Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cbr 250 akü şarj etmeme, bitmeyen çilem cbr

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    3 ay önce motosiklet akü süzmüş, sonrasında da ölçümlerde akünün sarj almadığını, statörün yandığını tespit edip değişimini yapmıştık. Aynı şekilde konjektör de arızasıydı ve değişmişti. Statör orjinal çıkma takılmıştı. Konjektör de 250cc bir chopper konjektörü olması lazım öyle bir ürün takılmıştı. Düne kadar sorunsuz kullanıyordum fakat dün motor aküyü süzdü yine aynı şekilde. Bu şekilde akü süzdüğü zaman motoru vurdursam da yokuş aşşağı da salsam motor çalışmıyor. Bugün sabah farklı bir akü taktım belki aküden kaynaklıdır diye. 20/30km sonra bu aküyü de süzdü. Sonrasın da volt metre ile akü başlarının ölçümü yapıldı ve aküde bir voltaj artışı göremedik.

    Bu durumda statör mü konjektör mü arızalı bunun tespitini nasıl yapabilirim bana bunların püf noktalarını verecek biri lazım. Erzurumdayım yola çıkmam gerekiyor ve burdaki ustalara iş beğendiremiyoruz gönülleriyle oynuyoruz. Kendim yapmam gerekiyor. Bu motor aynı şekilde 2. Defa arıza veriyor bunun sebebi nedir elektrik tesisatında açıkta bir kablo veya şase yapan bir kısım vs olması buna sebebiyet verebilir mi?
    Ve ben bu motor statör yakmış ise orjinal değil de yan sanayi alsam ne gibi sorunlar olabilir orjinali 2000tl ve benim şuan yedek parça için böyle bir harcama yapacak bütçem yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    konjektör eğer tam uymadıysa voltajda uyumsuzluk yapıp statörü de patlatmış olabilir. Belki de çıkma statör bozuktur, konjektörü patlatmıştır. Bilemiyorum altan büyük ihtimal ikisi de patlamıştır.

  3. #3
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Statör/Şarj dinamosu/alternatör haraket enerjisini elektrik enerjisine çevirir motor çalışırken motosikletin elektrik ihtiyacını karşılar aynı zamanda aküyü şarj eden elektiriği sağlar.
    Konjektör,statörden gelen elektrik voltajını dengeler.

    Konjektör bozuk olursa çok yüksek voltajlar sisteme gelir.Statör bozuk olursa akü şarj olmaz,motorun çalışması için gerekli elektrik olmaz.Motor duruken ve çalışırken voltaj değişimi olmaz.Motor bujiler için elektrik ihtiyacını aküden sağlar akü bitince de motor çalışmaz.

    Dolayısı ile %90 statör bozuk.Büyük ihtimalle aldığınız çıkma statör pek sağlam değilmiş.Yada statörü bozan başka bir elektriksel sorun var.Konjektör bozuk olursa ampülleri patlatır,aküyü bozabilir ama statöre zarar vereceğini sanmıyorum.

  4. #4

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Çileni kendin kendine üretmişsin çıkma ve ne üdüğü belirsiz ürünler kullanarak ..
    Çıkma taktığın statör de belki 10 yaşında bir motordan çıkma yani onunda belki ömrü bitmek üzereydi.. konjektöre hiç girmiyorum bile nerden geldiği belli olmayan bir konjektör uyumlu olmadığı zaten aşikar..

    Yani kendi çileni kendine sen yaratmışsın..
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Paranız olmadığı için masraftan kaçarak kendinize daha çok masraf açtığınız bir duruma girmişsiniz. Orjinal ve yeni stator+konjektör+kaliteli bir batarya sorunu çözecektir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler