Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

İkinci el motor alirken kimsenin dikkat etmedigi çok mühim konu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Arkadaslar,

    Samet arkadasimiz biliyosunuz inazuma aldi,araci da cillop gibi yapti,cok guzel oldu.ama paylastigi yakit verileri hic hos degil.

    7 kat merdiven ciktiktan sonra nefes nefes kalip, kalbi 160 atan insanin saglikli olmadigi nasil şaaaak diye ortaya cikiyorsa,yakit tuketimi de motorun genel sagligini şaaak diye ortaya cikarir.motor cok yakiyorsa o motoru almak bence kumar.


    Bu durum benim basima gelse cok uzulurdum cunku bir samet, bir niki,bir levent84 degilim..anlamam bu islerden.

    O usta,bu servis derken hem duduklenir hem zamam kaybeder hem de sinir olurdum.Samet inssallh cozer sorunu.neyse.

    Peki bu tur durumlardan kendimizi nasil koruyabiliriz ?

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...nlarsiniz.html

    Kendimi ovmek gibi olmasin ama yukardaki baslikta bunun sirrini verdim.

    Fakat inazuma gibi ortalama tuketimi gostermeyen bir motosikleti alirken ne yapacaz ?

    Gercek hayat orgenigi veriyorum;

    Kucukcekmece de bulusuyoruz,alacagimiz motorun deposunu fulluyoruz.

    Ozel veya yetkili servisin yolunu tutuyoruz,kadikoy de olsun. Yol en az 30 km olsun ama 50km olursa daha iyi.

    Servise girmeden once bir benzinciye gidip tekrar fulleyip alacaginiz arac ne kadar yakmis hesap ediyoruz.sacma sapan bir durum yoksa servise goturup isi bitiriyoruz

    Yakit tuketimi hosunuza gitmediyse adamin 50 km lik yakitini karsiliyosunuz,para degill valla.

    Daha sonra ugrasip uzuleceginize hepi topu 1 saat ve max 120 tl lik yakita patlar.

    Haaa satici bastan bu ise gelmem diyosa daha iyi,kesin motoru sorunlu.

    İste boyle,sevgilerimle.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ShipShaq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2020
    Motosikleti
    Triumph Street Triple R(idi)-Aprilia Tuono V4 1100
    muhahha306, Green Arrow, Dxsec ve 7 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    eyvallah güzel taktik ama ben 4 leventte oturuyorum motorumu satıcak olsam bana gel kçekmeceye oradan kadıköy dese o adama satmaktan vaz geçerim :D sen benimle billur mu geçiyorsun yiğidim derim

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    4.03 ile 5.14 litre/100 km verisi suzukinin sitesinden.. ortalaması 4.7 litre diyor..
    Bu durumda benim motoru yeni aldığım ve oğlumun sürekli kullanmak istemesi kullanması ve soğuk motorla sokaklarda dolaşması sonucu kısa mesafedeki bu yakıt tüketimi normal görünüyor.
    Sahilde pendik tuzla ve tuzla göztepe yapıp deneyeceğim zaten. Ama tüm araştırmalarım şehiriçi kavramının göreceli olduğunu ve tüketimin değişebileceğini söylüyor.
    Yani Ahmet pendik ten kalkıp sahilden hemen hemen trafiksiz olarak kadıköye giderken 3.5 litre yakıyor ama ertesi gün aynı yere minibüs yolundan gittiğinde 4.8 e çıkıyor. Aynı km yi ise kısa kısa aralıklarla oarça parça 15 günde tamamladığında ise tüketim 5.6 oluyor.
    Gayet doğal ve normal bir durum tabi..
    Benim deneme değilde önceden araştırmamam hataydı belki 250 cc ne yakabilir dedim ama motosiklette sorun olmadığı,sorunun kullanımla ilgili olduğu ortaya çıktı yani.
    blueway2 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Benim deneme değilde önceden araştırmamam hataydı belki 250 cc ne yakabilir dedim ama motosiklette sorun olmadığı,sorunun kullanımla ilgili olduğu ortaya çıktı yani.
    İnşallah öyledir. Yalnız bahsi geçen sarfiyat tutarları dehşet; benim motorda trafiksiz şehir içi (sürüş profili: 5-10dk 20-30km/s mahalle arası, 20dk 110-120km/s TEM, 30dk yoğun trafik E5 - banketten, 5-10dk mahalle arası) şeklinde kullanımda şu sıralarda 3,4 l/100km'ye kadar düşmüş durumdayım. Geçen Şile'ye gittik, Şile yolunda bastım, Teke - Darlık - Oruçoğlu (aslında biraz daha gerisi...) arasında yüksek devir kullandım, 4. Levent'e geri dönerken yine Şile yolunda bastım vs. Ortalama 3,7 l/100km çıktı. Yeni otobandan İstanbul - Bodrum - İstanbul yaparken bile (yer yer 150 km/s sürülmesine rağmen) 1500km'de ortalama 4,2 l/100km yaktı. Böyle bakınca 250cc motorun bu kadar yakması manalı gelmiyor...

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Moral bozmak gibi olmasın ama bu tüketimler bana da biraz fazla geldi.250 cc enjeksiyonlu motosiklet ancak sürekli yüksek devir kullanıldığından yada şehir içi çok yavaş ve dur kalklı kullanıldığında bu kadar yakar.Yakıt tüketimi yüksek olan 250 cc enjeksiyonlu motosiklet bildiğim bir R25 var.O da yüksek devir çeivrdiğinden yakıyor.Düşük devirde o da 4 lt civarı yakıyor.Farklı sitelerde kullanıcılar Inazuma'nın tüketime 4 lt civarı demişler.Anca tapa gaz kullananlar 5,5 lt civarını görmüş.Arkadaşımda Inazuma F vardı.Sakin kullanımda 4 lt civarı yakıyordu hatta 4 ün altına da düştüğü oluyordu.


    https://yakittuketimi.net/suzuki-inazuma-250/
    https://www.fuelly.com/motorcycle/suzuki/gw_250_inazuma

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah öyledir. Yalnız bahsi geçen sarfiyat tutarları dehşet; benim motorda trafiksiz şehir içi (sürüş profili: 5-10dk 20-30km/s mahalle arası, 20dk 110-120km/s TEM, 30dk yoğun trafik E5 - banketten, 5-10dk mahalle arası) şeklinde kullanımda şu sıralarda 3,4 l/100km'ye kadar düşmüş durumdayım. Geçen Şile'ye gittik, Şile yolunda bastım, Teke - Darlık - Oruçoğlu (aslında biraz daha gerisi...) arasında yüksek devir kullandım, 4. Levent'e geri dönerken yine Şile yolunda bastım vs. Ortalama 3,7 l/100km çıktı. Yeni otobandan İstanbul - Bodrum - İstanbul yaparken bile (yer yer 150 km/s sürülmesine rağmen) 1500km'de ortalama 4,2 l/100km yaktı. Böyle bakınca 250cc motorun bu kadar yakması manalı gelmiyor...
    Özellikle Şile'deki tempolu sürüş ve İstanbul-Bodrum sürüşünde farkın açılması normal aslında.
    Ben MT-25'imle son turumda hepsinde 1000-1200 motor olan 4-5 arkadaşımla gezdim, Bursa çevreyollarını kullandık, 7,5l falandı tüketimim. Darlık'tan Teke'ye gelişte de bir kaç yerde yine hızın arttığı yerler var. Düşük hacimli motorlar şehir içinde dolanırken tamam ama açık yollarda biraz da performans istendiği zaman daha fazla yakmak zorunda kalıyorlar. Ben RS'le Şile-Maltepe arasını uzun süre 3,4l ile gittim, Şile'de sıfırladım tüketimi. Eve gelirken de 2 tane ışığa girdim, 3,8l ile geldim eve. Arkamdan benimle beraber gelen MT-25'li arkadaşım biraz daha fazla yakmıştı zira ben 90'da sabit cruise ile gidiyordum ama arada araba falan çıkınca şerit değiştirmem gerektiğinde yavaşlamak yerine biraz hız artırarak şerit değiştiriyorum. RS püf yaparak hızlanıyorken MT-25 90'la giderken hızlanmak istediğinde daha çok iş yapmak zorunda kalıyor.

