Karşıyaka'da lastik tamir tavsiyesi
Reklamlar
-
29 Haziran 2022, 17:33
#1
Merhabalar,
Scooterın lastiğine vida saplanmış, haliyle hava kaçırıyor.
Soğukkuyu ve civarımdaki lastikçilere sordum; bazıları yapamayız dedi, bazıları soğuk yama, bazıları mantar yama, bazıları da fitil yaparız dedi ler. Fakat ben sıcak yama istediğimi söylemiştim, verilen cevaplar bu yönde olduğu için lastik öyle kaldı.
Karşıyaka ve civarında sıcak yama yapan bir lastikçi var mı bildiğiniz?
Bir de ben sıcak yama daha iyi diye biliyorum, soğuk yama da iyiyse, soğuk yama yapan ustalar a götüreyim.
Lastik 130/60-13 ölçülerinde ve söküp götüreceğim tekeri.
Reklamlar
-
29 Haziran 2022, 21:28
#2
Başlığı upluyorum, ben de karşıyaka'da oturuyorum ve allah korusun acil bir durumda kime gitmem gerektiğin öğreneceğim.
-
29 Haziran 2022, 22:20
#3
-
29 Haziran 2022, 22:33
#4
benim lastiğe geçen sene ankarada vida saplandı. ankarada motosiklet servisini dahi doğru düzgün bulamıyorken motosiklet lastikçisi aramaya çalışmak çölde su aramakla eşdeğer. ben de mecbur hemen alelade dandik bir araba lastikçisine gidip fitil attırdım.
daha sonra bayram tatilinde yine motorla izmire gittim. normalde buz motor manavkuyudaydı ama depremden dolayı yıkıldığı için bizim evin yakınına alaybeye taşınmış. dedim dayı böyle böyle. dedi ki fitil attırdıysan yama olmaz. yama yapsak bile tam turmayabilir. o şekilde devam edeceksin artık dedi. ben de yaklaşık 4-5 bin km'dir böyle devam ediyorum. 2 ay kadar motoru kullanmamıştım. hava basıncı 10 psi kadar düşmüştü sadece. onun dışında fitil bir sorun olmuyor.
sözün özü yama yaptıracaksan sakın fitil attırma. buz motor iyidir. soğuk yama da olsa yama görevini yapar.
-
29 Haziran 2022, 22:48
#5
KROSNO adlı üyeden alıntı
Başlığı upluyorum, ben de karşıyaka'da oturuyorum ve allah korusun acil bir durumda kime gitmem gerektiğin öğreneceğim.
Teşekkür ederim.
okican adlı üyeden alıntı
alaybey'de buz motor var
Sormuştum Buz Motor'a mantar yama yapıyor diye ertelemiştim. Mantar yama ve fitil iyi değil dendiği, en sağlamının sıcak yama olduğunu söyleyenler olduğu için lastik duruyor inik bir şekilde.
Hatta Tersane'nin yanındaki lastikçiye de sordum; araba lastik yaması farklı, scooter lastiği yaması farklı, yapıştırıcıları bile farklı demişti. Ben içimden lastik, lastik değil mi diye düşündüm ha araba ha scooter ne fark olabilirki diye. Neyse ustadan daha iyi bilecek değilim bu lastikçi beni Buz Motor'a yönlendirdi.
Ben hiç yama yaptırmadım bugüne kadar 2008'den bugüne kadar. Yani tecrübem ve bilgim yok yama çeşitleri hakkında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
-ZERO- adlı üyeden alıntı
benim lastiğe geçen sene ankarada vida saplandı. ankarada motosiklet servisini dahi doğru düzgün bulamıyorken motosiklet lastikçisi aramaya çalışmak çölde su aramakla eşdeğer. ben de mecbur hemen alelade dandik bir araba lastikçisine gidip fitil attırdım.
