Motorsiklet kurallarının güncellemeye ihtiyacı var acil..
Reklamlar
-
29 Haziran 2022, 14:23
#1
Bunlar benim 25 yıllık tecrübelerim sonucu edindiğim şahsi kişisel düşüncelerim kimseyi bağlamaz yani…
En başta bence 50cc karmaşasının son bulması lazım 100cc ye kadar araba ehliyeti ile ve trafik sigortalı mtv siz olmalı bence yani 50cc ve 100cc harmanlanmalı tek bir sınıf olmalı ..
bilmeyenlere 50cc de trafik sigortası ve mtv yok araba ehliyeti ile sürebiliyorsun 100cc de sadece mtv yok motorsiklet ehliyeti trafik sigortası var .. bu ikisi harmanlanmalı tek bir sınıf olmalı bence .. Bu karmaşada son bulur ..
Bundan sonrası A1 sınıfı yükseltilebilinir yukarda dediğim yapılırsa A1 in cazibesi azalacaktır onu tekrar cazip hale getirmek için onuda 150cc ye kadar çıkartılabilinir A2 de genelde 500 - 600 cc ye kadardır 35kw değişken malum.. ama genelde yeni teknolojik motorlar da 500cc ye kadar .. onunda kw değerini yükseltip 600-650cc dengine bir şeye yükselte bilirler sistemde denge sağlanmış olur..
Bunun dışında el atılmışken bu işlere girilmişken kesinlikle ve kesinlikle yeni euro emisyon normları yüzünden motorlarda çok güç kaybı oluyor haliyle firmalar mecburi hacim yükseltiyor eski 250 cc euro3 euro4 motorlar artık kesintileri tölere etmek için 300cc olarak üretiyor firmalar…
Malum 250cc ye kadar ötv oranı %8. 250cc üstü %37 .. bu %8 lik oranın kesinlikle 300cc yada 310cc ye çıkarılması lazım bence yoksa yakında Türkiye’ye doğru düzgün motor da giremeyecek .. bu benim şahsi fikrim..
Bakınız pek çok firma 300cc lik modellerini getirmiyor..
Kawasaki de yeni kasa versys 300 var klx300 var ninja300 var. honda da rebel 300, cbr300r crf300 cb300r var Yamaha da R3 , mt-03 300cc var bmw benim bildiğim artık 300cc liklerini getirmiyor g310gs , g310r …
Onu bırakın Hintliler bile getirmiyor tvs de gene bmw ile aynı motora sahip tvs 310rr var benelli de tnt300 var daha bir çok model artık hacimi yükselterek üretecek bu euro emisyon olaylarından ötürü çinliler de buna dahil ..
İş böyle olunca 300cc ile 650cc aynı %37 lik dilimden girdimi aralarında çok büyük bir fiyat farkı avantaj olmıycak o yüzden firmalar haliyle getirmiycekler benim görüşüm büyük ihtimal…
O yüzden motor dünyasında genel anlamda büyük bir düzenlenmeye gidilmesi elzem yoksa ilerde bence çok büyük bir kısır döngü içinde kısılıp kalıcaz…
Bu dediğim de zor bir şey değil bir defa da girişilse hepsi bir defada çıksa en azından 10-15 sene motorsiklet camiası rahat eder bence..
Ve benim bu yazdıklarım esasen size bize yani son kullanıcı tüketiciye de değil üreticiye getirtip satana çünkü insanlar bu kısır döngüde hapis olmak istemeyince gidicek ikinci el eski motor alıcak sıfır motor alımları çok düşecek şahs fikrim..
bu şu anki sistemle bence şahsi fikrim son kullanıcı değil firmalar zarar ilerde eder özellikle Euro 6 emisyon standartları da okuduğum kadarı ile yolda ..
Reklamlar
-
29 Haziran 2022, 14:39
#2
ehliyet kısmını bilmem ama mesela bize 250cc gelen honda forza avrupada 350cc olarak satılıyor.
bizde 250cc gelen yamaha xmax avrupada 300cc.
