başlangıç için motorsiklet tavsiyesi
-
02 Haziran 2022, 10:00
#1
merhabalar yaklaşık 1 ay sonra ehliyetimi alıyorum ekipmanlarım hazır ilk defa vitesli bir motor alacağım daha önce hiç motorsiklet sürmedim fakat aşırı ilgili olduğum için her türlü sürebileceğime inanıyorum. neyse asıl mevzuya geleyim; ilk motorsiklet olarak aklımda 3 motorsiklet var bunlar cf moto nk250, bajaj pulsar rs200, cbr250 (2.el). bu üç motor arasında aslında en çok istediğim cbr ama bütceme göre anca düşük model yüksek km alabilirim bu yüzden aslında kafamda eledim onu. supersporta ilgiliyim fakat bajaj pulsar bildiğiniz üzere pekte süpersport sayılmaz gerek kondisyon gerek oturuş pozisyonu olsun naked ile arada kalmış, cf moto güzel bir motorsiklet fakat nedense alırsam içimde hep bir boşluk olacak gibime geliyor aldığım motorsikleti uzun süre değiştirme şansım olmayacak yani en azından 3 4 yıl süreceğime inanıyorum. sizlerinde fikirlerini almak istiyorum. okuyup ilgilenen herkese şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.
Reklamlar
-
02 Haziran 2022, 10:07
#2
Yeni başlayan birisi icin her zaman naked bence. Gidon turunun 1 cm fazla olması bile avantaj sağlar. Yani rs200 yerine ns200 derim.
Ha sen "abi ben gorunusu de havalı dursun istiyorum PTT motoru olmasın" diyorsan cbr 250 dısında hangisini alırsan al geç. Ben oyumu Bajaj dan yana veriyorum.
-
02 Haziran 2022, 10:13
#3
Bana göre CBR > Bajaj = NK. Bajaj çirkin, nispeten sağlam. NK yakışıklı, sağlamlığı benim için soru işareti. Tabi yorulmamış, hırpalanmamış makinelerden bahsediyoruz. CBR250'de böyle bir ihtimal pek düşük.
Bütçeni de söylersen daha kolay yardımcı olabiliriz.
-
02 Haziran 2022, 10:21
#4
Abi şuan için zaten naked supersport diye ayırmıyorum, büyük ihtimalle naked alacağım zaten fakat dediğin gibi görüşünüşe de önem veriyorum sonuçta ilk motorum olacak biraz yakışıklı olursa kötü olmaz gibi tabi yanlış düşünüyor da olabilirim benim fikrim bu. Yanıtın için çok teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------
aslında bütçem çok daha fazlaydı ama şuan için maksimum 65 bin tl ye kadar çıkabileceğim ekipman falan filan derken çok fazla masraf oldu bütün paramı da motorsiklete vermek istemiyorum elimde dursun birazcık sonuçta yeni başlıyorum, elbette ufak tefek düşüp kalkmalar olacak bir yerine zarar gelince en azından motor garajda yatmasın yaptırabileyim diye düşünüyorum.
-
02 Haziran 2022, 11:22
#5
Saydığın MOTOSİKLETLER başlangıç dostu kullanımı kolay zaten dostum hepsine bi bin en azından birer ilana bak hoşuna gideni al. Yalnız ilk motosikletin yüksek kmde olmasını tercih etmem. Tamir işi başlarda insanı sıkar motoru bıraktırır, sana bu sıkıntı çıkarır mı diye düşünmeden binip gidebileceğin bir motor lazım bence.
-
02 Haziran 2022, 13:50
#6
-
02 Haziran 2022, 16:13
#7
600 lük motorla bile başlarsın onu dert etme başlangıç motoru diye bir şey yoktur İngiltere’de er6n ler zamanında kurslarda öğrenme motoru verilirdi .. birine sorsan 50cc der başkası 125 der diğeri 150cc der bir diğeri 250cc der .. bunlar anlamsız işler
3 yiğenime ben öğrettim motoru biri en500 ün vardı onda öğrendi ehliyeti aldı cbr600 aldı ikisi transalp im vardı onda öğrendi biri fazer aldı diğeri aprilla Pegaso ..
Neyse mevzuya dönersek paran varsa cbr250 al grenajlı makineyi düşürürsen o grenajlar ciddi paradır Çin malı takarsan çizgiler tutmuyor ve fiyatta satarken kırarsın orjinal de pahalıdır.
250nk naked aslında o açıdan iyi ama motor kanallarında yedek parçada sıkıntılar olduğu söyleniyor iyi araştır şahsen ben kişisel olarak o markaya mesafeliyim şöyle motorları 50-60 bine gelsin kendimce ona göre veririm notunu..