daha sonra bayram tatilinde yine motorla izmire gittim. normalde buz motor manavkuyudaydı ama depremden dolayı yıkıldığı için bizim evin yakınına alaybeye taşınmış. dedim dayı böyle böyle. dedi ki fitil attırdıysan yama olmaz. yama yapsak bile tam turmayabilir. o şekilde devam edeceksin artık dedi. ben de yaklaşık 4-5 bin km'dir böyle devam ediyorum. 2 ay kadar motoru kullanmamıştım. hava basıncı 10 psi kadar düşmüştü sadece. onun dışında fitil bir sorun olmuyor.
sözün özü yama yaptıracaksan sakın fitil attırma. buz motor iyidir. soğuk yama da olsa yama görevini yapar.
Fitil ve mantar yama iyi değil diye biliyorum. Buz Motor'daki usta, mantar yama uyguladığını söyledi ben de tereddütte kalmıştım, bekledim yaptırmadım ki neresi olursa olsun söküp götüreceğim jantı. Arka teker olduğu için uğraştırmamak lazım ustaları.
Vidalar sıkıntı yollarda.
Teşekkür ederim.
-
30 Haziran 2022, 09:24
#6
Sıcak yama kötüdür diyemem, ama iyi de değildir. Sıcak yamanın yapılış şekli:
* Yama yapılacak bölge yağ ve kirden arındırıldıktan sonra zımpara ile yamalanacak alan deforme edilir. Zımpara artıkları temizlenir ve sıcak yama mengenesi ile mevzubahis alana, yamanın altındaki koruyucu film söküldükten sonra iyice sıkıştırılır. Ardından yama üzerindeki yanıcı madde çakmak gibi bir ısı kaynağı ile yakılarak ısıl kaynak yapılması sağlanır. İşlem sonrası kaynağın tamamen soğuması beklenir (bu kısım oldukça önemli). Tamamen soğuduktan sonra mengene gevşetilerek yama üzerindeki tabla sökülerek yamanın sızdırmazlığı kontrol edilir. İşlem başarısız ise eski yama sökülerek durum incelenir ve bir engel yok ise işlem tekrarlanabilir.
Buradaki sorun "ısıl işlem" yapılıyor oluşu. Özellikle iç lastiklerde yapılacak bu işlem yapıda bölgesel bozulmaya neden oluyor. Herşeye rağmen ben sıcak yamayı soğuk yamaya tercih ediyorum, onu da belirteyim. Ama sadece iç lastik onarımlarında.
* Eğer lastiğiniz tubeless(iç lastiksiz) ise kesinlikle sıcak yama önermem. Bu tip durumlarda doğru uygulama ile yapılacak mantar yama en doğru seçimdir. Mantar yama yapılacak ise lastik iç yüzeyi deforme edilirken kordlara zarar verilmemesine dikkat edilmesi gerekiyor. Yani çoğu lastikçinin yaptığı gibi allah ne verdiyse diye dalıp lastiği yarısına kadar içten taşlamamalı. Mantar ölçüleri doğru seçilmiş olmalı. Solvent doğru türde ve miktarda kullanılmalı, bu uygulamada Bally gibi bir yapıştırıcı kullanılmamalı. Motosiklet lastikleri için üretilmiş (evet, motosiklet mantar yamaları otomobil için kullanılanlardan farklıdır) tür kullanılmalı.
Bu koşullarda yapılacak yama oldukça sağlam ve tamamen sorunsuz oluyor. Yine de özellikle ortalama hızı 70km/h civarı olan, küçük lastik ölçülerine sahip, yüksek yüklerde çalışmayan motosikletlerde bu tip bir yamaya hiç ihtiyaç duymadım. Her zaman fitil ile işlemi yaptım, lastik bitene kadar da fitille sorunsuz devam ettim. Fitil uygulaması da birkaç detay bilgi ister. Doğru uygulanır ise sorunsuz kullanırsınız. Yanlış uygulanırsa, uygulamadaki hataların büyüklüğüne göre o fitil yolda kendiliğinden fırlayabilir de.
