Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

NK400 Alınır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Merhaba arkadaşlar.

    Kuzenime NK400 almayı düşünüyoruz 2. el olarak. Motor hakkında pek bir bilgimiz yok, videolar izledik, kronik sorunlarına baktık.

    2017-18 modellerinde vitese geçmeme, geçse de gitmeme problemleri varmış.

    19 ve sonrasında bu sorunlar var mı? Eğer yoksa bu motoru almayı düşünüyoruz, önerir misiniz?

    Kendisi CB125E'den geçecek bu motora.

    Veya bu fiyata şu daha iyi olabilir dediğiniz bir motor var mıdır? (Görünüş önemli, bu modelin görüşünü çok beğendi.)

    ** Birde son olarak, ikimizde aksiyon kamerası almayı düşünüyoruz. GoPro'lar inanılmaz pahalı. Genel olarak 1080P'de çekim yapacağımızı düşünüyoruz, her türlü öneriye açığız. Bütçe tanesine 3000e kadar çıkabiliriz, dersenizki 4000e şu var baya fark eder, bütçeyi zorlarız.

    Teşekkürler şimdiden.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Ekim 2016
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    400NK
    Merhaba, totalde 30bin+ km 400nk kullanıcısı olarak düşüncelerimi söyleyeyim. Bu süreç içerisinde 16500km 2017 modelini kullandım, şuanda da hala kullandığım 14.xxx kmde 2019 modeli var. Bu süreç içerisinde 2017 modelinde radyatör ve oksijen sensörü hataları ile karşılaştım, garantiden değişmişti. Sonrasında ise kullanmaya devam etmiştim. İhtiyacımdan dolayı sattığım 400nkdan sonra 2019 modelini aldım bir süre sonra.

    2019 modelinde ön diskten balanstan dolayı titresim yapıyordu, O değişti. Onun haricinde 2017de yaşadığım radyatör, oksijen senserörü gibi sorunlar ile karşılaşmadım çok şükür. Oksijen sensörü ışığı yakmasının nedenini tecrübelerim ile şöyle açıklayabilirim.
    1. Soğuk motora boşta veya giderken gaz açmak.
    2. Gaz vererek motoru çalıştırmak.
    3. Eldiven takılı iken hani bazen tam marş yapamazsın ya yarım kalır marş, onun peşine peş peşe marş basmak.
    4. Ortalama motoru çalıştırıp montu kaskı eldiveni giyip yola çıkacak zaman kadar motoru ısıtmak. Bu şekilde parçada arıza yok ise sorun teşkil ettiğini görmedim.

    Arkadaşımda da radyatörün fanının bazen çalışmadığı bir sorun oluşmuştu. fan müşürü veya Termostattan kaynaklandığını düşünüştük fakat fan kablosunun soketinin su alıp temassızlığından kaynaklandığını bulduk. Bu arada makine 92 ve 100 derece arasında çalışıyor ve sıcak havalarda fan sürekli devreye giriyor. Sürekli şehir içinde dur kalklarda 101 102 derecelere çıkıyor fan hemen soğutuyor. Bu süreç içinde hararet ile ilgili sorun yaşamadım. Soğutma sıvısı olarakda motul motocool kullanıyorum.

    Vitesinin kemikli bir yapısı var. Tak tuk diye geçiyor. Sanıyorsun bişiler olacak ama bu zamana kadar ne bir sorun yaşadım nede bir vites dişlisi kırdım. Yedek parça bulunabilirlik az. Zaten güzel ülkemizde birçok kullanıcının muzdarip olduğu sorunlardan başlıcası.

    Sürekli debriyaj tokatlayıp teker yapmayacağın, litrelik makinelerin peşinde yetişicem diye makineyi soluksuz bırakmayacaksan, bakımlarını düzenli yapıp özen gösterilecekse alınabilir.


    İlk kullanıcısı makineyi nasıl kullandı ne yaptı bakımlarını geciktirdi mi bilinmez, işinin ehli bir ustaya a dan z ye göstermenizde fayda olacaktır.


    Buda benim 2019 400nk. Bunun peşine cbr650r düşünüyordum ama artık düşünmek ile kalacak Var olan ile yola devam

    Bu motorun haricinde dominar, mt25 önerebilirler. Onlarda bilindik mmotorlardandır.

    Aksiyon kamerasında Sjcam 4000 kullanmıştım, idare eder bir kullanım sunar. Görüntüde goprolar gibi aşırı netlik ve keskinlik beklemeyin.
    ahe, Metehan48, M.Tugay ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    Yoldan önce, Yoldaş gerek..!