    Bir de yol bilgisayarı çok temiz hatalı ölçüm yapıyor olabilir, marka model araba/motosiklet farketmeksizin hemen hemen her araçta yaşadım bunu. RS'te de zaman zaman biraz daha fazla yakmış gibi görünüyor.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özellikle Şile'deki tempolu sürüş ve İstanbul-Bodrum sürüşünde farkın açılması normal aslında.
    Ben MT-25'imle son turumda hepsinde 1000-1200 motor olan 4-5 arkadaşımla gezdim, Bursa çevreyollarını kullandık, 7,5l falandı tüketimim. Darlık'tan Teke'ye gelişte de bir kaç yerde yine hızın arttığı yerler var. Düşük hacimli motorlar şehir içinde dolanırken tamam ama açık yollarda biraz da performans istendiği zaman daha fazla yakmak zorunda kalıyorlar. Ben RS'le Şile-Maltepe arasını uzun süre 3,4l ile gittim, Şile'de sıfırladım tüketimi. Eve gelirken de 2 tane ışığa girdim, 3,8l ile geldim eve. Arkamdan benimle beraber gelen MT-25'li arkadaşım biraz daha fazla yakmıştı zira ben 90'da sabit cruise ile gidiyordum ama arada araba falan çıkınca şerit değiştirmem gerektiğinde yavaşlamak yerine biraz hız artırarak şerit değiştiriyorum. RS püf yaparak hızlanıyorken MT-25 90'la giderken hızlanmak istediğinde daha çok iş yapmak zorunda kalıyor.

    Bir de yol bilgisayarı çok temiz hatalı ölçüm yapıyor olabilir, marka model araba/motosiklet farketmeksizin hemen hemen her araçta yaşadım bunu. RS'te de zaman zaman biraz daha fazla yakmış gibi görünüyor.
    Bence de normal, fark az bile; çünkü İzmir otobanda rüzgara karşı yokuş yukarı 140-150 ile giderken anlık tüketimin 6,5 - 7'ye bile çıktığını görmüşlüğüm var. Ama 1500km ortalamaya vurunca 4,2 çıkıyor ki bence çok az. Haftasonu bizim grupta da MT-25 vardı, eminim benim motordan fazla yakmıştır...

    Benim mesajın ana fikri 500cc'den fazla yakacak ise 250cc kullanmanın çok anlamlı olmadığı idi aslında: Evet, lastik, yağ, parça, bakım vb maliyetleri daha ucuz olacaktır belki ama karşılığında da yükselen performans ve - lastikler dahil - daha üstün bileşen kalitesi nedeniyle artan güvenlik bonusları var ve maliyet farkı da o kadar aşırı değil.

    İstanbul gibi büyük şehirlerde düşük yerine ara hacim daha mantıklı vesselam.

  9. #9
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah öyledir. Yalnız bahsi geçen sarfiyat tutarları dehşet; benim motorda trafiksiz şehir içi (sürüş profili: 5-10dk 20-30km/s mahalle arası, 20dk 110-120km/s TEM, 30dk yoğun trafik E5 - banketten, 5-10dk mahalle arası) şeklinde kullanımda şu sıralarda 3,4 l/100km'ye kadar düşmüş durumdayım. Geçen Şile'ye gittik, Şile yolunda bastım, Teke - Darlık - Oruçoğlu (aslında biraz daha gerisi...) arasında yüksek devir kullandım, 4. Levent'e geri dönerken yine Şile yolunda bastım vs. Ortalama 3,7 l/100km çıktı. Yeni otobandan İstanbul - Bodrum - İstanbul yaparken bile (yer yer 150 km/s sürülmesine rağmen) 1500km'de ortalama 4,2 l/100km yaktı. Böyle bakınca 250cc motorun bu kadar yakması manalı gelmiyor...
    Bence yanlışınız var. Suzuki bloğunun yeni versiyonu olan gsx250r ve vstrom 250'de bile o değerler hayal, zira o ağırlıkta ve güçte 250cc bloğun o yakıt sarfiyatı gayet normal. O ağırlık ve güç dengesindeki scooterlarda o civarda yakıyor. Sizin motorunuz aynı ağırlığa sahip ancak neredeyse 20 hp ve 20 tork daha fazla az yakmanız gayet normal. Eski kasa R25'lerin hatta yeni kasaların dahi yakıt tüketimi ortada.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence yanlışınız var. Suzuki bloğunun yeni versiyonu olan gsx250r ve vstrom 250'de bile o değerler hayal, zira o ağırlıkta ve güçte 250cc bloğun o yakıt sarfiyatı gayet normal. O ağırlık ve güç dengesindeki scooterlarda o civarda yakıyor. Sizin motorunuz aynı ağırlığa sahip ancak neredeyse 20 hp ve 20 tork daha fazla az yakmanız gayet normal. Eski kasa R25'lerin hatta yeni kasaların dahi yakıt tüketimi ortada.
    Aslında "manalı gelmiyor"un açılımı; "alıp kullanmanın ne manası var" gibi daha çok , bir sonraki mesajda açmış bulundum.

