Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

İstanbulda ehliyetsiz motor sürmek

    REKLAM ALANI
  1. #61
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı sedattemiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi çocuk bu yazdığını okuyacağına gider ehliyete yazılır, hacca gider, namaz kılar, zekat verir. Okumayı çok seven ben bile dayanamadım affet :(
    :D güldürdün beni, çok önemli değil, klavye kullanım yeteneğimi geliştiriyorum ben. gerçi konu sahibi arkadaş konu açmış milletin ne düşündüğünü ve ne diyeceğini merak ediyorsa okur, okumaz ise de bir önemi yok...

    şimdi:
    eğitimsiz şekilde trafikte motosiklet sürmek yanlış tabi ve kızmakta haklı millet ama diyorum ki Türkiye de ehliyet pek bir halta yaramıyor bence, ehliyeti süs için veriyorlar gibi... Ehliyet vermemeleri gereken kişiler ehliyet alıyorlar ayrıca...

    birde şu var ki ehliyet aldıktan sonra bu çocuğun sürüş şekli mi değişecek? kursta güvenli sürüş eğitimi mi veriliyor? ehliyet kursu pek işe yaramıyor, formalite icabı var ve şu anda ticarete dökmüşler yani en büyük amaç milletten para indirmek.

    şahsen benim imkanım yoktu, istanbul trafiğinde her gün işe gidip geliyorum ve kaza riskim çok yüksek, ben ehliyet ve sigorta için mecburum, ama istanbul gibi kalabalık olmayan bir yerde yaşasam elimden geldiği kadar vergilerden kaçarım...
    ......................
    yani bana ehliyet bir şey katmadı, sadece hükümete ceza adı altında sürekli haraç ödememek için gittim ehliyet denilen zımbırtıya bir kez para verdim yani haraç verdim ve devamlı haraç ödemekten kurtuldum.

    edit: uzun mesaj yazma etkinliği yapalım forumda, belirli günlerde herkes uzun mesaj yazsın.

    edit2: bir musibet bin nasihatten iyidir, bence eğitimde kaza simulasyonuna sokulmalı sürücüler... kazanın travmalarını ehliyet almadan önce millet yaşasın ki ona göre sürme şekilleri değişsin... zira mevcut sistem işe yaramıyor bence.
    sedattemiz ve BatuhanK. bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Yanım da çalışan elemanlar söylerdi bunu görünce aklıma geldi.

    - Zenginin ayıbı, fakirim ölümü duyulmaz - derlerdi.

  3. #63

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Batuhan bana kendimi hatırlattı. Hatırlayanlar olur mu bilmem ama 4 sene önce benim de buna benzer bir konum olmuştu. Ehliyetsiz şekilde cbr 125 aldığımı ve almamın üzerinden daha 1 hafta yeni geçmişken bir araçla çarpışarak kaza yaptığımı, hem motorun elimden gittiğini hem de kuyruklu yıldız şeklinde cezaları makattan aldığımı yazmıştım. Gebermemi temenni eden forum üyelerinden, yendiğim cezaya oh çeken üyelere kadar bir çok kişi bana nefret kusmuştu ki hiç unutmuyorum ehliyetsiz araç kullanmak ile terörizmi bağdaştıran bir üye bile vardı. 4 sene önce 16 yaşında henüz çok heyecanlı bir çocuk olduğumu ve o dönemde konu açıldığında üyelerin yaşımı bildiğini hatırlatmak isterim. Bu gün bile foruma karşı bir öfkem, çekincem varsa sebebi bu olaydır. Herkes gibi ben de ehliyetsiz araç kullanmanın kanunen doğru olmadığının farkındayım. Üzerinde durduğumuz zaman sistemde çok fazla hata olduğunu ve ehliyetli dahi olsa çoğu sürücünün ehil olmadığını ise bir çok kişi farkında. Bu durum karşısında elbette ki düzenlemeler yapılabilir. Fakat şunu çoğu kişi gözden kaçırıyor veya umursamıyor. Asgari ücretin 5500 lira olduğu bir ülkede araç kullanabildiğini kanıtlamak için alacağın sertifikaya 3000 lira para vermek sizce mantıklı mıdır? Ehliyet almanın desteklenmesi gerekirken insanları bu kadar söğüşlemenin sonucu da bu oluyor işte. İnsanlara nefret kusmadan önce iyi düşünün, bu insan neden bunu yapıyor. Ben şuan neden araba ehliyeti alamıyorum mesela? Neden çünkü saçma bir sınav ve sürüş sertifikası için 4000/5000 lira ödemem gerekiyor. Maaşımın yarısı demek oluyor dostlar. Yarın bir gün ehliyetsiz araba kullanıyor iken bir kazaya karışırda birilerine zarar verirsem zerre umrumda olmayacağını da ekliyorum. Ehliyetin kaza engelleme gibi bir yeteneği olmadığı gibi 5000 lira edecek bir maliyeti de kesinlikle yoktur. Her ehliyet alan da profesyonel şekilde araç kullanıyor olsaydı bu kazalar olmazdı. Sistemi eleştirmeyi, ve sistemi eleştirebilen insanları etiketlememeyi öğrendiğiniz de belki diğer sorunlarımıza da göz atabilir.
    Not: Batuhan hevesini anlıyorum ben de senin yaşındayken çok hevesliydim sürekli motor üzerinde olmak sürekli gezmek, sürekli eğlenmek isterdim. Ben eminim ki motorunu bu sürede tanımış ve yeterli şekilde kullanabiliyorsundur. Cezayı yemişsin evet fakat bu kötü senaryo değil. Kötü olan senaryo bir kişinin hayatına kaza sebebiyle zarar vermem veya sonlandırman durumunda kanunen kesinlikle suçlu bulunup haklı da olsam haksız da olsan yıllarını kaybedebilecek olman. Durum bundan ibaret yoksa umrumda olmaz ben kendi motorumun muayenesi ni bile yaptırmıyorum plakasını takmıyorum çünkü açık konuşayım şuan ki otorite beni korkutmuyor. Yüce Türk Devletime saygım sonsuz olsa da mevcut yönetimi ve polis teşkilatını bir taraflarıma sallayasın saygı duyarım gelmiyor. Karakollara gidip karakolları incelerseniz normalde Atatürk portresi olan duvarlara rte portreleri aşıldığını da görebilirsiniz. Ha bu demek değil ki iyi polisler yok. Fakat olanlar da maalesef ki artık bir şeyleri değiştirmek yerine olanı sürdürüyor.

    Bu arada bu küçük çocuğun otobüse çarparak ailesine yüksek maddi kayıp yaşatmasını temenni eden arkadaşın tez zamanda aynısını yaşamasanı temenni ediyorum.

  4. #64
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Batuhan bana kendimi hatırlattı. Hatırlayanlar olur mu bilmem ama 4 sene önce benim de buna benzer bir konum olmuştu. Ehliyetsiz şekilde cbr 125 aldığımı ve almamın üzerinden daha 1 hafta yeni geçmişken bir araçla çarpışarak kaza yaptığımı, hem motorun elimden gittiğini hem de kuyruklu yıldız şeklinde cezaları makattan aldığımı yazmıştım. Gebermemi temenni eden forum üyelerinden, yendiğim cezaya oh çeken üyelere kadar bir çok kişi bana nefret kusmuştu ki hiç unutmuyorum ehliyetsiz araç kullanmak ile terörizmi bağdaştıran bir üye bile vardı. 4 sene önce 16 yaşında henüz çok heyecanlı bir çocuk olduğumu ve o dönemde konu açıldığında üyelerin yaşımı bildiğini hatırlatmak isterim. Bu gün bile foruma karşı bir öfkem, çekincem varsa sebebi bu olaydır. Herkes gibi ben de ehliyetsiz araç kullanmanın kanunen doğru olmadığının farkındayım. Üzerinde durduğumuz zaman sistemde çok fazla hata olduğunu ve ehliyetli dahi olsa çoğu sürücünün ehil olmadığını ise bir çok kişi farkında. Bu durum karşısında elbette ki düzenlemeler yapılabilir. Fakat şunu çoğu kişi gözden kaçırıyor veya umursamıyor. Asgari ücretin 5500 lira olduğu bir ülkede araç kullanabildiğini kanıtlamak için alacağın sertifikaya 3000 lira para vermek sizce mantıklı mıdır? Ehliyet almanın desteklenmesi gerekirken insanları bu kadar söğüşlemenin sonucu da bu oluyor işte. İnsanlara nefret kusmadan önce iyi düşünün, bu insan neden bunu yapıyor. Ben şuan neden araba ehliyeti alamıyorum mesela? Neden çünkü saçma bir sınav ve sürüş sertifikası için 4000/5000 lira ödemem gerekiyor. Maaşımın yarısı demek oluyor dostlar. Yarın bir gün ehliyetsiz araba kullanıyor iken bir kazaya karışırda birilerine zarar verirsem zerre umrumda olmayacağını da ekliyorum. Ehliyetin kaza engelleme gibi bir yeteneği olmadığı gibi 5000 lira edecek bir maliyeti de kesinlikle yoktur. Her ehliyet alan da profesyonel şekilde araç kullanıyor olsaydı bu kazalar olmazdı. Sistemi eleştirmeyi, ve sistemi eleştirebilen insanları etiketlememeyi öğrendiğiniz de belki diğer sorunlarımıza da göz atabilir.
    Not: Batuhan hevesini anlıyorum ben de senin yaşındayken çok hevesliydim sürekli motor üzerinde olmak sürekli gezmek, sürekli eğlenmek isterdim. Ben eminim ki motorunu bu sürede tanımış ve yeterli şekilde kullanabiliyorsundur. Cezayı yemişsin evet fakat bu kötü senaryo değil. Kötü olan senaryo bir kişinin hayatına kaza sebebiyle zarar vermem veya sonlandırman durumunda kanunen kesinlikle suçlu bulunup haklı da olsam haksız da olsan yıllarını kaybedebilecek olman. Durum bundan ibaret yoksa umrumda olmaz ben kendi motorumun muayenesi ni bile yaptırmıyorum plakasını takmıyorum çünkü açık konuşayım şuan ki otorite beni korkutmuyor. Yüce Türk Devletime saygım sonsuz olsa da mevcut yönetimi ve polis teşkilatını bir taraflarıma sallayasın saygı duyarım gelmiyor. Karakollara gidip karakolları incelerseniz normalde Atatürk portresi olan duvarlara rte portreleri aşıldığını da görebilirsiniz. Ha bu demek değil ki iyi polisler yok. Fakat olanlar da maalesef ki artık bir şeyleri değiştirmek yerine olanı sürdürüyor.

