İkinci el motor alirken kimsenin dikkat etmedigi çok mühim konu
Reklamlar
-
28 Haziran 2022, 12:14
#21
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Allah canini almasin espresso.3.4 lt neden 3.6 lt oldu ha
"Abi kilo mu aldin" veya "bagaja ekstra agirlik mi aldin abi" cevabi gelebilir dikkat et sfadafa
Yaa işte sakin sürünce 3.4, hart hurt sürünce 3.6 yakıyor. Son 3 yıldır 85 kilodayım, motosiklet pantalonuma zor sığıyorum az göbeği eritmem lazım ama son 2 yılda değişen tek ağırlık da bagajda taşıdığım laptop çantam olabilir, o da yarım kilo farkeder.
Artçı zaten hiç taşımadım, bu tüketimler hep artçı olmadan.
Reklamlar
-
28 Haziran 2022, 12:15
#22
ShipShaq adlı üyeden alıntı
Motoru cok yakanlar rahatsizz olduuu,guzelll!
-
28 Haziran 2022, 12:19
#23
espresso adlı üyeden alıntı
Yaa işte sakin sürünce 3.4, hart hurt sürünce 3.6 yakıyor. Son 3 yıldır 85 kilodayım, motosiklet pantalonuma zor sığıyorum az göbeği eritmem lazım ama son 2 yılda değişen tek ağırlık da bagajda taşıdığım laptop çantam olabilir, o da yarım kilo farkeder.
Artçı zaten hiç taşımadım, bu tüketimler hep artçı olmadan.
Bagaları değiştirdin, aşınan bagalar motorun ideal devirlerini kullanmana etki etmiştir.
-
28 Haziran 2022, 12:36
#24
Arkadaşlar mevzu az yaktırırım sidiği ise size kolay gelsin Allah size dertlerin en büyüğünü vermiş zaten. Benim şehir içi motorumla Uzakdoğuda litrede 150 180 km yaptığını iddaa eden var, Motorcumuhabbeti 1.2 1.3 yaktırdı 1 litre ile 75 km gitti ben 65 70 gidebiliyorum bazen 50ye de düşebiliyor kullanım ve yol kaynaklı bu işin bir standardı yok. Ekranda gördüğünüz bir çok veride arkadaşların dediği gibi birebir tutmuyor dolayısıyla bu fetiş tatmin arayışı. 3. küsür yakıyor denilen motorlarla biz ne hikmetse uzun yola gidince otoban seyir hızlarında büyük motor gibi 4.5 5 hatta 5.5 litreleri yakıyor o motorlar. İsterseniz bende 2 gün işe gidip gelip 100 km'de 1 litre tükettim analizi yapabilirim size
-
28 Haziran 2022, 12:47
#25
Cyan adlı üyeden alıntı
Bagaları değiştirdin, aşınan bagalar motorun ideal devirlerini kullanmana etki etmiştir.
Bakalım, hemen kısa vadede kesin anlaşılmaz ama zaten motoru aldığımdan beridir fuely uygulaması ile her benzin alışta değerleri giriyorum, bir kaç depo benzin harcayınca çıkar ortalama.
şu anki tüketimim ortalama 3.6 litre, hart hurt kullanıyorum, hiç az yaksın diye uğraşmıyorum, habire gazı köklüyorum buna rağmen bu kadar:
-
28 Haziran 2022, 13:13
#26
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar mevzu az yaktırırım sidiği ise size kolay gelsin
Allah size dertlerin en büyüğünü vermiş zaten. Benim şehir içi motorumla Uzakdoğuda litrede 150 180 km yaptığını iddaa eden var, Motorcumuhabbeti 1.2 1.3 yaktırdı 1 litre ile 75 km gitti ben 65 70 gidebiliyorum bazen 50ye de düşebiliyor kullanım ve yol kaynaklı bu işin bir standardı yok. Ekranda gördüğünüz bir çok veride arkadaşların dediği gibi birebir tutmuyor dolayısıyla bu fetiş tatmin arayışı. 3. küsür yakıyor denilen motorlarla biz ne hikmetse uzun yola gidince otoban seyir hızlarında büyük motor gibi 4.5 5 hatta 5.5 litreleri yakıyor o motorlar. İsterseniz bende 2 gün işe gidip gelip 100 km'de 1 litre tükettim analizi yapabilirim size
Kimsenin sidik yaristirdigini gormedim,ama sen nedense boyle bir savunma moduna gectin.
Kafama gore hic dikkat etmeden kullaniyorum diyolar,gozunden mi kacti bilmiyorum ama herkes yaktigini soylemis.
Bu arada,tabiki 100 km kasip iste bu ortalama diyemezsin.
Ben mesela gecen maslak bahcekoy u 3.2 ile gittim,1000 cc.ortalamam bu diyebilir miyim ? Diyemem,cunku ortalamam 4 lt
-
28 Haziran 2022, 13:20
#27
Yine dandik bir konu
Koca koca muhendisler, fabrikalar bile yakit harcalamasi verirken ortalama veriyorlar. Onlar da biliyorlar ki bir suru parametreye bagli bu isler. Kurus yazin da tam olsun. Hintliler bile bizden akilli, en azindan 1lt benzinle ne kadar gittikleri konusunda kahvede tartisiyorlardir.
-
28 Haziran 2022, 13:25
#28
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Yine dandik bir konu
Koca koca muhendisler, fabrikalar bile yakit harcalamasi verirken ortalama veriyorlar. Onlar da biliyorlar ki bir suru parametreye bagli bu isler. Kurus yazin da tam olsun. Hintliler bile bizden akilli, en azindan 1lt benzinle ne kadar gittikleri konusunda kahvede tartisiyorlardir.
Konu niye dandik olsun amator adam.Cok mantikli birsey söyledimm.
Haa sen espresso yu hedef aldiysan,orda biraz haklisin.
3.4 yakiyodu neden 3.6 yakmaya basladi denmesi bence de abarti.
Ne gicik adamsin ya,illa boyle gelip artis artis konusacan,o grubun en zayif halkasisin olm,neden tutuyolar seni cok merak ediyorum
Evden bira falan getiriyon galiba ahaga
-
28 Haziran 2022, 13:35
#29
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Konu niye dandik olsun amator adam.Cok mantikli birsey söyledimm.
Haa sen espresso yu hedef aldiysan,orda biraz haklisin.
3.4 yakiyodu neden 3.6 yakmaya basladi denmesi bence de abarti.
Ne gicik adamsin ya,illa boyle gelip artis artis konusacan,o grubun en zayif halkasisin olm,neden tutuyolar seni cok merak ediyorum
Evden bira falan getiriyon galiba ahaga
Yaa, ben 3.4 yakıyordu neden 3.6 yakmaya başladı demiyorum ki. sakin sakin kullanırsam 3.4 yakıyor ama ben düz yolda gazlamayı hart hurt kullanmayı seviyorum bu halde bile 3.6 altı yakıyor yani çok değil demiştim. 3.6 da iyi bence yani. 4 olmasın da. Yani öyle az yaktırmaya uğraşmasam da en fazla 3.6 yakıyor, 250cc için normalı bu herhalde demeye çalışıyordum. Haa çok uğraşsam belki 3.2 falan yaktırırım ama gerek yok o kadar az yaktırmaya.
-
28 Haziran 2022, 13:40
#30
espresso adlı üyeden alıntı
Yaa, ben 3.4 yakıyordu neden 3.6 yakmaya başladı demiyorum ki. sakin sakin kullanırsam 3.4 yakıyor ama ben düz yolda gazlamayı hart hurt kullanmayı seviyorum bu halde bile 3.6 altı yakıyor yani çok değil demiştim. 3.6 da iyi bence yani. 4 olmasın da. Yani öyle az yaktırmaya uğraşmasam da en fazla 3.6 yakıyor, 250cc için normalı bu herhalde demeye çalışıyordum. Haa çok uğraşsam belki 3.2 falan yaktırırım ama gerek yok o kadar az yaktırmaya.