* Bu noktada fitil uygulanacak kısımda gereksiz yere fazla delik genişletmeden, fitili çok az/çok fazla lastiğe sokup bırakmaktan, fitilin fazlasını kesmeden bırakmaktan, özel solvent yerine uhu-bally gibi yapışşırıcılar kullanmaktan, solventsiz uygulama yapmaktan kaçınmanız elzemdir. Fitil uygulamadan önce lastik basıncını da lastiğin limitlerine kadar şişirmeniz gerekir, böylelikle filit içten doğru şekilde sızdırmazlığı sağlayacak şekilde konumlanır. işlem sonrası lastiği normal basıncında şişirmeniz yeterlidir...
-
30 Haziran 2022, 09:53
#7
Tüm lastik işlerimi Çiğli Ata sanayide Paşa Rot’a yaptırırım, Paşa bey bu işi İzmir’de en iyi yapan saygılı ve dürüst esnaflardan.
-
30 Haziran 2022, 10:50
#8
Eğer yalnızca bir vida ise formulax basın geçin derim.
Ben daha lastikler patlamadan yeni lastiklerime uygulamıştım, şimdi ara sıra kontrole diyorum vida çivi vb. bir şey girmişse çıkarayım diye.
formula x ile 30bin km yol yapan bir arkadaş vardı bu forumda yazıyordu ara sıra, mogolistan'dan Türkiyeye lastikte bir sürü delikle dönmüştü de latsik ömrü bitene kadar yamaya ihtiyaç duymadan kullanmıştı.
-
30 Haziran 2022, 21:04
#9
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Sıcak yama kötüdür diyemem, ama iyi de değildir. Sıcak yamanın yapılış şekli:
* Yama yapılacak bölge yağ ve kirden arındırıldıktan sonra zımpara ile yamalanacak alan deforme edilir. Zımpara artıkları temizlenir ve sıcak yama mengenesi ile mevzubahis alana, yamanın altındaki koruyucu film söküldükten sonra iyice sıkıştırılır. Ardından yama üzerindeki yanıcı madde çakmak gibi bir ısı kaynağı ile yakılarak ısıl kaynak yapılması sağlanır. İşlem sonrası kaynağın tamamen soğuması beklenir (bu kısım oldukça önemli). Tamamen soğuduktan sonra mengene gevşetilerek yama üzerindeki tabla sökülerek yamanın sızdırmazlığı kontrol edilir. İşlem başarısız ise eski yama sökülerek durum incelenir ve bir engel yok ise işlem tekrarlanabilir.
Buradaki sorun "ısıl işlem" yapılıyor oluşu. Özellikle iç lastiklerde yapılacak bu işlem yapıda bölgesel bozulmaya neden oluyor. Herşeye rağmen ben sıcak yamayı soğuk yamaya tercih ediyorum, onu da belirteyim. Ama sadece iç lastik onarımlarında.
* Eğer lastiğiniz tubeless(iç lastiksiz) ise kesinlikle sıcak yama önermem. Bu tip durumlarda doğru uygulama ile yapılacak mantar yama en doğru seçimdir. Mantar yama yapılacak ise lastik iç yüzeyi deforme edilirken kordlara zarar verilmemesine dikkat edilmesi gerekiyor. Yani çoğu lastikçinin yaptığı gibi allah ne verdiyse diye dalıp lastiği yarısına kadar içten taşlamamalı. Mantar ölçüleri doğru seçilmiş olmalı. Solvent doğru türde ve miktarda kullanılmalı, bu uygulamada Bally gibi bir yapıştırıcı kullanılmamalı. Motosiklet lastikleri için üretilmiş (evet, motosiklet mantar yamaları otomobil için kullanılanlardan farklıdır) tür kullanılmalı.
