Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Kask Seçimi-2022

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Nmax kullanırken ayrı r6 kullanırken ayrı kask alamam hocam
    İdeali alman.
    NMAX'i her gün kullanıyorsan, bir kaskı her gün kullanmak bir kere ona verebileceğin en büyük zarar maalesef. Ayrıca R6'da seni rahat ettirecek kask, Nmax'te en basitinden gürültü olarak geri dönecek sana. Sadece nmax için kullanıyorsan ben de GT-Air2'ye bir bak derim. GT-Air fazlaca büyük idi ama 2'de biraz ufalttılar sanırım.
    Lakin QV-Pro'nun o kadar iyi olacağından emin değilim. Bir önceki modeli olan QuantumST-Pro kullandım ben 5 sene, kesinlikle dimdik oturuşu fazla sevmiyor. Arada derede diyelim.
    Ama, o da R6'da "tuck" olduğun zaman çok rahat ettirmeyecektir. Rüzgara takılır, ekstra ses yapar vs vs.

    yok ben tek kask alabilirim diyorsan, R6'da rahat ettirecek ss kasklar arasından bir seçim yapıp nmax'te biraz idealden uzak kalmak en iyisi olur. Zira dik oturuş için yapılan bir kaskla R6'da ciddi yorulursun. RS R6'dan daha uysal oturuşlu bir motor, ben Quantum'da hissediyordum kaskın mutlu olmadığını. =) Ha benim kaskın cheedkpadler falan iyice gevşemişti onun da devasa bir etkisi var elbette, ama dinç haliyle de ne dimdik gitmeyi ne de tamamen yatmayı pek sevmiyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    snell m2016'ya kadar test yapması için firmalar gönderiyordu kaskları,snell kaskın adı ile yazıyordu listeye, ama piyasada farklı kasklar dolaşıyordu,m2016'da değiştirdiler standartı ancak ne şekilde tedariği yapılıyor bilmiyorum, sharp mesela farklı bölgelerden 6 tane farklı beden kask alıp test ediyor sırf bu yüzden.

    snell m2016'dan geçen kask ece 22,05'ten geçemiyordu, ece 22,05'ten geçen kask snell alamıyordu, bununla ilgili bir video vardı bulursam atarım.

    Snell non profit bir organizasyon, toefl ya da ielts gibi parasını verirsiniz malınız iyiyse geçersiniz, eskiden pistlerde sorarlardı abd'de artık DOT yeterli oluyor. OYsa DOT ve ECE devlet kurumu zira SHARP'ya öyle. Bİr bölgede bir ülkede satabilmek için geçmek şart.

    HIC Limiti;

    DOT 400
    Snell 275
    ECE 275

    ECe ve snell limitleri m2020 ve ece 22,06'da aynı 275gr/ms2 . Snell'in double hit testi ECE'ye göre gereksiz, Snell'in en büyük farkı o. M2020 incelemedim, ama snell'in 2016'da iki farklı standart (double standart ) mevzusu var, snell'in saygınlığı 2000'li yılların başındaki gibi değil, malum internet sorgulamak için sonsuz bir kaynak.

    https://www.youtube.com/watch?v=76yu124i3Bo


    bu arkadaş snellin içinden geçti baya bir süre, söylediği şeylerin çoğu benim eski yazılarımda var ancak bahsettiğim şeylere snell sever tayfa baya tepki göstermişti,snell Türkiye'de olmadığı için ilah gibi tapan 2-3 tane lavuk işte şimdi hepsi banlı (amerikan çomarı burayı okuyorsan gel cevap yaz yeni üyelikle )
    ahe bunu beğendi.

  3. #23
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İdeali alman.
    NMAX'i her gün kullanıyorsan, bir kaskı her gün kullanmak bir kere ona verebileceğin en büyük zarar maalesef. Ayrıca R6'da seni rahat ettirecek kask, Nmax'te en basitinden gürültü olarak geri dönecek sana. Sadece nmax için kullanıyorsan ben de GT-Air2'ye bir bak derim. GT-Air fazlaca büyük idi ama 2'de biraz ufalttılar sanırım.
    Lakin QV-Pro'nun o kadar iyi olacağından emin değilim. Bir önceki modeli olan QuantumST-Pro kullandım ben 5 sene, kesinlikle dimdik oturuşu fazla sevmiyor. Arada derede diyelim.
    Ama, o da R6'da "tuck" olduğun zaman çok rahat ettirmeyecektir. Rüzgara takılır, ekstra ses yapar vs vs.
    Hala kocaman gtair2ler. Motosikleti ulaşım aracı olarak kullanıyorum her gün biniyorum işe git gel günde 50-60 km hemen hemen. QV-Pro bir arkadaşımda var hala kullanıyor inanılmaz memnun

  4. #24
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden iade ettiniz hocam ve Şu an hangi kaskı kullanıyorsunuz ?

