İkinci el motor alirken kimsenin dikkat etmedigi çok mühim konu
Reklamlar
-
27 Haziran 2022, 22:37
#1
Arkadaslar,
Samet arkadasimiz biliyosunuz inazuma aldi,araci da cillop gibi yapti,cok guzel oldu.ama paylastigi yakit verileri hic hos degil.
7 kat merdiven ciktiktan sonra nefes nefes kalip, kalbi 160 atan insanin saglikli olmadigi nasil şaaaak diye ortaya cikiyorsa,yakit tuketimi de motorun genel sagligini şaaak diye ortaya cikarir.motor cok yakiyorsa o motoru almak bence kumar.
Bu durum benim basima gelse cok uzulurdum cunku bir samet, bir niki,bir levent84 degilim..anlamam bu islerden.
O usta,bu servis derken hem duduklenir hem zamam kaybeder hem de sinir olurdum.Samet inssallh cozer sorunu.neyse.
Peki bu tur durumlardan kendimizi nasil koruyabiliriz ?
http://www.motosiklet.net/forum/moto...nlarsiniz.html
Kendimi ovmek gibi olmasin ama yukardaki baslikta bunun sirrini verdim.
Fakat inazuma gibi ortalama tuketimi gostermeyen bir motosikleti alirken ne yapacaz ?
Gercek hayat orgenigi veriyorum;
Kucukcekmece de bulusuyoruz,alacagimiz motorun deposunu fulluyoruz.
Ozel veya yetkili servisin yolunu tutuyoruz,kadikoy de olsun. Yol en az 30 km olsun ama 50km olursa daha iyi.
Servise girmeden once bir benzinciye gidip tekrar fulleyip alacaginiz arac ne kadar yakmis hesap ediyoruz.sacma sapan bir durum yoksa servise goturup isi bitiriyoruz
Yakit tuketimi hosunuza gitmediyse adamin 50 km lik yakitini karsiliyosunuz,para degill valla.
Daha sonra ugrasip uzuleceginize hepi topu 1 saat ve max 120 tl lik yakita patlar.
Haaa satici bastan bu ise gelmem diyosa daha iyi,kesin motoru sorunlu.
İste boyle,sevgilerimle.
Reklamlar
-
27 Haziran 2022, 23:49
#2
-
28 Haziran 2022, 08:45
#3
eyvallah güzel taktik ama ben 4 leventte oturuyorum motorumu satıcak olsam bana gel kçekmeceye oradan kadıköy dese o adama satmaktan vaz geçerim :D sen benimle billur mu geçiyorsun yiğidim derim
-
28 Haziran 2022, 08:51
#4
4.03 ile 5.14 litre/100 km verisi suzukinin sitesinden.. ortalaması 4.7 litre diyor..
Bu durumda benim motoru yeni aldığım ve oğlumun sürekli kullanmak istemesi kullanması ve soğuk motorla sokaklarda dolaşması sonucu kısa mesafedeki bu yakıt tüketimi normal görünüyor.
Sahilde pendik tuzla ve tuzla göztepe yapıp deneyeceğim zaten. Ama tüm araştırmalarım şehiriçi kavramının göreceli olduğunu ve tüketimin değişebileceğini söylüyor.
Yani Ahmet pendik ten kalkıp sahilden hemen hemen trafiksiz olarak kadıköye giderken 3.5 litre yakıyor ama ertesi gün aynı yere minibüs yolundan gittiğinde 4.8 e çıkıyor. Aynı km yi ise kısa kısa aralıklarla oarça parça 15 günde tamamladığında ise tüketim 5.6 oluyor.
Gayet doğal ve normal bir durum tabi..
Benim deneme değilde önceden araştırmamam hataydı belki 250 cc ne yakabilir dedim ama motosiklette sorun olmadığı,sorunun kullanımla ilgili olduğu ortaya çıktı yani.
-
28 Haziran 2022, 09:29
#5
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
...