Bajaj da rs değil ama pulsar güzel bir tercih olur iyide iki lastik atarsan yedek parça sorunu yok bolcana var nispeten uygun yakıtı ideal ikinci eli güzel cumhuriyet altını koy ilana iki üç günde gider üstelik zararda ettirmez güzel primde yapar cep dostudur…
-
02 Haziran 2022, 16:18
#8
nk250'ye karşı biraz önyargılıydım fakat derin araştırma yapınca ben de sıcak bakmaya başladım aslında gerçekten güzel duruyor çok titriyor falan diyorlar ama bildiğim kadarıyla zaten tek silindir olan makineler titreşimsiz olmaz zaten ilk motorum olduğu için titreşime çok rahat alışabilirim sanırım. Bakalım henüz araştırıyorum böyle giderse ilk motorum nk250 olacak gibi.
-
02 Haziran 2022, 16:23
#9
motorine adlı üyeden alıntı
nk250'ye karşı biraz önyargılıydım fakat derin araştırma yapınca ben de sıcak bakmaya başladım aslında gerçekten güzel duruyor çok titriyor falan diyorlar ama bildiğim kadarıyla zaten tek silindir olan makineler titreşimsiz olmaz zaten ilk motorum olduğu için titreşime çok rahat alışabilirim sanırım. Bakalım henüz araştırıyorum böyle giderse ilk motorum nk250 olacak gibi.
CB 250 R ve D250 yi de araştırabilirsin. MT25'lerin hasar kayıtlı olanlarına da bakılabilir.
-
02 Haziran 2022, 16:35
#10
hocam dediğiniz şeylere tamamen katılıyorum. açıkcası benim de cc ile derdim yok imkanım olsa bende 600 lerle başlarım ama ülkenin durumu belli piyasa belli bende ne yapacağımı şaşırdım aslında 2 ay önce alacaktım motoru cf moto 250sr fiyatı 50 küsürdü sanırım ama hiçbir bayide bulamadık ön siparişte fiyat garantisi vermediler bizde bi tereddütte kalmıstık aradan 1 ay geçti ya da geçmedi fiyatı fırladı 71 bin oldu. şuan pek düşünecek zamanım yok her geçen gün fiyatlar artıyor.
Şuan nk250 yi alacağım gibi duruyor rs200 de kafamı kurcalamıyor değil aslında umarım doğru kararı veririm. sizin gibi yardımcı olmaya çalışan insanlara çok teşekkür ederim hiç olmazsa akıl verip yanlış birşey yapmamı önlüyorsunuz. ama bazı insaları da anlamıyorum özellikle cc konusunda kafamın etini yediler yok 200-250 cc ile başlanır mı yok o motorlara o kadar para verirlirmi gibi şeyler söylüyorlar ben şimdi almazsam 2 ay sonra fiyatı 2 katına çıkınca keşke alsaydıma dönecek.
Türkiye'de yaşıyoruz neyin ne olduğu belli hiçbir vasıtanın fiyatı düşmeyecek benim gibi motoriklet almayı düşünüp pahalı falan diyen varsa bence hiç düşünmeden alsın yoksa yakın zamanda fiyatları görünce pişman olacağız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------
yec adlı üyeden alıntı
CB 250 R ve D250 yi de araştırabilirsin. MT25'lerin hasar kayıtlı olanlarına da bakılabilir.
Hocam ikisine de baktım fakat cb250 de hiç kafama yatan bi ilan görmedim. ya fiyatları çok yüksek yada km' leri
Dominar250 yi de biliyorum onuda düşünmüştüm aslında ama fotoğraflarına bakınca pek ilgimi çekmedi açıkcası. belki birgün yoluma çıkarsa gördüğümde fikrim değişebilir çünkü hiç karşılaşmadım kendisiyle, genelde d400 çıkıyor karşıma o gerçekten güzel ve kalıplı bir motor.
-
02 Haziran 2022, 16:43
#11
Bajaj servis ve yedek parça konusunda NK'dan iyi olur diye düşünüyorum. CBR'a gelirsek yorulmamış ve temiz olanını bulmak çok zor bulunsa da çok fiyat istenir. Benim seçimim Bajaj.
-
02 Haziran 2022, 16:49
#12
YsNLzTrK adlı üyeden alıntı
Bajaj servis ve yedek parça konusunda NK'dan iyi olur diye düşünüyorum. CBR'a gelirsek yorulmamış ve temiz olanını bulmak çok zor bulunsa da çok fiyat istenir. Benim seçimim Bajaj.
peki sizce rs200 mü d250 mi almalıyım sizin de fikrinizi alsam güzel olur. daha önce hiç d250 görmedim estetik olarak güzel duruyor mu sizce motor 250 liğe görekalıplı duruyor fakat ön farı çirkin gibi geldi de.