    Nmax kullanırken ayrı r6 kullanırken ayrı kask alamam hocam
    Bio'da sadece nMax yazınca diğerini düşünmedim hocam. Bence de şu anki kaskı güzel bi yıkayıp, parlatıp nmax'de kullanmaya devam etmek. Alınan kaskı r6'da kullanmak ömrünü çok uzatır ve direkt hedefe yönelik bir kask almış olursunuz.

    Direkt r6 için pista gp, rx7v, Bell race star falan da düşünülebilir. Ama scooter'da boyun fıtığı yapar bu modeller. Bence bunları türkiyeden alacaksanız almayın. Yurt dışından rx7 veya pista gp alın geçin aynı fiyata. Eldeki kaskı da biraz masraf edip (pasta cila-yeni vizör, iç pedler kötüyse yeni ped) nmax'de kullanmaya devam edersiniz.

    Yok tek kask alacağım ve saydıklarımdan biri olacak diyorsanız nxr2'den başka model düşünmeyin. Aralarında supersporta en uygun kask nxr2, R6'da piyasadaki en super sport motorlardan biri zaten.

    AGV k6'yı iade sebebim boyasında kabarma olan bir kask göndermişler, fabrika çıkışı sıkıntılı. Yurt dışından almıştım, iade ettim kaskı. Kask gitti ellerinde aynı renk aynı beden başka kask yok. 1 ay bekle diyorlar. Zaten kargo normalden uzun sürede gelmişti. Ben de biraz sinirlenince iyi indirim yaptılar. Gt air2 aldım ben de naked motor kullandığım ve boyum uzun olduğu için dik oturduğumdan. Memnunum, güneş vizörü olmayan kask bundan sonra nasıl kullanırım bilmiyorum. Arada benim hjc'yi takıp çıkıyorum, elim direkt güneş vizörü arıyor.
    ahe bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Snell'e halen firmalar gönderiyordur zira tamamen gönüllülük esasına göre çalışan bir sertifika sistemi.

    Evet, tam da söylediğin gibi non-profit bir organizasyon, kimseden beklentisi falan yok. Bir kişinin İngilizce seviyesini ölçmek için de dünya çapında kullanılan söylediğin gibi ielts teofl gibi sistemler var, aynen bunlar gibi bir şey ve bu da sistemin kredibilitesine bir artı, zira kimseye eyvallahları olmak zorunda değil.

    Eskiden pistlerde zorunluydu Snell çünkü özellikle DOT çer çöp bir sertifikasyon programına sahipti. Değişmiştir artık sanırım, ama üreticinin beyanı yeterliydi bir dönem. Dünya şampiyonalarında Arai dışında pek kask görülemeyen bir dönem de vardı. Tabii ki buradan yola çıkarak Snell yoksa işe yaramaz demek aymazlık; ama Snell saçma ve gereksiz demek de biraz, anlamsız =)

    ECE 22.06 rotational impact konusunda çok artırmıştı standardını, ama hani kerteriz alacaksak mesela FIM ECE'nin rotational impact standardını baz alırken doğrudan darbelerde Snell'i kullanıyor dye hatırlıyorum. Komple kapsayıcılık olarak ECE22.06 daha gelişmiş de olabilir elbette. Ama limitlerinin 275g ile aynı olması, testin gereksiniminin aynı olduğu anlamına gelmiyor. Yüzey alanı farklı

    Snell eski saygınlığına sahip değil buna katılıyorum.
    Çünkü eskiden Snell tek idi ve ciddiyetle çalışan başka kurum yoktu. Yıllar içerisinde başka ciddi test/sertifika programları gelmesi ile tek başına olanın itibarının eskisi gibi olmaması doğal olanı. Bir de doğal olmayan bir şekilde özellikle başka bir kaç kask üreticisnin anlamsız şekilde Snell boklaması söz konusu. Bunun yanında RyanF9'ın geçenlerde yaptığı cidden anlamsız ve saçma Snell boklama içeriği gibi bir çok içerik üretildiği için de bu saygınlık azaldı.


    Edit:

    Bekliyordum Ryan'ın videosunu. =)
    Videonun kendisi saçmalıklar silsilesi, Ryan bunu başka videolarda da yaptı maalesef. İzliyorum ben de genellikle keyifli içerikler üretiyor, ama merdiven altı bilim yaklaşımını gerçekten bilimsel gibi pazarlıyor, burası çok sakıncalı. Daha baştan Snell'in 2008'de belirlediği standartlar üzerinden eblek eblek eksiklik tespiti yapıyor, sonra da klasik hale gelmiş düşük hızlarda Snell kasklarının çok sert kabuklarından ötürü korumadığına yürüyor.

    Gel gelelim Snell'in en çok fazla sert diye eleştirildiği M2005 standardına göre çıkan sonuca bakarsak, durum pek öyle değil.



    Ha ideal olan Dünya'da Snell gibi bir vakıf olmamalı ve kasklar ECE/DOT gibi sertifikasyonlara sahip olmalı.
    Ama bu Dünya ideal değil. =)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------

    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hala kocaman gtair2ler. Motosikleti ulaşım aracı olarak kullanıyorum her gün biniyorum işe git gel günde 50-60 km hemen hemen. QV-Pro bir arkadaşımda var hala kullanıyor inanılmaz memnun
    Motosiklet bir ulaşım aracıysa kesinlikle iki kask almanı öneririm. Yurtdışından getirebilirsin falan bir kaç ucuzlatma yöntemi düşünülebilir elbette ama her gün bir kaskı kullanırsan o kaskın 5 yıllık ömrünü oldurması oldukça zor olacak. Hele benim gibi hor hor terleyen biriysen. =)

  6. #26
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam çok açık yorum yaptınız yani mesela ne gibi şikayetler ? furyaya göre kask almıyoruz sonuçta. Artı olarak Agv nin snell sertifikası yok(-nxr ve hjc de var) agv ye göre snell e para verenlere snell sertifika veriyor , snell'e görede öyle bir şey yok agv geçemediği için sertifika vermiyoruz sertifika almamış kaska güveniyorsanız takın diyor K3 modelinden bahsetmiyoruz orda seviye bir kasktan bahsediyoruz k6 bir çok yerde nxr ile karşılaştırıldığı ve karbon olduğu için listeye eklemiştim. Yoksa ilk baştada dediğim gibi 2-3 sene içerisinde iç pedleri dağılıyor belki değiştirmişlerdir diye düşündüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------



    ne kadar zamandır kullanıyorsunuz ? 1200 gr demişsiniz hangi bedeni kullanıyorsunuz ? Bildiğim kadarıyla agv k6 modelinde her size için ayrı kabuk yapmıştı. Normalde diğer kask üreticileri her marka/model için olmasa bile tek kabuktan yürür iç pedleri s-m-l yapıp devam ederler o yüzden soruyorum.
    Şimdi ölçtüm 1300gr. L beden kullanıyorum. Dediklerimin sonun kadar arkasındayım. Param olsa da pista gp rr alsam.)

  7. #27
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Snell'e halen firmalar gönderiyordur zira tamamen gönüllülük esasına göre çalışan bir sertifika sistemi.

    Evet, tam da söylediğin gibi non-profit bir organizasyon, kimseden beklentisi falan yok. Bir kişinin İngilizce seviyesini ölçmek için de dünya çapında kullanılan söylediğin gibi ielts teofl gibi sistemler var, aynen bunlar gibi bir şey ve bu da sistemin kredibilitesine bir artı, zira kimseye eyvallahları olmak zorunda değil.

    Eskiden pistlerde zorunluydu Snell çünkü özellikle DOT çer çöp bir sertifikasyon programına sahipti. Değişmiştir artık sanırım, ama üreticinin beyanı yeterliydi bir dönem. Dünya şampiyonalarında Arai dışında pek kask görülemeyen bir dönem de vardı. Tabii ki buradan yola çıkarak Snell yoksa işe yaramaz demek aymazlık; ama Snell saçma ve gereksiz demek de biraz, anlamsız =)

    ECE 22.06 rotational impact konusunda çok artırmıştı standardını, ama hani kerteriz alacaksak mesela FIM ECE'nin rotational impact standardını baz alırken doğrudan darbelerde Snell'i kullanıyor dye hatırlıyorum. Komple kapsayıcılık olarak ECE22.06 daha gelişmiş de olabilir elbette. Ama limitlerinin 275g ile aynı olması, testin gereksiniminin aynı olduğu anlamına gelmiyor. Yüzey alanı farklı