    İnstagram: sdemircann

  3. #3
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Malaguti Dune 125-X Black Edition
    Hayret dominar 400'cüler hala gelmemiş nk400 için epey sağlam yakıyor diyorlar cb125e'den sonra yakıt tüketim değeri mutlaka artacaktır fakat bu artış tahmin edilenden biraz fazla olabilir. Bunu da düşünsün kuzeniniz bence.
    Metehan48 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Yıllar önce heves ettiğim bir motordu ama okuyunca hatta bu forumda da vardı konusu şanzıman sorunu yaşayanlar oksijen sensörü motorda sorunlar yaşayanlar kelle motor taktıranlar falan
    Metehan48 bunu beğendi.

  5. #5
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayret dominar 400'cüler hala gelmemiş nk400 için epey sağlam yakıyor diyorlar cb125e'den sonra yakıt tüketim değeri mutlaka artacaktır fakat bu artış tahmin edilenden biraz fazla olabilir. Bunu da düşünsün kuzeniniz bence.
    Abi adamlar haklı memlekette f/p motor yok ki tavsiye etsinler. Bir dönem ybr idi şimdi pulsar ve dominar.
    Metehan48 bunu beğendi.
    Dört Silindirin Gücü Adınaaaa ......!

  6. #6

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    nk250 iyi ancak nk400 sorunlu görülür. Onun için satışları da düşüktür. Forumdan bir arkadaş nk250 kawa250 bloğunun kopyası ancak nk400 kawa er4n bloğu kopyası gibi görünse de yapılan bazı değişikliklerle sorunlu bir motor bloğunun ortaya çıktığını yazmıştı. Alacaksanız bile yeni modellerinden almaya çalışın. Ayrıca akranları içinde ağır bir motordur.

    Yedek parça ve servis olayını da araştırın derim. Zira yedek parça konusunda da şikayetler vardı. Servis ise bölgeden bölgeye değişmekle beraber Türkiye'de genelde hiçbir markanın servisi iyi değil zaten, kötünün iyisi var mı diye araştırın yine de.

    Satıldığı fiyata göre memnun olan da var, sorun yaşayıp illallah etmiş olan da. Ama sorunları kardeşi 250nk'ya ve başka markadaki akranlarına göre çok daha fazla görünüyor, en azından okuduğum/araştırdığım/takip ettiğim kadarı ile öyleydi.
    Metehan48 bunu beğendi.

  7. #7
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    "Hacı Ağbi" anlatmış zamanında.

    Metehan48 bunu beğendi.

  8. #8
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı sdemircan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, totalde 30bin+ km 400nk kullanıcısı olarak düşüncelerimi söyleyeyim. Bu süreç içerisinde 16500km 2017 modelini kullandım, şuanda da hala kullandığım 14.xxx kmde 2019 modeli var. Bu süreç içerisinde 2017 modelinde radyatör ve oksijen sensörü hataları ile karşılaştım, garantiden değişmişti. Sonrasında ise kullanmaya devam etmiştim. İhtiyacımdan dolayı sattığım 400nkdan sonra 2019 modelini aldım bir süre sonra.

    2019 modelinde ön diskten balanstan dolayı titresim yapıyordu, O değişti. Onun haricinde 2017de yaşadığım radyatör, oksijen senserörü gibi sorunlar ile karşılaşmadım çok şükür. Oksijen sensörü ışığı yakmasının nedenini tecrübelerim ile şöyle açıklayabilirim.
    1. Soğuk motora boşta veya giderken gaz açmak.
    2. Gaz vererek motoru çalıştırmak.
    3. Eldiven takılı iken hani bazen tam marş yapamazsın ya yarım kalır marş, onun peşine peş peşe marş basmak.
    4. Ortalama motoru çalıştırıp montu kaskı eldiveni giyip yola çıkacak zaman kadar motoru ısıtmak. Bu şekilde parçada arıza yok ise sorun teşkil ettiğini görmedim.

    Arkadaşımda da radyatörün fanının bazen çalışmadığı bir sorun oluşmuştu. fan müşürü veya Termostattan kaynaklandığını düşünüştük fakat fan kablosunun soketinin su alıp temassızlığından kaynaklandığını bulduk. Bu arada makine 92 ve 100 derece arasında çalışıyor ve sıcak havalarda fan sürekli devreye giriyor. Sürekli şehir içinde dur kalklarda 101 102 derecelere çıkıyor fan hemen soğutuyor. Bu süreç içinde hararet ile ilgili sorun yaşamadım. Soğutma sıvısı olarakda motul motocool kullanıyorum.

