Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Farklı hız sonuçları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Sapma her hızda tutarlı ise sorun yok bence. Teknotakip GPS takip cihazıyla farklı zaman ve yerlerde yaptığım karşılaştırmaya göre benim motosikletimde yaklaşık %5-6 fazla gösteriyor. (Teknotakip ne kadar hassas gösteriyor o da ayrı bir muamma: GPS'ler için yukarıda bahsedilmiş zaten; ancak yatay ve dikey eksenlerde dümdüz olan bir yolda doğruya en yakın ölçüm alınabilir.)

    Trafik kurallarına uygun sürebilmek dışında hız göstergesine sadece hangi viteste olduğumu hatırlamak / anlamak için bakmam gerekiyor. Malum CB500F'lerde vites göstergesi yok.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Sapma payı koysunlar da 15km sapma da koymasınlar be. Bence en fazla 8km falan olmalı. Yollardaki hız toleransı da zaten motorumuzun ibresine göre ölçülmüyor. GPS ile hemen hemen aynı bir ölçüyle ölçülüyor. Yani hız sınırının 80 olduğu bir yerde GPS hesabıyla 87 yaparsak ceza yiyebiliriz. Motorun ibresi 15 km fazla gösteriyorsa GPS hesabıyla 87 ile giderken ibre 102km gösterecektir. E şimdi bu arkadaş kendi ibresine göre 80 e uyarsa gerçek hızı 65 lere kadar düşecek. Bu da trafikteki diğer araçların canını sıkabilir. Başlar bu sefer tacizler, sıkıştırmalar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Firmalar onu kasıtlı olarak, kendilerini garantiye almak için yapıyorlar. Böylece hız limitlerinin olduğu bir yolda hızınızı limitte tutarsanız ceza yememe garantiniz oluyor. Limiti aşıp ceza yerseniz veya kaza yaparsanız firmanın bundan kaynaklı bir sorumluluğu olmuyor. Yoksa bu çağda milimetrenin binde birinin ölçülebildiği teknolojide hızı tam olarak göstermek çocuk oyuncağıdır. Eminim F1 araçlarının göstergesinde bir sapma yoktur.

    Ayrıca hızı tam görmeye ne gerek var ? Varsın 5 - 6 km fazla göstersin ne olacak ?
    Keşke 5 6 km fazla gösterse. Dediğim gibi 15km fazla gösteren motorlar var. Örn: dominar 400, örn: rx3 Evo 2015

  3. #23
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    15 de fazlaymış cidden.

  4. #24

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Doğru cevaplar yazılmış. Ben ilave bir şehir efsanesinden bahsetmek istiyorum. "Otobüsün 100 ü ile arabanın 100 ü bir değildir"

    Hayır aynıdır. Bu efsane şuradan doğdu. 302-303-403 otobüslerde göstergede son hız 120 ve bir de küçük 125 yazar. 6-8 silindirli güçlü motora sahip otobüsler, 125 kms sürate 1.800 devir civarı çıkar, sonra hız 125 de sabit kalarak devir 2.000-2.200-2.300 artar. Yaklaşık 2.300 devirde orobüs 150-160 hıza ulaşırdı. Arabayla gidenler, "yahu bu otobüs en fazla 120 yapıyor. Biz şu anda 160 la gidiyoruz. Demek ki otobüsün 120 si ile arabanın 120 si bir değil" diye yanlış birşey ortaya attılar.

    2. olarak da yasal olarak otobanda maksimum 110 yapmaları gerekiyor. Göstergede yaptıkları oynamalarla gösterge 110 geçmez, ancak otobüs yine 130-150 gidebilirdi. Şoför durumu devir saatiyle takip eder, yolculara takometreyle oynadım, 150 ile gidip ceza yemeyeceğim diyeceğine "otobüz ile arabanın hızı bir değil" derlerdi.

    Sonuç olarak ufak sapmalarla beraber traktör, elektrikli araç, F1 aracı, otomobil ve çekicilerin hepsinin 100 ü aynıdır.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  5. #25
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru cevaplar yazılmış. Ben ilave bir şehir efsanesinden bahsetmek istiyorum. "Otobüsün 100 ü ile arabanın 100 ü bir değildir"

    Hayır aynıdır. Bu efsane şuradan doğdu. 302-303-403 otobüslerde göstergede son hız 120 ve bir de küçük 125 yazar. 6-8 silindirli güçlü motora sahip otobüsler, 125 kms sürate 1.800 devir civarı çıkar, sonra hız 125 de sabit kalarak devir 2.000-2.200-2.300 artar. Yaklaşık 2.300 devirde orobüs 150-160 hıza ulaşırdı. Arabayla gidenler, "yahu bu otobüs en fazla 120 yapıyor. Biz şu anda 160 la gidiyoruz. Demek ki otobüsün 120 si ile arabanın 120 si bir değil" diye yanlış birşey ortaya attılar.