    Bu arada bu küçük çocuğun otobüse çarparak ailesine yüksek maddi kayıp yaşatmasını temenni eden arkadaşın tez zamanda aynısını yaşamasanı temenni ediyorum.
    Sen birisini sakatla sana maddi manevi dava acsin gor bakalim maliyeti 5 binlirami 185000 lira mi bir motosikletliye carp hem motosikleti hem adami pert et ehliyetsiz bakalim umrunda oluyor mu olmuyor mu sonra. not:ehliyetin olmadigi için trafik sigortasi karsi tarafin tazminatini karsilamayacaktir.

  5. #65

    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    :D güldürdün beni, çok önemli değil, klavye kullanım yeteneğimi geliştiriyorum ben. gerçi konu sahibi arkadaş konu açmış milletin ne düşündüğünü ve ne diyeceğini merak ediyorsa okur, okumaz ise de bir önemi yok...

    şimdi:
    eğitimsiz şekilde trafikte motosiklet sürmek yanlış tabi ve kızmakta haklı millet ama diyorum ki Türkiye de ehliyet pek bir halta yaramıyor bence, ehliyeti süs için veriyorlar gibi... Ehliyet vermemeleri gereken kişiler ehliyet alıyorlar ayrıca...

    birde şu var ki ehliyet aldıktan sonra bu çocuğun sürüş şekli mi değişecek? kursta güvenli sürüş eğitimi mi veriliyor? ehliyet kursu pek işe yaramıyor, formalite icabı var ve şu anda ticarete dökmüşler yani en büyük amaç milletten para indirmek.

    şahsen benim imkanım yoktu, istanbul trafiğinde her gün işe gidip geliyorum ve kaza riskim çok yüksek, ben ehliyet ve sigorta için mecburum, ama istanbul gibi kalabalık olmayan bir yerde yaşasam elimden geldiği kadar vergilerden kaçarım...
    ......................
    yani bana ehliyet bir şey katmadı, sadece hükümete ceza adı altında sürekli haraç ödememek için gittim ehliyet denilen zımbırtıya bir kez para verdim yani haraç verdim ve devamlı haraç ödemekten kurtuldum.

    edit: uzun mesaj yazma etkinliği yapalım forumda, belirli günlerde herkes uzun mesaj yazsın.

    edit2: bir musibet bin nasihatten iyidir, bence eğitimde kaza simulasyonuna sokulmalı sürücüler... kazanın travmalarını ehliyet almadan önce millet yaşasın ki ona göre sürme şekilleri değişsin... zira mevcut sistem işe yaramıyor bence.
    "ehliyet insana ne katar ki?" sorusuna sonuna kadar katılıyorum abi. Ülkemizdeki eğitim sistemi ne ki ehliyet sınavı ne olsun. Deveye sormuşlar "neden boynun eğri"? diye, "nerem doğru ki?" demiş. Ehliyet alırken kursta en ufak bir bilgi öğrenmedim, hem teorik hem pratik olarak.

    Neden ehliyet almalıyım ki? diyen bir gence verilebilecek tek cevap "ceza yememek için, kaza yaparsan başına bir şey gelmesin" gibisinden oluyor malesef.
    TimFx ve fatih.met bunu beğendiler.

  6. #66

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Ne kadar pahali olursa olsun hangi gerekceniz olursa olsun iyi ya da kötü sevsekte sevmesekte kanunlarda yazili olan kurallara uymak zorundayiz. Evet araci ehliyet kullanmiyor ama herhangi bir araci kullanmak icin o ehliyeti almaya mecburuz, mecbursunuz.
    Eger vergi vermek istemiyorsaniz, anlayisla karsiliyorum ayni hisleri ben de yasiyorum, o zaman vergi vermeniz gereken unsurlari hayatinizdan cikaracaksiniz. Ehliyet almamakta bir tercihtir. Bu durumda toplu tasimayi kullanmaniz ehliyetsiz arac kullanmaktan daha dogru bir davranistir.
    DickName bunu beğendi.

