Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Servise öpülmek vs garantiyi bozmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Garantili bir Xmax-400 alacağım ama 1000 bakımına henüz girmemiş ve kilometresi gelmiş. 1000 Bakımı 800 lira gözüküyor. Hiflo yağ filtresi 100 lira, 2 litre castrol scooter yağı 200 lira. Tapa pulu oring ıvır zıvır desek 50 lira da onlar. İşçilik bana ait, Toplam maliyet 350 lira. Normalde çok takmam ama Geriye kalan 450 lira bildiğimiz hava parası. Şurada 1 yıl garantisi kalmış zaten 1 yılda yapacağım km maksimum 5-6 bin. Satarken serviste kaydı var demek için servise öpülmeye değer mi ve garantilik durumu olur mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Yamaha öpüyor anlaşılan, bu ay forza için 650 verdim. Ekstradan debriyaj temizliği işçiliği var.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Hem doğru hem yanlış.siz sitede yazan fiyati sanırım söylüyorsunuz o alinabilicek max tutarı belirtiyor.siz yakın olan servisleri arayıp fiyat alın.2 yil garanti zaten 2. El aldiysaniz 1 senesi max vardır kmsi dolmamışsa teknik olarak garantinizi iptal edemezler.km doluyorsa o zaman başka tabiki.ochesap tamamen orjinal parcalarla yapip kisas yapabiliceginiz bir rakam degil.hava parası olarak yamalube yağda adamj gercekten öpüyorlar inanilmaz seviyorlar.şu yağ ücretlerini düzeltirlerse kötü fiyat çekmiyorlar genel olarak.bu arada sadece servisteki yağ fiyatında değil kendinizde alsaniz n11 trendyol vs oradada inanilmaz fiyatlara satıyorlar.mt09 için rodaj bakımına 1100 tl verdim martta.şu an 1500 ve üzeridir muhtemelen.arabalar icinde 3000tl ve üzeri konuşuyorlar yani motosikletler yarısı diyebilirim.tr de yaşamak pahalı

  4. #4
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Çoğu arıza zaten garanti kapsamında kabul edilmiyor, kritik arızalar da kullanıcı hatası olarak değerlendiriliyor ve uğraşıp duruyorsun. İyi bir motor ustanız varsa ve eliniz anahtar tutuyorsa kendi bakımlarınızı yapmanız çok daha hesaplı ve uygun oluyor ancak yine de karar sizin.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Eski motorumda tüm bakımlarımı yetkili serviste yaptırırken 10.000 km civarında yakıt depomdan yakıt damlamaya başladı. Görünürde bir problem yoktu, kaç defa açtık baktık sorunu çözemedik. En sonunda garanti kapsamında depo değişti. Bugünün parasıyla 6-7000 TL o deponun fiyatı. Gerçi depo değişiminden sonra da yetkili servise bir daha uğramadım, kendi ustamda herşeyi yaptırdım ama sizin yerinizde olsam bir kaç bin km daha yetkili servise gidip garantiyi bozdurmazdım.
    espresso ve ryangt bunu beğendiler.

  6. #6
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Ben Ybr yi hıc servise götürmemiştim.
    Clio ya da servis 2. bakim için 2000 lira dedi şubatta. Onu da götürmedim kendim yaptım.

  7. #7

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Bu bakımı servise yaptırın, araç daha 1000km olmamış. Fabrikasyon hatalardan dolayı birşeyler çıkacağı var ise erken zamanlarda çıkar genelde. Onun için bu bakımı servisinde yaptırın, garantili kalsın motor. Budan sonrasını başka yerde yaptırır, garantiden çıkartırsınız.
    Ben dominar'ımı 1 sene dolunca (15bin km'de) bakımını kendim yaparak garantiden çıkartmıştım.

    Geçen yılın başında 2017 model 2018 çıkışlı 15bin km'deki otomatik Hyundai i10'umu da Ankara'daki resmi servislerinden büyük birine götürdüğümde rutin servis bakım işlemlerinden ayrı olarak "abi fren balataların da bitmiş, 1000km ya gider ya gitmez böyle, diski çizersin daha büyük masraf çıkar " demişti hem müşteri temsilcisi, hem de usta(Özellikle ustanın yanına gidip ben sordum). Neredeyse bir bakım parası kadar daha para istemişlerdi balataları değişmek için(Bakım 960tl, balatalar 750tl mi neydi). 15bin km'deki arabanın balatalarını bitirmişim güya, "param yok, sonra yaptırırım, şimdilik motosikleti kullanırım idareten " dedim. Ön ve arka balataları alarak kendi ustama gittim, çıkan ön balatalar yeni gibiydi(yenisiyle fotoğrafladım yan yana). Değil 1000km 10bin km giderdi, ama sökmüşken değiştirdim ön balataları, orjinallerini yıkadım, yedeğe aldım. Arka balataları değişmeye gerek bile görmedik. Ve sonraki 30bin km bakımında yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresini kendim bosch marka aldım, hava ve polen filtresini kendim değiştim, yağ ve yağ filtresini kendi ustama yaptırarak garantiden çıkarttım aracı. Arka balata halen orjinal, araç oldu 45bin km. Tekrar kendi ustama yaptıracağım bakımı.
    Aracın 4 sene bilmem ne garantisi, 8 sene de motor garantisi vardı. Servisi böyle olunca sevsinler garantilerini. Servise gidersen çıkıp çıkmayacağını bilmediğin arızanın "tamamının" parasını kilometre yapmasan da 8 senede servise ödersin zaten(yok çok yol yapıyorsan daha erken de ödersin). Zira resmi servis ücretleri dışarıdaki ustanın 2-2,5 katı en az.