    Snell eski saygınlığına sahip değil buna katılıyorum.
    Çünkü eskiden Snell tek idi ve ciddiyetle çalışan başka kurum yoktu. Yıllar içerisinde başka ciddi test/sertifika programları gelmesi ile tek başına olanın itibarının eskisi gibi olmaması doğal olanı. Bir de doğal olmayan bir şekilde özellikle başka bir kaç kask üreticisnin anlamsız şekilde Snell boklaması söz konusu. Bunun yanında RyanF9'ın geçenlerde yaptığı cidden anlamsız ve saçma Snell boklama içeriği gibi bir çok içerik üretildiği için de bu saygınlık azaldı.


    Edit:

    Bekliyordum Ryan'ın videosunu. =)
    Videonun kendisi saçmalıklar silsilesi, Ryan bunu başka videolarda da yaptı maalesef. İzliyorum ben de genellikle keyifli içerikler üretiyor, ama merdiven altı bilim yaklaşımını gerçekten bilimsel gibi pazarlıyor, burası çok sakıncalı. Daha baştan Snell'in 2008'de belirlediği standartlar üzerinden eblek eblek eksiklik tespiti yapıyor, sonra da klasik hale gelmiş düşük hızlarda Snell kasklarının çok sert kabuklarından ötürü korumadığına yürüyor.

    Gel gelelim Snell'in en çok fazla sert diye eleştirildiği M2005 standardına göre çıkan sonuca bakarsak, durum pek öyle değil.
    https://www.webbikeworld.com/wp-cont...ut-snell-9.jpg


    Ha ideal olan Dünya'da Snell gibi bir vakıf olmamalı ve kasklar ECE/DOT gibi sertifikasyonlara sahip olmalı.
    Ama bu Dünya ideal değil. =)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------



    Motosiklet bir ulaşım aracıysa kesinlikle iki kask almanı öneririm. Yurtdışından getirebilirsin falan bir kaç ucuzlatma yöntemi düşünülebilir elbette ama her gün bir kaskı kullanırsan o kaskın 5 yıllık ömrünü oldurması oldukça zor olacak. Hele benim gibi hor hor terleyen biriysen. =)
    Şimdi ben şuna takıldım arkadaş dedi ki rf1400 ile nxr2 sadece tasarım olarak aynı kabukları komple farklı ayrı 2 kask dedi. Araştırdım öyle bir şey yok. Şimdi burada bir bilgi kirliliği olmasın ileride konuyu başka arkadaşlar okur yanlış bilgilendirme yapmayalım.

  8. #28
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi ölçtüm 1300gr. L beden kullanıyorum. Dediklerimin sonun kadar arkasındayım. Param olsa da pista gp rr alsam.)
    K6, K serisinde farklı bir konumda, önceki kasklar orta segmentken bu biraz daha yukarılara oynamış. Karbon aramid kullanılan, 5 yıldız alan tek K bu şimdiye kadar. Agv'nin corsa ve pista serilerinden sonra 5 yıldız alan tek kaskı sharp'tan. K3 K5 ile karşılaştırmak çok mantıklı değil. K5'i de denedim birkaç saat, k6'yı direkt kullandım. Baya fark var bence arada. Nxr'a direkt rakip olabilecek bir kask. Sadece oturuş pozisyonu mevzusu var, hem dik oturmaya hem yatmaya geliyor k6. Tam naked kaskı aslında.

    R6'da kullanmayı daha çok önemsiyorsanız nxr2 alın geçin, yok ben nmax'de de kullanıyorum diyorsanız agv k6'yı da düşünebilirsiniz.

