Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha R25 hararet sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Merhaba arkadaşlar. Yamaha r25 2022 model motosikletimi kilswitchten kapattıktan sonra fan açtı ve sıcaklık çizgisi 5e kadar yükseldi. Motosikleti tekrar çalıştırınca 3 çubuğa düştü. Sizce bu bir sorun mu? Motosiklet şuan rodajda. Sıvı kontrollerini yaptım, havasına baktım. Herhangi bir sorun yok. 2018 model R25imde de fan açardı ama hararet hiç 5e kadar çıkmazdı, 3'te sabit kalırdı. Termostatta sıkıntı olsa fan açmaz diye düşünüyorum. Normal giderken hararet çubuğu 3te sabit, herhangi bir yükselme yok ama geçenlerde bacaklarımın arası baya bir ısındı. Bakmam gereken bir yer var mı? Rodaj bakımına gidince servise soracağım ama servislere güvenmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Benzin fiyatlarındandır. Litresine 25 lera vermek harareti yükseltiyor biraz.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı DickName adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin fiyatlarındandır. Litresine 25 lera vermek harareti yükseltiyor biraz.
    25 TLye yok artık. 28.75 TL haberin olsun

  4. #4
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    motor yeniymiş hiç ellemeden servis baksın dicemde
    onlarında cevabını az çok tahmin ediyorum

    abii normal bunlarda dicekler
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor yeniymiş hiç ellemeden servis baksın dicemde
    onlarında cevabını az çok tahmin ediyorum

    abii normal bunlarda dicekler
    Bana da öyle geliyor

  6. #6

    Üyelik
    17 Ekim 2014
    Motosikleti
    mt 07
    Motoru sıkışık tafikten sonra hemen istop etme 1-2 dk kendi kendine çalişsın
    E.Yzr bunu beğendi.

  7. #7
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı s0me0ne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru sıkışık tafikten sonra hemen istop etme 1-2 dk kendi kendine çalişsın
    Tamam hocam bunu denicem

  8. #8
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam hocam bunu denicem
    Boşta calismasi onemli. Ben 5i gormedim daha, maks 4 oldu ama zaten motor full 3 cizgide calisiyor. 1. vites sıkışık trafikten çıkınca cok normal boyle olmasi. Zaten hemen düşmüş.

  9. #9

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Sıfır makinede bir yamuk olacağını sanmam. Fabrikadan problemli çıkmış olsa yolda giderken de hararet sorunu yaşarsın. 3-4 Yıl önceki R25’imde de yaz aylarında benzeri oluyordu. Yoldan gelip kontağı kapatıp gidiyordum, 5 dk sonra geri döndüğümde kontağı açar açmaz fan çalışıyor hararet 4-5 diş gözüküyordu. Motoru biraz yürütünce normale dönüyordu. Bunun bir sorun olduğunu sanmam. Şu an kullandığım MT-09 da da durum aynı.
    E.Yzr bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Motosikleti stop ettiğin zaman motoru soğutmaya çalışan iki sıvının akışı durur. Esss ısı kaynağı olan yağ da karterde toplanmaya başlar.
    Sıcaklık yükselmesi çok normaldir. Eski MT25'imde de yaşadım bunu, XJ6'da da yaşadım, RS 660'da da yaşıyorum, arabamda da yaşıyorum.

    Giderken yükselmediği müddetçe bu bir sıkıntı işareti değildir. Sürüşten sonra stop edilen motorun suyu ısınır.
    E.Yzr bunu beğendi.

  11. #11
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    25 TLye yok artık. 28.75 TL haberin olsun
    O zaman motor haklı. Bırak kızsın beş dakika. Sonra sakinleşir.

  12. #12
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfır makinede bir yamuk olacağını sanmam. Fabrikadan problemli çıkmış olsa yolda giderken de hararet sorunu yaşarsın. 3-4 Yıl önceki R25’imde de yaz aylarında benzeri oluyordu. Yoldan gelip kontağı kapatıp gidiyordum, 5 dk sonra geri döndüğümde kontağı açar açmaz fan çalışıyor hararet 4-5 diş gözüküyordu. Motoru biraz yürütünce normale dönüyordu. Bunun bir sorun olduğunu sanmam. Şu an kullandığım MT-09 da da durum aynı.
    Çok teşekkür ederim

  13. #13
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Motosikleti stop ettiğinizde radyatör fanı çalışmaya devam edebilir ama radyatördeki su devirdaimi kesilir, size ufak bir numara öğreteyim.