    Önceden sadece belli km'ler yapınca servise gidiyordun, şimdi ise km yapmasan da arabalarda yılda 1, motosikletlerde 6 ayda 1 servisi zorunlu kıldılar. Benim Hyundai i10 ilk 2 yıl yılda 2bin küsür km(toplam 4bin küsür) yapmıştı, ama yıllık olan her 2 serviste de hava ve polen filtresi de değişmiş servis ve parası almış. Yağı ve yağ filtresini anlarım da yılda 2bin km yapmış arabanın hava ve polen filtresini de değişmek sahtekarlıktan başka birşey değil . Her şartta öpmenin yollarını buluyorlar.

  8. #8

    Üyelik
    12 Temmuz 2016
    Cfmoto 300 rodaj bakimina 600 TL verdim Yağ ve yağ filtresi değişti sadece. Öpen öpene işte.. maksat garanti bozulmasın

  9. #9
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceden sadece belli km'ler yapınca servise gidiyordun, şimdi ise km yapmasan da arabalarda yılda 1, motosikletlerde 6 ayda 1 servisi zorunlu kıldılar. Benim Hyundai i10 ilk 2 yıl yılda 2bin küsür km(toplam 4bin küsür) yapmıştı, ama yıllık olan her 2 serviste de hava ve polen filtresi de değişmiş servis ve parası almış. Yağı ve yağ filtresini anlarım da yılda 2bin km yapmış arabanın hava ve polen filtresini de değişmek sahtekarlıktan başka birşey değil . Her şartta öpmenin yollarını buluyorlar.
    O da ilginç. Güya üretim kalitesi arttı, dayanıklılık arttı. Ama muayene sıklaştı.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  10. #10
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Garantisi yok. Km az diye bakim kmlerinde servise gidiyorum. Kaydi kuydu olsun diye. Lanet olasıca federaller.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Zihniyet yanlış tamamen Honda'nın 6 ay yada 6000 km servis aralığı tamamen fiyasko.Bunu bile bile servise gitmek mantıklı değil.Kaldıki çoğu şeyi garanti kapsamına almıyorlar.Motorun yanında durup bakamıyorsun.Adamlar fazla fazla yağ koyuyor.Adam gibi usta yok.

  12. #12
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    naçizhane görüşüm şudur: yetkili servis bakımlı ve bakımları tam olarak zamanında yapılmış 2.el motor , emsaline göre %10 daha değerlidir. Bu yüzde motorun değerine ve tipine göre artış gösterir ama azalma göstermez.

    misal bir tanıdığıma (motordan pek anlamaz) 1-2 yaşında düşük km'li NC 750x DCT bakıyorduk, çocuk takıntılı bir tip olmasa dahi 'bakımlarını bizzat kendim yaptım' diyen hiçbir motora bakmaya bile gitmemiş. Bana alacağı motorun ilanını attı, daha düşük km'de olup model yılı 1 yıl yeni olmasına rağmen fiyatı 20 bin daha az olan motorun ilanını attım ben de ona. 'onun servis kaydı yok ne olacağı belli olmaz' dedi ve gitti pahalı olanı aldı. Pahalı olan kuruş indirim yapmazken diğer motor sahibini ben aradığımda daha telefonda 10 bin tl altını çekti. Belki motor sıkıntılıydı bilemiyorum ancak bakmaya bile gitmedi.

