Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Basit Kontroller Hayat Kurtarır.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Önceki gün gece vakti şehirlerarası yolda giderken tali yoldan bir otomobil önüme atladı. Uzunları yakıp kaçış manevrası ile sıyrıldım. O ana kadar farketmemişim. Benim kısa farlar yanmıyormuş. Adam arkamdan yetişti. Kızacak diye düşündüm. Geçti gitti. Motora binmeden önce farın yanıp yanmadığını kontrol etmemiştim. Küçük bir kontrol önemli bir hatayı engellerdi. Şansa kaza, ceza vs. olmadı. Motora her binişte far, sinyal vs. kontrol etmek lazım. Kazasız belasız sürüşler.
    Mr.wind ve Voltaren bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Kasım 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Dominar 250
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceki gün gece vakti şehirlerarası yolda giderken tali yoldan bir otomobil önüme atladı. Uzunları yakıp kaçış manevrası ile sıyrıldım. O ana kadar farketmemişim. Benim kısa farlar yanmıyormuş. Adam arkamdan yetişti. Kızacak diye düşündüm. Geçti gitti. Motora binmeden önce farın yanıp yanmadığını kontrol etmemiştim. Küçük bir kontrol önemli bir hatayı engellerdi. Şansa kaza, ceza vs. olmadı. Motora her binişte far, sinyal vs. kontrol etmek lazım. Kazasız belasız sürüşler.
    Allah korumuş, ama gece farketmeniz gerekirdi önünüzü nasıl gördünüz? Gündüz olsa eyvallahta gece farkedilmesi gerekiyor benim gözüm hep yerlerde çukura girmemek için

    Geçmiş olsun Allah beterinden saklasın 🙏

  3. #3
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Azizozkk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah korumuş, ama gece farketmeniz gerekirdi önünüzü nasıl gördünüz? Gündüz olsa eyvallahta gece farkedilmesi gerekiyor benim gözüm hep yerlerde çukura girmemek için

    Geçmiş olsun Allah beterinden saklasın 🙏
    İnsanın zihni meşgul olunca normalde farkedeceği şeyleri fark etmeyebiliyor. Şanşlı günümmüş kaza, ceza vs. olmadı.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Geçmiş olsun. Sadece far kontrolü de yetmez. Kapalı alan eğitimlerinde sabah motosikletimize binerken basit kontroller yapmamız gerektiği de anlatılır. Örneğin yerde sıvı birikintisi var mı? Uzun-kısa farlar, stop lambası, sinyaller, korna çalışıyor mu? lastikler ne durumda? Motosiklette yakıt var mı? yağ seviyesi ne durumda? gibi alışınca 1 dakikanızı almayacak kontroller hayat kurtarır. Ben hep yaparım, sizlere de tavsiye ederim.
    espresso, Voltaren ve -Black- bunu beğendiler.

  5. #5
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Geçen genç bir arkadaş bana sordu abi her gün kontrol ettiğin bir şey var mı diye var dedim lastik basınçları, evden çıkınca 300-400 metre ileride benzinci var her gün düzenli kontrol ederim. Kontrol hayat kurtarır. Tedbirli olmakta fayda var sürekli malüm alet falso zaten :D
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Geçen genç bir arkadaş bana sordu abi her gün kontrol ettiğin bir şey var mı diye var dedim lastik basınçları, evden çıkınca 300-400 metre ileride benzinci var her gün düzenli kontrol ederim. Kontrol hayat kurtarır. Tedbirli olmakta fayda var sürekli malüm alet falso zaten :D

  7. #7
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Ekrem_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen genç bir arkadaş bana sordu abi her gün kontrol ettiğin bir şey var mı diye var dedim lastik basınçları, evden çıkınca 300-400 metre ileride benzinci var her gün düzenli kontrol ederim. Kontrol hayat kurtarır. Tedbirli olmakta fayda var sürekli malüm alet falso zaten :D
    Ben bir kaç benzincideki lastik pompa cihazlarının basıncı yanlış göstermesi yüzünden bu ne yaa motorun arkası kafasına göre gidiyor hızlanınca şeklinde panik yaşayınca geçen yaz xioami'nin şarjlı pompasından almıştım. Zaten haftada bir sürüyorum, iki sürüşte bir de (bazen üşeniyorum) kontrol ediyorum. Lastik basıncı çok küçük farklar bile sürüşe çok farkediyor, hele arka lastikte basıç azalması varsa yol tutuşu bile dandikleşiyor. Lastik basıncı önemli.
    Cyan, tommygun ve Voltaren bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Lastik havası uzun süre sabit kalınca kontrol etmeme gevşekliği başlıyor bende, o kötü.
    En son kışın bir 5 hafta motora binmedim, başında sonunda ölçtüm 1 psi oynamamış (belki lastiklerin yere değmemesinin bir etkisi vardır)
    Ondan sonra ölçmeyi kestim =) Ama elimle bir yokluyorum en azından dramatik bir durum varsa farketmek için.
    Bir de motora binmeden önce otoparkta biraz daha serin bir yere, 4-5 metre falan itiyorum motoru, o sırada da ön freni bir yoklamış oluyorum.

    Farın yanmadığını farketmek iyimiş. Geçmiş olsun =)
    Voltaren bunu beğendi.

  9. #9
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bir kaç benzincideki lastik pompa cihazlarının basıncı yanlış göstermesi yüzünden bu ne yaa motorun arkası kafasına göre gidiyor hızlanınca şeklinde panik yaşayınca geçen yaz xioami'nin şarjlı pompasından almıştım. Zaten haftada bir sürüyorum, iki sürüşte bir de (bazen üşeniyorum) kontrol ediyorum. Lastik basıncı çok küçük farklar bile sürüşe çok farkediyor, hele arka lastikte basıç azalması varsa yol tutuşu bile dandikleşiyor. Lastik basıncı önemli.
    Aynen bende aldım ondan çok işe yarıyor gerçekten boyutlarıda küçük at çantaya bagaja çık yola kesinlikle her motor sürücüsüne tavsiye ederim.
    espresso ve Voltaren bunu beğendiler.
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Ekrem_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen bende aldım ondan çok işe yarıyor gerçekten boyutlarıda küçük at çantaya bagaja çık yola kesinlikle her motor sürücüsüne tavsiye ederim.
    Benim motor xmax olunca kocaman bagajım var, sürekli sele altında duruyor. ara sıra şarj etmek için eve çıkarıyorum o kadar.
    iyi ki geçen yıl almışım, bu yıl bu fiyatlarla alamazdım.
    Voltaren bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik havası uzun süre sabit kalınca kontrol etmeme gevşekliği başlıyor bende, o kötü.
    En son kışın bir 5 hafta motora binmedim, başında sonunda ölçtüm 1 psi oynamamış (belki lastiklerin yere değmemesinin bir etkisi vardır)
    Ondan sonra ölçmeyi kestim =) Ama elimle bir yokluyorum en azından dramatik bir durum varsa farketmek için.
    Bir de motora binmeden önce otoparkta biraz daha serin bir yere, 4-5 metre falan itiyorum motoru, o sırada da ön freni bir yoklamış oluyorum.

    Farın yanmadığını farketmek iyimiş. Geçmiş olsun =)
    Bunu yazdıktan yarım sonra falan motora indim. Standdan indirirken bi yumuşak geldi, ulan dedim inşallah bana öyle gelmiştir.
    Puf, 3psi. Çivi girmiş. Bok oldu güzelim RC2'ler :(
    espresso bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)