Arkadaşlar merhaba JAWA RVM 500 SCRAMBLER, kullanan eden bilgi, sahibi olan var mı? Alınır mı? Bazı arkadaşlar bu paraya capon alır. Sorum onlara değil bu motor hakkında bilgisi olanlara.
Arkadaşlar merhaba JAWA RVM 500 SCRAMBLER, kullanan eden bilgi, sahibi olan var mı? Alınır mı? Bazı arkadaşlar bu paraya capon alır. Sorum onlara değil bu motor hakkında bilgisi olanlara.
Burada konuşmuştuk.
http://www.motosiklet.net/forum/etki...ml#post4677714
Cevabınız için teşekkür ederim.
Ama torku aşağıdamı gelir, yukarıda mı? Vites aralıkları nasıldır? Şehir içi yorar mı? Kullanımı rahat mıdır? Frenler nasıldır? Kullanan var mı? Youtube'da var ama alyazı gelmiyor? Lisanı anlamadım. Canlısını kulanan veya İngilizce inceleme gören bilen varmı?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
24 nisanda bu fuarda ,JAWA nin hem 300 cc , hem de 500 cc olani ,canli olarak
gördüm. Her ikisi de dehşet güzel görünüyordu. Belki nostalji merakım bana öyle hissettirmiş olabilir.Yine de vizyon olarak benim yüreğimi yerinden oynattı. 1973 lerde Mobiletten sonra Bursa da eski Bursa stadyumunun karşısında
turunu 1 liraya attiğımiz bisikletçi,motorcu geldi aklıma. Mobiletin turu 50
kuruştu. JAWA 1 lira. Yaş 17 o gün , her zaman mobiletle tur atıyoruz . Hani
neredeyse abonesi olmuşuz. Bir gün bütün cesaretimi toplayıp 《 usta be dedim,
Jawayla da bi kaç tur atsam ne dersin》.{ Sen hic fitesli motor haydadın mı}
dedi. Yok be abi mobilete cok bindim ya Jawa hiç sürmedim diye cevap verdim.
O zaman dedi sen motora bincen , bende arkaya bincem,bi tur beraber atcaz. Eger
beğenirsem senin haydamanı,o zaman ben inerim sen tek başına devam edersin.
Birlikte attığimız ilk turdan sonra bana birakti Jawayi. tek basıma 3-4 tur daha attım. tabiki o hafta 2 km okula liseye yayan turizm talim. Amma sanki
İstanbulu ben fethetmişim, havam binbeşyüz. Fuarda o JAWA ların yanindan hiç
ayrılmak istemedim. 500 lük olana gucüm ekonomik olarak yetmese de inş 300 luk
Jawa nın birgün sahibi olmayı çok arzu ederim.
Bende gördüm de gereksiz pahalıydı 300 lüğü bile fuarda 139 bin tl idi .. 140 bin de işte ..
350 liği 160 bin tl idi . 500cc lik adv tipi modeli 160-170 bin arası idi ..
500 lük scrambler modeli 150 bin tl idi ki benelli scrambler ın fuarda bana kopyası gelmişti benzerlik açısından bir depoda jawa amblemi vardı ..
Bu dediğim fuar fiyatları idi şimdi kesin zam gelmiştir..
Öncelikle herkese iyi akşamlar;
Forum a yeni üye olduğum için Jawa rvm 500 scrambler hakkında bilgi ve tecrübelerimi paylaşıyorum.
Dünya basınında çıkacağına dair haberler yayınlandığı günden itibaren takip ediyordum ve Türkiye piyasasına giriş yapar yapmaz bir tane satın alma fırsatı buldum ve aldım.
Nisan 2022 tarihinde satın aldığım JAWA 500 scarmblerımı 6 aydır kullanmaktayım.Motosikletin kalitesine,yakıt performansına,görüntüsüne canlı gördüğümde daha bi hayran kaldığımı söylemeden geçmek istemem.Japon kalitesinin üzerinde bir kaliteye sahip diyebilirim.
Ancak motosikleti kullandıkça ve kullanan arkadaşlar ile iletişime geçtikçe farklı sorunlar yaşadığımızı öğrendik.(örn:motosiklet 150 km de arıza lambası yakıyor,bazen sürekli bazen de ara ara yanıp sönmekte,çekiş ve ses değişmekte)
Bu sorunu yaşayan 3 ten fazla kişiyiz (zaten 4 kişi iletişimdeyiz
Yetkili servis (gerçekten de aşırı ilgili ve alakadar) haricinde distribütörün hiçbir yönelimini ve sorunu gidermeye dair yönlendirmesini göremedik. Sanki motoru sattıkktan sonra bulut oldular."SİZE DÖNECEĞİZ'' den daha öteye gidemedik çünkü onların da getirmiş oldukları motora yönelik bilgilerinin olmadığını düşünüyoruz.