    Bununla birlikte 185kg 250cc maxi scooter da kullandım (kendim de ekipmanlı 100kg çekiyordum o zamanlar...), onda bile şehir içinde azami 3,9, şehir dışında asgari 3,2 yakıyordum. Yani buna göre bakınca 4,5 - 5 - 5,5 sarfiyatlarda bir anormallik kesinlikle var, normal kabul edilemez. En azından günümüz şartlarına uymuyor.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence de normal, fark az bile; çünkü İzmir otobanda rüzgara karşı yokuş yukarı 140-150 ile giderken anlık tüketimin 6,5 - 7'ye bile çıktığını görmüşlüğüm var. Ama 1500km ortalamaya vurunca 4,2 çıkıyor ki bence çok az. Haftasonu bizim grupta da MT-25 vardı, eminim benim motordan fazla yakmıştır...

    Benim mesajın ana fikri 500cc'den fazla yakacak ise 250cc kullanmanın çok anlamlı olmadığı idi aslında: Evet, lastik, yağ, parça, bakım vb maliyetleri daha ucuz olacaktır belki ama karşılığında da yükselen performans ve - lastikler dahil - daha üstün bileşen kalitesi nedeniyle artan güvenlik bonusları var ve maliyet farkı da o kadar aşırı değil.

    İstanbul gibi büyük şehirlerde düşük yerine ara hacim daha mantıklı vesselam.
    Biraz ne yapılmak istendiğine de bağlı bu iş. Biraz "keyfi" kullanım ve sportif sürüş eklendiği zaman evet küçük cc'ler sıkıntı yaşamaya başlıyor ve dediğin gibi küçük cc motorlarda kaliteli komponent bulmak da zor.

  12. #12
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında "manalı gelmiyor"un açılımı; "alıp kullanmanın ne manası var" gibi daha çok , bir sonraki mesajda açmış bulundum.

    Bununla birlikte 185kg 250cc maxi scooter da kullandım (kendim de ekipmanlı 100kg çekiyordum o zamanlar...), onda bile şehir içinde azami 3,9, şehir dışında asgari 3,2 yakıyordum. Yani buna göre bakınca 4,5 - 5 - 5,5 sarfiyatlarda bir anormallik kesinlikle var, normal kabul edilemez. En azından günümüz şartlarına uymuyor.
    Üstadım sizin güzergahınız buna müsaittir, veya çok hakimsinizdir gaza zira biz Şişlide çalışıyoruz ve 15 kişilik bir motosiklet ekibimiz var. Akla gelebilecek bütün 250cc scooter ve vitesi motorlar ticari ve binek maksatlı kullanıldı ve km verileri de 100 bin km'nin üstünde hiçbirisinin ortalaması 4 litrenin altına inmedi karmada. Xmax 250 4.2 4.3 civarında 400 4.5 altına inmiyor Forza 4 civarı basılmadığı zaman az yakıyor ancak araçla seyir ortalaması alındığında veriler bunlar dolayısıyla 4 4.5 gayet normal. Suzukinin bloğu eski nesil bir blok 4.5 ve üzeri de gayet normal. Benzin ucuzken Balkan turu yaptı arkadaşım İnazuma ile o zamanda benzerdi tüketimler. Suzuki o parayı uzun ömürlülükte fazla fazla çıkaracaktır uzun vadede. Bu arada CF Moto NK400'de akıllara zarar derece de yakıyor 5 5.5 6.
    atalayalper bunu beğendi.

  13. #13
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    Küçük CC, büyük CC kadar yakacaksa alınmaz diyenler, alın bi NC750 rahat edin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------

    Büyük CC alacak param yok diyorsaniz da seve seve küçük CC alacaksınız...

