ufoz adlı üyeden alıntı
O motor adam olur.
Bazen (ebette bazen) sorunu bulup çözmek çok basittir ama, basiretimiz bağlanır işte.
Osiloskobunuz olduğuna göre sizde multimetrede vardır.
Bağlayın ampermetreyi seri olarak akünün (+) ucuna.
Diyelimki kontak kapalı olduğu halde 1 amper gösteriyor.
Beyinden başlayarak teker teker soketleri söküp takın.
Bir soketi söktüğünüzde akım çekimi duruyorsa sorun o bölümdedir.
Bu yaptığınız sondan başa doğru gelme yöntemi.
Diyelimki bir sonuç elde edemediniz. O zaman baştan sona doğru gitmeniz gerekli.
Belkide tesisatta hiç bir problem yok. Sorun akünün kendisinde.
Ki ben buna benzer birşeyi bir zamanlar bir cihazda yaşadım. Sonradan farkettimki akü hiçbir yere bağlı olmasada kendi kendine boşalıyor.
Yine yaşadığım çok enteresan bir sorun bir elektronik devre pertinaksındaydı. Kartın bir bölümünde aralarında 7mm boşluk olmasına rağmen iki uç arası resmen yanıyordu. Bakır yok. Tek taraflı pertinaks kart. Muhtemelen imalatta kullanılan elyaf içerisinde metal parçaları vardı.
Öyle veya böyle alet kavruluyordu.
Dandik eski nesil karta geçtik, canavar gibi sorun çözüldü.
Keza yine bazı elektrikçi bantlarının (üstelik marka ama muhtemelen imalat hatası vardı), vede usulune uygun kullanılmadığında, ciddi bir enerji kaybına sebep olduğunu görmüşlüğüm var.
Yer İstanbulsa, Kural(z) de kabul ederse beraber bakalım şu tesisata yahu.
Evren, ne dersiniz?