Benim deneme değilde önceden araştırmamam hataydı belki 250 cc ne yakabilir dedim ama motosiklette sorun olmadığı,sorunun kullanımla ilgili olduğu ortaya çıktı yani.
İnşallah öyledir. Yalnız bahsi geçen sarfiyat tutarları dehşet; benim motorda trafiksiz şehir içi (sürüş profili: 5-10dk 20-30km/s mahalle arası, 20dk 110-120km/s TEM, 30dk yoğun trafik E5 - banketten, 5-10dk mahalle arası) şeklinde kullanımda şu sıralarda 3,4 l/100km'ye kadar düşmüş durumdayım. Geçen Şile'ye gittik, Şile yolunda bastım, Teke - Darlık - Oruçoğlu (aslında biraz daha gerisi...) arasında yüksek devir kullandım, 4. Levent'e geri dönerken yine Şile yolunda bastım vs. Ortalama 3,7 l/100km çıktı. Yeni otobandan İstanbul - Bodrum - İstanbul yaparken bile (yer yer 150 km/s sürülmesine rağmen) 1500km'de ortalama 4,2 l/100km yaktı. Böyle bakınca 250cc motorun bu kadar yakması manalı gelmiyor...
-
28 Haziran 2022, 10:23
#6
Moral bozmak gibi olmasın ama bu tüketimler bana da biraz fazla geldi.250 cc enjeksiyonlu motosiklet ancak sürekli yüksek devir kullanıldığından yada şehir içi çok yavaş ve dur kalklı kullanıldığında bu kadar yakar.Yakıt tüketimi yüksek olan 250 cc enjeksiyonlu motosiklet bildiğim bir R25 var.O da yüksek devir çeivrdiğinden yakıyor.Düşük devirde o da 4 lt civarı yakıyor.Farklı sitelerde kullanıcılar Inazuma'nın tüketime 4 lt civarı demişler.Anca tapa gaz kullananlar 5,5 lt civarını görmüş.Arkadaşımda Inazuma F vardı.Sakin kullanımda 4 lt civarı yakıyordu hatta 4 ün altına da düştüğü oluyordu.
https://yakittuketimi.net/suzuki-inazuma-250/
https://www.fuelly.com/motorcycle/suzuki/gw_250_inazuma
-
28 Haziran 2022, 10:25
#7
Cyan adlı üyeden alıntı
İnşallah öyledir. Yalnız bahsi geçen sarfiyat tutarları dehşet; benim motorda trafiksiz şehir içi (sürüş profili: 5-10dk 20-30km/s mahalle arası, 20dk 110-120km/s TEM, 30dk yoğun trafik E5 - banketten, 5-10dk mahalle arası) şeklinde kullanımda şu sıralarda 3,4 l/100km'ye kadar düşmüş durumdayım. Geçen Şile'ye gittik, Şile yolunda bastım, Teke - Darlık - Oruçoğlu (aslında biraz daha gerisi...) arasında yüksek devir kullandım, 4. Levent'e geri dönerken yine Şile yolunda bastım vs. Ortalama 3,7 l/100km çıktı. Yeni otobandan İstanbul - Bodrum - İstanbul yaparken bile (yer yer 150 km/s sürülmesine rağmen) 1500km'de ortalama 4,2 l/100km yaktı. Böyle bakınca 250cc motorun bu kadar yakması manalı gelmiyor...
Özellikle Şile'deki tempolu sürüş ve İstanbul-Bodrum sürüşünde farkın açılması normal aslında.