    Genel kalite olarak benim gözümde üst segment kasklarında arai>=shoei>agv. Ama beklentilere göre çok değişiyor sıralama. Ben şekle önem veriyorum diyen gidip de arai takmaz, çirkin tüm modelleri.
    ahe bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ne kadar zamandır kullanıyorsunuz ? 1200 gr demişsiniz hangi bedeni kullanıyorsunuz ? Bildiğim kadarıyla agv k6 modelinde her size için ayrı kabuk yapmıştı. Normalde diğer kask üreticileri her marka/model için olmasa bile tek kabuktan yürür iç pedleri s-m-l yapıp devam ederler o yüzden soruyorum.
    Bu kısmı kaçırmışım, eskiden Arai tüm kasklarında tüm size'lar için ayrı Shell üretiyordu, sanırım onlar da bırakmışlar artık. S-M için bir shell diye gidiyor. Ama cheekpad ile kaskı uyumlu hale getirme konusunda hala Arai kadar iyi çalışan firma yok, ya da internette bilgi yok diğer markalar dert etsin.
    X-Lite biraz özelleştirme imkanı veriyordu mesela. Medium kaska Small'a olan bir pad, Large'a olan bir pad takılabiliyor falan gibi bir kaç seçenek var.
    Ben Quantum'u ilk aldığımda 25mm cheekpad vardı içinde, satıyordum kaskı az kalsın. Gittim 12mm cheekpad aldım, Dünyam değişti, 2 sene falan kullandım sonra kilo verdim vs 25mm'ye geçtim tekrar. Herhangi bir size'da 4-5-6 tane farklı kalınlıkta cheekpad seçeneği var.
    Scorpion'u alırken sordum, ya Large'ınkini deneriz ama olur mu bilmem diyor çocuk. Tamam scorpion'da da fıs fıs şişirme özelliği var, ama bu zaman geçtikçe cheekpad gevşedikçe hayat kurtacak bir şey. İlk gelen kaskın cheedkpad'i fazla kalınsa yapacak bişey kalmıyor.
    Diğer linerların içindeki traşlanabilir modifiye edilebilir alanlar konusunda da yine bir çok markadan fazla kişiselleştirme seçeneği veriyor Arai. Kaskın bedeni ne olursa olsun 12-15-18-20-25-28-30 falan salladım araları bir sürü ebatta cheedkpad sunuyor.


    İşin sonu Laguna Seca ve bir kaç pistte BELL'in özel kask üretimi için alanları var. Kafa yapısını tarayıp ona göre cheedkpad üretiyorlar ve $300 gibi bişeydi fiyatı. Mükemmel bir hizmet bence. Shoei de benzer bir şey yapacaktı da naptı bilmiyorum. Ama Türkiye'deki Shoei satıcıları cheekpad değiştirerek kaskı uyumlu hale getirme işinden bile bihaber maalesef.

  10. #30
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    K6, K serisinde farklı bir konumda, önceki kasklar orta segmentken bu biraz daha yukarılara oynamış. Karbon aramid kullanılan, 5 yıldız alan tek K bu şimdiye kadar. Agv'nin corsa ve pista serilerinden sonra 5 yıldız alan tek kaskı sharp'tan. K3 K5 ile karşılaştırmak çok mantıklı değil. K5'i de denedim birkaç saat, k6'yı direkt kullandım. Baya fark var bence arada. Nxr'a direkt rakip olabilecek bir kask. Sadece oturuş pozisyonu mevzusu var, hem dik oturmaya hem yatmaya geliyor k6. Tam naked kaskı aslında.

    R6'da kullanmayı daha çok önemsiyorsanız nxr2 alın geçin, yok ben nmax'de de kullanıyorum diyorsanız agv k6'yı da düşünebilirsiniz.
    Tam olarak agv k6 hakkında ben de böyle düşünüyorum o yüzden nxr2 ile arasında git gel yaşadım. Daha önce bir agv deneyimim olmadı gidip bir deneyelim bakalım kafamıza olacak mı. Teşekkürler

  11. #31
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    o grafikteki kareler DOT olmasın yahu nerelere gitmiş


    dediğinizde hem fikirim, ECE ya da snell almış olması yeterli, hangisi iyi kötü çirkin onu hesaplamak için mühendislik yetmez, tecrübe ile elde edinilecek bir kazanım değil.

    ne snell'i ilahlaştırmak mantıklı, ne de ece'yi kusursuz bulmak. Ece hala bana daha sistemli gelir ayrı konu ama DOT'un hiç bir güncelleme almadan bu kadar yetersiz olması şaşırtıyor beni.
    killingroad bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi ben şuna takıldım arkadaş dedi ki rf1400 ile nxr2 sadece tasarım olarak aynı kabukları komple farklı ayrı 2 kask dedi. Araştırdım öyle bir şey yok. Şimdi burada bir bilgi kirliliği olmasın ileride konuyu başka arkadaşlar okur yanlış bilgilendirme yapmayalım.
    Buna ben nasıl tam doğru yanıt bulunabilir bilmiyorum. RF1400 ABD'deki kask, NXR2 buradaki kask.
    Avrupa, Amerika ve Asya pazarlarının hem standartları farklı, hem de bazı markalar kafa yapısına göre kabuk tasarımını da değiştirebiliyor. Uçucu arkadaşlarım otel karantinası vs gibi şeylerle uğraşmasaydı ben Japonya'dan kask almak istiyordum mesela zira benim Asyalı gibi yuvarlak bir kafam var. =)

    RF1400 / NXR konusunda Shoei bir resmi bilgi vermediyse ben hiç bir fikir yürütemem kasklar arasındaki farklar için. Ama bu bilgiyi ne yapacağız ki?
    Shoei gibi bir markanın sırf DOT çöp diye ABD'de bu kadar bilinir bir kaskını dandik dündük yaparak piyasaya süreceğini sanmıyorum açıkçası.