    2. olarak da yasal olarak otobanda maksimum 110 yapmaları gerekiyor. Göstergede yaptıkları oynamalarla gösterge 110 geçmez, ancak otobüs yine 130-150 gidebilirdi. Şoför durumu devir saatiyle takip eder, yolculara takometreyle oynadım, 150 ile gidip ceza yemeyeceğim diyeceğine "otobüz ile arabanın hızı bir değil" derlerdi.

    Sonuç olarak ufak sapmalarla beraber traktör, elektrikli araç, F1 aracı, otomobil ve çekicilerin hepsinin 100 ü aynıdır.
    Hay yaşa be..
    Marangozun şerit metresinin 1 metresi demircinin 110 cm.si,inşaatçi adamınki 90 cm olması normaldir o zaman..
    Olir mu öyle şey?
    100 cm uzunluk 1 metredir ve cetvelle de kumpaslada şerit metreylede ölçsen 100 cm deir 1 metredir.
    Aynen bu şekilde otobüste kamyonda motosiklette araba da aynı km hızını gösterir.
    Düşünsenize..
    İstanbuldan Ankaraya gidiyorum şöför benim otobüsle 400 motosikletle 450 kamyonla 325 arabayla 500 km ölçüyorum.. nasıl ama?
    Hangisi doğru?
    Aslında mesafe aynı tüm ölçücüler aynı ölçer.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  6. #26
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hay yaşa be..
    Marangozun şerit metresinin 1 metresi demircinin 110 cm.si,inşaatçi adamınki 90 cm olması normaldir o zaman..
    Olir mu öyle şey?
    100 cm uzunluk 1 metredir ve cetvelle de kumpaslada şerit metreylede ölçsen 100 cm deir 1 metredir.
    Aynen bu şekilde otobüste kamyonda motosiklette araba da aynı km hızını gösterir.
    Düşünsenize..
    İstanbuldan Ankaraya gidiyorum şöför benim otobüsle 400 motosikletle 450 kamyonla 325 arabayla 500 km ölçüyorum.. nasıl ama?
    Hangisi doğru?
    Aslında mesafe aynı tüm ölçücüler aynı ölçer.
    Tüm göstergeler aynı ölçüyorsa önceki sayfada bir arkadaşın verdiği örnekteki gibi aprilla rs 660 ile tenere 660 yan yana giderken neden tenerenin kadranında 100 yazarken aprillanın kadranında 93 yazıyor? Madem bütün göstergeler aynı, yanyana giderken ki bu fark nedir?

  7. #27
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm göstergeler aynı ölçüyorsa önceki sayfada bir arkadaşın verdiği örnekteki gibi aprilla rs 660 ile tenere 660 yan yana giderken neden tenerenin kadranında 100 yazarken aprillanın kadranında 93 yazıyor? Madem bütün göstergeler aynı, yanyana giderken ki bu fark nedir?
    Konunun tamamıni okumamışsın belli..
    Çok kriter var ama sadece bir ikisini söyleyeyim.
    Fabrika bir eksi değer koymuş. Misalen %10 demiş.
    Diğer fabrika %7demiş mesela..
    Aslında 100 ile giden 100 ile gitmiyor 93 ile gidiyor. Çünkü 93 ile giden arkadaş fabrikanın koyduğu lastikten %7 daha büyük çaplı lastik taktığından onunki normali yakalamış.
    Yada tam tersi..
    Fabrika demiş ki benim taktığım lastik 1 tur döndüğünde 1 metre yol alır ama sürücü 1 tur döndüğünde 110 cm yol alacak çapta büyük lastik taktıysa km göstergesi yanılır. Kısaca tüm üreticiler ayni eksi payı değil değişik oranlari kullanırlar sürücülerde lastik dişli değistirerek bu oranı + yada - yönde etkilerler.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #28

    Üyelik
    25 Kasım 2021
    Hatırladığım kadarıyla, üreticiler için %5 e kadar düşük gösterme toleransı var. Bunun sebebi de hız sınırlarında sürücünün ceza yemesini engellemek. Örneğin hiz sınırı 100. Siz de kadraninizda 100 görüyorsunuz. Polis durdurdu size dediki 102 ile gidiyorsun. Bu tarz durumlarda üreticiler topun altına girmemek için kadranlari olduğundan %5e kadar tolerans ile farklı gosteriyorlar

  9. #29
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Kaldı ki polis radarlarında da tersine tolerans var. Polis 120'ye kurduğunda, aslında 125'e (misal) falan kuruyor.
    Yani hem taşıtlar görünenden daha yavaş gidiyor, hem radarlar sınırdan daha fazsına ayarlanıyor. Çift tampona rağmen ceza yiyen de yesin yani.
    espresso bunu beğendi.