Ben MT-25'imle son turumda hepsinde 1000-1200 motor olan 4-5 arkadaşımla gezdim, Bursa çevreyollarını kullandık, 7,5l falandı tüketimim. Darlık'tan Teke'ye gelişte de bir kaç yerde yine hızın arttığı yerler var. Düşük hacimli motorlar şehir içinde dolanırken tamam ama açık yollarda biraz da performans istendiği zaman daha fazla yakmak zorunda kalıyorlar. Ben RS'le Şile-Maltepe arasını uzun süre 3,4l ile gittim, Şile'de sıfırladım tüketimi. Eve gelirken de 2 tane ışığa girdim, 3,8l ile geldim eve. Arkamdan benimle beraber gelen MT-25'li arkadaşım biraz daha fazla yakmıştı zira ben 90'da sabit cruise ile gidiyordum ama arada araba falan çıkınca şerit değiştirmem gerektiğinde yavaşlamak yerine biraz hız artırarak şerit değiştiriyorum. RS püf yaparak hızlanıyorken MT-25 90'la giderken hızlanmak istediğinde daha çok iş yapmak zorunda kalıyor.
Bir de yol bilgisayarı çok temiz hatalı ölçüm yapıyor olabilir, marka model araba/motosiklet farketmeksizin hemen hemen her araçta yaşadım bunu. RS'te de zaman zaman biraz daha fazla yakmış gibi görünüyor.
-
28 Haziran 2022, 10:35
#8
killingroad adlı üyeden alıntı
Özellikle Şile'deki tempolu sürüş ve İstanbul-Bodrum sürüşünde farkın açılması normal aslında.
Ben MT-25'imle son turumda hepsinde 1000-1200 motor olan 4-5 arkadaşımla gezdim, Bursa çevreyollarını kullandık, 7,5l falandı tüketimim.
Darlık'tan Teke'ye gelişte de bir kaç yerde yine hızın arttığı yerler var. Düşük hacimli motorlar şehir içinde dolanırken tamam ama açık yollarda biraz da performans istendiği zaman daha fazla yakmak zorunda kalıyorlar. Ben RS'le Şile-Maltepe arasını uzun süre 3,4l ile gittim, Şile'de sıfırladım tüketimi. Eve gelirken de 2 tane ışığa girdim, 3,8l ile geldim eve. Arkamdan benimle beraber gelen MT-25'li arkadaşım biraz daha fazla yakmıştı zira ben 90'da sabit cruise ile gidiyordum ama arada araba falan çıkınca şerit değiştirmem gerektiğinde yavaşlamak yerine biraz hız artırarak şerit değiştiriyorum. RS püf yaparak hızlanıyorken MT-25 90'la giderken hızlanmak istediğinde daha çok iş yapmak zorunda kalıyor.
Bir de yol bilgisayarı çok temiz hatalı ölçüm yapıyor olabilir, marka model araba/motosiklet farketmeksizin hemen hemen her araçta yaşadım bunu. RS'te de zaman zaman biraz daha fazla yakmış gibi görünüyor.
Bence de normal, fark az bile; çünkü İzmir otobanda rüzgara karşı yokuş yukarı 140-150 ile giderken anlık tüketimin 6,5 - 7'ye bile çıktığını görmüşlüğüm var. Ama 1500km ortalamaya vurunca 4,2 çıkıyor ki bence çok az. Haftasonu bizim grupta da MT-25 vardı, eminim benim motordan fazla yakmıştır...
Benim mesajın ana fikri 500cc'den fazla yakacak ise 250cc kullanmanın çok anlamlı olmadığı idi aslında: Evet, lastik, yağ, parça, bakım vb maliyetleri daha ucuz olacaktır belki ama karşılığında da yükselen performans ve - lastikler dahil - daha üstün bileşen kalitesi nedeniyle artan güvenlik bonusları var ve maliyet farkı da o kadar aşırı değil.
İstanbul gibi büyük şehirlerde düşük yerine ara hacim daha mantıklı vesselam.