    -

    Bu arada biraz araştırınca baktım güncel duruma. DOT halen aynı terane.
    Minimum gereksinimleri yayınlıyor DOT, kimse bunu test etmiyor. Ben killingroad kaskları olarak ürünlerimin DOT gereksinimlerini karşıladığını beyan ediyorum. Kask piyasaya giriyor falan artık ondan sonra NHTSA testlerinde fail olursa o zaman diyorlar aaa bu DOT'u karşılamıyormuş diye. :D

  13. #33
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kısmı kaçırmışım, eskiden Arai tüm kasklarında tüm size'lar için ayrı Shell üretiyordu, sanırım onlar da bırakmışlar artık. S-M için bir shell diye gidiyor. Ama cheekpad ile kaskı uyumlu hale getirme konusunda hala Arai kadar iyi çalışan firma yok, ya da internette bilgi yok diğer markalar dert etsin.
    X-Lite biraz özelleştirme imkanı veriyordu mesela. Medium kaska Small'a olan bir pad, Large'a olan bir pad takılabiliyor falan gibi bir kaç seçenek var.
    Ben Quantum'u ilk aldığımda 25mm cheekpad vardı içinde, satıyordum kaskı az kalsın. Gittim 12mm cheekpad aldım, Dünyam değişti, 2 sene falan kullandım sonra kilo verdim vs 25mm'ye geçtim tekrar. Herhangi bir size'da 4-5-6 tane farklı kalınlıkta cheekpad seçeneği var.
    Scorpion'u alırken sordum, ya Large'ınkini deneriz ama olur mu bilmem diyor çocuk. Tamam scorpion'da da fıs fıs şişirme özelliği var, ama bu zaman geçtikçe cheekpad gevşedikçe hayat kurtaracak bir şey. İlk gelen kaskın cheedkpad'i fazla kalınsa yapacak bişey kalmıyor.
    Diğer linerların içindeki traşlanabilir modifiye edilebilir alanlar konusunda da yine bir çok markadan fazla kişiselleştirme seçeneği veriyor Arai.

    İşin sonu Laguna Seca ve bir kaç pistte BELL'in özel kask üretimi için alanları var. Kafa yapısını tarayıp ona göre cheedkpad üretiyorlar ve $300 gibi bişeydi fiyatı. Mükemmel bir hizmet bence. Shoei de benzer bir şey yapacaktı da naptı bilmiyorum. Ama Türkiye'deki Shoei satıcıları cheekpad değiştirerek kaskı uyumlu hale getirme işinden bile bihaber maalesef.
    Evet ben de bu yüzden böyle bir şey söylemiştim. K6'da aynı arai gibi 5 farklı shell üretmişler sanırım yanlışta biliyor olabilirim ama okuduğumdan aklıma kalanlar böyle, rüzgar ve konfor olarakta yapılan testlerde nxr2 ile hemen hemen kafa kafayaymış. Fiyat olarak k6 çok daha uygun nxr2'e göre bunlardan dolayı k6 mı alsam acaba diye çok düşündüm. Ama sonra hem yakın çevremde agv kullanan arkadaşlardan gördüğüm kadarıyla hem okuduğum izlediğim kadarıyla max 1,5-2 sene içinde dilini çıkartacakmış gibi geliyor. Çünkü cheedkpad kalitesi cidden çok düşük shoei ye göre.