  10. #30
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konunun tamamıni okumamışsın belli..
    Çok kriter var ama sadece bir ikisini söyleyeyim.
    Fabrika bir eksi değer koymuş. Misalen %10 demiş.
    Diğer fabrika %7demiş mesela..
    Aslında 100 ile giden 100 ile gitmiyor 93 ile gidiyor. Çünkü 93 ile giden arkadaş fabrikanın koyduğu lastikten %7 daha büyük çaplı lastik taktığından onunki normali yakalamış.
    Yada tam tersi..
    Fabrika demiş ki benim taktığım lastik 1 tur döndüğünde 1 metre yol alır ama sürücü 1 tur döndüğünde 110 cm yol alacak çapta büyük lastik taktıysa km göstergesi yanılır. Kısaca tüm üreticiler ayni eksi payı değil değişik oranlari kullanırlar sürücülerde lastik dişli değistirerek bu oranı + yada - yönde etkilerler.
    Ben bunları biliyorum. Demişsiniz ya tüm göstergeler aynı ölçer diye. Bende dedim ki aynı ölçüyorsa neden yan yana giderken fark oluşuyor dedim. Şimdi de diyorsunuz ki üreticiler sapma payı koyar. E bende onu savunuyorum zaten. Üreticiler sapma payı koyuyorlar. Kimisi az kimisi çok sapma payı koyuyor. Gerçek hızı GPS gösteriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

    Siz atıyorum orta şeritte ilerlerken ve göstergenizde 100 yazarken, sağ şeritte sizinle yanyana ilerleyen aracın göstergesinde 90 yazıyor olabilir. Araç modeline ve üreticisinin belirlediği sapma payına göre değişerek. Yada sonradan değiştirilen lastik ebadına göre değişerek. Yani bu durumda her iki aracın 100 ü eşit olmayacaktır. Göstergeye göre tabiki. Gps e göre tüm araçlar eşit.

  11. #31
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Üretici bilerek sapma payı koymuyor.Göstergelerde %10 sapma payı olabilir diyor.Üreticilerin göstergeleri farklı farklı ölçebilir yani.Birinin 93 ölçerken biri 100 ölçebilir.Zaten tolerans içerisinde.

  12. #32
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bunları biliyorum. Demişsiniz ya tüm göstergeler aynı ölçer diye. Bende dedim ki aynı ölçüyorsa neden yan yana giderken fark oluşuyor dedim. Şimdi de diyorsunuz ki üreticiler sapma payı koyar. E bende onu savunuyorum zaten. Üreticiler sapma payı koyuyorlar. Kimisi az kimisi çok sapma payı koyuyor. Gerçek hızı GPS gösteriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