-
29 Haziran 2022, 14:49
#3
logaritma adlı üyeden alıntı
Bunlar benim 25 yıllık tecrübelerim sonucu edindiğim şahsi kişisel düşüncelerim kimseyi bağlamaz yani…
En başta bence 50cc karmaşasının son bulması lazım 100cc ye kadar araba ehliyeti ile ve trafik sigortalı mtv siz olmalı bence yani 50cc ve 100cc harmanlanmalı tek bir sınıf olmalı ..
bilmeyenlere 50cc de trafik sigortası ve mtv yok araba ehliyeti ile sürebiliyorsun 100cc de sadece mtv yok motorsiklet ehliyeti trafik sigortası var .. bu ikisi harmanlanmalı tek bir sınıf olmalı bence .. Bu karmaşada son bulur ..
Bundan sonrası A1 sınıfı yükseltilebilinir yukarda dediğim yapılırsa A1 in cazibesi azalacaktır onu tekrar cazip hale getirmek için onuda 150cc ye kadar çıkartılabilinir A2 de genelde 500 - 600 cc ye kadardır 35kw değişken malum.. ama genelde yeni teknolojik motorlar da 500cc ye kadar .. onunda kw değerini yükseltip 600-650cc dengine bir şeye yükselte bilirler sistemde denge sağlanmış olur..
Bunun dışında el atılmışken bu işlere girilmişken kesinlikle ve kesinlikle yeni euro emisyon normları yüzünden motorlarda çok güç kaybı oluyor haliyle firmalar mecburi hacim yükseltiyor eski 250 cc euro3 euro4 motorlar artık kesintileri tölere etmek için 300cc olarak üretiyor firmalar…
Malum 250cc ye kadar ötv oranı %8. 250cc üstü %37 .. bu %8 lik oranın kesinlikle 300cc yada 310cc ye çıkarılması lazım bence yoksa yakında Türkiye’ye doğru düzgün motor da giremeyecek .. bu benim şahsi fikrim..
Bakınız pek çok firma 300cc lik modellerini getirmiyor..
Kawasaki de yeni kasa versys 300 var klx300 var ninja300 var. honda da rebel 300, cbr300r crf300 cb300r var Yamaha da R3 , mt-03 300cc var bmw benim bildiğim artık 300cc liklerini getirmiyor g310gs , g310r …
Onu bırakın Hintliler bile getirmiyor tvs de gene bmw ile aynı motora sahip tvs 310rr var benelli de tnt300 var daha bir çok model artık hacimi yükselterek üretecek bu euro emisyon olaylarından ötürü çinliler de buna dahil ..
İş böyle olunca 300cc ile 650cc aynı %37 lik dilimden girdimi aralarında çok büyük bir fiyat farkı avantaj olmıycak o yüzden firmalar haliyle getirmiycekler benim görüşüm büyük ihtimal…
O yüzden motor dünyasında genel anlamda büyük bir düzenlenmeye gidilmesi elzem yoksa ilerde bence çok büyük bir kısır döngü içinde kısılıp kalıcaz…
Bu dediğim de zor bir şey değil bir defa da girişilse hepsi bir defada çıksa en azından 10-15 sene motorsiklet camiası rahat eder bence..
Ve benim bu yazdıklarım esasen size bize yani son kullanıcı tüketiciye de değil üreticiye getirtip satana çünkü insanlar bu kısır döngüde hapis olmak istemeyince gidicek ikinci el eski motor alıcak sıfır motor alımları çok düşecek şahs fikrim..
bu şu anki sistemle bence şahsi fikrim son kullanıcı değil firmalar zarar ilerde eder özellikle Euro 6 emisyon standartları da okuduğum kadarı ile yolda ..
25 yillik tecrubesin ama motorsiklet yaziyon hala,olmadi logaritmik
-
29 Haziran 2022, 14:58
#4
Genç kardeşimiz 17 yaşında A1 ehliyetini alsın. 2 sene sonra otomatikman A2,ondan 4 sene sonra da otomatikman A olsun ehliyeti..
Tekrar tekrar almaya ne gerek var?
Sen sıfır tecrübe ile sırf yaşın var diye
direk A alıp hayabusaya binmeye hak kazanıyorsun ama A2 ile 10 sene tecrübesi olan adam A için tekrar ehliyet almak zorunda..
B sınıfı ehliyet alan çocuğa ferrari lamborgini porche gibileri kullanamazsın deniyor mu? Hayır..
Al ehliyetini bin lamboya ferrariye git..
Neden?
-
29 Haziran 2022, 16:02
#5
Hem 250cc vergi dilimi 500 veya 600cc'ye çıkarılmalı, hemde 2017 yılında getirilen Asya ülkelerinden gelen motosikletler için uygulanan fazla gümrük ücreti iptal edilmeli. Bu imkanlar neticesinde ülkemize daha kaliteli ve güncel modeller gelmesinin yolu açılacaktır. Yoksa hep bir yerde dar boğaz olacak.
