Kredi Kartıyla taksitli alışverişin iadesi ve para iadesi problemi
Reklamlar
-
13 Haziran 2022, 17:48
#1
Kredi kartıyla yapılan taksitli alışverişin iadeside taksitle yapılıyor.
Kredi kartıyla taksitli bir mal aldınız.
Mal garanti süresi içinde arızalandı.
Satıcı veya üretici malı tamir edemedi.
Malı iade aldı ve para iadesi yapacak.
Satıcı ödediğiniz paranın iadesi için bankaya talimat geçiyor.
Banka paranızı aynen ödediğiniz taksitler miktar ve adedinde taksit taksit kredi kartınıza geri ödüyor.
.........
5 ay kadar önce bir firmadan çatal bıçak takımı aldım.
İlk kullanımda üstelik elle yıkamama rağmen ürünlerde sanki oksijen kaynağıyla ısıtmışım gibi mavimtrak renk oluştu.
Defalarca duruladım. Hiç kullanmadığım bir ürünü içme suyuyla yıkadım. Yine bu renk değişimi oluyor.
Ürünlerin tamamını üreticinin kendi mağazasına teslim ettim.
2 ay sonra, iade alacaklarını, para iadesi yapacaklarını söylediler.
Ben 4 taksidi ödedim.
Kredi kartı ekstreme baktığımda gelecek taksitlerim kalan 5 ay boyunca çekilip iade edilecek.
Yani para ödemiyorum.
Fakat o ödediğim ilk taksidi tam bir yıl sonra geriye alabiliyorum.
Firmayı aradım.
Firma bankaya tamamının iadesi için talimat geçtiğini söylüyor.
Bankamı aradım.
Banka muhasibi açıdan taksitli alışverişlerin iadeside taksitle yapılır demekte.
BDDK kredi kartları şikayet bölümünü aradım.
Kredi kartı sözleşmenizde taksitli alışveriş iadesi taksitle yapılır diyorsa bitmiştir. Birşey yapamazsınız.
Bu ibare yoksa itiraz edebilirsiniz demekteler.
Ben 20 yıl önceki kredi kartı sözleşmemi nerden bulacağım.
Lanet olsun paranın pul olmasını beklemekten başka çarem yok artık...
...........
Özetle :
Bugün kredi kartınızla 12 taksitle ayda 1.000 lira ödemeli 12.000 liralık bir alışveriş yaptınız.
Malın 2 yıl garantisi var.
12 ay boyunca taksitleri ödediniz.
1.5 yıl sonra (son taksidi ödedikten 6 ay sonra) bu mal bozuldu.
Firma tamir edemedi iade aldı. Para iadesi yapacak.
Siz yine para iadesini 1.000 er liralık taksitler halinde 12 ayda alacaksınız.
Paranız pul olacak yani...
Böylede biline...
Reklamlar
-
13 Haziran 2022, 17:57
#2
Tüketiciler olarak memlekette sanki hepimiz İffet filmindeki Müjde Ar gibiyiz de tüm satıcılar Faruk Peker.
-
13 Haziran 2022, 18:04
#3
Burada bir gariplik yok bence. Banka kendisi tüccara tek seferde ödediği parayı da benden taksitle alıyor, ben de geri alırken taksitle aldığımda benzer bir finansman yüküne girebilirim. Öte yandan ben bir mal aldım tüccardan ve banka ile bir ödeme anlaşması yaptım, daha sonra tüccar bu parayı bana geri verilmesi için bankaya verdiğinde böyle bir alışverişten ziyade bir iade söz konusu olduğu için de tek seferde geri ödenmesi de istenebilir.
Burada esas problem 1 yıl 6 ay 4 ay sonra benim paramın çöpe dönüyor olması, yoksa çok fazla umrumuzda olmazdı. Çok idealist bakacakken banka zaten verdiği hizmet bu olduğu için kendisine ödenirken bu finansmana katlansa da, tüccar kendisine iade yaptığında bundan bir kazanç sağlamadan direk geri ödemeli müşterisine - diyeceğim ama..
Banka bu, adı üstünde, devlet izinli tefeci.