    Vitesinin kemikli bir yapısı var. Tak tuk diye geçiyor. Sanıyorsun bişiler olacak ama bu zamana kadar ne bir sorun yaşadım nede bir vites dişlisi kırdım. Yedek parça bulunabilirlik az. Zaten güzel ülkemizde birçok kullanıcının muzdarip olduğu sorunlardan başlıcası.

    Sürekli debriyaj tokatlayıp teker yapmayacağın, litrelik makinelerin peşinde yetişicem diye makineyi soluksuz bırakmayacaksan, bakımlarını düzenli yapıp özen gösterilecekse alınabilir.


    İlk kullanıcısı makineyi nasıl kullandı ne yaptı bakımlarını geciktirdi mi bilinmez, işinin ehli bir ustaya a dan z ye göstermenizde fayda olacaktır.

    https://i.hizliresim.com/6g04cc7.jpg
    Buda benim 2019 400nk. Bunun peşine cbr650r düşünüyordum ama artık düşünmek ile kalacak Var olan ile yola devam

    Bu motorun haricinde dominar, mt25 önerebilirler. Onlarda bilindik mmotorlardandır.

    Aksiyon kamerasında Sjcam 4000 kullanmıştım, idare eder bir kullanım sunar. Görüntüde goprolar gibi aşırı netlik ve keskinlik beklemeyin.
    Direk her iki yılıda denemiş birinden yorum almak iyi oldu.

    Genel olarak düşündüğümüz gibi ufak tefek sorunlarla karşılaşmışsınız. Detaylı detaylı anlattığınız için ayrıca teşekkür ederiz. Kuzenim kesin olarak almaya karar verdi. 19 ve üstü bir model tercih edeceğiz.

    Tek teker yapma, yarışma gibi bir düşünce yok, kendisi şehir içi kullanıcak çoğunlukla, arada da boş vakitlerimizde günü birlik veya 2-3 günlük sürüşlere gideceğiz kısmetse.

    Ortalama yakıt tüketimi nasıl bu arada? Siz nasıl bir veri elde ettiniz?

    Kamerayı da inceleyeceğim.

    Bu arada Allah kaza bela vermesin, motorunuz gerçekten güzel duruyor, maş., güle güle kullanın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:09 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllar önce heves ettiğim bir motordu ama okuyunca hatta bu forumda da vardı konusu şanzıman sorunu yaşayanlar oksijen sensörü motorda sorunlar yaşayanlar kelle motor taktıranlar falan
    2017-18 modellerinde bu sensör hatası, şanzıman hatası varmış. 19 ve üstü modellerde o sorunlar giderilmiş. Bizde bu bilgiye nazaran 19 vee üstü bakıyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:11 ----------

    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayret dominar 400'cüler hala gelmemiş nk400 için epey sağlam yakıyor diyorlar cb125e'den sonra yakıt tüketim değeri mutlaka artacaktır fakat bu artış tahmin edilenden biraz fazla olabilir. Bunu da düşünsün kuzeniniz bence.
    Vallahi ne kadar yaktığnı bilmiyoruz ama elbetteki cb125e'den sonra oldukça fazla yakacağının farkındayız. Yakıt göze alındı, sıkıntı yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:13 ----------

    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nk250 iyi ancak nk400 sorunlu görülür. Onun için satışları da düşüktür. Forumdan bir arkadaş nk250 kawa250 bloğunun kopyası ancak nk400 kawa er4n bloğu kopyası gibi görünse de yapılan bazı değişikliklerle sorunlu bir motor bloğunun ortaya çıktığını yazmıştı. Alacaksanız bile yeni modellerinden almaya çalışın. Ayrıca akranları içinde ağır bir motordur.

    Yedek parça ve servis olayını da araştırın derim. Zira yedek parça konusunda da şikayetler vardı. Servis ise bölgeden bölgeye değişmekle beraber Türkiye'de genelde hiçbir markanın servisi iyi değil zaten, kötünün iyisi var mı diye araştırın yine de.

    Satıldığı fiyata göre memnun olan da var, sorun yaşayıp illallah etmiş olan da. Ama sorunları kardeşi 250nk'ya ve başka markadaki akranlarına göre çok daha fazla görünüyor, en azından okuduğum/araştırdığım/takip ettiğim kadarı ile öyleydi.
    Teşekkür ederim yorumun için.

    Ben sorun olarak 19 ve sonrasında çok sorun görmedim. İllaki sorun yaşayan vardır ama 19 ve sonrası için iyi diyorlar. Sıkıntı genel olarak 17-18 modellerde.

    Burda 5 tane servisi var, bazı parçalarda bekler, bazı parçalarda hızlı tedarik ederiz dediler. Artık soruna göre biraz şansa kalacak, inş sorun yaşamayızda..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)