-
29 Haziran 2022, 16:14
#6
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Tekrar tekrar almaya ne gerek var? Neden?
Tekrar tekrar kurs bedeli ödeyecek.
Tekrar tekrar har(a)ç ödeyecek.
Tekrar tekrar değerli kağıt bedeli ödeyecek.
Yumurtlayan tavuğu keselim mi yani?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:08 ----------
Verginin teorik olarak kazançtan alınması gerekir. Motorlu aracin bedelini kazanç kabul edersek vergiye esas olanın silindir hacmi değil, aracın kasko bedeli olması gerek. Herkes sahip olduğu aracın kasko bedelinin %10-15'lik kısmını araç sahipliği vergisi olarak ödesin.
-
29 Haziran 2022, 16:28
#7
50cc ve ehliyet siniflari bizim ulkemizin belirledigi degil, cogunlukla EU'ya uyum sebebiyle alinmis kararlar, sadece sizin mi akliniza geliyor saniyorsunuz ?
Euro normlari sebebiyle guc kaybi? Alma, daha guclusunu al, ille aynisinin yeni modeli mi alinmali?
Vergi kisminda oy verdiginiz partilere bi danisin, onlar ne diyor acep, onun EU ile ilgisi yok.
-
29 Haziran 2022, 16:43
#8
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
25 yillik tecrubesin ama motorsiklet yaziyon hala,olmadi logaritmik
Ben cahil ilkokul mezunu bir adamım bu fikirlerimi düşüncelerimi anlatmama mani mi ., Burda yazman için illa üniversite mezunu mu olmam lazım …
Açık kovalarsan orda bin tane imla hatası bin tane devrik cümle bir sürü noktalama hatası bulabilirsin sen anlatılmak istenene bak boş ver insanların açığını kovalayıp onları ezmeye çalışmayı …,
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------
Vergi dilimini abartmaya gerek yok çıkartmazlar imkansız 500-600cc ye 300 yapsınlar öpüp başımıza koyalım Türkiye ye harika modeller girer cruiser cıya rebel gelir adv enduro cuya versy crf falan gelir gazlamacıya r3 cbr300r gelir ..
Ben EU stadartı olduğunu biliyorum bu bizim iç düzenlememiz olabilir neticede 100cc motorun artık araba ehliyeti ilede sürülebiliceği yazısının emniyete trafik şubelerine yazılacak bir yazışma ile çözüle bilecek bir şey ..
Alma daha güçlüsünü al ne demek nasıl bir bakış açısı herkesi kendiniz ile aynı gelir seviyesinde mi sanıyorsunuz adam elindeki 200-250cc motoru satıp üstüne 100-150 bin tl ekleyip daha güçlüsünü mü alsın o parayı o adama kim vericek ….
-
29 Haziran 2022, 16:46
#9
DickName adlı üyeden alıntı
Tekrar tekrar kurs bedeli ödeyecek.
Tekrar tekrar har(a)ç ödeyecek.
Tekrar tekrar değerli kağıt bedeli ödeyecek.
Yumurtlayan tavuğu keselim mi yani?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:08 ----------
Verginin teorik olarak kazançtan alınması gerekir. Motorlu aracin bedelini kazanç kabul edersek vergiye esas olanın silindir hacmi değil, aracın kasko bedeli olması gerek. Herkes sahip olduğu aracın kasko bedelinin %10-15'lik kısmını araç sahipliği vergisi olarak ödesin.
Motosiklet ehliyeti için yazdığın tekrar diye 3 satırda hemfikiriz.
Peki bu Bs sınıfı otomobil ehliyetinde niye yok? Sorum o..
B1 1300 cc ye kadar...
B2 1800 cc ye kadar...
B hepsi...
Bunun içimde yukarıda yazdığın tekrar... başlıklı 3 satırı niye uygulamazlar?
Bu tavuğu neden yumurtlatmazlar?
-
29 Haziran 2022, 16:51
#10
Birde konuyu siyasete çekmeyin siyaset yapıcaklar benim açdığım konu altında lütfen yapmasın ..
Konunun siyasetle ilgisi yok mevzuat düzenlemelerle ilgili bir konu bu konuştuğumuz şeyler..
