Merhaba hızımıza bakarken hız göstergesi farklı km diyor gps den hıza bakıyorsun farklı söylüyor hangisine inanalım
Merhaba hızımıza bakarken hız göstergesi farklı km diyor gps den hıza bakıyorsun farklı söylüyor hangisine inanalım
Güvenli sürüşe inanalım.
GPS doğru gösteriyor. Motorların farklı farklı sapma oranları var.
GPS le hız ölçümü yapacaksanız,
İniş-çıkışları olmayan dümdüz bir yolda kullanmak gerek.
Aynı motor, aynı gps, motorun göztergesine göre aynı hız olmasına rağmen,
Farklı güzergahlarda farklı gps sonuçları çıkıyor.
Örneğin sahil yolu kıvrımlı, sonuçlar farklı çıkıyor.
Mahmutbey gişelerden TEM'e girdiniz Çatalcaya gidiyorsunuz.
Yolda hem kıvrımlar var hemde iniş çıkışlar.
Hızınız aynı olsada gps farklı değerler gösterebiliyor.
tır otobüs motosiklet hepsinde sapma farkı var hiç biri 'yüzde 100' olarak doğruyu göstermiyor.ama içlerinde en yüksek yanılma payı motosikletlere ait.onların arasında da doğruya yakın olan da var alakasız olanlarda var.ortalama yüzde 8e yakın sapma gösteriyor motorlar.yani 100le giderken 92 93 falan aslında ama dediğim gibi çok değişiyor.gps de bence net hesaplayamaz ivme eğim yanılma payı olucaktır ama kadrandan daha doğru gösterdiğide bir gerçek.sanırım lastik tasarımından dolayı bu olay var.çoğu videoda izlerseniz adam viraja girince birden hız artmaya başlıyor.ama bazı motorlarda hız ölçümü ön tekerlere konuyor o dahamı iyi ölçer allah bilir artık
Ben şahsen İstanbul'dan Tokat'a, Tokat'tan İstanbul'a uzun yol yaptım. Motor rx3 Evo, cihaz Xiaomi mi10t kullanıyorum. Yol boyunca navigasyon hep açıktı ve 100km nin altındaki hızlarda GPS ile gösterge arasında 8km fark vardı. 100km nin üzerindeki hızlarda ise 10km fark vardı. Ve yol boyunca bu sapmaların pek değiştiğini görmedim. (Tüneller hariç orada bağlantı kopuyor) Ayrıca her iki uzun yolda da yanılmıyorsam ikişer kez karayolları hızınız tabelasının olduğu yerden geçtim ve GPS ile tabelanın aynı olduğunu, motorun ibresinin bunlardan fazla gösterdiğini gördüm. Bu arada benim motorum 2019 model. Bunların 2015 modellerinde daha fazla sapma mevcut. Çünkü 19 modelde 19 inç teker çapı varken 15 modelde 18 inç jant çapı mevcut. Bu da daha fazla sapmaya neden oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------
Ayrıca gopro hero 8 ile yaptığım ölçümlerde de yine motorun ibresine göre 100km nin altındaki hızlarda 8 km fark oluyor, 100km nin üzerindeki hızlarda ise 10km fark oluyor.
Hep 50 liralık alıyorsanız normaldir :-D
Hiç biri.
Telefonun GPS'i hiç bir zaman mükemmel hız ölçemez. Eğim varsa sapıtma ihtimali daha da yüksek, hoş sene oldu 2022, topografiden irtifaya bakarak hesaplama düzeltmesi yapabilir ama telefon GPS'leri halen basit kalıyor.
Kadran zaten bilerek fazla gösteriyor. Kadranına göre de değişiyor, marka ne kadar doğru göstermesini isterse.
Bir örnek, ben gerçek hız 240 olduğunda kadranda 244 görüyorum, kabaca %2 civarında fazla gösteriyor. Arkadaşımın Tenere 660'ında kadranda 100 yazıyorken yanyana gidiyoruz benim kadran 92-93 gibi yazıyor, onda sapma daha fazla.
Dişliden doğru ölçülebilir, o zaman da TAM DOĞRU için yine eksik bir değişken var, lastiğin kullandıkça küçüleceği için hızın da azalacak.
Gerçek hızı bilmek istemenin bir sebebi var mı?
Gerçek hız bir sır mı ki bilmemiz için özel bir sebebi olsun? Motorumuzun gerçekte kaç yapabildiğini bilmek en doğal hakkımız. Asıl ibrenin hatalı göstermesi saçmalık.
