yapılmamış honda onun için zaten cg de üretiyor cub da üretiyor 250cc 500cc naked ss adv falanda üretiyor … At o işin motoru değil .. sürerim diyorsan sür ama ekonomi yapıyorum bakın 50-60 km hızla 3.3 yaktım dersen insanlar doğal olarak tepkisini koyar istediğin kadar lan lun de bu gerçeği değiştirmez ..
At ci adam bile emin ol sana aynısını yazar …
-
06 Temmuz 2022, 15:02
#11
logaritma adlı üyeden alıntı
En başta arkadaş doğru yazdığını düşünüyorum niye çünkü ilk mesajında yaptığı km 830 yaktığı yakıt 25 litre yazmış yani 75 kuruş yakmış ortalama 3 litre ile 3.3 arası yakmış hızıda 100-150 arası imiş .. 250cc motor için gayet makul rakamlar ..
Kaldıki parasal yada litresel yada süratı hakkında foruma giren üyeler yazdı ilk mesajında gezisini anlatıyor arkadaş ben sordum süratini .. 150 kg lık ss tipinde grenajlı motor ne yakıcak ..
Afrika twin yakıcak çünkü 1100cc lik makine
Afrika twin yakıcak çünkü yerden Yüksek makin
Afrika twin yakıcak 230 kiloluk makine
Afrika twin yakıcak çünkü o 1100cc lik motoru honda yaksın diye koymuş..
Afrika twin öyle 50 - 60 km hızla cg motor cub motor gibi süriyim diye yapılmamış honda onun için zaten cg de üretiyor cub da üretiyor 250cc 500cc naked ss adv falanda üretiyor … At o işin motoru değil .. sürerim diyorsan sür ama ekonomi yapıyorum bakın 50-60 km hızla 3.3 yaktım dersen insanlar doğal olarak tepkisini koyar istediğin kadar lan lun de bu gerçeği değiştirmez ..
At ci adam bile emin ol sana aynısını yazar …
AT'yi gençler alsın araziye girsin bassın gazlasın kayalardantaşlardan atlasın, kırılsın dökülsün yine tamir edilip devam edilsin diye yapılmış motor. Yakacak tabi.
Şimdi bizim buralarda AT deyince pahalı motor anlıyoruz, öyle pahalı motor olunca pırıl pırıl motorda çamura sokmaya kıyamayız. Ama AT'nin asıl pazarı olan yerlerde part time işlerde çalışıp sonra işi bırakıp işsizlik maaşı ile dünyayı gezeyim diyenlere yönelik bir motor o.
50 yaşını geçmiş insanın AT ile işi olmamalı, onun hakkını vermek için genç olmak, araziye dalınca dereleri geçmek çamurlara saplanmıp kurtulmak, kayaymış taşmış aldırmadan atlayıp gitmek için motor o.
AT süren insan dümdüz asfalt otobana çıkınca tüh niye girdim bu yola çok sıkıcı diye küfretmesi lazım.
-
06 Temmuz 2022, 15:40
#12
espresso adlı üyeden alıntı
Şimdi bizim buralarda AT deyince pahalı motor anlıyoruz.
AT
-
06 Temmuz 2022, 15:53
#13
logaritma adlı üyeden alıntı
En başta arkadaş doğru yazdığını düşünüyorum niye çünkü ilk mesajında yaptığı km 830 yaktığı yakıt 25 litre yazmış yani 75 kuruş yakmış ortalama 3 litre ile 3.3 arası yakmış hızıda 100-150 arası imiş .. 250cc motor için gayet makul rakamlar ..
Kaldıki parasal yada litresel yada süratı hakkında foruma giren üyeler yazdı ilk mesajında gezisini anlatıyor arkadaş ben sordum süratini .. 150 kg lık ss tipinde grenajlı motor ne yakıcak ..
Afrika twin yakıcak çünkü 1100cc lik makine
Afrika twin yakıcak çünkü yerden Yüksek makin
Afrika twin yakıcak 230 kiloluk makine
Afrika twin yakıcak çünkü o 1100cc lik motoru honda yaksın diye koymuş..