  7. #67

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Batuhan bana kendimi hatırlattı. Hatırlayanlar olur mu bilmem ama 4 sene önce benim de buna benzer bir konum olmuştu. Ehliyetsiz şekilde cbr 125 aldığımı ve almamın üzerinden daha 1 hafta yeni geçmişken bir araçla çarpışarak kaza yaptığımı, hem motorun elimden gittiğini hem de kuyruklu yıldız şeklinde cezaları makattan aldığımı yazmıştım. Gebermemi temenni eden forum üyelerinden, yendiğim cezaya oh çeken üyelere kadar bir çok kişi bana nefret kusmuştu ki hiç unutmuyorum ehliyetsiz araç kullanmak ile terörizmi bağdaştıran bir üye bile vardı. 4 sene önce 16 yaşında henüz çok heyecanlı bir çocuk olduğumu ve o dönemde konu açıldığında üyelerin yaşımı bildiğini hatırlatmak isterim. Bu gün bile foruma karşı bir öfkem, çekincem varsa sebebi bu olaydır. Herkes gibi ben de ehliyetsiz araç kullanmanın kanunen doğru olmadığının farkındayım. Üzerinde durduğumuz zaman sistemde çok fazla hata olduğunu ve ehliyetli dahi olsa çoğu sürücünün ehil olmadığını ise bir çok kişi farkında. Bu durum karşısında elbette ki düzenlemeler yapılabilir. Fakat şunu çoğu kişi gözden kaçırıyor veya umursamıyor. Asgari ücretin 5500 lira olduğu bir ülkede araç kullanabildiğini kanıtlamak için alacağın sertifikaya 3000 lira para vermek sizce mantıklı mıdır? Ehliyet almanın desteklenmesi gerekirken insanları bu kadar söğüşlemenin sonucu da bu oluyor işte. İnsanlara nefret kusmadan önce iyi düşünün, bu insan neden bunu yapıyor. Ben şuan neden araba ehliyeti alamıyorum mesela? Neden çünkü saçma bir sınav ve sürüş sertifikası için 4000/5000 lira ödemem gerekiyor. Maaşımın yarısı demek oluyor dostlar. Yarın bir gün ehliyetsiz araba kullanıyor iken bir kazaya karışırda birilerine zarar verirsem zerre umrumda olmayacağını da ekliyorum. Ehliyetin kaza engelleme gibi bir yeteneği olmadığı gibi 5000 lira edecek bir maliyeti de kesinlikle yoktur. Her ehliyet alan da profesyonel şekilde araç kullanıyor olsaydı bu kazalar olmazdı. Sistemi eleştirmeyi, ve sistemi eleştirebilen insanları etiketlememeyi öğrendiğiniz de belki diğer sorunlarımıza da göz atabilir.
    Not: Batuhan hevesini anlıyorum ben de senin yaşındayken çok hevesliydim sürekli motor üzerinde olmak sürekli gezmek, sürekli eğlenmek isterdim. Ben eminim ki motorunu bu sürede tanımış ve yeterli şekilde kullanabiliyorsundur. Cezayı yemişsin evet fakat bu kötü senaryo değil. Kötü olan senaryo bir kişinin hayatına kaza sebebiyle zarar vermem veya sonlandırman durumunda kanunen kesinlikle suçlu bulunup haklı da olsam haksız da olsan yıllarını kaybedebilecek olman. Durum bundan ibaret yoksa umrumda olmaz ben kendi motorumun muayenesi ni bile yaptırmıyorum plakasını takmıyorum çünkü açık konuşayım şuan ki otorite beni korkutmuyor. Yüce Türk Devletime saygım sonsuz olsa da mevcut yönetimi ve polis teşkilatını bir taraflarıma sallayasın saygı duyarım gelmiyor. Karakollara gidip karakolları incelerseniz normalde Atatürk portresi olan duvarlara rte portreleri aşıldığını da görebilirsiniz. Ha bu demek değil ki iyi polisler yok. Fakat olanlar da maalesef ki artık bir şeyleri değiştirmek yerine olanı sürdürüyor.

    Bu arada bu küçük çocuğun otobüse çarparak ailesine yüksek maddi kayıp yaşatmasını temenni eden arkadaşın tez zamanda aynısını yaşamasanı temenni ediyorum.
    Ben anlamadım: Ehliyet almaya paranız yok ama araba alacak ve/veya içine benzin koyacak paranız var öyle midir? (Benzin litresi 21₺, 6 l/100km harcayan bir arabanız olsa ve günde 40km yol yapsanız ayda şu anki fiyattan 1.060₺ benzin harcaması yapmanız lazım ki en az bunun yarısı kadar sigorta / kasko / bakım / otopark vs. para harcanır arabaya; yani ayda 1.500₺. Ehliyetinizi aldığınız ilk sene üç ay eksik kullanıverin arabayı ne olacak? Bir yerden başlamak lazım...)