-
29 Haziran 2022, 16:54
#11
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Motosiklet ehliyeti için yazdığın tekrar diye 3 satırda hemfikiriz.
Peki bu Bs sınıfı otomobil ehliyetinde niye yok? Sorum o..
B1 1300 cc ye kadar...
B2 1800 cc ye kadar...
B hepsi...
Bunun içimde yukarıda yazdığın tekrar... başlıklı 3 satırı niye uygulamazlar?
Bu tavuğu neden yumurtlatmazlar?
İyi niyetlerinden değildir, akıllarına gelmemiş, akıl edememişlerdir.
-
29 Haziran 2022, 17:03
#12
logaritma adlı üyeden alıntı
Ben EU stadartı olduğunu biliyorum bu bizim iç düzenlememiz olabilir neticede 100cc motorun artık araba ehliyeti ilede sürülebiliceği yazısının emniyete trafik şubelerine yazılacak bir yazışma ile çözüle bilecek bir şey ..
Alma daha güçlüsünü al ne demek nasıl bir bakış açısı herkesi kendiniz ile aynı gelir seviyesinde mi sanıyorsunuz adam elindeki 200-250cc motoru satıp üstüne 100-150 bin tl ekleyip daha güçlüsünü mü alsın o parayı o adama kim vericek ….
Ic duzenleme ile cozmemelisiniz, dunya globallesiyor biz hala ayni kafadayiz, onlarla niye ayni olalim kafasindasiniz. EU anlasmalarinin bir sebebi var, uyum, tum Avrupa'da olan seylere uyumluluk. Niye ben elimdeki ehliyetle Fransa'ya gittigimde sorun yasayayim ki ? Orada da benzer gucte araclari kullanabilmeliyim. Niye ayrica ugrassin adam? Her yerde ayni olsun ki standartlar herkes ayni kurallara uysun diye yapiliyor.
Guc meselesine gelince; yanlis anlamissiniz. Bugun 50HP olan bir motosiklet, 2025 yilinda Euro6 normlari sebebiyle 45HP olarak gelince insanlar niye laf eder? Eskiden daha gucluydu simdi daha gucsuz ne demek? Ben de diyorum ki adama, eee git o 45HP olani alacagina 55HP/60HP olani bul onu al cok dertliysen.
-
29 Haziran 2022, 17:11
#13
Benim önereceğim düzenlemeler:
1. ÖTV kalksın.
2. Bkz. 1. madde.
Gerisi traş.
-
29 Haziran 2022, 17:15
#14
logaritma adlı üyeden alıntı
Ben cahil ilkokul mezunu bir adamım bu fikirlerimi düşüncelerimi anlatmama mani mi ., Burda yazman için illa üniversite mezunu mu olmam lazım …
Açık kovalarsan orda bin tane imla hatası bin tane devrik cümle bir sürü noktalama hatası bulabilirsin sen anlatılmak istenene bak boş ver insanların açığını kovalayıp onları ezmeye çalışmayı …,
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------
Vergi dilimini abartmaya gerek yok çıkartmazlar imkansız 500-600cc ye 300 yapsınlar öpüp başımıza koyalım Türkiye ye harika modeller girer cruiser cıya rebel gelir adv enduro cuya versy crf falan gelir gazlamacıya r3 cbr300r gelir ..
Ben EU stadartı olduğunu biliyorum bu bizim iç düzenlememiz olabilir neticede 100cc motorun artık araba ehliyeti ilede sürülebiliceği yazısının emniyete trafik şubelerine yazılacak bir yazışma ile çözüle bilecek bir şey ..
Alma daha güçlüsünü al ne demek nasıl bir bakış açısı herkesi kendiniz ile aynı gelir seviyesinde mi sanıyorsunuz adam elindeki 200-250cc motoru satıp üstüne 100-150 bin tl ekleyip daha güçlüsünü mü alsın o parayı o adama kim vericek ….
Acik kovalamakla,ilkokul mezunu olmakla ne ilgisi var.Motorcu adamin hele hele 25 yillik motorcunun yapmamasi gereken bir yanlis,bi de maksat biraz ugrasmak senle ;)
Cahilmis bilmedigin bisey yok be... teke tek te akula sinifi denizalti mi alir yoksa los angales mi desem onu bile soylersin :p
-
29 Haziran 2022, 17:19
#15
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Acik kovalamakla,ilkokul mezunu olmakla ne ilgisi var.Motorcu adamin hele hele 25 yillik motorcunun yapmamasi gereken bir yanlis,bi de maksat biraz ugrasmak senle ;)
Cahilmis bilmedigin bisey yok be... teke tek te akula sinifi denizalti mi alir yoksa los angales mi desem onu bile soylersin :p
Akula daha yeni tasarim, los angeles 70'lerden kalma.