  14. #34
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kısmı kaçırmışım, eskiden Arai tüm kasklarında tüm size'lar için ayrı Shell üretiyordu, sanırım onlar da bırakmışlar artık. S-M için bir shell diye gidiyor. Ama cheekpad ile kaskı uyumlu hale getirme konusunda hala Arai kadar iyi çalışan firma yok, ya da internette bilgi yok diğer markalar dert etsin.
    X-Lite biraz özelleştirme imkanı veriyordu mesela. Medium kaska Small'a olan bir pad, Large'a olan bir pad takılabiliyor falan gibi bir kaç seçenek var.
    Ben Quantum'u ilk aldığımda 25mm cheekpad vardı içinde, satıyordum kaskı az kalsın. Gittim 12mm cheekpad aldım, Dünyam değişti, 2 sene falan kullandım sonra kilo verdim vs 25mm'ye geçtim tekrar. Herhangi bir size'da 4-5-6 tane farklı kalınlıkta cheekpad seçeneği var.
    Scorpion'u alırken sordum, ya Large'ınkini deneriz ama olur mu bilmem diyor çocuk. Tamam scorpion'da da fıs fıs şişirme özelliği var, ama bu zaman geçtikçe cheekpad gevşedikçe hayat kurtacak bir şey. İlk gelen kaskın cheedkpad'i fazla kalınsa yapacak bişey kalmıyor.
    Diğer linerların içindeki traşlanabilir modifiye edilebilir alanlar konusunda da yine bir çok markadan fazla kişiselleştirme seçeneği veriyor Arai.

    İşin sonu Laguna Seca ve bir kaç pistte BELL'in özel kask üretimi için alanları var. Kafa yapısını tarayıp ona göre cheedkpad üretiyorlar ve $300 gibi bişeydi fiyatı. Mükemmel bir hizmet bence. Shoei de benzer bir şey yapacaktı da naptı bilmiyorum. Ama Türkiye'deki Shoei satıcıları cheekpad değiştirerek kaskı uyumlu hale getirme işinden bile bihaber maalesef.
    Arai ve shoei'de ince iç pad seçeneği var diye biliyorum. Yanak padleri inceliyor, kalınlaşıyor kafaya daha iyi uyması için. Ama böyle bir seçenek olduğunu bilen 3 5 kişi anca vardır Türkiye'de. Resmi distribütör bile farkında değildir muhtemelen. Kadınsanız, çene inceyse falan daha kalın cheekpad tercih edebiliyorsunuz üst segment kasklarda. Kişiye özel modifike edilebiliyor.

    Bell şu markaların hepsinden daha premium benim gözümde de takmak belli organları istiyor. Kaskı bulmak zor, taze kask bulmak zor, distribütör bulmak zor, yedek parça bulmak zor. İtalyan motosiklete binmek gibi bir şey Bell kullanmak. Ben Bell star alacaktım yurt dışından. Türkiye'de deneyeceğim yer, model bulamadım. Anca Bell qualifier, üst segment kaskları yok piyasada.

  15. #35
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna ben nasıl tam doğru yanıt bulunabilir bilmiyorum. RF1400 ABD'deki kask, NXR2 buradaki kask.
    Avrupa, Amerika ve Asya pazarlarının hem standartları farklı, hem de bazı markalar kafa yapısına göre kabuk tasarımını da değiştirebiliyor. Uçucu arkadaşlarım otel karantinası vs gibi şeylerle uğraşmasaydı ben Japonya'dan kask almak istiyordum mesela zira benim Asyalı gibi yuvarlak bir kafam var. =)

    RF1400 / NXR konusunda Shoei bir resmi bilgi vermediyse ben hiç bir fikir yürütemem kasklar arasındaki farklar için. Ama bu bilgiyi ne yapacağız ki?
    Shoei gibi bir markanın sırf DOT çöp diye ABD'de bu kadar bilinir bir kaskını dandik dündük yaparak piyasaya süreceğini sanmıyorum açıkçası.
    redditte bir arkadaş bizimle aynı soruyu sormuş bunun gibi bir cevap almış.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------

    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arai ve shoei'de ince iç pad seçeneği var diye biliyorum. Yanak padleri inceliyor, kalınlaşıyor kafaya daha iyi uyması için. Ama böyle bir seçenek olduğunu bilen 3 5 kişi anca vardır Türkiye'de. Resmi distribütör bile farkında değildir muhtemelen. Kadınsanız, çene inceyse falan daha kalın cheekpad tercih edebiliyorsunuz üst segment kasklarda. Kişiye özel modifike edilebiliyor.