Afrika twin öyle 50 - 60 km hızla cg motor cub motor gibi süriyim diye yapılmamış honda onun için zaten cg de üretiyor cub da üretiyor 250cc 500cc naked ss adv falanda üretiyor … At o işin motoru değil .. sürerim diyorsan sür ama ekonomi yapıyorum bakın 50-60 km hızla 3.3 yaktım dersen insanlar doğal olarak tepkisini koyar istediğin kadar lan lun de bu gerçeği değiştirmez ..
At ci adam bile emin ol sana aynısını yazar …
Cookk haklisin logaritmikk.
https://i.ibb.co/rH4968k/IMG-20220706-154144.jpg
Serefeee.
Africanin ustun yakit performansi sayesinde yabanci biralar bedavsayaaa geliyorrrr.
aklimi seveyimm yaa
Simdi yuzmeye gidiyom,asagida vodafone cekmiyo,sirf bu goruntu icin africayi araziye soktum bak.... kıymetini bil ;)
-
06 Temmuz 2022, 15:55
#14
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Benide artçı olarak götür becks ve yol beleşse muhalefet olmayı keserim )) afiyet olsun bu arada ..
-
06 Temmuz 2022, 20:34
#15
espresso adlı üyeden alıntı
Şimdi bizim buralarda AT deyince pahalı motor anlıyoruz, öyle pahalı motor olunca pırıl pırıl motorda çamura sokmaya kıyamayız. Ama AT'nin asıl pazarı olan yerlerde part time işlerde çalışıp sonra işi bırakıp işsizlik maaşı ile dünyayı gezeyim diyenlere yönelik bir motor o
Ooo espresso,sen de mi basladin amatorluge.Valla bu amatorluk bulasici galiba,cok tirt bir yorum olmus senin ki,yapma boyle.
https://www.honda.co.uk/motorcycles/...d-price.html#/
https://www.bmw-motorrad.co.uk/en/mo...adventure.html
https://www.ktm.com/en-gb/models/tra...tures2022.html
Africa Twin adv es : 16.200 pound
Bmw R1250 GS : 14.200 pound
Bmw R1250 GS Adv : 15.500 pound
Ktm 1290 adv s: 15.600 pound
Konu kilit..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
Benide artçı olarak götür becks ve yol beleşse muhalefet olmayı keserim
)) afiyet olsun bu arada ..
Arkama erkek almiyorum,,sen motor alirsan ayvaliga geldiginde haber et bira ismarlarsin bana
-
06 Temmuz 2022, 20:38
#16
Yani bence son derece normal değerler tek silindir 250cc motor fazlasını yakması saçma olurdu. Ne kadar sıkıştırırsan sıkıştır uzun yol bu motor sabit devirde seyrediyor. Şehir içinde 4 litreyi de gördüğüm olmuştur illaki fakat şehirler arası için normal değerler. Ki motoru ben üretmedim zaten 5 litre yaksaydı da bunu üretene, satana diye başlardık yazmaya :D At’cı abinin tepki görmesi de bu sebepten bence motorunu çok seviyor allah kaza bela vermesin. benim şaşırdığım nokta biraz yüksek süratle kullanmama rağmen 3 litrelerde kalması idi. Oda açıkladığım gibi normal bence. Ki motorun bakımı da çok etki ediyor duruma ben yola çıkmadan önce ön arka teker rulmanlar, zincir dişli hepsini elden geçirmiştim
-
08 Temmuz 2022, 22:53
#17
Uzun yola çıkan yakıtı düşünmez bence ama gayet az yakmış. Ayrıca bende de CBR250r var fakat 400km den sonrası eziyet oluyor bana maalesef daha fazlasını yapamadım henüz , hırbo abimizin 3.3 lt yakan africasını alırsam bir gün bende +800 km leri görebilirim ve becks ile denizin keyfini çıkarabilirim :D
-
09 Temmuz 2022, 13:05
#18
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
3.3 u 79 kmh ortalama ile tutturdum.Dunya uzerinde 125 kmh ortalana hizda 3 lt yakacak bir motor yoook.Nc 750 bile o hizda 3.5 den assagi yakmaz
Bi de bana inandiysan neden "3.3 lt gibi bir rakama inanmak zorunda degilim !!!1" yaziyodun..İste adami boyle ikna ederler ;)
Fazla kafayı yorma al bir mondial 100 UAG keyfine bak. 1000 cc / 750 cc makine ile şunu yaktım, bunu yaktım muhabbeti nedir ya!
Gümüş zurna gibi olmuş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)