-
13 Haziran 2022, 18:30
#4
Bu yorumunuza maalesef katılamıyorum çünkü biz 12 eşit taksit ile alışverişimizi taksite bağlayıp ödediğimizde bizim ödediğimiz taksit tutarı 12.taksiti öderken pul olmuyor da iade ettiğimizde banka bize iade tutarını taksit taksit öderken mi pul oluyor
Taksitli alışveriş işi yaş iş. Eğer taksitli alışveriş işine kalkışıyorsak dezavantajlarını da otomatik olarak kabul etmiş oluyoruz ve iade işleminin de taksit sayısı kadar ayda yapılması olayını da kabul etmiş sayılıyoruz kanunda da bu net yazıyor zaten. En güzeli taksit işine çok girmemek mümkünse tek çekim almak.
-
13 Haziran 2022, 18:38
#5
atalayalper adlı üyeden alıntı
Bu yorumunuza maalesef katılamıyorum çünkü biz 12 eşit taksit ile alışverişimizi taksite bağlayıp ödediğimizde bizim ödediğimiz taksit tutarı 12.taksiti öderken pul olmuyor da iade ettiğimizde banka bize iade tutarını taksit taksit öderken mi pul oluyor
Taksitli alışveriş işi yaş iş. Eğer taksitli alışveriş işine kalkışıyorsak dezavantajlarını da otomatik olarak kabul etmiş oluyoruz ve iade işleminin de taksit sayısı kadar ayda yapılması olayını da kabul etmiş sayılıyoruz kanunda da bu net yazıyor zaten. En güzeli taksit işine çok girmemek mümkünse tek çekim almak.
E bankanın ağaçlardan para toplamak için elemanları yok muydu?
-
13 Haziran 2022, 19:31
#6
Burda bir terslik var.
Öncelikle peşin fiyatına şu kadar taksitle satış diye bir şey yok. İşin içinde kredi kartı varsa bunun illa bir komisyonu var ve bu komisyonu alıcı öder.
Bu kadar net...
İkincisi bu finansmanı ben alıcı olarak ödüyorum. Çünkü bu finansman olmasa mal daha ucuz olacak.
Kısaca satıcının bir zararı yok. Burada banka en mutlusu. O her halukarda hem benim, hemde satıcının sayesinde duble kazanıyor.
Satıcı bankaya para iadesi yapılmasını söylediğinde banka burada fırsatçılık yapıp benim paramı ikinci kez kullanıyor.
Win x Win x Win oluyor.
Benim itirazım buna.
-
13 Haziran 2022, 20:28
#7
Daha kötüsü de mevcut. 6 ay önce alınmış olan atıyorum bir Mi Box oynatıcıya 600TL ödüyorsun. Bozuluyor ve garantiden nedense değişim olmuyor ve para iadesi yapılıyor Tekrar almak istiyorsun cihazı 1000TL. Neredeyse bir cihaz parası daha koymak gerekiyor.
Değişimini yapmıyorlar ama satıyorlar. Anladınız siz.
-
13 Haziran 2022, 20:35
#8
Bahsi geçen tüm olaylar enflasyonla alakalı
Enflasyon bu kadar yüksek olmasa ürünler 2 ye 3 e katlıyor olmasa dokunmaz
Taksit taksitte geri alınır
20 yıl önceki sözleşme halen kısmen geçerli olsa da son bddk güncellemeleri ile güncel sözleşmeleri zaten uygulamaya girerken onaylıyorum onaylıyorum diyip izin vermiş oluyorsunuz, sözleşmeye ulaşmak zor olmasa gerek
-
13 Haziran 2022, 20:43
#9
ufoz adlı üyeden alıntı
Burda bir terslik var.
Öncelikle peşin fiyatına şu kadar taksitle satış diye bir şey yok. İşin içinde kredi kartı varsa bunun illa bir komisyonu var ve bu komisyonu alıcı öder.
Bu kadar net...
İkincisi bu finansmanı ben alıcı olarak ödüyorum. Çünkü bu finansman olmasa mal daha ucuz olacak.
Kısaca satıcının bir zararı yok. Burada banka en mutlusu. O her halukarda hem benim, hemde satıcının sayesinde duble kazanıyor.
Satıcı bankaya para iadesi yapılmasını söylediğinde banka burada fırsatçılık yapıp benim paramı ikinci kez kullanıyor.
Win x Win x Win oluyor.
Benim itirazım buna.
Alım yaptığınız esnada kredi kartı ile ödemeyi bilgilendiren kağıdı hiç okudunuz mu?
-
13 Haziran 2022, 21:05
#10
ero__ adlı üyeden alıntı
Alım yaptığınız esnada kredi kartı ile ödemeyi bilgilendiren kağıdı hiç okudunuz mu?