    Uzun zamandır okuduğum en saçma yazılardan biri kusura bakmayın. Yukarıdaki konu hariç bir de millete beddua ettiği için beddua etmişsiniz, ne farkınız kaldı?
    GoGi, espresso ve natijax bunu beğendiler.

  8. #68
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Mart 2022
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Batuhan bana kendimi hatırlattı. Hatırlayanlar olur mu bilmem ama 4 sene önce benim de buna benzer bir konum olmuştu. Ehliyetsiz şekilde cbr 125 aldığımı ve almamın üzerinden daha 1 hafta yeni geçmişken bir araçla çarpışarak kaza yaptığımı, hem motorun elimden gittiğini hem de kuyruklu yıldız şeklinde cezaları makattan aldığımı yazmıştım. Gebermemi temenni eden forum üyelerinden, yendiğim cezaya oh çeken üyelere kadar bir çok kişi bana nefret kusmuştu ki hiç unutmuyorum ehliyetsiz araç kullanmak ile terörizmi bağdaştıran bir üye bile vardı. 4 sene önce 16 yaşında henüz çok heyecanlı bir çocuk olduğumu ve o dönemde konu açıldığında üyelerin yaşımı bildiğini hatırlatmak isterim. Bu gün bile foruma karşı bir öfkem, çekincem varsa sebebi bu olaydır. Herkes gibi ben de ehliyetsiz araç kullanmanın kanunen doğru olmadığının farkındayım. Üzerinde durduğumuz zaman sistemde çok fazla hata olduğunu ve ehliyetli dahi olsa çoğu sürücünün ehil olmadığını ise bir çok kişi farkında. Bu durum karşısında elbette ki düzenlemeler yapılabilir. Fakat şunu çoğu kişi gözden kaçırıyor veya umursamıyor. Asgari ücretin 5500 lira olduğu bir ülkede araç kullanabildiğini kanıtlamak için alacağın sertifikaya 3000 lira para vermek sizce mantıklı mıdır? Ehliyet almanın desteklenmesi gerekirken insanları bu kadar söğüşlemenin sonucu da bu oluyor işte. İnsanlara nefret kusmadan önce iyi düşünün, bu insan neden bunu yapıyor. Ben şuan neden araba ehliyeti alamıyorum mesela? Neden çünkü saçma bir sınav ve sürüş sertifikası için 4000/5000 lira ödemem gerekiyor. Maaşımın yarısı demek oluyor dostlar. Yarın bir gün ehliyetsiz araba kullanıyor iken bir kazaya karışırda birilerine zarar verirsem zerre umrumda olmayacağını da ekliyorum. Ehliyetin kaza engelleme gibi bir yeteneği olmadığı gibi 5000 lira edecek bir maliyeti de kesinlikle yoktur. Her ehliyet alan da profesyonel şekilde araç kullanıyor olsaydı bu kazalar olmazdı. Sistemi eleştirmeyi, ve sistemi eleştirebilen insanları etiketlememeyi öğrendiğiniz de belki diğer sorunlarımıza da göz atabilir.
    Not: Batuhan hevesini anlıyorum ben de senin yaşındayken çok hevesliydim sürekli motor üzerinde olmak sürekli gezmek, sürekli eğlenmek isterdim. Ben eminim ki motorunu bu sürede tanımış ve yeterli şekilde kullanabiliyorsundur. Cezayı yemişsin evet fakat bu kötü senaryo değil. Kötü olan senaryo bir kişinin hayatına kaza sebebiyle zarar vermem veya sonlandırman durumunda kanunen kesinlikle suçlu bulunup haklı da olsam haksız da olsan yıllarını kaybedebilecek olman. Durum bundan ibaret yoksa umrumda olmaz ben kendi motorumun muayenesi ni bile yaptırmıyorum plakasını takmıyorum çünkü açık konuşayım şuan ki otorite beni korkutmuyor. Yüce Türk Devletime saygım sonsuz olsa da mevcut yönetimi ve polis teşkilatını bir taraflarıma sallayasın saygı duyarım gelmiyor. Karakollara gidip karakolları incelerseniz normalde Atatürk portresi olan duvarlara rte portreleri aşıldığını da görebilirsiniz. Ha bu demek değil ki iyi polisler yok. Fakat olanlar da maalesef ki artık bir şeyleri değiştirmek yerine olanı sürdürüyor.