    Siz atıyorum orta şeritte ilerlerken ve göstergenizde 100 yazarken, sağ şeritte sizinle yanyana ilerleyen aracın göstergesinde 90 yazıyor olabilir. Araç modeline ve üreticisinin belirlediği sapma payına göre değişerek. Yada sonradan değiştirilen lastik ebadına göre değişerek. Yani bu durumda her iki aracın 100 ü eşit olmayacaktır. Göstergeye göre tabiki. Gps e göre tüm araçlar eşit.
    Hayır aracın birinin yolu 100 km diğerinin 110 km göstermesi o mesafenin gerçek değerini değiştirmeyek.Araca göre değil ölçüm şeklinin sağlığını konuşuyor olacağız.
    Yani kimse motosikletin 100 km hızi ile otobüsün 100 km deki hızi aynı olmaz diyemeyecek.
    Evet her tasit döğru ölçse yan yana giden motosiklet otobüs kamyon araba uçak tern v.s birbirini milim geçmeyecek ve hepsinin km sayacında aynı değer görünecek.
    Bu sekilde yazi ile anlatmak o kadar zor ki..
    Ama eminim anlatmak istediklerimi anlayanlar olacaktır.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  13. #33
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bu arada GPS de tam doğru değil.
    GPS asıl amacı konum göstermek, konumdaki değişikliklere göre de hız hesaplıyor. Ama konum gösterirken bu GPS uyduları ABD devletine bağlı, sivil kullanım için herkese açık frekanslarında şifresiz yayınlarında da özellikle rastgele hata ekliyorlar. Yoksa 1 metreden bile daha düşük hassasiyetle konum hesaplayabilen bir sistem ama sivil kullanımda özellikle hata ekleniyor, asıl hassas ölçüm frekansları şifreli ve amerikan devletine bağlı askeri birliklere falan açık bu sadece. Yani 1 metre hassasiyetle kafamıza füze gönderilebilsin ya da amerikan askeri uçakları ve gemileri seyir yapabilsin diye üretilmiş bir sistem ama herkese açık kısmında özellikle hata payı var ki başkaları askeri amaçlarla kullanamasın.
    GPS zaten gemilerde seyir cihazı olarak geçmez, seyir yardımcısı diye geçer, gps ile alınmış koordinat hep yaklaşık kabul edilir, tam koordinat için farklı ölçümler (astronomik navigasyon ya da kıyı seyrinde kıyıdaki haritada yeri belli işaretlerden kerteriz alma gibi) ile harita üzerinde kesin fix konum budur denir ama gps'in verdiği değer kesin olarak kabul edilmez.

  14. #34
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır aracın birinin yolu 100 km diğerinin 110 km göstermesi o mesafenin gerçek değerini değiştirmeyek.Araca göre değil ölçüm şeklinin sağlığını konuşuyor olacağız.
    Yani kimse motosikletin 100 km hızi ile otobüsün 100 km deki hızi aynı olmaz diyemeyecek.
    Evet her tasit döğru ölçse yan yana giden motosiklet otobüs kamyon araba uçak tern v.s birbirini milim geçmeyecek ve hepsinin km sayacında aynı değer görünecek.
    Bu sekilde yazi ile anlatmak o kadar zor ki..
    Ama eminim anlatmak istediklerimi anlayanlar olacaktır.
    Aracın gerçekte 100km olan yolu 110km göstermesi tabiki aracın 110km yol yaptığı anlamına gelmez. Araç 100km yol yapmıştır ama göstergede 110km yazarak kullanıcıyı yanıltır. Ayrıca bu yanlışlık yakıt tüketiminin yanlış hesaplanmasına da neden olur. Aslında çok yakan bir aracı km yi fazla saydığı için az yakıyor zannedebiliriz. Mesela benim kullandığım rx3 Evo motosikletin 2015 modelini kullananlar 100km de 4 litrenin altında yakıt tükettiğini ve düz yolda 150 yapabildiğini iddia ederler. 2016 ve sonrasını kullananlar ise yakıtın 5 litreye yanaştığını ve düz yolda 135 i zor gördüklerini söylerler. Her iki motorda aynı gösterge olmasına rağmen 2015 modelde 18, 2016 ve sonrasında 19 inç jant vardır. Ve gösterge paneli 19 janta göre kalibre edilmiştir. Bu aslında durumu açıklıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------

    Ve o 2015 model kullananlara ibreniz fazla ölçüyor, ne o kadar az yakıyorsunuz ne de o kadar hızlı gidiyorsunuz. Açın GPS'ten bakın dediğim zaman, ben GPS'e güvenmiyorum. Motorumun ibresinde ne görüyorsam hızım da yaptığım km de odur diyorlar. İkna edemiyorum adamları.

  15. #35
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aracın gerçekte 100km olan yolu 110km göstermesi tabiki aracın 110km yol yaptığı anlamına gelmez. Araç 100km yol yapmıştır ama göstergede 110km yazarak kullanıcıyı yanıltır. Ayrıca bu yanlışlık yakıt tüketiminin yanlış hesaplanmasına da neden olur. Aslında çok yakan bir aracı km yi fazla saydığı için az yakıyor zannedebiliriz. Mesela benim kullandığım rx3 Evo motosikletin 2015 modelini kullananlar 100km de 4 litrenin altında yakıt tükettiğini ve düz yolda 150 yapabildiğini iddia ederler. 2016 ve sonrasını kullananlar ise yakıtın 5 litreye yanaştığını ve düz yolda 135 i zor gördüklerini söylerler. Her iki motorda aynı gösterge olmasına rağmen 2015 modelde 18, 2016 ve sonrasında 19 inç jant vardır. Ve gösterge paneli 19 janta göre kalibre edilmiştir. Bu aslında durumu açıklıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------