  14. #14
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ben geçmişte tek silindir 250 cc Sym Wolf'ün yakıt tüketimine hayrandım. Ben hart hurt kullanmama rağmen 3 küsürlerde yaktırıyordum ki grupta daha sakin kullanıp 3 lt'nin epey altında yaktıran eski kullanıcılar da vardı.
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstadım sizin güzergahınız buna müsaittir, veya çok hakimsinizdir gaza zira biz Şişlide çalışıyoruz ve 15 kişilik bir motosiklet ekibimiz var. Akla gelebilecek bütün 250cc scooter ve vitesi motorlar ticari ve binek maksatlı kullanıldı ve km verileri de 100 bin km'nin üstünde hiçbirisinin ortalaması 4 litrenin altına inmedi karmada. Xmax 250 4.2 4.3 civarında 400 4.5 altına inmiyor Forza 4 civarı basılmadığı zaman az yakıyor ancak araçla seyir ortalaması alındığında veriler bunlar dolayısıyla 4 4.5 gayet normal. Suzukinin bloğu eski nesil bir blok 4.5 ve üzeri de gayet normal. Benzin ucuzken Balkan turu yaptı arkadaşım İnazuma ile o zamanda benzerdi tüketimler. Suzuki o parayı uzun ömürlülükte fazla fazla çıkaracaktır uzun vadede. Bu arada CF Moto NK400'de akıllara zarar derece de yakıyor 5 5.5 6.
    xmax 250'ye nasıl 4 üzeri yaktırmayı başarmışlar? Benim xmax'ı hart hurt yakıta dikkat etmeden tapagaz kullanıyorum daha 3.6'nın üzerin görmedim, normal sakin kullanırsam da 3.4 görüyorum zaten. En son 3.6 görmüştüm çok yaktı diye haftaya birtakım bakım işleri için servise gittiğimde ustayı darlamayı düşünüyordum bu çok yakıyor deyip, boşuna darlamayayım o zaman.
    Cyan bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... biz Şişlide çalışıyoruz ve 15 kişilik bir motosiklet ekibimiz var. Akla gelebilecek bütün 250cc scooter ve vitesi motorlar ticari ve binek maksatlı kullanıldı ve km verileri de 100 bin km'nin üstünde hiçbirisinin ortalaması 4 litrenin altına inmedi karmada ...
    Bu şekil (ticari) kullanımı ölçüt alamayız ki ama? Ticarı kullanan arkadaşları hepimiz biliyoruz yani...

    Xmax 250 4,2 - 4,3 de çok abartılı mesela; X City kullanırken görüyordum E5'te Xmax'lı "yardırcan"lar, kelle koltukta, makas ata ata, motorun canını çıkara çıkara tapagaz kullanıyorlardı. Ama o normal bir kullanım tarzı değil ki? Normal bir kullanımda Xmax'in harcayacağı 3,6 civarları ancak olmalı. (Benim X City eski nesil motor olduğu için 3,8-3,9 idi şehir içi ortalamam...) 250cc scooter ile 130-140-150 falan yapmaya çalışmak mantıklı ve doğru değil. Alanlar orta hacimi boşa almıyor; örneğin benimkinde redline 8500, 5000dd'da (redline'ın %60'ından az), 105 km/s gidiyor. 6000dd'da (redline'ın %70'i) 125-130 km/s gidiyor, maksimum tork da 6750dd'da zaten, orada da 140-145 km/s gidiyor. (Yani verimli kullanımı en fazla 145km/s'e kadar, üstünü istiyorsan artık >= 650cc bir şeyler bakmak lazım demektir...)

    Özet: Her aracı tasarım amaç ve sınırlarına uygun kullanmak lazım. Dışına çıkınca verim alınamıyor.
    gurcanozturk, Green Arrow ve volkan190 bunu beğendiler.

  17. #17
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Yakıt sarfiyatınızı yol bilgisayarının verdiği değere göre dikkate alıyorsanız hata ihtimali yükselebiliyor.
    Neticede temel ölçüm yöntemi belli. Şamandıradan gelen veri yapılan yola bölünüyor.
    Yolun eğimine, motorun önünün kalkık olup olmamasına, hatta deponun yapısı nedeniyle şamandıranın bulunduğu
    konuma göre bu değer değişebiliyor.
    Bunun örneklerinden birisi, benzin göstergesinde ilk dişlerin daha yavaş sönmesi ama deponun yarısından sonra
    göstergenin çok daha hızlı sönmesini gösterebiliriz.

    Kısaca göstergelerimiz lineer değil. Bu şartlar altında hesabında lineer ve gerçekçi olmasını beklemek çokta doğru olmaz.

    Bence gerçeğe en yakın ölçüm için,

    Aynı benzinciden, aynı pompadan, depoyu fullemek gerek.