    Bu arada bu küçük çocuğun otobüse çarparak ailesine yüksek maddi kayıp yaşatmasını temenni eden arkadaşın tez zamanda aynısını yaşamasanı temenni ediyorum.

    Henüz pek büyüdüğün söylenmez. Eğer büyümüş olsaydın "bak Batuhan kardeş ben de aynı yollardan geçtim ve cezasını çektim. Aman diyim sen de benim yaşadıklarımı yaşama" derdin.

    Beddua konusunda da tam haklısın diyordum ama bir baktım sen de yapıştırmışsın bedduayı. Buralar sevdiklerine sokak hayvanlarının zarar vermesini temenni eden de gördü, karıştığı kaza sebebiyle keşke geberseydi diyeni de gördü. Bir çok kelime geliyor bunlara söylenecek ama en naif şekilde sadece hoş değil demek istiyorum.
    espresso bunu beğendi.

  9. #69
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Araç kullanmak, ehliyet sahibi olmak bir temel hak değildir, bir ayrıcalıktır, motorlu araç gibi yanlış kullanıldığında ölüme yol açabilecek güçte bir aracı kullanmak için eğitimlerden geçip bu tipte bir aracı kullanmaya ehil olmayı kanıtlamk gerekir ki kullanma ayrıcalığı alınabilsin. BUnun yolu da sürücü kursları ve yapılan sınavlar.

    Sürücü kurslarında verilen eğitim bedava olacak değil ya, hem eğitmenlerin maaşı, hem kurslarda kullanılan araçlar ve bu araçlarım tamir-bakım ve takıt giderleri tabi ki kurs alanlardan çıkacak. Sınavlar da öyle. Sınavlardan ve ehliyetten devletin aldığı harç fazla bulunabilir ama zaten ehliet masrafının büyük kısmı kurs ücretine gidiyor.
    Burada devlete bu kadar ücret alıyorsun o zaman kursları daha iyi denetle görevini daha iyi yap demek lazım. Kurslar da eğitimi düzgün versinler, bu gaz bu fren bu debriyaj hadi yallah şeklinde değil düzgün eğitim versinler diye uğraşmak gerek.

    Bir bireyin temel hakkı olmayan, bir ayrıcalık olan araç kullanma ayrıcalığı için toplumu ikna etmesi gerekir. Bu ölümcül aracı kullanmak için de ehliyet dışında bir yolu yok, bütün toplum nereden bilsin aslında çok iyi kullanıp kullanmadığını, sürücü kursları ve ehliyet sınavları bu yüzden var. Keşek sınavlar daha hakkıyla yapılsa.

    Masraf olarak da aslında ehliyet almak bizim ülkemizde ucuz. Bu ülkede ehliyet almak ucuz ve kolay olduğu için zaten kimi gelişmiş ülkelerde uzun süre kalacaksanız oranın ehliyetini almak için bir daha sınava sokuyorlar. Almanya'da sürücü kursu ücretleri hem euro hem de yüksek, orada kimse asgari ücretin büyük kısmı gidiyor demiyor çünkü araç kullanmak hak değil ayrıcalık, ayrıcalık isteyen bedelini öder ayrıcalığın gerektirdiği yetenekleri kazanıp bunu ispatlayana kadar.
    GoGi, Metehan07-70, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #70

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Evet, ama o paranın karşısında Almanya'da gerçekten bir eğitim veriliyor, ehliyet verilecek kişinin gerçekten ehil olup olmadığı denetleniyor ve ehil seviyeye getirmek için de saatlerce eğitmenle sürüşler yapılıyor.
    Bizde ehliyet bir vatandaşlık hakkı gibi görülüyor. İğrenç "işimiz görülsün" yaklaşımı baş gösteriyor.

    Ehliyetsiz araç kullanımını özendirmek değil amacım, elbette ehliyetsiz olarak araç kullanılmamalı.
    Ama Türkiye'deki ehliyet sahiplerinin yarısı da araç kullanmamalı.
    espresso, Metehan07-70, GoGi ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #71
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, ama o paranın karşısında Almanya'da gerçekten bir eğitim veriliyor, ehliyet verilecek kişinin gerçekten ehil olup olmadığı denetleniyor ve ehil seviyeye getirmek için de saatlerce eğitmenle sürüşler yapılıyor.
    Bizde ehliyet bir vatandaşlık hakkı gibi görülüyor. İğrenç "işimiz görülsün" yaklaşımı baş gösteriyor.