Alacak ya da almayı düşünen arkadaşlara bizlerin araştırıpta bulamadığı sorunlar hakkında fikir ve bilgi sahibi olduktan sonra karar vermelerini önerebilirim.
Bu kadar kaliteli,üst donanımlı ve tarihi dayanağı olan markayı yanlız bıraktıklarını düşünmekteyiz.
adv modeli gerçekten çok güzel duruyor benelliden yağuşuklu yapmışlar
Fuardan sonra bende cok inceledim bu scrambler modellerini. Jawa ve Voge ayni blogu kullaniyor 471 cc , fakat yine çinli bi rakipleri var , Cfmoto clx 700 . Suan guncel fiyatlarla jawa cfmotodan daha pahali, bunda nasil bi etken var bilemedim. Kagit uzerinde Cf avantajli gorunuyor fakat jawa nin tel jant ve boya kalitesine bayildim. Test motoru acmislar Blue motorda. Gidip incelemek lazim.
RVM ADV 500 dökümanlarda KERB ağırlık olarak 178 kg görünüyor.
20lt yakıt, 2.5 lt yağ, 2 lt antifiriz 25 kg desek boş ağırlığı 150 kg civarı çıkar.
Bir yanlışlık olabilir mi?
Eğer 150 kg boş ağırlık doğruysa, radarıma girdi bu motor demektir
Edit : Kerb ağırlık yarım depo yakıtla hesaplanmış olsa bile, boş ağırlık 160kg yapar.
kerb weight terimini şu dile çevir:
Türkçe
1. boş ağırlık
What is called kerb weight?
Curb weight (American English) or kerb weight (British English) is the total mass of a vehicle with standard equipment and all necessary operating consumables such as motor oil, transmission oil, brake fluid, coolant, air conditioning refrigerant, and sometimes a full tank of fuel, while not loaded with either ...
Muhtemelen boş ağırlık olarak kullanmışlardır.
O egzoz, bagaj yeri, korumalar, tel jant ile zor göründü gözüme.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Akşamüstü BlueMotor yakınından geçince uğradım, şöyle bir üzerine oturdum.
Kaliteli malzeme kullanmışlar.
Sele çok rahat. Hatta fazla bile rahat
Arka amortisör epey yumuşak tam istediğim gibi.
Ön amortisör biraz sert ama ayarı var.
Ayak tabanlarım yere basıyor.
Depo boş olduğu için çok ağır gibi gelmedi ama dolunca 22kg ağırlık gelecektir.
Selede önede otursam, arkayada kaysam kollarım düz kalıyor, ayaklarım yere tam basıyor.
Ön cam en üst konumda rüzgarı kesecek görünüyor.
Gidon geniş.
Gösterge büyük.
Ne bileyim hoşuma gitmedi dersem yalan olur.
Ancak şehir içinde kullanılmaz.
Bu motor ancak tur motoru olur.
Kendimi motosiklette değilde teknolojik bir tır çekicisinde gibi hissettim
Bir ara test sürüşüne gideceğim.
.
Bu arada Blumotordaki kartta 206kg yazıyordu.
.
Abi bu Adventure modeli yalniz. Scrambler degil.
Scrambler modeli beğenmedim nedense.
Bende bu adventura baktım
Bu arada adventure modelin aşırı büyük deposu hakkında yanılmamışım.
Kullanıcı videosu seyrettim.
Şehir içinde full depoyla denge kaybı oluyor gibi bişeyler diyor.
Şehir içinde 7 lt den fazla doldurmadan kullanmak gerek diyor.
Bende 2003 çift bujili tek silindir olanı vardı o bile şu ekonomik koşullarda güzel gider bendeyken uzun yolda 3.5 falan yakıyordum çok rahat bassanda çok yakmıyordu tek sıkıntısı şehir içi trafiğinde çok fena ayaklarını yakıyordu heleki dur kalka girmişsen geçmiş olsun birde kronik abs beyni arıza sorunu vardı yaşamayan azdır onun dışında iyi motordur ama temizi kalmamıştır bulmak zor iş ..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)