    Bu da böyle bir anımdır. Serviste 500TL'den kaçarken 2.elde 20 bin liralık olmak, kar/zarar hesabına göre büyük rakam.
    tommygun, Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    naçizhane görüşüm şudur: yetkili servis bakımlı ve bakımları tam olarak zamanında yapılmış 2.el motor , emsaline göre %10 daha değerlidir. Bu yüzde motorun değerine ve tipine göre artış gösterir ama azalma göstermez.

    misal bir tanıdığıma (motordan pek anlamaz) 1-2 yaşında düşük km'li NC 750x DCT bakıyorduk, çocuk takıntılı bir tip olmasa dahi 'bakımlarını bizzat kendim yaptım' diyen hiçbir motora bakmaya bile gitmemiş. Bana alacağı motorun ilanını attı, daha düşük km'de olup model yılı 1 yıl yeni olmasına rağmen fiyatı 20 bin daha az olan motorun ilanını attım ben de ona. 'onun servis kaydı yok ne olacağı belli olmaz' dedi ve gitti pahalı olanı aldı. Pahalı olan kuruş indirim yapmazken diğer motor sahibini ben aradığımda daha telefonda 10 bin tl altını çekti. Belki motor sıkıntılıydı bilemiyorum ancak bakmaya bile gitmedi.

    Bu da böyle bir anımdır. Serviste 500TL'den kaçarken 2.elde 20 bin liralık olmak, kar/zarar hesabına göre büyük rakam.
    Tam da bu yüzden hep servise gidiyorum, zaten dışarıda yaptırmakla arada 200-250₺ ancak oynuyor; 6.000km'de bir 10l benzin parasından tasarrufa tenezzül etmeye gerek yok açıkçası, servislerin de yaşaması lazım ki gerektiğinde işimiz görülsün.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Bakımları göstergedeki km ile fotoğraflayıp saklıyorum, face gruplarına da atıyorum. Aldığım ürünlerin faturalarını da saklıyorum ki alıcıya gösterebileyim. Yapılanlar ıspantlanabildiğinde alıcının riski azalıyor, güveni artıyor. Önceki motorumu da o şekilde rahatça satmıştım.

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...servislerin de yaşaması lazım ki gerektiğinde işimiz görülsün.
    Yaşamak için bizi "sevmeseler" katılabilirdim. Ama olmayan sorun için 1 bakım parası daha isteyince "yaşamasın, batsın öyle servis" diyorum. Sahtekarı batsın ki düzgünü ortaya çıkabilsin. Hepsinde değil ama gördüğüm/okuduğum/yaşadığım bir çok durumda bu böyle.

  15. #15
    Kergit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    X Max 250
    Bir kereden bişey olmaz servise gidin.
    motorda bir hata yoksa sonrakilerde ustaya gidersiniz
    maktama bunu beğendi.

  16. #16
    Quantrell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2019
    Şehir
    Uşak
    Kendi ustamin tavsiyesi, `yeni bir motosiklet aliyorsan sifir veya dusuk km 300-500 gibi, ilk 1000 ve 5000 bakimlarini serviste yaptir kac para olursa olsun, eger motosiklette kronik bir sorun varsa muhtemelen kendisini gostermis olur, 5-10 arasinda sorun cikmaz ise 10 bin ve daha sonraki bakimlari ozel ustalarda veya elin anahtar tutuyorsa kendin yapabilirsin` der
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    kesinlikle haklısın ama 1000 bakımı serviste yaptırman motoru satarken senin için daha iyi olur...sonrası yine kafana göre takılırsın..ama 1000 bakım kaydı bence önemli...

  18. #18
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Servis abi servis. Şahsen yeni motor alacak olsam, 1000 km olmamış motorun garantisi bozulduysa eğer yarı fiyatına verseler almam

  19. #19

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Servise öpüldük artık 760 lira. Tapa pulu, yağ filtresi oringi, şanzıman tapa pulu ve tapa oringi değişmemesine rağmen değişmiş parası aldılar. Özel dişli yağı olmasına rağmen şanzımana motor yağı koydular. Çok baştan savma bir iş oldu hiç içime sinmedi bir daha aynı servise gitmeyi düşünmüyorum. 5 bin bakımı 400 lira falan olduğu İçin dert etmiyorum. 10 bin olana kadar muhtemelen garantisi bitmiş olur. Değerli tavsiyelerinize uymuş bulundum hepinize teşekkürler.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servise öpüldük artık 760 lira. Tapa pulu, yağ filtresi oringi, şanzıman tapa pulu ve tapa oringi değişmemesine rağmen değişmiş parası aldılar. Özel dişli yağı olmasına rağmen şanzımana motor yağı koydular. Çok baştan savma bir iş oldu hiç içime sinmedi bir daha aynı servise gitmeyi düşünmüyorum. 5 bin bakımı 400 lira falan olduğu İçin dert etmiyorum. 10 bin olana kadar muhtemelen garantisi bitmiş olur. Değerli tavsiyelerinize uymuş bulundum hepinize teşekkürler.
    Değiştirmedikleri parçaların parasını neden ödediniz? Bir tutarsızlık yok mu bu hikâyede?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)