"En son 3.6 görmüştüm çok yaktı diye haftaya birtakım bakım işleri için servise gittiğimde ustayı darlamayı düşünüyordum bu çok yakıyor deyip, boşuna darlamayayım o zaman."
Boyle yazdin ama . Haaa burda esprri şaka varsa ben anlamadim
-
28 Haziran 2022, 13:48
#31
killingroad adlı üyeden alıntı
Evet mantığı böyle oturuyor, ancak hiç bir yol bilgisayarı da dümdüz doğru ölçmüyor.
Gerçek tüketimi ölçmenin en geçerli yolu "gırtlak" doldurup km yapıp tekrar gırtlak doldurmak. Ancak burada da başka bir sorun gündeme geliyor, motosiklet deposunu gırtlak doldurmak dünyanın en zor işi, sallıyorsun ediyorsun falan uğrşıyorsun, zor.
Uzun dönemli bakılabilir bunun için, orada bu farklar minimal seviyeye gelecektir.
Biliyorum, pozitif bilim diyor ki enjektörün açık kalma süresi X debi / gidilen yol işlem tamam, ama böyle olmuyor işte. Enjektörün ölçüm hassasiyeti mi doğru değil, rölantiyi mi iyi hesaplayamıyor tam bir yanıt veremiyorum, ama tüm yol bilgisayarları hatalı ölçüyor. Tabii ki genel fikir vermek açısından iyi.
Bir de, aynı marka model motorların aynı yakmasını beklemeyin.
Aynı kullanımda da aynı yakmamaları son derece olağan. Ama rodaj diyeceğim sebebine, beğenmeyeceksiniz :D
Sapmalar illa ki olur, ben olsam paramı yol bilgisayarının araç hareket etmiyorken / belli (olukça yavaş) bir hızın altında seyrediyorken ölçüm yapmadığı ihtimaline basardım. Öyle ise çok dur-kalklı bir sürüşte mutlaka sapma yapacaktır. O yüzden normal dışı bir kullanım yapıldığında eski usül hesaplamayı da yapmakta fayda var.
(Biraz arızalı bir tip olduğum + motorun sağlığıyla ilgili iyi bir geri bildirim vereceğini düşündüğüm için her fullemede yakıt sarfiyatını iki şekilde de kontrol ederim mutlaka.)
-
28 Haziran 2022, 13:56
#32
Cyan adlı üyeden alıntı
Sapmalar illa ki olur, ben olsam paramı yol bilgisayarının araç hareket etmiyorken / belli (olukça yavaş) bir hızın altında seyrediyorken ölçüm yapmadığı ihtimaline basardım. Öyle ise çok dur-kalklı bir sürüşte mutlaka sapma yapacaktır. O yüzden normal dışı bir kullanım yapıldığında eski usül hesaplamayı da yapmakta fayda var.
(Biraz arızalı bir tip olduğum + motorun sağlığıyla ilgili iyi bir geri bildirim vereceğini düşündüğüm için her fullemede yakıt sarfiyatını iki şekilde de kontrol ederim mutlaka.)
Bence,yol bilgisayari yuzde 95 hassasiyetle gercek veriyi verir..dururken falan benim yakit tuketimim hayvan gibi yuksekiyor bu dediginin amatorlugu hic bir yazilimci yapmaz
Yok mu ya aranizda bir babayigit yaninina iki pet sise benzin alsin,motor stop edene kadar kullanip tam bir bir test yapsin ?
Hic bana bakmayin..motorum cok kiymetli benim,bisey olur falan..