-
28 Haziran 2022, 10:38
#9
Cyan adlı üyeden alıntı
İnşallah öyledir. Yalnız bahsi geçen sarfiyat tutarları dehşet; benim motorda trafiksiz şehir içi (sürüş profili: 5-10dk 20-30km/s mahalle arası, 20dk 110-120km/s TEM, 30dk yoğun trafik E5 - banketten, 5-10dk mahalle arası) şeklinde kullanımda şu sıralarda 3,4 l/100km'ye kadar düşmüş durumdayım. Geçen Şile'ye gittik, Şile yolunda bastım, Teke - Darlık - Oruçoğlu (aslında biraz daha gerisi...) arasında yüksek devir kullandım, 4. Levent'e geri dönerken yine Şile yolunda bastım vs. Ortalama 3,7 l/100km çıktı. Yeni otobandan İstanbul - Bodrum - İstanbul yaparken bile (yer yer 150 km/s sürülmesine rağmen) 1500km'de ortalama 4,2 l/100km yaktı. Böyle bakınca 250cc motorun bu kadar yakması manalı gelmiyor...
Bence yanlışınız var. Suzuki bloğunun yeni versiyonu olan gsx250r ve vstrom 250'de bile o değerler hayal, zira o ağırlıkta ve güçte 250cc bloğun o yakıt sarfiyatı gayet normal. O ağırlık ve güç dengesindeki scooterlarda o civarda yakıyor. Sizin motorunuz aynı ağırlığa sahip ancak neredeyse 20 hp ve 20 tork daha fazla az yakmanız gayet normal. Eski kasa R25'lerin hatta yeni kasaların dahi yakıt tüketimi ortada.
-
28 Haziran 2022, 10:45
#10
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Bence yanlışınız var. Suzuki bloğunun yeni versiyonu olan gsx250r ve vstrom 250'de bile o değerler hayal, zira o ağırlıkta ve güçte 250cc bloğun o yakıt sarfiyatı gayet normal. O ağırlık ve güç dengesindeki scooterlarda o civarda yakıyor. Sizin motorunuz aynı ağırlığa sahip ancak neredeyse 20 hp ve 20 tork daha fazla az yakmanız gayet normal. Eski kasa R25'lerin hatta yeni kasaların dahi yakıt tüketimi ortada.
Aslında "manalı gelmiyor"un açılımı; "alıp kullanmanın ne manası var" gibi daha çok , bir sonraki mesajda açmış bulundum.
Bununla birlikte 185kg 250cc maxi scooter da kullandım (kendim de ekipmanlı 100kg çekiyordum o zamanlar...), onda bile şehir içinde azami 3,9, şehir dışında asgari 3,2 yakıyordum. Yani buna göre bakınca 4,5 - 5 - 5,5 sarfiyatlarda bir anormallik kesinlikle var, normal kabul edilemez. En azından günümüz şartlarına uymuyor.
-
28 Haziran 2022, 10:45
#11
Cyan adlı üyeden alıntı
Bence de normal, fark az bile; çünkü İzmir otobanda rüzgara karşı yokuş yukarı 140-150 ile giderken anlık tüketimin 6,5 - 7'ye bile çıktığını görmüşlüğüm var. Ama 1500km ortalamaya vurunca 4,2 çıkıyor ki bence çok az. Haftasonu bizim grupta da MT-25 vardı, eminim benim motordan fazla yakmıştır...
Benim mesajın ana fikri 500cc'den fazla yakacak ise 250cc kullanmanın çok anlamlı olmadığı idi aslında: Evet, lastik, yağ, parça, bakım vb maliyetleri daha ucuz olacaktır belki ama karşılığında da yükselen performans ve - lastikler dahil - daha üstün bileşen kalitesi nedeniyle artan güvenlik bonusları var ve maliyet farkı da o kadar aşırı değil.
İstanbul gibi büyük şehirlerde düşük yerine ara hacim daha mantıklı vesselam.
Biraz ne yapılmak istendiğine de bağlı bu iş. Biraz "keyfi" kullanım ve sportif sürüş eklendiği zaman evet küçük cc'ler sıkıntı yaşamaya başlıyor ve dediğin gibi küçük cc motorlarda kaliteli komponent bulmak da zor.