    Ve o 2015 model kullananlara ibreniz fazla ölçüyor, ne o kadar az yakıyorsunuz ne de o kadar hızlı gidiyorsunuz. Açın GPS'ten bakın dediğim zaman, ben GPS'e güvenmiyorum. Motorumun ibresinde ne görüyorsam hızım da yaptığım km de odur diyorlar. İkna edemiyorum adamları.
    Aynen öyle işte.. aynı noktada buluşmak zor değil..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  16. #36
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üretici bilerek sapma payı koymuyor.Göstergelerde %10 sapma payı olabilir diyor.Üreticilerin göstergeleri farklı farklı ölçebilir yani.Birinin 93 ölçerken biri 100 ölçebilir.Zaten tolerans içerisinde.
    Öyle diyecekler zaten. Hem kendilerini sağlama alıyorlar, hem de biz bilerek yapıyoruz demiyorlar. Dediğim gibi, hiç göstergem az gösteriyor diyeni görmedim ben. İstenmeyen hata payı iki yöne de olur normalde.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  17. #37
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    GPS'lerde her ne kadar uydulardan gelen sinyallerde özellikle konulmuş hatalar olsa da araçların kendi göstergelerine göre daha doğru ölçüyorlar.

    hız değil ama gidilen yol ölçmek için en doğru ölçüm de şöyle olur, aralarında kesin kaç km olduğunu bildiğiniz iki nokta arasında sürüp göstergedeki km değeri doğru mu diye karşılaştırabilirsiniz. kesin fark çıkar ama büyük fark mı küçü fark mı belli olur o da. tabi böyle iki nokta nasıl bulunur bilemedim. karayollarında bunun kontrolu için işaretler var sanırım.
    Yunus Özbek bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu az gösterme işine uyuz olup en kısa ve net şekilde gps ne gösteriyorsa araçlarımın kadranınında aynıyı göstermeaini sağlamaya çalışan biriyim.
    Ben 100 ile gidiyorum zannederken aslında 90 la gidiyorum.
    Yani 100 km uzakta sandığım yer aslında 90 km uzakta..
    Yani aslında 100 km de şu kadar litre yakan aracım aslında 100 değil 90 km se yakıyor o yakıtı..
    O yüzden mi otobanda 120 hız aınıri var ama %10 üstü tolerası var..
    Ne anladım? Kafa kafaya geldi?
    Tüm ama km saati olan tüm araçların göstergesi tam milimetrik klarak göstersin hız sınırlarında da toleras olmasın.
    Benim evimden memlekete x marka aracımla gidip kapıdan kapıya 425 km dediğimde yan komşum y marka arabasıyla gidip bana hadi len ne 425 443 km dememeli..
    Herşey net herşey eşit olmalı..
    Hız ile mesafe ölçümü aynı şey değil. Mesafe ölçümü yanlış olsaydı 100bin km'de sandığın araba 90bin km'de olabilirdi. Öyle bir şey değil.
    Otobanlarda hız limiti toleransı da bu sebepten değil.
    Ne diyeyim bilemedim, bu kadar takılacak bir konu değil ama, neyse.

  19. #39
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız ile mesafe ölçümü aynı şey değil. Mesafe ölçümü yanlış olsaydı 100bin km'de sandığın araba 90bin km'de olabilirdi. Öyle bir şey değil.
    Otobanlarda hız limiti toleransı da bu sebepten değil.
    Ne diyeyim bilemedim, bu kadar takılacak bir konu değil ama, neyse.
    Aynen de öyle 100 binde sandığın araba 90 binde de 110 binde de olabilir.
    Şimdiye kadar ruhsat sahibi olduğum 30 arabam bi ona yakın motosikletim oldu..
    Sürekli Ankaraya bileciğe eskişehire gider gelirim.
    Hiçbir arabam hızı geçtim aynı mesafeyi aynı gösteremedi..
    Neden sence?
    Arkadaşımla bizim evde buluştuk zamanında bende 2006 marea onda 2006 c max var.
    Sıfırladık km leri ben yolu bilmiyorum diye düştüm peşine balıkesire gitttik..
    Bil bakalım hangimizin arabası daha çok km yazdı?
    Lastiğin farklı ölçüde takılarak değişmesini geçtim,fabrikanın koyduğu lastik aşındığında hatta havası inik olduğunda bile hem hızı hem mesafeyi farklı gösterir..
    Yunus Özbek bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)