    Ehliyetsiz araç kullanımını özendirmek değil amacım, elbette ehliyetsiz olarak araç kullanılmamalı.
    Ama Türkiye'deki ehliyet sahiplerinin yarısı da araç kullanmamalı.
    Ben de onu diyorum. Ehliyet almak gerçekten hakkıyla olsa ehliyet kursu ücretleri de artar çünkü o nitelikte eğitim bu fiyatlara verilmesi imkansız. O zaman halk isyan eder çünkü halkımız gerçekten hakkı olan konularda isyan etmez ama aslında ayrıcalık olup da hak sanılan şeyler için isyan eder.
    killingroad, GoGi, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #72

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de onu diyorum. Ehliyet almak gerçekten hakkıyla olsa ehliyet kursu ücretleri de artar çünkü o nitelikte eğitim bu fiyatlara verilmesi imkansız. O zaman halk isyan eder çünkü halkımız gerçekten hakkı olan konularda isyan etmez ama aslında ayrıcalık olup da hak sanılan şeyler için isyan eder.
    Şu an fiyatlar ne seviyede hiç bilmiyorum açıkçası ama fiyatların düşmesine de neden olur doğru yaklaşımı benimsemek. Zira şu an "devletin başımıza sardığı bir prosedürden kurtulmak" gözüyle bakarak "işimiz görülsün" parası veriliyor. Bir de Almanya'da işçilik bedeli hep çok yüksek, o eğitim ve sınav sürüşlerinde hocanın maliyeti devasa. Dediğim gibi Türkiye'de kaç para şu an bilmeden söylüyorum bunu, ama tabii ki "aslında biraz düşer" demem bir tane kontra göstermek için, yoksa hakkıyla yapılan bir şeye dönüşse maliyeti elbette çok artar.,

    Bizim millet ne anlar haktan ya
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  13. #73

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araç kullanmak, ehliyet sahibi olmak bir temel hak değildir, bir ayrıcalıktır, motorlu araç gibi yanlış kullanıldığında ölüme yol açabilecek güçte bir aracı kullanmak için eğitimlerden geçip bu tipte bir aracı kullanmaya ehil olmayı kanıtlamk gerekir ki kullanma ayrıcalığı alınabilsin. BUnun yolu da sürücü kursları ve yapılan sınavlar.

    Sürücü kurslarında verilen eğitim bedava olacak değil ya, hem eğitmenlerin maaşı, hem kurslarda kullanılan araçlar ve bu araçlarım tamir-bakım ve takıt giderleri tabi ki kurs alanlardan çıkacak. Sınavlar da öyle. Sınavlardan ve ehliyetten devletin aldığı harç fazla bulunabilir ama zaten ehliet masrafının büyük kısmı kurs ücretine gidiyor.
    Burada devlete bu kadar ücret alıyorsun o zaman kursları daha iyi denetle görevini daha iyi yap demek lazım. Kurslar da eğitimi düzgün versinler, bu gaz bu fren bu debriyaj hadi yallah şeklinde değil düzgün eğitim versinler diye uğraşmak gerek.

    Bir bireyin temel hakkı olmayan, bir ayrıcalık olan araç kullanma ayrıcalığı için toplumu ikna etmesi gerekir. Bu ölümcül aracı kullanmak için de ehliyet dışında bir yolu yok, bütün toplum nereden bilsin aslında çok iyi kullanıp kullanmadığını, sürücü kursları ve ehliyet sınavları bu yüzden var. Keşek sınavlar daha hakkıyla yapılsa.

    Masraf olarak da aslında ehliyet almak bizim ülkemizde ucuz. Bu ülkede ehliyet almak ucuz ve kolay olduğu için zaten kimi gelişmiş ülkelerde uzun süre kalacaksanız oranın ehliyetini almak için bir daha sınava sokuyorlar. Almanya'da sürücü kursu ücretleri hem euro hem de yüksek, orada kimse asgari ücretin büyük kısmı gidiyor demiyor çünkü araç kullanmak hak değil ayrıcalık, ayrıcalık isteyen bedelini öder ayrıcalığın gerektirdiği yetenekleri kazanıp bunu ispatlayana kadar.
    Ülkede 6 aydan fazla kalacaksaniz Türk ehliyetini Alman ehliyeti ile degistirmeniz gerekiyor. Bunun icin yazili sinavi gecmeniz ve sonrasinda ise min 5 ders pratik egitim almaniz gerekiyor. Eger kurs hocasi sizi yeterli görmez ise ders sayisi artabiliyor. Sonrasinda da pratik sinava giriyorsunuz. Sinav bedelleri+kurs bedeli toplamda 1500 euro para ödedim. Ama hepsini tabiki 1 seferde ödemek zorunda degilsiniz.

    Sifirdan ehliyet alacaksaniz bu rakam yaklasik olarak 3000 Eurolara yaklasiyor.

    Pratik egitimlerde hem otoban egitimi, hem sehirlerarasi yollardaki egitim, sehir ici egitimi,gece sürüsü gibi detaylandiriliyor ve hepsinden min 1 ders almak zorundasiniz.
    GoGi ve espresso bunu beğendiler.