Telefonlarin GPS'leri A-GPS (Assisted veya Augmented) kullaniyor, bu sadece ilk basta sinyali alirken ise yariyor, daha sonra ise normal GPS uydularindan veri aliyor. Ama sonucta telefondan profesyonel bir GPS sisteminin (ucaklarda/gemilerde bulunan cihazlarin veya GPS handsetlerin) yeteneklerini ve keskinligini (accuracy) beklemek anlamsiz.
Benim için değerli olan motosikletin göstergesidir. Çünkü fazla gösterir. Bu da hız sınırını aşma konusunda beni korur. Demek ki doğru çalışmayan bir gösterge bile faydalı olabiliyormuş.
Kafama takıldı ve radar olayı motosiklet incelemesi videosunda top speed yapılırken gps farklı kadran farklı göstermişti
Değil. Bu konuda da örneğini gördüğümüz üzere de, onlarca yıllardır yapılan çalışmaların da gösterdiği üzere de; kadranların fazla göstermesi insanları yavaşlatıyor, az da olsa yavaşlatıyor.
Şimdi ss motora binip hız felakettir sürat delalettir falan diyecek değilim, ama gerçekçi bir perspektiften bakacak olursak 200 diye telaffuz ettiğimiz süratler inanılmaz yüksek süratler. Kaza test videolarındaki arabalar kuruluşa göre 50-67kmh arasında değişen hızlarda testler yapıyorlar ve araçlar ne hale geliyor, koca otomobiller. Yüksek süratte gerçekleşen çarpmalarda müthiş riskler var bu bu risklerin artış hızı aracın hızıyla doğrudan bağlantılı.
O yüzden kadranlar hep fazla gösterecektir.
Konuya "bilmek hakkımız" diye bakmaya gerek yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
Onu demek istiyorum ben de işte.
Bugün en iyi gps chip'ine sahip telefon E5'in sağından gidiyorsan yanyola girdiğini anlamayabiliyor sıkça. Yarım metre ileriden fix alsa 1kmh hata yapıyor 255'te. Aslında ciddi sapma, ama ne anlamı var o kadar detayı bilmenin zaten. Benim lastikler 6700km'de zaten düştü son hızım o ABS'den okuduğu da yalan :D
Ben bu az gösterme işine uyuz olup en kısa ve net şekilde gps ne gösteriyorsa araçlarımın kadranınında aynıyı göstermeaini sağlamaya çalışan biriyim.
Ben 100 ile gidiyorum zannederken aslında 90 la gidiyorum.
Yani 100 km uzakta sandığım yer aslında 90 km uzakta..
Yani aslında 100 km de şu kadar litre yakan aracım aslında 100 değil 90 km se yakıyor o yakıtı..
O yüzden mi otobanda 120 hız aınıri var ama %10 üstü tolerası var..
Ne anladım? Kafa kafaya geldi?
Tüm ama km saati olan tüm araçların göstergesi tam milimetrik klarak göstersin hız sınırlarında da toleras olmasın.
Benim evimden memlekete x marka aracımla gidip kapıdan kapıya 425 km dediğimde yan komşum y marka arabasıyla gidip bana hadi len ne 425 443 km dememeli..
Herşey net herşey eşit olmalı..
Valla Nmaxe bi dünya oynama yapmıştım. Kadran 147 gösterirken navi 130/129 bandındaydı. Getirde çalışıyorum 70km hız sınırı var. Kadranda 80 ile gidiyorum navi 67/68 bandında olduğu için sıkıntı olmuyor. O sapma her araçta var ama motosikletlerde lastik ebatı ne kadar küçük olursa sapma o kadar büyük olur diye tahmin ediyorum kendi şahsi fikrim
Dikkat ederseniz kadranlardaki sapmalar hep yukarı yönde. Hiç hızı olduğundan az gösteren yok. Bence bu bilinçli yapılıyor, hız sınırları için tampon oluşturuluyor.
Firmalar onu kasıtlı olarak, kendilerini garantiye almak için yapıyorlar. Böylece hız limitlerinin olduğu bir yolda hızınızı limitte tutarsanız ceza yememe garantiniz oluyor. Limiti aşıp ceza yerseniz veya kaza yaparsanız firmanın bundan kaynaklı bir sorumluluğu olmuyor. Yoksa bu çağda milimetrenin binde birinin ölçülebildiği teknolojide hızı tam olarak göstermek çocuk oyuncağıdır. Eminim F1 araçlarının göstergesinde bir sapma yoktur.
Ayrıca hızı tam görmeye ne gerek var ? Varsın 5 - 6 km fazla göstersin ne olacak ?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)