-
28 Haziran 2022, 10:54
#12
Cyan adlı üyeden alıntı
Aslında "manalı gelmiyor"un açılımı; "alıp kullanmanın ne manası var" gibi daha çok
, bir sonraki mesajda açmış bulundum.
Bununla birlikte 185kg 250cc maxi scooter da kullandım (kendim de ekipmanlı 100kg çekiyordum o zamanlar...), onda bile şehir içinde azami 3,9, şehir dışında asgari 3,2 yakıyordum. Yani buna göre bakınca 4,5 - 5 - 5,5 sarfiyatlarda bir anormallik kesinlikle var, normal kabul edilemez. En azından günümüz şartlarına uymuyor.
Üstadım sizin güzergahınız buna müsaittir, veya çok hakimsinizdir gaza zira biz Şişlide çalışıyoruz ve 15 kişilik bir motosiklet ekibimiz var. Akla gelebilecek bütün 250cc scooter ve vitesi motorlar ticari ve binek maksatlı kullanıldı ve km verileri de 100 bin km'nin üstünde hiçbirisinin ortalaması 4 litrenin altına inmedi karmada. Xmax 250 4.2 4.3 civarında 400 4.5 altına inmiyor Forza 4 civarı basılmadığı zaman az yakıyor ancak araçla seyir ortalaması alındığında veriler bunlar dolayısıyla 4 4.5 gayet normal. Suzukinin bloğu eski nesil bir blok 4.5 ve üzeri de gayet normal. Benzin ucuzken Balkan turu yaptı arkadaşım İnazuma ile o zamanda benzerdi tüketimler. Suzuki o parayı uzun ömürlülükte fazla fazla çıkaracaktır uzun vadede. Bu arada CF Moto NK400'de akıllara zarar derece de yakıyor 5 5.5 6.
-
28 Haziran 2022, 11:00
#13
Küçük CC, büyük CC kadar yakacaksa alınmaz diyenler, alın bi NC750 rahat edin
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
Büyük CC alacak param yok diyorsaniz da seve seve küçük CC alacaksınız...
-
28 Haziran 2022, 11:27
#14
Ben geçmişte tek silindir 250 cc Sym Wolf'ün yakıt tüketimine hayrandım. Ben hart hurt kullanmama rağmen 3 küsürlerde yaktırıyordum ki grupta daha sakin kullanıp 3 lt'nin epey altında yaktıran eski kullanıcılar da vardı.
-
28 Haziran 2022, 11:35
#15
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Üstadım sizin güzergahınız buna müsaittir, veya çok hakimsinizdir gaza zira biz Şişlide çalışıyoruz ve 15 kişilik bir motosiklet ekibimiz var. Akla gelebilecek bütün 250cc scooter ve vitesi motorlar ticari ve binek maksatlı kullanıldı ve km verileri de 100 bin km'nin üstünde hiçbirisinin ortalaması 4 litrenin altına inmedi karmada. Xmax 250 4.2 4.3 civarında 400 4.5 altına inmiyor Forza 4 civarı basılmadığı zaman az yakıyor ancak araçla seyir ortalaması alındığında veriler bunlar dolayısıyla 4 4.5 gayet normal. Suzukinin bloğu eski nesil bir blok 4.5 ve üzeri de gayet normal. Benzin ucuzken Balkan turu yaptı arkadaşım İnazuma ile o zamanda benzerdi tüketimler. Suzuki o parayı uzun ömürlülükte fazla fazla çıkaracaktır uzun vadede. Bu arada CF Moto NK400'de akıllara zarar derece de yakıyor 5 5.5 6.
xmax 250'ye nasıl 4 üzeri yaktırmayı başarmışlar? Benim xmax'ı hart hurt yakıta dikkat etmeden tapagaz kullanıyorum daha 3.6'nın üzerin görmedim, normal sakin kullanırsam da 3.4 görüyorum zaten. En son 3.6 görmüştüm çok yaktı diye haftaya birtakım bakım işleri için servise gittiğimde ustayı darlamayı düşünüyordum bu çok yakıyor deyip, boşuna darlamayayım o zaman.