Bu koşullarda yapılacak yama oldukça sağlam ve tamamen sorunsuz oluyor. Yine de özellikle ortalama hızı 70km/h civarı olan, küçük lastik ölçülerine sahip, yüksek yüklerde çalışmayan motosikletlerde bu tip bir yamaya hiç ihtiyaç duymadım. Her zaman fitil ile işlemi yaptım, lastik bitene kadar da fitille sorunsuz devam ettim. Fitil uygulaması da birkaç detay bilgi ister. Doğru uygulanır ise sorunsuz kullanırsınız. Yanlış uygulanırsa, uygulamadaki hataların büyüklüğüne göre o fitil yolda kendiliğinden fırlayabilir de.
* Bu noktada fitil uygulanacak kısımda gereksiz yere fazla delik genişletmeden, fitili çok az/çok fazla lastiğe sokup bırakmaktan, fitilin fazlasını kesmeden bırakmaktan, özel solvent yerine uhu-bally gibi yapışşırıcılar kullanmaktan, solventsiz uygulama yapmaktan kaçınmanız elzemdir. Fitil uygulamadan önce lastik basıncını da lastiğin limitlerine kadar şişirmeniz gerekir, böylelikle filit içten doğru şekilde sızdırmazlığı sağlayacak şekilde konumlanır. işlem sonrası lastiği normal basıncında şişirmeniz yeterlidir...
Teşekkür ederim öncelikle değerli bilgiler için; zaman ayırıp, ayrıntılı şekilde yazıp, emek harcadığınız için ayrıca teşekkür ederim, sağ olun.
Kullanmış olduğum lastik tubeless ve büyük tekerlek de değil. Siz ne önerirsiniz; mantar yama mı, fitil mi?
joshua adlı üyeden alıntı
Tüm lastik işlerimi Çiğli Ata sanayide Paşa Rot’a yaptırırım, Paşa bey bu işi İzmir’de en iyi yapan saygılı ve dürüst esnaflardan.
Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, sağ olun.
espresso adlı üyeden alıntı
Eğer yalnızca bir vida ise formulax basın geçin derim.
Ben daha lastikler patlamadan yeni lastiklerime uygulamıştım, şimdi ara sıra kontrole diyorum vida çivi vb. bir şey girmişse çıkarayım diye.
formula x ile 30bin km yol yapan bir arkadaş vardı bu forumda yazıyordu ara sıra, mogolistan'dan Türkiyeye lastikte bir sürü delikle dönmüştü de latsik ömrü bitene kadar yamaya ihtiyaç duymadan kullanmıştı.
Evet sadece 1 vida var. Vidalardan, cam kırıklarından kurtuluş yok maalesef, önlem almak için güzel bir öneri biraz pahalı gibi fakat değer sanırım.
Teşekkür ederim, sağ olun.
-
30 Haziran 2022, 21:15
#10
karşıyaka adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim.
Sormuştum Buz Motor'a mantar yama yapıyor diye ertelemiştim. Mantar yama ve fitil iyi değil dendiği, en sağlamının sıcak yama olduğunu söyleyenler olduğu için lastik duruyor inik bir şekilde.
Hatta Tersane'nin yanındaki lastikçiye de sordum; araba lastik yaması farklı, scooter lastiği yaması farklı, yapıştırıcıları bile farklı demişti. Ben içimden lastik, lastik değil mi diye düşündüm ha araba ha scooter ne fark olabilirki diye. Neyse ustadan daha iyi bilecek değilim bu lastikçi beni Buz Motor'a yönlendirdi.
Ben hiç yama yaptırmadım bugüne kadar 2008'den bugüne kadar. Yani tecrübem ve bilgim yok yama çeşitleri hakkında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
Fitil ve mantar yama iyi değil diye biliyorum. Buz Motor'daki usta, mantar yama uyguladığını söyledi ben de tereddütte kalmıştım, bekledim yaptırmadım ki neresi olursa olsun söküp götüreceğim jantı. Arka teker olduğu için uğraştırmamak lazım ustaları.
Vidalar sıkıntı yollarda.
Teşekkür ederim.
En iyi yama mantar yamadır.