    Bu durumda bile en doğru sonuca yaklaşmak için,

    En az iki kez fulleyip 500 km civarı kullanmak gerekliki hata payı küçülsün.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt sarfiyatınızı yol bilgisayarının verdiği değere göre dikkate alıyorsunuz hata ihtimali yükselebiliyor.
    Neticede temel ölçüm yöntemi belli. Şamandıradan gelen veri yapılan yola bölünüyor.
    Yolun eğimine, motorun önünün kalkık olup olmamasına, hatta deponun yapısı nedeniyle şamandıranın bulunduğu
    konuma göre bu değer değişebiliyor.
    Bunun örneklerinden birisi, benzin göstergesinde ilk dişlerin daha yavaş sönmesi ama deponun yarısından sonra
    göstergenin çok daha hızlı sönmesini gösterebiliriz.

    Kısaca göstergelerimiz lineer değil. Bu şartlar altında hesabında lineer ve gerçekçi olmasını beklemek çokta doğru olmaz.



    Bence gerçeğe en yakın ölçüm için,

    Aynı benzinciden, aynı pompadan, depoyu fullemek gerek.

    Bu durumda bile en doğru sonuca yaklaşmak için,

    En az iki kez fulleyip 500 km civarı kullanmak gerekliki hata payı küçülsün.
    Yol bilgisayarlı enjeksiyonlu modellerde ECU ölçüyor, ECU enkejektörü ne kadar açık tuttuğu milisaniyeler mertebesinde biliyor. Ondan daha hassas ölçmemiz imkansız açıkçası.

    Yine de klasik "fulle, tripmetreyi sıfırla, yol yap, tekrar fulle, aldığın yakıt ve gittiğin mesafeye göre hesapla" yöntemi de bir sağlamak yapmak için kullanılabilir. Çok dur kalk yapılan yerlerde marjinal farklar çıkabilir belki. (Benim motosiklette böyle bir fark yok açıkçası...)
    espresso bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol bilgisayarlı enjeksiyonlu modellerde ECU ölçüyor, ECU enkejektörü ne kadar açık tuttuğu milisaniyeler mertebesinde biliyor. Ondan daha hassas ölçmemiz imkansız açıkçası.
    Evet mantığı böyle oturuyor, ancak hiç bir yol bilgisayarı da dümdüz doğru ölçmüyor.
    Gerçek tüketimi ölçmenin en geçerli yolu "gırtlak" doldurup km yapıp tekrar gırtlak doldurmak. Ancak burada da başka bir sorun gündeme geliyor, motosiklet deposunu gırtlak doldurmak dünyanın en zor işi, sallıyorsun ediyorsun falan uğrşıyorsun, zor.
    Uzun dönemli bakılabilir bunun için, orada bu farklar minimal seviyeye gelecektir.

    Biliyorum, pozitif bilim diyor ki enjektörün açık kalma süresi X debi / gidilen yol işlem tamam, ama böyle olmuyor işte. Enjektörün ölçüm hassasiyeti mi doğru değil, rölantiyi mi iyi hesaplayamıyor tam bir yanıt veremiyorum, ama tüm yol bilgisayarları hatalı ölçüyor. Tabii ki genel fikir vermek açısından iyi.

    Bir de, aynı marka model motorların aynı yakmasını beklemeyin.
    Aynı kullanımda da aynı yakmamaları son derece olağan. Ama rodaj diyeceğim sebebine, beğenmeyeceksiniz :D

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xmax 250'ye nasıl 4 üzeri yaktırmayı başarmışlar? Benim xmax'ı hart hurt yakıta dikkat etmeden tapagaz kullanıyorum daha 3.6'nın üzerin görmedim, normal sakin kullanırsam da 3.4 görüyorum zaten. En son 3.6 görmüştüm çok yaktı diye haftaya birtakım bakım işleri için servise gittiğimde ustayı darlamayı düşünüyordum bu çok yakıyor deyip, boşuna darlamayayım o zaman.
    Allah canini almasin espresso.3.4 lt neden 3.6 lt oldu ha

    "Abi kilo mu aldin" veya "bagaja ekstra agirlik mi aldin abi" cevabi gelebilir dikkat et sfadafa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah güzel taktik ama ben 4 leventte oturuyorum motorumu satıcak olsam bana gel kçekmeceye oradan kadıköy dese o adama satmaktan vaz geçerim :D sen benimle billur mu geçiyorsun yiğidim derim
    Yok yav,bastan konusacaksin satici ile durumu

    Senin durumun icin; maslak opette bulusulur,depo fullenir.Sonra 3.kopru uzerinden mesela kadikoy e gidilir ve guzel veri cikar hee .. otoyol var,sehirici var daha ne olsun


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)