-
28 Haziran 2022, 11:43
#16
Green Arrow adlı üyeden alıntı
... biz Şişlide çalışıyoruz ve 15 kişilik bir motosiklet ekibimiz var. Akla gelebilecek bütün 250cc scooter ve vitesi motorlar ticari ve binek maksatlı kullanıldı ve km verileri de 100 bin km'nin üstünde hiçbirisinin ortalaması 4 litrenin altına inmedi karmada ...
Bu şekil (ticari) kullanımı ölçüt alamayız ki ama? Ticarı kullanan arkadaşları hepimiz biliyoruz yani...
Xmax 250 4,2 - 4,3 de çok abartılı mesela; X City kullanırken görüyordum E5'te Xmax'lı "yardırcan"lar, kelle koltukta, makas ata ata, motorun canını çıkara çıkara tapagaz kullanıyorlardı. Ama o normal bir kullanım tarzı değil ki? Normal bir kullanımda Xmax'in harcayacağı 3,6 civarları ancak olmalı. (Benim X City eski nesil motor olduğu için 3,8-3,9 idi şehir içi ortalamam...) 250cc scooter ile 130-140-150 falan yapmaya çalışmak mantıklı ve doğru değil. Alanlar orta hacimi boşa almıyor; örneğin benimkinde redline 8500, 5000dd'da (redline'ın %60'ından az), 105 km/s gidiyor. 6000dd'da (redline'ın %70'i) 125-130 km/s gidiyor, maksimum tork da 6750dd'da zaten, orada da 140-145 km/s gidiyor. (Yani verimli kullanımı en fazla 145km/s'e kadar, üstünü istiyorsan artık >= 650cc bir şeyler bakmak lazım demektir...)
Özet: Her aracı tasarım amaç ve sınırlarına uygun kullanmak lazım. Dışına çıkınca verim alınamıyor.
-
28 Haziran 2022, 11:51
#17
Yakıt sarfiyatınızı yol bilgisayarının verdiği değere göre dikkate alıyorsanız hata ihtimali yükselebiliyor.
Neticede temel ölçüm yöntemi belli. Şamandıradan gelen veri yapılan yola bölünüyor.
Yolun eğimine, motorun önünün kalkık olup olmamasına, hatta deponun yapısı nedeniyle şamandıranın bulunduğu
konuma göre bu değer değişebiliyor.
Bunun örneklerinden birisi, benzin göstergesinde ilk dişlerin daha yavaş sönmesi ama deponun yarısından sonra
göstergenin çok daha hızlı sönmesini gösterebiliriz.
Kısaca göstergelerimiz lineer değil. Bu şartlar altında hesabında lineer ve gerçekçi olmasını beklemek çokta doğru olmaz.
Bence gerçeğe en yakın ölçüm için,
Aynı benzinciden, aynı pompadan, depoyu fullemek gerek.
Bu durumda bile en doğru sonuca yaklaşmak için,
En az iki kez fulleyip 500 km civarı kullanmak gerekliki hata payı küçülsün.
-
28 Haziran 2022, 11:56
#18
ufoz adlı üyeden alıntı
Yakıt sarfiyatınızı yol bilgisayarının verdiği değere göre dikkate alıyorsunuz hata ihtimali yükselebiliyor.
Neticede temel ölçüm yöntemi belli. Şamandıradan gelen veri yapılan yola bölünüyor.
Yolun eğimine, motorun önünün kalkık olup olmamasına, hatta deponun yapısı nedeniyle şamandıranın bulunduğu
konuma göre bu değer değişebiliyor.
Bunun örneklerinden birisi, benzin göstergesinde ilk dişlerin daha yavaş sönmesi ama deponun yarısından sonra
göstergenin çok daha hızlı sönmesini gösterebiliriz.
Kısaca göstergelerimiz lineer değil. Bu şartlar altında hesabında lineer ve gerçekçi olmasını beklemek çokta doğru olmaz.