-
28 Haziran 2022, 13:58
#33
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
"
En son 3.6 görmüştüm çok yaktı diye haftaya birtakım bakım işleri için servise gittiğimde ustayı darlamayı düşünüyordum bu çok yakıyor deyip, boşuna darlamayayım o zaman."
Boyle yazdin ama
. Haaa burda esprri şaka varsa ben anlamadim
işte çok yakmış hali 3.6, ustaya gitmişken ustayı darlayacak konu olsun. yoksa 3.6 çok sayılmaz. Ama 4 yakmaya başlarsa o zaman panik halinde giderim servise ne oluyor diye.
-
28 Haziran 2022, 14:00
#34
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Bence,yol bilgisayari yuzde 95 hassasiyetle gercek veriyi verir..dururken falan benim yakit tuketimim hayvan gibi yuksekiyor bu dediginin amatorlugu hic bir yazilimci yapmaz
Yok mu ya aranizda bir babayigit yaninina iki pet sise benzin alsin,motor stop edene kadar kullanip tam bir bir test yapsin ?
Hic bana bakmayin..motorum cok kiymetli benim,bisey olur falan..
Veriyor zaten, en azından benim kullandığım Honda'larda yol bilgisayarı ile eski usül ile ölçüm arasında anlamlı bir fark hiç çıkmadı. Dediğin gibi anlık ölçümlerde saçma sapan sayılar gösterememek için örneğin 5 km/s altındaki hızlarda anlık hesaplaması yapmıyordur ve belki de anlık hesaplaması yapılmayan anlardaki yakıt sarfiyatı da ortalama tüketim hesabına girmiyordur vs. vs. olabilir. Çok mühim değil, yaptığım sağlamalarda ekranda gördüğüme güvenmeyi öğrendim hem NC750 hem de CB500F için.
Bu arada gırtlağa kadar doldurma işinde aldığın ile makinenin "bu kadar harcadın" dediği arasında da 0,5l civarında (%3,5 - 5 arasında) sapmalar olabiliyor. Gırtlak işi de çok kesin değil...
-
28 Haziran 2022, 14:01
#35
Cyan adlı üyeden alıntı
Sapmalar illa ki olur, ben olsam paramı yol bilgisayarının araç hareket etmiyorken / belli (olukça yavaş) bir hızın altında seyrediyorken ölçüm yapmadığı ihtimaline basardım. Öyle ise çok dur-kalklı bir sürüşte mutlaka sapma yapacaktır. O yüzden normal dışı bir kullanım yapıldığında eski usül hesaplamayı da yapmakta fayda var.
(Biraz arızalı bir tip olduğum + motorun sağlığıyla ilgili iyi bir geri bildirim vereceğini düşündüğüm için her fullemede yakıt sarfiyatını iki şekilde de kontrol ederim mutlaka.)
Zaman problemi, dövmeye çalışacak ve pompacı yoksa ve 2 tam depo bitirme hakkım varsa parayı gırtlaktan gırlağa manuel ölçmeye basarım ben de.
Dur kalkta ölçüm yapmadığını sanmıyorum, ama bu bir sanrı, hiç bir firmanın da resmi hesaplama metodunu görmedim okumadım bir yerde. Kulağımın arkasında kalan bir bilgi, enjektördışında MAF sensöründen gelen bilgiyi de katıyordu sanki?
-
28 Haziran 2022, 14:09
#36
killingroad adlı üyeden alıntı
Zaman problemi, dövmeye çalışacak ve pompacı yoksa ve 2 tam depo bitirme hakkım varsa parayı gırtlaktan gırlağa manuel ölçmeye basarım ben de.
Dur kalkta ölçüm yapmadığını sanmıyorum, ama bu bir sanrı, hiç bir firmanın da resmi hesaplama metodunu görmedim okumadım bir yerde. Kulağımın arkasında kalan bir bilgi, enjektördışında MAF sensöründen gelen bilgiyi de katıyordu sanki?