Manyak şeyler. Onu okuyunca insanın "ettir et" diyesi geliyor.
-
13 Haziran 2022, 21:07
#11
ufoz adlı üyeden alıntı
Manyak şeyler. Onu okuyunca insanın "ettir et" diyesi geliyor.
İşte o kağıtta peşin fiyatına taksitle olduğu yazıyor...
-
13 Haziran 2022, 21:09
#12
f0cus adlı üyeden alıntı
Bahsi geçen tüm olaylar enflasyonla alakalı
Enflasyon bu kadar yüksek olmasa ürünler 2 ye 3 e katlıyor olmasa dokunmaz
Taksit taksitte geri alınır
20 yıl önceki sözleşme halen kısmen geçerli olsa da son bddk güncellemeleri ile güncel sözleşmeleri zaten uygulamaya girerken onaylıyorum onaylıyorum diyip izin vermiş oluyorsunuz, sözleşmeye ulaşmak zor olmasa gerek
Öyle olmuyor işte.
Şimdi ben gidip başka marka çatal bıçak takımını hemen hemen aynı fiyattan alacağım. Parasal olarak zararım yok gibi görünsede,
Ben ödediğim 4 taksidin bedelini niye bankaya kullandırıyorum?
O parayı taaaaa bir sene sonra geriye alacağım.
Kıl kapıyorum böyle şeylere...
-
13 Haziran 2022, 21:11
#13
Neyseki 2022'de fiyatlama dengesinin bozulması ve hiper-über-rrr enflasyonu uygulamalı öğreniyor insanlar.
Birde Magna Carta var onu halledersek.
-
13 Haziran 2022, 21:27
#14
ero__ adlı üyeden alıntı
İşte o kağıtta peşin fiyatına taksitle olduğu yazıyor...
O zaten hepten aykırı bir mevzu.
Bir ara biri dava açmıştı. Peşin fiyatına mevzusuyla ilgili.
Firma kazanmıştı. Çünkü adam diyorki
"Fiyatım peşindede aynı, vadelidede aynı".
Ama tüketici firmayı finanse ediyor finansman bedelinide fiyat farkı olarak ödüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
XGAMER adlı üyeden alıntı
Daha kötüsü de mevcut. 6 ay önce alınmış olan atıyorum bir Mi Box oynatıcıya 600TL ödüyorsun. Bozuluyor ve garantiden nedense değişim olmuyor ve para iadesi yapılıyor
Tekrar almak istiyorsun cihazı 1000TL. Neredeyse bir cihaz parası daha koymak gerekiyor.
Değişimini yapmıyorlar ama satıyorlar. Anladınız siz.
Bu dahada sinir bozucuymuş
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:13 ----------
Sanırım 2005'ti, bir Nokia bayisinden yeni nesil büyük ekran bir telefon aldım.
Eve gelip açtığımda ekranda 2 veya 3 tane yanık piksel olduğunu gördüm.
Hemen kutusuna koyup ertesi gün firmaya gidip yerine yenisini vermesini istedim.
Telefonu servise göndereceklerini çıkan rapora göre işlem yapacaklarını söylediler.
Telefon servise gitti ama 5 piksele kadar piksel yanığının normal olduğu bu sebeple hiçbir işlem yapılmadan telefonun tarafıma iade olacağı söylendi.
Bir şekilde Nokia'nın Türkiye müdürlerinden birinin telefonunu bulup adamı aradım Böyle bir şey olamayacağını ilettim.
Elemanımı servise göndereceğimi saat 2'de orada olacağını ve servisin Bedel iadesi işlemini Kredi kartıma yüklemesini istedim.
Arkadaşım tam vaktinde servise gitti ama hiçbir işlem yapmak istemediklerini söyledi.
Hemen Nokia'nın Türkiye müdürünü tekrar aradım Bizim de Sony distribütörlerinden olduğumuzu böyle bir şeyin kabul edilemez olduğunu iletip 15 dakika süre verdiğimi belirttim.
Yarım saat sonra arkadaşım geriye geldi.
Ben kredi kartındaki 12 taksit işlemin iptal edilmesini Beklerken telefonun Tüm parasını nakden teslim etmişler.
12 ay boyunca taksit ödedim ama ödediğim para onlardan aldığımdı
Not : Bu postu konuşmalı metin çeviricide yazdım. İlk kez bir forumda kullandım. Umarım bir hata yoktur.
