egzozumun içi ısındıkça aşırı şekilde ses yapıyor parçalar titreşiyor içi bayağı parçalandı sanırım bu durum performansı ciddi hissedilir derecede etkiler mi ?
egzozumun içi ısındıkça aşırı şekilde ses yapıyor parçalar titreşiyor içi bayağı parçalandı sanırım bu durum performansı ciddi hissedilir derecede etkiler mi ?
bildiğim kadarıyla basınç düşücek bir kayıp tabiki olucak.ayrıca subaplar zarar görücek ayrıca daha çok yakıyorsun zaten
egzozun içinin dolması ile farklı bir durum değilmi bu hani egzoz çıkışı tabiki bilmiyorum fakat gayet efil efil gaz çıkıyor
tıkanıklık yok sanki sadece bayağı içinde parçacık var çok ses yapıyor
teşekkür ederim
Uzun km yapan piaggio egzozlarda muhakkak olan bir durum.
Şu an bende de aynı sorun var, motor soğukken ses yapmaz beş dakika sonra rolentide tıngırdamaya başlar, çözümü; egzoz yarılacak ve çürüyen cam elyaf yenisi ile değişecek.
Galiba fren yerine motor kompresyonu ile durmayı alışkanlık edinenlerde daha çok oluyor, egzozu basınç altında tutmuş oluyorsunuz.
Ama emin değilim bir fikir sadece.
benim vulturede vardı usta birşeyi etkilemez sadece ses rahatsız eder dedi ama usta ne kadar usta bu konuda bilemiyorum
Benim rtr180 de 5dk isindiktan sonra zırıldıyor.50bin km ye kadar birşey yoktu yeni başladi.
Inazumada da aynisi olmuştu.
Çekiş sorunu yaşamiyorum,onceden nasil gidiyorsa simdide oyle gidiyor,kompresyonda da sorun yok.
Benim fren balatalarim 30bin km gidiyor.genelde motor freni kullanirim,duracagim zaman frene hafif dokunurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------
Edit,ben egzozu söktüm,tepeüstü salladim ama içinden dökülen birşey olmadi.
Bazı motorlarda pek etkilemez kam mili geometrisi susturucuya ihtiyaç bırakmaz , yinede rampa çıkarken alt devirlerde hafiften bir cansızlık hissedilir , subap bindirmesi yüksek dereceli motorlarda alt devirlerde ciddi performans kaybı yaşanır vede tüketim artar , mesela ralli otomobillerinin subap bindirmesi o kadar uzundur ki 3 ila 5000 devir altında hiç çalışamazlar..
Ralli ve drag araclarin da dereceli egzantrik var,supap bindirmesinde yuksek devirde supaplar belli oranda acik kalir,piston AÖN ya Inerken belli bir derece de kalir ÜÖN da ise bu derece farkini kapatir.
Ciddi ve hassas bir ayar gerektirir,milimetrik bir hata,supap kesmesine sebep olur.
benim tenere nin içinde ki perdeler parçalanmıştı ısınınca tıngır tıngır ses yapıyorsu egzoz yarıldı kaynakları yapıldı motosiklet ne marka bilmiyorum ama eğer egzoz odası varsa tamiri mümkün yok düz boru ise dıştan vida atılır
ybr varken oda başıma geldi egzoz içinde ki susturucunun kopmuş dıştan vida attık vida ya bir tane punta bir daha sıkıntı olmadı
Teşekkür ediyorum ustalarım
İyi kötü fikir edinmiş oldum
Benim ustamda bir şey olmaz demişti soğukken ses yok ısındıkça ses başlıyor özellikle uzun yolda araç yada bahçe duvarı gibi bir şeyin yanından geçerken sesi duyunca ilk başlarda eyvah dedim motor indi galiba 😅
Yokuş tırmanması iyi
dediğiniz o alt devirleri çok kestiremedim kalkışlarda benle alakalı da olabilir stop edecek gibi oluyor gazı çok vermem gerekiyor
Birde saçma olacak belki ama egzoza bez tutup gaz verdiğimde simsiyah yapması olağan bir durum mu ?
R25 ise sıkıntı olmaz.. Diğer turlu emin degilim.
Yakın zamanda yaptırdım. Çok bir para değil. Egsozu yarıp gereken kaynakları yapılınca sorun çözülüyor. Sökmüşken bir de boya atılınca çiçek gibi oluyor. Gerekli taşlamaları yapılınca boyadan sonra egsozun yarıldığı belli olmuyor.Usta yaparken izledim. Suzuki bile 2 punto atıp geçmiş. Usta parçaları boydan boya kaynakladığı için ömürlük oldu.
İçide değişiyor mu yoksa kırılan parçaları mı çıkarttırdınız
Hmm benim kum gibi içeride geziniyor bir şeyler içi boşaltılsa bile kırılmaya devam eder herhalde
Sağolun
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)