-
29 Haziran 2022, 17:19
#16
logaritma adlı üyeden alıntı
Ben cahil ilkokul mezunu bir adamım bu fikirlerimi düşüncelerimi anlatmama mani mi ., Burda yazman için illa üniversite mezunu mu olmam lazım …
Açık kovalarsan orda bin tane imla hatası bin tane devrik cümle bir sürü noktalama hatası bulabilirsin sen anlatılmak istenene bak boş ver insanların açığını kovalayıp onları ezmeye çalışmayı …,
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------
Vergi dilimini abartmaya gerek yok çıkartmazlar imkansız 500-600cc ye 300 yapsınlar öpüp başımıza koyalım Türkiye ye harika modeller girer cruiser cıya rebel gelir adv enduro cuya versy crf falan gelir gazlamacıya r3 cbr300r gelir ..
Ben EU stadartı olduğunu biliyorum bu bizim iç düzenlememiz olabilir neticede 100cc motorun artık araba ehliyeti ilede sürülebiliceği yazısının emniyete trafik şubelerine yazılacak bir yazışma ile çözüle bilecek bir şey ..
Alma daha güçlüsünü al ne demek nasıl bir bakış açısı herkesi kendiniz ile aynı gelir seviyesinde mi sanıyorsunuz adam elindeki 200-250cc motoru satıp üstüne 100-150 bin tl ekleyip daha güçlüsünü mü alsın o parayı o adama kim vericek ….
Ne yazık ki gelemez o modeller artık 300cc ve üzeri. Ondan en az 400cc olmalı. R3 321cc veya Honda'nın bir çok modeli 300cc üzeri. Honda ADV 350 ülkemizde görmek istediğim bir model.
-
29 Haziran 2022, 19:23
#17
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Genç kardeşimiz 17 yaşında A1 ehliyetini alsın. 2 sene sonra otomatikman A2,ondan 4 sene sonra da otomatikman A olsun ehliyeti..
Tekrar tekrar almaya ne gerek var?
Sen sıfır tecrübe ile sırf yaşın var diye
direk A alıp hayabusaya binmeye hak kazanıyorsun ama A2 ile 10 sene tecrübesi olan adam A için tekrar ehliyet almak zorunda..
B sınıfı ehliyet alan çocuğa ferrari lamborgini porche gibileri kullanamazsın deniyor mu? Hayır..
Al ehliyetini bin lamboya ferrariye git..
Neden?
16 yaşında a1 aldım, şuan 22 yaşındayım a2 aldım birkaç sene daha yaşarsak A ehliyet alırız artik...
-
29 Haziran 2022, 19:39
#18
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Akula daha yeni tasarim, los angeles 70'lerden kalma.
Los Angeles'in zamanına Project 705 Alfa yakışır.
-
29 Haziran 2022, 19:55
#19
Cyan adlı üyeden alıntı
Los Angeles'in zamanına Project 705 Alfa yakışır.
Ya tamam bir on sene once yapilmaya baslanmis olabilir de 1996 yilinda son uretimi yapilmis bu L.A in.
Hala serviste olanlar kim bilir uzerine ne guncellemeler almistir.
Tamam rus denizaltilari iyidir ama bir amerikan denizaltisin sahip oldugu ustun silahlar hassas elektronikler onu bence daha tehlikeli kilar.
Tabi konumun uzmani logaritmik ne derse o,biz bosuna konusiyoruz su an
-
29 Haziran 2022, 20:01
#20
Kütahya gibi bir yere havalimanı yapıp da aylık 100.000 yolcu garantisi verdiren ülkemize doğrudan ya da dolaylı vergi ödemek benim ağrıma gidiyor. Daha Gümüşhane-Bayburt havalimanı konusuna girmedim bile.
Cc konuşmuyorum ama 25 senelik motorcu bile ne kadar antin kuntin tek silindir, düşük hacim, gidemeyen motor varsa "onu mu alsam bunu mu alsam" diye araştırıyor. Bence Ötv, gümrük vergisi vs herşey kaldırılmalı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)