    Hava sıcak, trafikten çıktınız ve eve gelmiş bulundunuz. Motosikleti kill switchten kapatın. Kapattığınızda fan çalışıyorsa 1’dakika kadar bekleyin ve marşa basın. Motor 15 saniye kadar çalışsın ve tekrar kapatın. Muhtemelen fan durmuş olacak ve motor sıcaklığı düşmüş olacak. Açıklamasına gelirsek; fan uzun süre soğuttu ama içeriye suyu pompalayamadı, siz çalıştırdığınızda da suyu içeri gönderdi ve motor soğudu. r25imde park ederken böyle yapardım. Ha aslında pek de gerekli bir şey mi? Değil. Kapatıp gidebilirsin direk.
    E.Yzr bunu beğendi.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Kapattığınızda fan çalışıyorsa 1 dakika kadar bekleyin ve marşa basın. Motor 15 saniye kadar çalışsın ve tekrar kapatın. Muhtemelen fan durmuş olacak ve motor sıcaklığı düşmüş olacak....
    merhaba üstad , bunu yapmanı kesinlikle tavsiye etmem , radyatörün içindeki suyun ısısı fan tarafından 30 dereceye kadar düşürülür , o esnada motor bloğu iç sıcaklığı 250 derecenin üzerindedir , marşa bastığınız anda soğuk su bloğa transfer olacak , bunun olası zararlarını bildiğine eminim..esasen motoru kapattığımızda fanın çalışma sebebi radyatörü soğutmak değildir , fan motor bloğunun etrafındaki yakıt borularını soğutmak için çalışır..
    bdrhngvnc bunu beğendi.

  15. #15
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba üstad , bunu yapmanı kesinlikle tavsiye etmem , radyatörün içindeki suyun ısısı fan tarafından 30 dereceye kadar düşürülür , o esnada motor bloğu iç sıcaklığı 250 derecenin üzerindedir , marşa bastığınız anda soğuk su bloğa transfer olacak , bunun olası zararlarını bildiğine eminim..esasen motoru kapattığımızda fanın çalışma sebebi radyatörü soğutmak değildir , fan motor bloğunun etrafındaki yakıt borularını soğutmak için çalışır..
    Fan kapanana kadar beklemek lazım o zaman

  16. #16

    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Kill switch ten kapatıp kontak açık fanın çalışmasını izlerken aküden de 'abi yapma' sesleri gelebilir :D

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fan kapanana kadar beklemek lazım o zaman
    evet fan devreye girmişse durana kadar motoru kapamamak gerekli , hatta tempolu tapagaz bir sürüşden hemen sonra fan devreye girmese bile motoru hemen kapatmayın , mümkünse durmadan önce beş dakikalık yavaş bir sürüş motor sağlığı açısından çok iyidir..
    E.Yzr bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ben kontağı kapatıp anahtarı alsam bile fan devam edebiliyor.

    Tempolü bir sürüş yapıldıysa son 4-5 dakikasını düşük devir, mümkünse 70-80kmh gibi tatlı rüzgar da alınabilecek bir hızda bitirmek en güzeli.

  19. #19
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kontağı kapatıp anahtarı alsam bile fan devam edebiliyor.

    Tempolü bir sürüş yapıldıysa son 4-5 dakikasını düşük devir, mümkünse 70-80kmh gibi tatlı rüzgar da alınabilecek bir hızda bitirmek en güzeli.
    Ee yamaha daha kontağı kapattıktan sonra fan çalışma sistemini getirmemiş

  20. #20
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Evet arkadaşlar servise rodaj bakımına götürdüm ve bu hararet sorununu da söyledim. Normal diyip geçiştirdiler. Umarım ileride bir sıkıntı yaşamam.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)