    Bell şu markaların hepsinden daha premium benim gözümde de takmak belli organları istiyor. Kaskı bulmak zor, taze kask bulmak zor, distribütör bulmak zor, yedek parça bulmak zor. İtalyan motosiklete binmek gibi bir şey Bell kullanmak. Ben Bell star alacaktım yurt dışından. Türkiye'de deneyeceğim yer, model bulamadım. Anca Bell qualifier, üst segment kaskları yok piyasada.
    ben shoei için zamanında iç pad istemiştim beden söyledim bana anlamsız ve manasız bakışlar atmışlardı sfshd

  16. #36
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Bütün markalar Amerika pazarına aynı kaskın kabuğunu büyütüp, ağırlaştırıp gönderiyor. Ece ve dot'un gereksinimlerini karşılamak için modifikasyonlar sadece. 1200 ile nxr neredeyse aynı, kabukta kalınlık farkı var, dot daha hard yaklaşıyor çünkü olaya. Ece daha bilimsel benim gözümde. Snell abartı bir kurum ama gerekli. Sharp ve snell kesin para yiyordur aga, çok da güvenmemek lazım ama fikir verici olarak bakılabilir.

  17. #37
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün markalar Amerika pazarına aynı kaskın kabuğunu büyütüp, ağırlaştırıp gönderiyor. Ece ve dot'un gereksinimlerini karşılamak için modifikasyonlar sadece. 1200 ile nxr neredeyse aynı, kabukta kalınlık farkı var, dot daha hard yaklaşıyor çünkü olaya. Ece daha bilimsel benim gözümde. Snell abartı bir kurum ama gerekli. Sharp ve snell kesin para yiyordur aga, çok da güvenmemek lazım ama fikir verici olarak bakılabilir.
    Şimdi sizin dediğiniz ile yukarıda ki arkadaşın dediği çok farklı şeyler ayrı kabuklar ayrı kasklar demekle Ece ve dot'un gereksinimlerini karşılamak için yapılan modifikasyonlar demek çok farklı iki şey.

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Çok hızlı ilerliyoruz müthiş ya başlığı takip edemiyorum ahahaha..

    @Kerem34_
    Shoei'de de vardır eşşek değildirler dedim ama Shoei satan hiç bir yer bana bunu sunamayınca, hatta sorduklarım da Elfçe konuşuyormuşum gibi bakınca yok heralde demiştim. Tembellikten doğru düzgün araştırmamıştım, şimdi baktım Shoei Europe sitesinde NXR için 31-35-39mm üç tane cheekpad var. Biraz zayıf bir skala ama kesinlike bir çok kişiye de derman olur bu.

    @ahe
    İşte anca Reddit'te o bişeyler demiş bu bişeyler demiş çıkıyor. Net bilgi bulmak zor.
    Günün sonunda, ben NXR'ı 10 kere tercih ederim herhangi bir AGV'ye. Kız arkadaşıma NXR aldık o aramanın sonunda, hoş pek kullanmıyor artık. Ben de yeni kask alırken NXR2 alacaktım da, o da 12-13bin civarlarına geliyordu. Bir de Shoei alınca mecbur photochromatic vizör alıcam, 5 de onu ekle, iş değişiyor dedim vazgeçtim. XS3 de baktım, zaten hepsinde çingene katalanın adı yazıyordu, bir de arkası biraz bastı kafamı.
    =)
    ahe bunu beğendi.

  19. #39
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi sizin dediğiniz ile yukarıda ki arkadaşın dediği çok farklı şeyler ayrı kabuklar ayrı kasklar demekle Ece ve dot'un gereksinimlerini karşılamak için yapılan modifikasyonlar demek çok farklı iki şey.
    Aynı kaskın kabuğu %10 kalınlaştırıyormuş gibi düşün, havalandırma aynı, aerodinami aynı. Birinde iç pad kalın, birinde kabuk kalın. Yapılan olay bu, sıfırdan bir kask tasarımına gidilmiyor yani.

    Asya pazarında da adamların kafalar küçük, bir ara ben de düşündüm amazon japonyadan kask almayı, buradaki arai ile oradaki arai'nin dış görüntü hariç alakası yok yani. Zaten shoei Avrupa-Asya ve Amerika için 3 ayrı standartta üretim yapıyor, kendi sitesinde de yazıyor bu. %80 aynı kask %20 kabuk ve kafa şekli özelleştirmeleri diyelim.

  20. #40
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam olarak agv k6 hakkında ben de böyle düşünüyorum o yüzden nxr2 ile arasında git gel yaşadım. Daha önce bir agv deneyimim olmadı gidip bir deneyelim bakalım kafamıza olacak mı. Teşekkürler
    Ben nxr alicaktim k6 ya göre cok pahali kacti ve nxr2 cikti o zaten ates pahasi. Racing icin bakiliyorsa butce varsa xlite x803rs modeline bakmak daha mantikli olur.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)