  14. #74
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an fiyatlar ne seviyede hiç bilmiyorum açıkçası ama fiyatların düşmesine de neden olur doğru yaklaşımı benimsemek. Zira şu an "devletin başımıza sardığı bir prosedürden kurtulmak" gözüyle bakarak "işimiz görülsün" parası veriliyor. Bir de Almanya'da işçilik bedeli hep çok yüksek, o eğitim ve sınav sürüşlerinde hocanın maliyeti devasa. Dediğim gibi Türkiye'de kaç para şu an bilmeden söylüyorum bunu, ama tabii ki "aslında biraz düşer" demem bir tane kontra göstermek için, yoksa hakkıyla yapılan bir şeye dönüşse maliyeti elbette çok artar.,

    Bizim millet ne anlar haktan ya
    işte bizde halk araç sürmeyi hak olarak gördüğü için ehliyet vb. işleri prosedür olarak görüyor, şimdiki en basit en kolay ve ucuz haliyle bile çok zor çok pahalı diyorlar. Bunlar hak değil, ayrıcalık, ayrıcalık için de o ayrıcalığın gerektirdiği yetenek ve bilgi gerekli, bunu ölçmenin yolu da düzgün verilmiş eğitim ve düzgün sınavlar, ama o zaman da eğitimin fiyatı yükselir, sınavlar zorlaşır, halk isyan eder.
    GoGi, killingroad ve yaşlıveacemi bunu beğendiler.

  15. #75
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Bizdeki Avrupa'ya göre düşük kurs ücretine rağmen bile insanlar kalınca demediğini bırakmıyor "O kadar para verdik, nasıl bırakırsınız" diye. Sınav hakkıyla yapılsa kalanlar 10'a katlanır, millet ayağa kalkar. Diyorsunuz ki bu fiyata kaldığında ortalığı yıkabilecek bir topluluk Avrupa ayarında bir fiyat verip kurs aldıktan sonra kalırsa ortalığı yıkmayacak? Ülkedeki en yüksek karşı sesin araç cam filmleri için çıktığını unutmayın bu milletten.
    espresso ve GoGi bunu beğendiler.

  16. #76
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Değerli arkadaşlarım uzun uzun yazmışsınız ancak bu konu bu kadar tartışmaya acık bir konu değil.

    Doğru, yanlış ya da gerekli gereksiz tartışması değil. Bir ülkenin sınırları içerisinde yaşıyorsanız o kurallara uymak zorundasınız.

    Ehliyet sürmüyor motoru, ehliyetsiz sürücüler bizden de yetenekli olabilir. ehliyeti alması +5 dex vermeyecek arkadaşlara. Ancak ehliyet alırken en azından bir dur kalk vs. ögreniyorsun. en azından sıfırdan yola cıkmamış oluyorsun.

    Zaten belirttiğim gibi ülke kuralları. kurallar olmazsa anarşi olur. kişiye göre esnetilemez.
    yaşlıveacemi ve espresso bunu beğendiler.

  17. #77

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... kurallar olmazsa anarşi olur. kişiye göre esnetilemez.
    Anarşi dediniz şimdi @espresso nedir ne değildir anlatmaya gelir :D Öyle olur olmaz kullanmayın bu lafı ;)
    tommygun bunu beğendi.

  18. #78
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlarım uzun uzun yazmışsınız ancak bu konu bu kadar tartışmaya acık bir konu değil.

    Doğru, yanlış ya da gerekli gereksiz tartışması değil. Bir ülkenin sınırları içerisinde yaşıyorsanız o kurallara uymak zorundasınız.

    Ehliyet sürmüyor motoru, ehliyetsiz sürücüler bizden de yetenekli olabilir. ehliyeti alması +5 dex vermeyecek arkadaşlara. Ancak ehliyet alırken en azından bir dur kalk vs. ögreniyorsun. en azından sıfırdan yola cıkmamış oluyorsun.

    Zaten belirttiğim gibi ülke kuralları. kurallar olmazsa anarşi olur. kişiye göre esnetilemez.
    Anarşi iyi bir şeydir ama anarşi dediğiniz gib ibir şey değil. Gerçekten anarşist bir toplum olsa tabi ki ehliyet gibi bir şey de olmaz ama madem anarşist bir toplumda yaşamıyoruz, bir devlet var o zaman işler düzgün yürüsün diye uğraşıyoruz. Ehliyet formalite, zor olmasın diyenler anarşist değil ancak serseri olabilir bu ortamda.
    DickName bunu beğendi.

  19. #79
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Siz anarşiyi siyasal anlamda değerlendiriyorsunuz. ben anarşi kelimesini "kargaşa" anlamına gelen tanımlaması için kullandım.

  20. #80
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anarşi dediniz şimdi @espresso nedir ne değildir anlatmaya gelir :D Öyle olur olmaz kullanmayın bu lafı ;)
    Anarşi bence insanın kendine yakışanı giymesidir
    espresso, GoGi, Cyan ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)