-
02 Haziran 2022, 16:53
#13
Bence aradaki farkı sorun etmiyorsanız D250 daha iyi bir seçenek. Bana kalırsa görünüş olarak da RS200'e göre daha güzel duruyor.
-
02 Haziran 2022, 16:56
#14
Çevrenizdeki Bajaj, Honda, CF servislerine bir uğrayın. Servisin kalitesine bir bakın.
Alet edevat yerli yerinde mi, etraf temiz mi, Paki çocuk işçi var mı vs
Ustalarla biraz muhabbet edin. Açık açık "bu model çok sorunlu, alma" bile diyebilirler. Nasıl iş yapıyorlar bir bakın. Ağızda sigara depo söküyor mu, penseyle somun açıyor mu gibi.
Bir de yedek parça bölümüne gidin. Karenaj, manet, peg fiyatlarını sorun. Acemiyken motor düşer, manet çıt diye kırılır. Benim manet 800 TL imiş mesela
Gerisi size kalmış.
-
02 Haziran 2022, 17:06
#15
motorine adlı üyeden alıntı
Dominar250 yi de biliyorum onuda düşünmüştüm aslında ama fotoğraflarına bakınca pek ilgimi çekmedi açıkcası. belki birgün yoluma çıkarsa gördüğümde fikrim değişebilir çünkü hiç karşılaşmadım kendisiyle, genelde d400 çıkıyor karşıma o gerçekten güzel ve kalıplı bir motor.
Tam emin olmamakla birlikte, D250 ve D400 motor hacimleri dışında aynı diye biliyorum. Hatta bu motora bu kasa ağır muhabbeti dönmüştü.
Kontrol ettim. D250 180, D400 182 kg.
Aynı kasa diyebiliriz. RS200'e her zaman tercih ederim.
-
02 Haziran 2022, 17:54
#16
Nk250'nin titrediğini düşünen arkadaşlar gidip bir güncel kasa Duke250 kullansınlar titreşim neymiş bir görsünler. Nk250'de titreşim abartılacak kadar yok. Titreşim sadece gidonda var az miktarda. Bir de depoyu çok fazla sıkıştırırsanız dizleriniz ile ancak o zaman depodaki titreşimi hissediyorsunuz. Hem fiyat hem teknoloji hem de performans olarak çok güzel bir motor Nk250 fakat yedek parça tedarik sorununu yüzünden sürekli linç yiyor.
-
02 Haziran 2022, 18:00
#17
atalayalper adlı üyeden alıntı
Nk250'nin titrediğini düşünen arkadaşlar gidip bir güncel kasa Duke250 kullansınlar titreşim neymiş bir görsünler. Nk250'de titreşim abartılacak kadar yok. Titreşim sadece gidonda var az miktarda. Bir de depoyu çok fazla sıkıştırırsanız dizleriniz ile ancak o zaman depodaki titreşimi hissediyorsunuz. Hem fiyat hem teknoloji hem de performans olarak çok güzel bir motor Nk250 fakat yedek parça tedarik sorununu yüzünden sürekli linç yiyor.
peki yedek parça gerçekten ciddi bir sorun mu sizce? ve başka sorunu varmı gözünüze batan ayrıca biraz garip gelebilir ama egzoz sesini merak ediyorum tatmin edici bir sesi var mı acaba?
-
02 Haziran 2022, 18:21
#18
Ben rs in grenajsızı pulsar diye yani aynı motor diye pulsar dedim Eğerki imkan varsa dominar 250 güzel motor şahsen bana göre bence nk yerine tercihim olurdu üstündeki blok neticede ktm 250 bloğu hatta iyileştirilmiş versiyonu diyorlardı..
-
02 Haziran 2022, 19:37
#19
logaritma adlı üyeden alıntı
Ben rs in grenajsızı pulsar diye yani aynı motor diye pulsar dedim Eğerki imkan varsa dominar 250 güzel motor şahsen bana göre bence nk yerine tercihim olurdu üstündeki blok neticede ktm 250 bloğu hatta iyileştirilmiş versiyonu diyorlardı..
180kg kuru ağırlığı var ben 180cm 65kg yim altımda çok büyük durur diye bi korktum aslında
-
02 Haziran 2022, 20:53
#20
motorine adlı üyeden alıntı
180kg kuru ağırlığı var ben 180cm 65kg yim altımda çok büyük durur diye bi korktum aslında
İnazumadan farkı olmayan ağırlığı var.
Boy ve kilomuz neredeyse aynı.
Kullanım güzergahınızda yokuş, durkalk, yokuş çıkarken virajda dur gibi güzergahlar varsa D250 den uzak durun.
FENA YORAR
Şehir içinde ağırlık nedeniyle yorduğu için İnazumayı verip xpulse 200t aldım.
2 kere düşünün derim...
Edit : üstelikte inazumanın ağırlık merkezi d250 den daha aşağıdadır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler