Öncelikle selamın aleyküm bende mondial 100 uag motor var 150 cc 65.5 silindir takmak istiyorum silindir ve 150 üst kapak yeterli olurmu krank deyişimi fln biraz pahalıya gelecek ve de motora bir zararı olurmu ne yapmalıyım bir yol gösterirmisiniz
Öncelikle selamın aleyküm bende mondial 100 uag motor var 150 cc 65.5 silindir takmak istiyorum silindir ve 150 üst kapak yeterli olurmu krank deyişimi fln biraz pahalıya gelecek ve de motora bir zararı olurmu ne yapmalıyım bir yol gösterirmisiniz
Merhaba
Motorun çalışmasını %50 artıracağım diyorsun ama her parça ve lastikler 100 cc ye göre belirlenmiş başlangıçta...
Bence yapmamalısın...
65.5 değil 62 tak 65.5 la devir çevirtemezsin ve kapağıda 150 değil 250 alman gerek 150 lik kapağı 62mm piston silindire göre sen 65.5 pistona 250 lik kapak alman gerekecek oda 1000 tl civarıdır. ayriyetten karbüratörde değişecek onuda unutma
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------
cglerde 100 125 150 diye malzeme ayrımı pek yok piston silindir ve üst kapak karbüratör farklı birbirinden sadece
Ben bu motora silindiri internetten almak istiyorum sadece 13 perno olduğunu biliyorum diyer ölçülerini bilmiyorum nasıl silindir almalıyım baktığım internet sitelerinde boy fln gibi bir sürü ölçü var
69 boy 13 perno 62mm silindir piston set contalarıyla beraber marka olarakta msr tavsiye ederim ben full msr set kullanıyorum memnunum
Farklı bi boy alırsam sonucunda ne olur motora zararı olurmu
daha uzun boy alırsan zaten kullanamazsın çünkü saplamalar ve egzantrik iteceklerinin değişmeside lazım ya komple set alıp 200 250lik yapman lazım yada sadece dediğim ölçülerde piston silindir conta alıp kapağıda gerekirse açtırıp istemezse değiştirip 150lik olarak kullanabilirsin
İnternette şey görmüştüm 100 cc üst kapağı işlem ile 150 cc yapıyorlarmış nasıl oluyor merak ettim ustaya götürdüğümde ne demem gerekiyor ve de işlem yaptırdıktan sonra subap deyisimi gerekiyormu ne yapmam lazım
Teşekkürler
Bi sorum daha olacak krank deyştirmeden 150cc üst kapak ile 62 mm silindir taksam sorun çıkarmı
Bir kardeşde mondial Rx1 vardı yanlarda çantalı falan niyeyse o motora hep çok büyük sempatim vardı görüntüsü mütevazi ama iddialı duruşu vardı ..
O arkadaşda misal o RX1 deki blok 150cc bloğu imiş aynı bloku rks bir kaç marka daha commuterlarında 150cc getirmişler .. o kardeş de 150cc ye çevirmişti Rx1 .. ama onda blok zaten 150cc ..
sıkıntı olmaz hatta daha iyi olur kapak değiştirirsen ama karbüratörü de unutma sakın onu değiştirmezsen yaptığın hiçbir şey işe yaramaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------
rx1 zincirli sistem kullanıyor cg ile farklı bloklar
Ama bazıları krank sorun çıkartır diyor kararsız kaldım
ilk motorum 100lük mondialdı 150 ye çevirdim 4 yıl kullandım ikincisi 125 uag idi onuda 180lık yaptım 2 yıl kadar kullandım şuanki 150likti 250 lik yaptım yaklaşık 4000 km oldu sıkıntı yok 100 125 150 aynı krankları kullanıyor sadece eski cglerde genelde 15 perno baltalı krank oluyor onlar daha iyi tabi ama dediğim gibi bir sıkıntı olmaz krankta hali hazırda bir arıza yok ise
Teşekkürler
100 cc motoruma 125 cc çıkma üst kapak buldum sizce 150 cc silindir takınca sorun çıkartırmı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)