Hepsi birbirine bağlı aslında. Benim çok kaba hatlarıyla anlayabildiğim kadarıyla MAF'tan hava ölçüyor, mapping'e göre enjeksiyon yapıyor, lambda/02'ye göre enjeksiyonu azaltıyor artırıyor. Döngüsel.
-
28 Haziran 2022, 14:46
#37
killingroad adlı üyeden alıntı
.....Enjektörün ölçüm hassasiyeti mi doğru değil, rölantiyi mi iyi hesaplayamıyor tam bir yanıt veremiyorum, ama tüm yol bilgisayarları hatalı ölçüyor...
Yol bilgisayarı hatalı ölçmez , biz lastik basıncını yanlış uyguladığımız için hafif sapma oluyor , Ecu hızımızı gps den ölçmüyor , tekerleğin attığı tur ve Tps sensöründen aldığı bilgiyle hesap yapıyor , lastiğe fazla basınç uygularsanız göstergedeki hızınız gps verisine doğru azalır , az uygularsanız gps verisinden yukarı doğru dahada artar , bu hesabı bozabilecek tek problem enjektörlerin işemesidir yani enjektör kapandığında da çok çok az yakıt kaçırır , tabi bunun manifold enjeksiyonlu motosikletlerde gerçekleşmesi çok nadirdir , daha çok silindir içine direkt enjeksiyonlu dizel ve benzinli otomobillerde görülür..
ikinci bir konu ise yakıta karıştırılan etanol seviyesidir , bazı firmalar karışım oranını kâr amaçlı artırabiliyorlar , buda sorunsuz bir motorda tüketimin %10 ila 25 arasında artmasına sebep olabiliyor , bunu bir nebze engellemenin yöntemi buji tırnak aralığını daraltmaktır , katalogda 0,8 mm verilmişse 0,65 - 70 ayarlayın ve yola çıkıp artan çekiş ve düşen tüketim için bana teşekkür edin ;)
-
28 Haziran 2022, 15:02
#38
Cyan adlı üyeden alıntı
Hepsi birbirine bağlı aslında. Benim çok kaba hatlarıyla anlayabildiğim kadarıyla MAF'tan hava ölçüyor, mapping'e göre enjeksiyon yapıyor, lambda/02'ye göre enjeksiyonu azaltıyor artırıyor. Döngüsel.
Yakıtı ayarlarken elbette, ama tüketim hesabı o kadar ciddiyetle yaptığı bir şey olmak zorunda değil, + gaz kapatıldığı zaman %99,9 cutoff devreye giriyor ama her zaman da değil. Vİtes küçültüyorum mesela blipper gaz veriyor, bunu hesaba katıyor mu? Rölantiyi keza nasıl hesaplıyor?
Ben daha hatasız bir tüketim görmedim açıkçası, ne arabada ne motosiklette. Ha Ford Fiesta daha yakındı, iki farklı jenerasyon BMW 1, ikisi de daha fazla hatalıydı mesela. Fiesta yaktığından fazla yazabiliyordu, BMW'lerin ikisi de yaktığından az gösterdi. En garantisi yıllık falan alınan bütün yakıtı km'ye bölmek, ölçek o kadar büyüdüğü zaman küsüratlar önemsizleşiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yol bilgisayarı hatalı ölçmez , biz lastik basıncını yanlış uyguladığımız için hafif sapma oluyor , Ecu hızımızı gps den ölçmüyor , tekerleğin attığı tur ve Tps sensöründen aldığı bilgiyle hesap yapıyor , lastiğe fazla basınç uygularsanız göstergedeki hızınız gps verisine doğru azalır , az uygularsanız gps verisinden yukarı doğru dahada artar , bu hesabı bozabilecek tek problem enjektörlerin işemesidir yani enjektör kapandığında da çok çok az yakıt kaçırır , tabi bunun manifold enjeksiyonlu motosikletlerde gerçekleşmesi çok nadirdir , daha çok silindir içine direkt enjeksiyonlu dizel ve benzinli otomobillerde görülür..
ikinci bir konu ise yakıta karıştırılan etanol seviyesidir , bazı firmalar karışım oranını kâr amaçlı artırabiliyorlar , buda sorunsuz bir motorda tüketimin %10 ila 25 arasında artmasına sebep olabiliyor , bunu bir nebze engellemenin yöntemi buji tırnak aralığını daraltmaktır , katalogda 0,8 mm verilmişse 0,65 - 70 ayarlayın ve yola çıkıp artan çekiş ve düşen tüketim için bana teşekkür edin ;)
Lastik basıncının formüldeki yerini kabul ediyorum ama yol bilgisayarının hatasız olacağını düşündürtmüyor bu buna. Bir başka bela parametre sadece.
Dediğin gibi yakıtın içindeki karışımlar bir değil, aldığımız bütün yakıtların özkütlesi de bir değil, sürüş yaptığımız esnadaki depo sıcaklıkları da bir değil. Neticede ECU MAF, RPM ve TPS'ten aldığı veriye göre enjektörde bir açıklık ve pompadan da bir yakıt isteği oluşturuyor. Ancak gelen yakıtın özütlesinden de haberdar değil, hesabı da 1cl benzin ver diyerek yapmıyor ki.
Evet ECU bir çok parametreye göre doğru çalışmak için uğraşıyor ama imkanları sınırsız değil, bir hava filtresi takınca fakire düşebiliyor mesela, halbu ki MAF ölçüyor gelen havayı.
-
28 Haziran 2022, 15:27
#39
killingroad adlı üyeden alıntı
Yakıtı ayarlarken elbette, ama tüketim hesabı o kadar ciddiyetle yaptığı bir şey olmak zorunda değil, + gaz kapatıldığı zaman %99,9 cutoff devreye giriyor ama her zaman da değil. Vİtes küçültüyorum mesela blipper gaz veriyor, bunu hesaba katıyor mu? Rölantiyi keza nasıl hesaplıyor?
Ben daha hatasız bir tüketim görmedim açıkçası, ne arabada ne motosiklette. Ha Ford Fiesta daha yakındı, iki farklı jenerasyon BMW 1, ikisi de daha fazla hatalıydı mesela. Fiesta yaktığından fazla yazabiliyordu, BMW'lerin ikisi de yaktığından az gösterdi. En garantisi yıllık falan alınan bütün yakıtı km'ye bölmek, ölçek o kadar büyüdüğü zaman küsüratlar önemsizleşiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
Lastik basıncının formüldeki yerini kabul ediyorum ama yol bilgisayarının hatasız olacağını düşündürtmüyor bu buna. Bir başka bela parametre sadece.
Dediğin gibi yakıtın içindeki karışımlar bir değil, aldığımız bütün yakıtların özkütlesi de bir değil, sürüş yaptığımız esnadaki depo sıcaklıkları da bir değil. Neticede ECU MAF, RPM ve TPS'ten aldığı veriye göre enjektörde bir açıklık ve pompadan da bir yakıt isteği oluşturuyor. Ancak gelen yakıtın özütlesinden de haberdar değil, hesabı da 1cl benzin ver diyerek yapmıyor ki.
Evet ECU bir çok parametreye göre doğru çalışmak için uğraşıyor ama imkanları sınırsız değil, bir hava filtresi takınca fakire düşebiliyor mesela, halbu ki MAF ölçüyor gelen havayı.
hocam yeni nesil motorlarda o kadar hassas sensörler var ki , 12.000 devirde dönen motordaki farklı titreşimi hatta egzantrik zincirinin milimetrenin bilmem kaçında biri uzadığını bile ölcümlüyorlar..
-
28 Haziran 2022, 15:28
#40
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)