Buz motor'nun istanbul 4. levent şubesinde lastiklerimi değiştirtmiştim. işi bilen birileri, izmirdeki şubesi de aynı markayı taşıyorsa onlar da rastgele bir yer değildir iyidir herhalde.
Fitil motosiklet lastiğine tavsiye edilmiyor. sıcak yama da sadece iç lastiğe yapılırsa belki yapılır, iç lastiksiz lastiklere mantar yama en sağlamı.
-
30 Haziran 2022, 21:33
#11
espresso adlı üyeden alıntı
En iyi yama mantar yamadır.
Buz motor'nun istanbul 4. levent şubesinde lastiklerimi değiştirtmiştim. işi bilen birileri, izmirdeki şubesi de aynı markayı taşıyorsa onlar da rastgele bir yer değildir iyidir herhalde.
Fitil motosiklet lastiğine tavsiye edilmiyor. sıcak yama da sadece iç lastiğe yapılırsa belki yapılır, iç lastiksiz lastiklere mantar yama en sağlamı.
Anladığım kadarıyla: Lastik tubeless olduğu için sıcak yama olmaz o zaman, fitil de iyi değil geriye mantar yama ve soğuk yama kalıyor. Siz mantar yama en sağlamı tavsiyesinde bulunmuşsunuz.
Teşekkür ederim, sağ olun.
-
30 Haziran 2022, 22:17
#12
karşıyaka adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim öncelikle değerli bilgiler için; zaman ayırıp, ayrıntılı şekilde yazıp, emek harcadığınız için ayrıca teşekkür ederim, sağ olun.
Kullanmış olduğum lastik tubeless ve büyük tekerlek de değil. Siz ne önerirsiniz; mantar yama mı, fitil mi?
Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, sağ olun.
Evet sadece 1 vida var. Vidalardan, cam kırıklarından kurtuluş yok maalesef, önlem almak için güzel bir öneri biraz pahalı gibi fakat değer sanırım.
Teşekkür ederim, sağ olun.
İmkan dahilindeyse ve motosiklet için bu işi yapan bir yer bulabilirseniz(daha önce de bahsettiğim üzere, motosiklet lastiklerindeki mantar yamalar daha farklı, daha esnek yapıda oluyor) kesinlikle mantar yama öneririm. Onun haricinde küçük lastiklerde, özellikle yüksek hızlar da söz konusu değil ise doğru uygulanan fitil yeterli olacaktır.
-
30 Haziran 2022, 22:42
#13
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İmkan dahilindeyse ve motosiklet için bu işi yapan bir yer bulabilirseniz(daha önce de bahsettiğim üzere, motosiklet lastiklerindeki mantar yamalar daha farklı, daha esnek yapıda oluyor) kesinlikle mantar yama öneririm. Onun haricinde küçük lastiklerde, özellikle yüksek hızlar da söz konusu değil ise doğru uygulanan fitil yeterli olacaktır.
Buz Motor var çok yakınımda hem de. Çoğumuzun bildiği bir firma fakat daha önce başka yerdeydi sayın -ZERO- açıklamış eski yerini.
Benim Buz Motor'la tecrübem yok fakat bu işyeri mantar yama yaptığını söyledi, siz de mantar yama önerdiniz, yakında da olduğu için; gerçi fiyatını sormuştum, getir hallederiz denmişti fiyat vermemişti.
-
01 Temmuz 2022, 08:31
#14
Alaybey Buz Motor iyidir, xmax'in lastiklerini değiştirmiştim hem fiyat hem işçilik için iyi de fiyat vermişlerdi.
Alternatif olarak Bornova rodkar'da motolastik var.
-
01 Temmuz 2022, 09:18
#15
Atacan KSK adlı üyeden alıntı
Alaybey Buz Motor iyidir, xmax'in lastiklerini değiştirmiştim hem fiyat hem işçilik için iyi de fiyat vermişlerdi.
Alternatif olarak Bornova rodkar'da motolastik var.
Teşekkür ederim, sağ olun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler