Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorsiklet kurallarının güncellemeye ihtiyacı var acil..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bunlar benim 25 yıllık tecrübelerim sonucu edindiğim şahsi kişisel düşüncelerim kimseyi bağlamaz yani…

    En başta bence 50cc karmaşasının son bulması lazım 100cc ye kadar araba ehliyeti ile ve trafik sigortalı mtv siz olmalı bence yani 50cc ve 100cc harmanlanmalı tek bir sınıf olmalı ..
    bilmeyenlere 50cc de trafik sigortası ve mtv yok araba ehliyeti ile sürebiliyorsun 100cc de sadece mtv yok motorsiklet ehliyeti trafik sigortası var .. bu ikisi harmanlanmalı tek bir sınıf olmalı bence .. Bu karmaşada son bulur ..

    Bundan sonrası A1 sınıfı yükseltilebilinir yukarda dediğim yapılırsa A1 in cazibesi azalacaktır onu tekrar cazip hale getirmek için onuda 150cc ye kadar çıkartılabilinir A2 de genelde 500 - 600 cc ye kadardır 35kw değişken malum.. ama genelde yeni teknolojik motorlar da 500cc ye kadar .. onunda kw değerini yükseltip 600-650cc dengine bir şeye yükselte bilirler sistemde denge sağlanmış olur..

    Bunun dışında el atılmışken bu işlere girilmişken kesinlikle ve kesinlikle yeni euro emisyon normları yüzünden motorlarda çok güç kaybı oluyor haliyle firmalar mecburi hacim yükseltiyor eski 250 cc euro3 euro4 motorlar artık kesintileri tölere etmek için 300cc olarak üretiyor firmalar…

    Malum 250cc ye kadar ötv oranı %8. 250cc üstü %37 .. bu %8 lik oranın kesinlikle 300cc yada 310cc ye çıkarılması lazım bence yoksa yakında Türkiye’ye doğru düzgün motor da giremeyecek .. bu benim şahsi fikrim..

    Bakınız pek çok firma 300cc lik modellerini getirmiyor..

    Kawasaki de yeni kasa versys 300 var klx300 var ninja300 var. honda da rebel 300, cbr300r crf300 cb300r var Yamaha da R3 , mt-03 300cc var bmw benim bildiğim artık 300cc liklerini getirmiyor g310gs , g310r …
    Onu bırakın Hintliler bile getirmiyor tvs de gene bmw ile aynı motora sahip tvs 310rr var benelli de tnt300 var daha bir çok model artık hacimi yükselterek üretecek bu euro emisyon olaylarından ötürü çinliler de buna dahil ..

    İş böyle olunca 300cc ile 650cc aynı %37 lik dilimden girdimi aralarında çok büyük bir fiyat farkı avantaj olmıycak o yüzden firmalar haliyle getirmiycekler benim görüşüm büyük ihtimal…

    O yüzden motor dünyasında genel anlamda büyük bir düzenlenmeye gidilmesi elzem yoksa ilerde bence çok büyük bir kısır döngü içinde kısılıp kalıcaz…

    Bu dediğim de zor bir şey değil bir defa da girişilse hepsi bir defada çıksa en azından 10-15 sene motorsiklet camiası rahat eder bence..
    Ve benim bu yazdıklarım esasen size bize yani son kullanıcı tüketiciye de değil üreticiye getirtip satana çünkü insanlar bu kısır döngüde hapis olmak istemeyince gidicek ikinci el eski motor alıcak sıfır motor alımları çok düşecek şahs fikrim..
    bu şu anki sistemle bence şahsi fikrim son kullanıcı değil firmalar zarar ilerde eder özellikle Euro 6 emisyon standartları da okuduğum kadarı ile yolda ..
    VR46Rossi ve Mr.wind bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    ehliyet kısmını bilmem ama mesela bize 250cc gelen honda forza avrupada 350cc olarak satılıyor.
    bizde 250cc gelen yamaha xmax avrupada 300cc.
    VR46Rossi bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlar benim 25 yıllık tecrübelerim sonucu edindiğim şahsi kişisel düşüncelerim kimseyi bağlamaz yani…

    En başta bence 50cc karmaşasının son bulması lazım 100cc ye kadar araba ehliyeti ile ve trafik sigortalı mtv siz olmalı bence yani 50cc ve 100cc harmanlanmalı tek bir sınıf olmalı ..
    bilmeyenlere 50cc de trafik sigortası ve mtv yok araba ehliyeti ile sürebiliyorsun 100cc de sadece mtv yok motorsiklet ehliyeti trafik sigortası var .. bu ikisi harmanlanmalı tek bir sınıf olmalı bence .. Bu karmaşada son bulur ..

    Bundan sonrası A1 sınıfı yükseltilebilinir yukarda dediğim yapılırsa A1 in cazibesi azalacaktır onu tekrar cazip hale getirmek için onuda 150cc ye kadar çıkartılabilinir A2 de genelde 500 - 600 cc ye kadardır 35kw değişken malum.. ama genelde yeni teknolojik motorlar da 500cc ye kadar .. onunda kw değerini yükseltip 600-650cc dengine bir şeye yükselte bilirler sistemde denge sağlanmış olur..

    Bunun dışında el atılmışken bu işlere girilmişken kesinlikle ve kesinlikle yeni euro emisyon normları yüzünden motorlarda çok güç kaybı oluyor haliyle firmalar mecburi hacim yükseltiyor eski 250 cc euro3 euro4 motorlar artık kesintileri tölere etmek için 300cc olarak üretiyor firmalar…

    Malum 250cc ye kadar ötv oranı %8. 250cc üstü %37 .. bu %8 lik oranın kesinlikle 300cc yada 310cc ye çıkarılması lazım bence yoksa yakında Türkiye’ye doğru düzgün motor da giremeyecek .. bu benim şahsi fikrim..

    Bakınız pek çok firma 300cc lik modellerini getirmiyor..

    Kawasaki de yeni kasa versys 300 var klx300 var ninja300 var. honda da rebel 300, cbr300r crf300 cb300r var Yamaha da R3 , mt-03 300cc var bmw benim bildiğim artık 300cc liklerini getirmiyor g310gs , g310r …
    Onu bırakın Hintliler bile getirmiyor tvs de gene bmw ile aynı motora sahip tvs 310rr var benelli de tnt300 var daha bir çok model artık hacimi yükselterek üretecek bu euro emisyon olaylarından ötürü çinliler de buna dahil ..

    İş böyle olunca 300cc ile 650cc aynı %37 lik dilimden girdimi aralarında çok büyük bir fiyat farkı avantaj olmıycak o yüzden firmalar haliyle getirmiycekler benim görüşüm büyük ihtimal…

    O yüzden motor dünyasında genel anlamda büyük bir düzenlenmeye gidilmesi elzem yoksa ilerde bence çok büyük bir kısır döngü içinde kısılıp kalıcaz…

    Bu dediğim de zor bir şey değil bir defa da girişilse hepsi bir defada çıksa en azından 10-15 sene motorsiklet camiası rahat eder bence..
    Ve benim bu yazdıklarım esasen size bize yani son kullanıcı tüketiciye de değil üreticiye getirtip satana çünkü insanlar bu kısır döngüde hapis olmak istemeyince gidicek ikinci el eski motor alıcak sıfır motor alımları çok düşecek şahs fikrim..
    bu şu anki sistemle bence şahsi fikrim son kullanıcı değil firmalar zarar ilerde eder özellikle Euro 6 emisyon standartları da okuduğum kadarı ile yolda ..
    25 yillik tecrubesin ama motorsiklet yaziyon hala,olmadi logaritmik
    DickName bunu beğendi.

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Genç kardeşimiz 17 yaşında A1 ehliyetini alsın. 2 sene sonra otomatikman A2,ondan 4 sene sonra da otomatikman A olsun ehliyeti..
    Tekrar tekrar almaya ne gerek var?
    Sen sıfır tecrübe ile sırf yaşın var diye
    direk A alıp hayabusaya binmeye hak kazanıyorsun ama A2 ile 10 sene tecrübesi olan adam A için tekrar ehliyet almak zorunda..
    B sınıfı ehliyet alan çocuğa ferrari lamborgini porche gibileri kullanamazsın deniyor mu? Hayır..
    Al ehliyetini bin lamboya ferrariye git..
    Neden?
    Dxsec, volkan190, DickName ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    XGAMER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Xciting VS 400
    Hem 250cc vergi dilimi 500 veya 600cc'ye çıkarılmalı, hemde 2017 yılında getirilen Asya ülkelerinden gelen motosikletler için uygulanan fazla gümrük ücreti iptal edilmeli. Bu imkanlar neticesinde ülkemize daha kaliteli ve güncel modeller gelmesinin yolu açılacaktır. Yoksa hep bir yerde dar boğaz olacak.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar tekrar almaya ne gerek var? Neden?
    Tekrar tekrar kurs bedeli ödeyecek.
    Tekrar tekrar har(a)ç ödeyecek.
    Tekrar tekrar değerli kağıt bedeli ödeyecek.

    Yumurtlayan tavuğu keselim mi yani?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:08 ----------

    Verginin teorik olarak kazançtan alınması gerekir. Motorlu aracin bedelini kazanç kabul edersek vergiye esas olanın silindir hacmi değil, aracın kasko bedeli olması gerek. Herkes sahip olduğu aracın kasko bedelinin %10-15'lik kısmını araç sahipliği vergisi olarak ödesin.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    50cc ve ehliyet siniflari bizim ulkemizin belirledigi degil, cogunlukla EU'ya uyum sebebiyle alinmis kararlar, sadece sizin mi akliniza geliyor saniyorsunuz ?

    Euro normlari sebebiyle guc kaybi? Alma, daha guclusunu al, ille aynisinin yeni modeli mi alinmali?

    Vergi kisminda oy verdiginiz partilere bi danisin, onlar ne diyor acep, onun EU ile ilgisi yok.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    25 yillik tecrubesin ama motorsiklet yaziyon hala,olmadi logaritmik
    Ben cahil ilkokul mezunu bir adamım bu fikirlerimi düşüncelerimi anlatmama mani mi ., Burda yazman için illa üniversite mezunu mu olmam lazım …

    Açık kovalarsan orda bin tane imla hatası bin tane devrik cümle bir sürü noktalama hatası bulabilirsin sen anlatılmak istenene bak boş ver insanların açığını kovalayıp onları ezmeye çalışmayı …,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

    Vergi dilimini abartmaya gerek yok çıkartmazlar imkansız 500-600cc ye 300 yapsınlar öpüp başımıza koyalım Türkiye ye harika modeller girer cruiser cıya rebel gelir adv enduro cuya versy crf falan gelir gazlamacıya r3 cbr300r gelir ..

    Ben EU stadartı olduğunu biliyorum bu bizim iç düzenlememiz olabilir neticede 100cc motorun artık araba ehliyeti ilede sürülebiliceği yazısının emniyete trafik şubelerine yazılacak bir yazışma ile çözüle bilecek bir şey ..

    Alma daha güçlüsünü al ne demek nasıl bir bakış açısı herkesi kendiniz ile aynı gelir seviyesinde mi sanıyorsunuz adam elindeki 200-250cc motoru satıp üstüne 100-150 bin tl ekleyip daha güçlüsünü mü alsın o parayı o adama kim vericek ….
    serdar23_Bilgem bunu beğendi.

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı DickName adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar tekrar kurs bedeli ödeyecek.
    Tekrar tekrar har(a)ç ödeyecek.
    Tekrar tekrar değerli kağıt bedeli ödeyecek.

    Yumurtlayan tavuğu keselim mi yani?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:08 ----------

    Verginin teorik olarak kazançtan alınması gerekir. Motorlu aracin bedelini kazanç kabul edersek vergiye esas olanın silindir hacmi değil, aracın kasko bedeli olması gerek. Herkes sahip olduğu aracın kasko bedelinin %10-15'lik kısmını araç sahipliği vergisi olarak ödesin.
    Motosiklet ehliyeti için yazdığın tekrar diye 3 satırda hemfikiriz.
    Peki bu Bs sınıfı otomobil ehliyetinde niye yok? Sorum o..
    B1 1300 cc ye kadar...
    B2 1800 cc ye kadar...
    B hepsi...
    Bunun içimde yukarıda yazdığın tekrar... başlıklı 3 satırı niye uygulamazlar?
    Bu tavuğu neden yumurtlatmazlar?

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Birde konuyu siyasete çekmeyin siyaset yapıcaklar benim açdığım konu altında lütfen yapmasın ..

    Konunun siyasetle ilgisi yok mevzuat düzenlemelerle ilgili bir konu bu konuştuğumuz şeyler..

  11. #11
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet ehliyeti için yazdığın tekrar diye 3 satırda hemfikiriz.
    Peki bu Bs sınıfı otomobil ehliyetinde niye yok? Sorum o..
    B1 1300 cc ye kadar...
    B2 1800 cc ye kadar...
    B hepsi...
    Bunun içimde yukarıda yazdığın tekrar... başlıklı 3 satırı niye uygulamazlar?
    Bu tavuğu neden yumurtlatmazlar?
    İyi niyetlerinden değildir, akıllarına gelmemiş, akıl edememişlerdir.

  12. #12
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ben EU stadartı olduğunu biliyorum bu bizim iç düzenlememiz olabilir neticede 100cc motorun artık araba ehliyeti ilede sürülebiliceği yazısının emniyete trafik şubelerine yazılacak bir yazışma ile çözüle bilecek bir şey ..

    Alma daha güçlüsünü al ne demek nasıl bir bakış açısı herkesi kendiniz ile aynı gelir seviyesinde mi sanıyorsunuz adam elindeki 200-250cc motoru satıp üstüne 100-150 bin tl ekleyip daha güçlüsünü mü alsın o parayı o adama kim vericek ….
    Ic duzenleme ile cozmemelisiniz, dunya globallesiyor biz hala ayni kafadayiz, onlarla niye ayni olalim kafasindasiniz. EU anlasmalarinin bir sebebi var, uyum, tum Avrupa'da olan seylere uyumluluk. Niye ben elimdeki ehliyetle Fransa'ya gittigimde sorun yasayayim ki ? Orada da benzer gucte araclari kullanabilmeliyim. Niye ayrica ugrassin adam? Her yerde ayni olsun ki standartlar herkes ayni kurallara uysun diye yapiliyor.

    Guc meselesine gelince; yanlis anlamissiniz. Bugun 50HP olan bir motosiklet, 2025 yilinda Euro6 normlari sebebiyle 45HP olarak gelince insanlar niye laf eder? Eskiden daha gucluydu simdi daha gucsuz ne demek? Ben de diyorum ki adama, eee git o 45HP olani alacagina 55HP/60HP olani bul onu al cok dertliysen.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim önereceğim düzenlemeler:
    1. ÖTV kalksın.
    2. Bkz. 1. madde.

    Gerisi traş.
    SuleymanE, espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben cahil ilkokul mezunu bir adamım bu fikirlerimi düşüncelerimi anlatmama mani mi ., Burda yazman için illa üniversite mezunu mu olmam lazım …

    Açık kovalarsan orda bin tane imla hatası bin tane devrik cümle bir sürü noktalama hatası bulabilirsin sen anlatılmak istenene bak boş ver insanların açığını kovalayıp onları ezmeye çalışmayı …,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

    Vergi dilimini abartmaya gerek yok çıkartmazlar imkansız 500-600cc ye 300 yapsınlar öpüp başımıza koyalım Türkiye ye harika modeller girer cruiser cıya rebel gelir adv enduro cuya versy crf falan gelir gazlamacıya r3 cbr300r gelir ..

    Ben EU stadartı olduğunu biliyorum bu bizim iç düzenlememiz olabilir neticede 100cc motorun artık araba ehliyeti ilede sürülebiliceği yazısının emniyete trafik şubelerine yazılacak bir yazışma ile çözüle bilecek bir şey ..

    Alma daha güçlüsünü al ne demek nasıl bir bakış açısı herkesi kendiniz ile aynı gelir seviyesinde mi sanıyorsunuz adam elindeki 200-250cc motoru satıp üstüne 100-150 bin tl ekleyip daha güçlüsünü mü alsın o parayı o adama kim vericek ….
    Acik kovalamakla,ilkokul mezunu olmakla ne ilgisi var.Motorcu adamin hele hele 25 yillik motorcunun yapmamasi gereken bir yanlis,bi de maksat biraz ugrasmak senle ;)

    Cahilmis bilmedigin bisey yok be... teke tek te akula sinifi denizalti mi alir yoksa los angales mi desem onu bile soylersin :p

  15. #15
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acik kovalamakla,ilkokul mezunu olmakla ne ilgisi var.Motorcu adamin hele hele 25 yillik motorcunun yapmamasi gereken bir yanlis,bi de maksat biraz ugrasmak senle ;)

    Cahilmis bilmedigin bisey yok be... teke tek te akula sinifi denizalti mi alir yoksa los angales mi desem onu bile soylersin :p
    Akula daha yeni tasarim, los angeles 70'lerden kalma.
    Cyan bunu beğendi.

  16. #16
    XGAMER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Xciting VS 400
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben cahil ilkokul mezunu bir adamım bu fikirlerimi düşüncelerimi anlatmama mani mi ., Burda yazman için illa üniversite mezunu mu olmam lazım …

    Açık kovalarsan orda bin tane imla hatası bin tane devrik cümle bir sürü noktalama hatası bulabilirsin sen anlatılmak istenene bak boş ver insanların açığını kovalayıp onları ezmeye çalışmayı …,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

    Vergi dilimini abartmaya gerek yok çıkartmazlar imkansız 500-600cc ye 300 yapsınlar öpüp başımıza koyalım Türkiye ye harika modeller girer cruiser cıya rebel gelir adv enduro cuya versy crf falan gelir gazlamacıya r3 cbr300r gelir ..

    Ben EU stadartı olduğunu biliyorum bu bizim iç düzenlememiz olabilir neticede 100cc motorun artık araba ehliyeti ilede sürülebiliceği yazısının emniyete trafik şubelerine yazılacak bir yazışma ile çözüle bilecek bir şey ..

    Alma daha güçlüsünü al ne demek nasıl bir bakış açısı herkesi kendiniz ile aynı gelir seviyesinde mi sanıyorsunuz adam elindeki 200-250cc motoru satıp üstüne 100-150 bin tl ekleyip daha güçlüsünü mü alsın o parayı o adama kim vericek ….


    Ne yazık ki gelemez o modeller artık 300cc ve üzeri. Ondan en az 400cc olmalı. R3 321cc veya Honda'nın bir çok modeli 300cc üzeri. Honda ADV 350 ülkemizde görmek istediğim bir model.

  17. #17

    Üyelik
    03 Kasım 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Dominar 250
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genç kardeşimiz 17 yaşında A1 ehliyetini alsın. 2 sene sonra otomatikman A2,ondan 4 sene sonra da otomatikman A olsun ehliyeti..
    Tekrar tekrar almaya ne gerek var?
    Sen sıfır tecrübe ile sırf yaşın var diye
    direk A alıp hayabusaya binmeye hak kazanıyorsun ama A2 ile 10 sene tecrübesi olan adam A için tekrar ehliyet almak zorunda..
    B sınıfı ehliyet alan çocuğa ferrari lamborgini porche gibileri kullanamazsın deniyor mu? Hayır..
    Al ehliyetini bin lamboya ferrariye git..
    Neden?
    16 yaşında a1 aldım, şuan 22 yaşındayım a2 aldım birkaç sene daha yaşarsak A ehliyet alırız artik...

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akula daha yeni tasarim, los angeles 70'lerden kalma.
    Los Angeles'in zamanına Project 705 Alfa yakışır.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Los Angeles'in zamanına Project 705 Alfa yakışır.
    Ya tamam bir on sene once yapilmaya baslanmis olabilir de 1996 yilinda son uretimi yapilmis bu L.A in.

    Hala serviste olanlar kim bilir uzerine ne guncellemeler almistir.

    Tamam rus denizaltilari iyidir ama bir amerikan denizaltisin sahip oldugu ustun silahlar hassas elektronikler onu bence daha tehlikeli kilar.

    Tabi konumun uzmani logaritmik ne derse o,biz bosuna konusiyoruz su an

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Kütahya gibi bir yere havalimanı yapıp da aylık 100.000 yolcu garantisi verdiren ülkemize doğrudan ya da dolaylı vergi ödemek benim ağrıma gidiyor. Daha Gümüşhane-Bayburt havalimanı konusuna girmedim bile.

    Cc konuşmuyorum ama 25 senelik motorcu bile ne kadar antin kuntin tek silindir, düşük hacim, gidemeyen motor varsa "onu mu alsam bunu mu alsam" diye araştırıyor. Bence Ötv, gümrük vergisi vs herşey kaldırılmalı.
    espresso ve DickName bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)