-
13 Haziran 2022, 21:48
#15
ufoz adlı üyeden alıntı
O zaten hepten aykırı bir mevzu.
Bir ara biri dava açmıştı. Peşin fiyatına mevzusuyla ilgili.
Firma kazanmıştı. Çünkü adam diyorki
"Fiyatım peşindede aynı, vadelidede aynı".
Ama tüketici firmayı finanse ediyor finansman bedelinide fiyat farkı olarak ödüyor.[COLOR="Silver"]
Finanse edilen tüketici olmasın? Zira taksit taksit ödemesi sağlanıyor banka tarafından, satıcı ise belli bir yüzde karşılığı parasını hemen ve tam olarak ya da belli bir zaman sonra kesinti olmadan tamamını bankadan alıyor. Biz firmaya taksit taksit değil bankaya ödüyoruz.
-
13 Haziran 2022, 22:08
#16
böyle enflasyon olan ülkelerde taksitli mal satan her zaman zarar eder
ama banka ama esnaf ama sanayici düşünsene ev kredisi çektin enflasyon 0.5 la 10 yıl aynı gelir aynı ödeme resmen kabus
-
13 Haziran 2022, 22:29
#17
@ufoz kesinlikle katiliyorum, taksitle iade isi sacmaligin daniskasi.
Black&decker marka aku sarj aletim bozuldu. garanti tamirati icin servise yolladim. servis tamir olmuyor, para iadesi yapicaz dedi.
ben urun degisimi istedim, ayni urunden kalmadigi icin para iadesi yapicaz dediler. Muadil urun verin dedim, onu yapmak zorunda degiliz para iadesi tek secenek dediler.
Muadil urunun fiyati 3-4 katina cikmis iken bana 200 tl verdiler.
Magdurum Hakim bey.
-
13 Haziran 2022, 23:08
#18
-
14 Haziran 2022, 00:09
#19
Benim bildiğim ödediğimiz tutarlar iade işlemi yapıldığında karta geliyor. Ödemediğiniz taksitler için sonraki aylarda borç ve alacak olarak ekstrede gösteriliyor. Neredeyse 7-8 senedir online taksitli alışveriş yapıyorum. Hiç söylediğiniz gibi birşey yaşamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------
Kredi kartıyla taksitli satılan mal işletmenin anlaşmasına göre (bankaya ödediği komisyon da buna bağlı) ertesi gün dahi hesabında olabilir. 3 gün 5 gün 1ay veya her taksit vadesi geldiğinde gibi vade seçenekleri uzadıkça komisyon azalır. Biz onlina satışta 12taksitle satış yapıp %12-13 komisyon kesintisiyle ertesi gün ya da 1ay gibi bir vade ile alışveriş tutarının tamamını alıyorduk. Bu vade farkını da fiyata yansıtıyorduk. Tüketici görüp karar veriyordu zaten. Senetle vs satış yapanlar için dediğiniz doğru.
-
14 Haziran 2022, 01:42
#20
gerivites adlı üyeden alıntı
Benim bildiğim ödediğimiz tutarlar iade işlemi yapıldığında karta geliyor. Ödemediğiniz taksitler için sonraki aylarda borç ve alacak olarak ekstrede gösteriliyor. Neredeyse 7-8 senedir online taksitli alışveriş yapıyorum. Hiç söylediğiniz gibi birşey yaşamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------
Kredi kartıyla taksitli satılan mal işletmenin anlaşmasına göre (bankaya ödediği komisyon da buna bağlı) ertesi gün dahi hesabında olabilir. 3 gün 5 gün 1ay veya her taksit vadesi geldiğinde gibi vade seçenekleri uzadıkça komisyon azalır. Biz onlina satışta 12taksitle satış yapıp %12-13 komisyon kesintisiyle ertesi gün ya da 1ay gibi bir vade ile alışveriş tutarının tamamını alıyorduk. Bu vade farkını da fiyata yansıtıyorduk. Tüketici görüp karar veriyordu zaten. Senetle vs satış yapanlar için dediğiniz doğru.
Pos cihazında komisyonlu veya blokeli olarak çalışırsınız ödediğiniz taksitler ilk ekstrede iade edilir kalanlar takst taksit olabilir .ekstrede kredi limiini + - olarak görürsünüz bir zararınız olmaz ama kafa karıştırır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)