Bence gerçeğe en yakın ölçüm için,
Aynı benzinciden, aynı pompadan, depoyu fullemek gerek.
Bu durumda bile en doğru sonuca yaklaşmak için,
En az iki kez fulleyip 500 km civarı kullanmak gerekliki hata payı küçülsün.
Yol bilgisayarlı enjeksiyonlu modellerde ECU ölçüyor, ECU enkejektörü ne kadar açık tuttuğu milisaniyeler mertebesinde biliyor. Ondan daha hassas ölçmemiz imkansız açıkçası.
Yine de klasik "fulle, tripmetreyi sıfırla, yol yap, tekrar fulle, aldığın yakıt ve gittiğin mesafeye göre hesapla" yöntemi de bir sağlamak yapmak için kullanılabilir. Çok dur kalk yapılan yerlerde marjinal farklar çıkabilir belki. (Benim motosiklette böyle bir fark yok açıkçası...)
-
28 Haziran 2022, 12:05
#19
Cyan adlı üyeden alıntı
Yol bilgisayarlı enjeksiyonlu modellerde ECU ölçüyor, ECU enkejektörü ne kadar açık tuttuğu milisaniyeler mertebesinde biliyor. Ondan daha hassas ölçmemiz imkansız açıkçası.
Evet mantığı böyle oturuyor, ancak hiç bir yol bilgisayarı da dümdüz doğru ölçmüyor.
Gerçek tüketimi ölçmenin en geçerli yolu "gırtlak" doldurup km yapıp tekrar gırtlak doldurmak. Ancak burada da başka bir sorun gündeme geliyor, motosiklet deposunu gırtlak doldurmak dünyanın en zor işi, sallıyorsun ediyorsun falan uğrşıyorsun, zor.
Uzun dönemli bakılabilir bunun için, orada bu farklar minimal seviyeye gelecektir.
Biliyorum, pozitif bilim diyor ki enjektörün açık kalma süresi X debi / gidilen yol işlem tamam, ama böyle olmuyor işte. Enjektörün ölçüm hassasiyeti mi doğru değil, rölantiyi mi iyi hesaplayamıyor tam bir yanıt veremiyorum, ama tüm yol bilgisayarları hatalı ölçüyor. Tabii ki genel fikir vermek açısından iyi.
Bir de, aynı marka model motorların aynı yakmasını beklemeyin.
Aynı kullanımda da aynı yakmamaları son derece olağan. Ama rodaj diyeceğim sebebine, beğenmeyeceksiniz :D
-
28 Haziran 2022, 12:13
#20
espresso adlı üyeden alıntı
xmax 250'ye nasıl 4 üzeri yaktırmayı başarmışlar? Benim xmax'ı hart hurt yakıta dikkat etmeden tapagaz kullanıyorum daha 3.6'nın üzerin görmedim, normal sakin kullanırsam da 3.4 görüyorum zaten. En son 3.6 görmüştüm çok yaktı diye haftaya birtakım bakım işleri için servise gittiğimde ustayı darlamayı düşünüyordum bu çok yakıyor deyip, boşuna darlamayayım o zaman.
Allah canini almasin espresso.3.4 lt neden 3.6 lt oldu ha
"Abi kilo mu aldin" veya "bagaja ekstra agirlik mi aldin abi" cevabi gelebilir dikkat et sfadafa
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
berk_cglr adlı üyeden alıntı
eyvallah güzel taktik ama ben 4 leventte oturuyorum motorumu satıcak olsam bana gel kçekmeceye oradan kadıköy dese o adama satmaktan vaz geçerim :D sen benimle billur mu geçiyorsun yiğidim derim
Yok yav,bastan konusacaksin satici ile durumu
Senin durumun icin; maslak opette bulusulur,depo fullenir.Sonra 3.kopru uzerinden mesela kadikoy e gidilir ve guzel veri cikar hee .. otoyol var,sehirici var daha ne olsun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)