Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

50cc 100cc 500cc 1000cc uzun yol yapılırmı konuları bıkkınlık verdi

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    13 Mayıs 2023
    Konuyu okurken sinirlendim şuan yeni 125 cc altı motorlarda B ehliyeti geçerli olacak dediler. Ben ne araba ne motor sahibi olmadım bu tür sorulara cevap ararken konu sahibinin motorum var motorunuz var hala mı soruyorsunuz yazısı hoş değil. Biz uzun yol yapılır mı derken performans sormak için konular açmıyoruz. Salak değiliz bisikletle dünya turu olduğunu bizde biliyoruz. Sormak istediğimiz uzun yol yapılır mı motor gider mi değil. Hep otobüslerle yolculuk yapmış bir insan motor aldığında normal yollardan otobandan v.s gidebilir mi? Yolda şu motorla uzun yol yapamazsın şu yola şu motorla giremezsin durumu var mı? Kaç kişi uzun yol yaparken mesela bir il den bir il e giderken scooter motor solluyor yada yanından geçiyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    250 cc ıle bıle uzun yol bezdırır adamı en az 400 cc olmalı aksını ıdda eden fetöcüdür net

  3. #23

    Üyelik
    01 Mayıs 2024
    Çok doğru. Sabırla ilişkili. Hıza gerek yok. Motorun sesi ve sürüşte olmak çok zevkli. Tadını çıkarmak ve yolda olmak yeterli. An'ı yakalayan herkes her şeyden mutlu olabilir. İyi bir planlama, doğru malzemeler ve pozitif niyetler ile yola çıkılır ve mutlu bir şekilde dönülür diye düşünüyorum. Karşılaşılacak sıkıntılar bile yeni insanlar ile tanışma ve yeni tecrübeler yaşama fırsatı verecektir. Rabbimiz kaza vermeye.

  4. #24

    Üyelik
    29 Mart 2024
    - X cc motorla uzun yol yapılır mı? (X <= 150 olarak aşırı fazla başlık var)
    - Hangi lastiği alayım?
    - X marka motosikletimde Y arıza var nasıl çözülür? (Y arızası X markalı motosikletin bir kronik sorunudur, neredeyse hepsinin başına geliyordur)
    - X cc başlangıç motoru olur mu? (Eskiden X >= 400 olarak neredeyse her gün başlık açılıyordu ama artan motor ve yakıt fiyatları sağolsun eskisi kadar bu tip konular açılmıyor)

    gibi başlıklar forumda gereksiz konu kirliliğine yol açacak ve can sıkacak kadar fazla sayıda oluyor. Mesela 125 cc ile uzun yol yapılır mı diye foruma mı soracaksın? Direk yeni konu açma bölümüne gitmek yerine forumda böyle bir konu açılmış mı diye arat. Başlık açılmışsa en azından son birkaç sayfasını oku, ha baktın konu başka yerlere gitmiş, gereksiz bilgi kirliliği var, o konuya kendi mesajını yazarsın, başlık zaten forumun giriş sayfasında yukarı çıkar. Forumda 245645 tane "Hangi lastiği alayım?" başlığı varken 245646. başlığı açmaya gerek yok yani.
    espresso bunu beğendi.

  5. #25
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bizim millet okumayı sevmez...araştırmayı hiç sevmez (beceremez de). Genel eğitim-öğretim eksikliğinden öte, genetik kodlarımıza işlenmiş bir davranış biçimidir. Biraz kültürel, biraz coğrafi, biraz sosyolojik, biraz ekonomik diye devam eder bu kodlar. Kendi dilini doğru kullanamaz. Doğru kullanmayı pek umursamaz da...konuştuğu gibi yazar mesela. Öylesine dümdüz. Halbuki bir milleti var eden en önemli kazanımıdır kendi dili. Ne kadar zengin bir yelpazede kendini ifade edebileceğinin farkında olmadan, kalıplarla yaşar.

    Forumlar örneğin, bunun en bariz turnusoludur. Genel toplum ortalamasını gösteren, en net platformlar...sadece Türkiye'de değil tabii, dünyada da benzerdir ama kötü örneği almakta beis görmeyiz. Biraz özen, biraz çaba, biraz dikkat yetecek ama ne gam, neden konfor alanından çıksın ki vatandaş? Herkes CEO maaşallah. Herkes çok meşgul, herkesin acelesi var, herkesin işi en önemli, herkes en öncelikli...daha önce ne yazılmış, nasıl tartışılmış, hangi sonuca varılmış, o günden bugüne ne değişmiş veya değişmiş mi, sorduğum sorunun sahada karşılığı bulunmuş mu, vs? Buna harcanan zamanı kayıp olarak addeden bir zihin.

    Tabii herkesten varoluşsal bir entelektüalizm beklemek hayalcilik olur ancak en azından bilişsel yetilerini asgari düzeyde kullanmaları istenebilir. Motosiklet forumunda bunu görmek pek olası olmasa da, mesaj kirliliğine çare bulmanın yollarını tartışmanın zararı da olmaz herhalde. Aksi halde, arada heba olan onlarca yararlı mesajın vebalini hepimiz üstleneceğiz demektir.
    espresso bunu beğendi.

  6. #26
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    konuyu daha da saptırıyorum; esas yüksek cc motor ile uzun yol yapılmaz. hadi bakalım

    En ideal uzun yol 400-500 cc'dir.

    Yüksek cc motor:

    Çok yakar.
    yıpranma payı daha yüksektir
    kaza anında daha çok masraf cıkartır
    çalınma riski daha fazladır.
    uzun yolda belli bir yerden sonra göz dalması vs. yaşanır, yüksek cc'de bir anlık dalgınlık sizi uçurabilir.
    elin yoruldugunda gaz kolunu yanlıslıkla fazla çevirirsen motor kafana geçebilir.


    erensel bunu beğendi.

  7. #27
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elin yoruldugunda gaz kolunu yanlıslıkla fazla çevirirsen motor kafana geçebilir.


    yanlışlıkla gaz kolunu fazla çevirirsem kafama geçmeyecek motorlar da var. 3. ay da 4. viteste bozuk mıcırlı köy yollarında hopaya zıplaya giderken yanlışlıkla gazı anidne fazla açınca en fazla arka teker patinaj yapıyor o da bende tcs yok diye, yeni motorlarda TCS de var bir şey olmaz.
    Ama tabi benim motor yüksek cc sınıfından değil, orta hacim bunlar, her yola gelir, bize göre ideal hacim. 1000cc üzeri yüksek cc sayılır, tracer 9 bile orta hacim derim mesela. TCS kapalı bir tracer 9 gazı fazla açınca kafaya geçebilir tabi orası ayrı ama onu sevenler de bu yüzden seviyor daha genç işi daha eğlenceli diye. Biz ortayaşlılar için sakin munis, don kişot'un atı rocinante misali orta hacim motorlar da var, yeldeğirmenlerine karşı sürerken hiç itiraz etmeden nazlanmadan yürüyor deh deyince gidiyor dur deyince duruyor daha ne olsun.
    tommygun bunu beğendi.

  8. #28
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlışlıkla gaz kolunu fazla çevirirsem kafama geçmeyecek motorlar da var. 3. ay da 4. viteste bozuk mıcırlı köy yollarında hopaya zıplaya giderken yanlışlıkla gazı anidne fazla açınca en fazla arka teker patinaj yapıyor o da bende tcs yok diye, yeni motorlarda TCS de var bir şey olmaz.
    Ama tabi benim motor yüksek cc sınıfından değil, orta hacim bunlar, her yola gelir, bize göre ideal hacim. 1000cc üzeri yüksek cc sayılır, tracer 9 bile orta hacim derim mesela. TCS kapalı bir tracer 9 gazı fazla açınca kafaya geçebilir tabi orası ayrı ama onu sevenler de bu yüzden seviyor daha genç işi daha eğlenceli diye. Biz ortayaşlılar için sakin munis, don kişot'un atı rocinante misali orta hacim motorlar da var, yeldeğirmenlerine karşı sürerken hiç itiraz etmeden nazlanmadan yürüyor deh deyince gidiyor dur deyince duruyor daha ne olsun.

    abi çok da ciddiye alma yazdıgımı


    Bence

    0-399 - düşük

    400 - 799 - orta

    800+ yüksek cc
    espresso bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)