Snell'e halen firmalar gönderiyordur zira tamamen gönüllülük esasına göre çalışan bir sertifika sistemi.
Evet, tam da söylediğin gibi non-profit bir organizasyon, kimseden beklentisi falan yok. Bir kişinin İngilizce seviyesini ölçmek için de dünya çapında kullanılan söylediğin gibi ielts teofl gibi sistemler var, aynen bunlar gibi bir şey ve bu da sistemin kredibilitesine bir artı, zira kimseye eyvallahları olmak zorunda değil.
Eskiden pistlerde zorunluydu Snell çünkü özellikle DOT çer çöp bir sertifikasyon programına sahipti. Değişmiştir artık sanırım, ama üreticinin beyanı yeterliydi bir dönem. Dünya şampiyonalarında Arai dışında pek kask görülemeyen bir dönem de vardı. Tabii ki buradan yola çıkarak Snell yoksa işe yaramaz demek aymazlık; ama Snell saçma ve gereksiz demek de biraz, anlamsız =)
ECE 22.06 rotational impact konusunda çok artırmıştı standardını, ama hani kerteriz alacaksak mesela FIM ECE'nin rotational impact standardını baz alırken doğrudan darbelerde Snell'i kullanıyor dye hatırlıyorum. Komple kapsayıcılık olarak ECE22.06 daha gelişmiş de olabilir elbette. Ama limitlerinin 275g ile aynı olması, testin gereksiniminin aynı olduğu anlamına gelmiyor. Yüzey alanı farklı
Snell eski saygınlığına sahip değil buna katılıyorum.
Çünkü eskiden Snell tek idi ve ciddiyetle çalışan başka kurum yoktu. Yıllar içerisinde başka ciddi test/sertifika programları gelmesi ile tek başına olanın itibarının eskisi gibi olmaması doğal olanı. Bir de doğal olmayan bir şekilde özellikle başka bir kaç kask üreticisnin anlamsız şekilde Snell boklaması söz konusu. Bunun yanında RyanF9'ın geçenlerde yaptığı cidden anlamsız ve saçma Snell boklama içeriği gibi bir çok içerik üretildiği için de bu saygınlık azaldı.
Edit:
Bekliyordum Ryan'ın videosunu. =)
Videonun kendisi saçmalıklar silsilesi, Ryan bunu başka videolarda da yaptı maalesef. İzliyorum ben de genellikle keyifli içerikler üretiyor, ama merdiven altı bilim yaklaşımını gerçekten bilimsel gibi pazarlıyor, burası çok sakıncalı. Daha baştan Snell'in 2008'de belirlediği standartlar üzerinden eblek eblek eksiklik tespiti yapıyor, sonra da klasik hale gelmiş düşük hızlarda Snell kasklarının çok sert kabuklarından ötürü korumadığına yürüyor.
Gel gelelim Snell'in en çok fazla sert diye eleştirildiği M2005 standardına göre çıkan sonuca bakarsak, durum pek öyle değil.
https://www.webbikeworld.com/wp-cont...ut-snell-9.jpg
Ha ideal olan Dünya'da Snell gibi bir vakıf olmamalı ve kasklar ECE/DOT gibi sertifikasyonlara sahip olmalı.
Ama bu Dünya ideal değil. =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------
Motosiklet bir ulaşım aracıysa kesinlikle iki kask almanı öneririm. Yurtdışından getirebilirsin falan bir kaç ucuzlatma yöntemi düşünülebilir elbette ama her gün bir kaskı kullanırsan o kaskın 5 yıllık ömrünü oldurması oldukça zor olacak. Hele benim gibi hor hor terleyen biriysen. =)