Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

egzoz içinşn parçalanması hızı düşürürmü

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    egzozumun içi ısındıkça aşırı şekilde ses yapıyor parçalar titreşiyor içi bayağı parçalandı sanırım bu durum performansı ciddi hissedilir derecede etkiler mi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    bildiğim kadarıyla basınç düşücek bir kayıp tabiki olucak.ayrıca subaplar zarar görücek ayrıca daha çok yakıyorsun zaten
    omrozzn bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    egzozun içinin dolması ile farklı bir durum değilmi bu hani egzoz çıkışı tabiki bilmiyorum fakat gayet efil efil gaz çıkıyor
    tıkanıklık yok sanki sadece bayağı içinde parçacık var çok ses yapıyor
    teşekkür ederim

  4. #4
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Uzun km yapan piaggio egzozlarda muhakkak olan bir durum.
    Şu an bende de aynı sorun var, motor soğukken ses yapmaz beş dakika sonra rolentide tıngırdamaya başlar, çözümü; egzoz yarılacak ve çürüyen cam elyaf yenisi ile değişecek.
    Galiba fren yerine motor kompresyonu ile durmayı alışkanlık edinenlerde daha çok oluyor, egzozu basınç altında tutmuş oluyorsunuz.
    Ama emin değilim bir fikir sadece.

  5. #5

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzozun içinin dolması ile farklı bir durum değilmi bu hani egzoz çıkışı tabiki bilmiyorum fakat gayet efil efil gaz çıkıyor
    tıkanıklık yok sanki sadece bayağı içinde parçacık var çok ses yapıyor
    teşekkür ederim
    Sizin deyiminizle efil efil gaz çıkması çok da istenen bir şey değildir. Özetle backpressure(geri tepme) olarak google'da aratırsanız detaylı bilgilere ulaşırsınız.

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    benim vulturede vardı usta birşeyi etkilemez sadece ses rahatsız eder dedi ama usta ne kadar usta bu konuda bilemiyorum

  7. #7

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Benim rtr180 de 5dk isindiktan sonra zırıldıyor.50bin km ye kadar birşey yoktu yeni başladi.

    Inazumada da aynisi olmuştu.

    Çekiş sorunu yaşamiyorum,onceden nasil gidiyorsa simdide oyle gidiyor,kompresyonda da sorun yok.

    Benim fren balatalarim 30bin km gidiyor.genelde motor freni kullanirim,duracagim zaman frene hafif dokunurum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------

    Edit,ben egzozu söktüm,tepeüstü salladim ama içinden dökülen birşey olmadi.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Bazı motorlarda pek etkilemez kam mili geometrisi susturucuya ihtiyaç bırakmaz , yinede rampa çıkarken alt devirlerde hafiften bir cansızlık hissedilir , subap bindirmesi yüksek dereceli motorlarda alt devirlerde ciddi performans kaybı yaşanır vede tüketim artar , mesela ralli otomobillerinin subap bindirmesi o kadar uzundur ki 3 ila 5000 devir altında hiç çalışamazlar..

  9. #9

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı motorlarda pek etkilemez kam mili geometrisi susturucuya ihtiyaç bırakmaz , yinede rampa çıkarken alt devirlerde hafiften bir cansızlık hissedilir , subap bindirmesi yüksek dereceli motorlarda alt devirlerde ciddi performans kaybı yaşanır vede tüketim artar , mesela ralli otomobillerinin subap bindirmesi o kadar uzundur ki 3 ila 5000 devir altında hiç çalışamazlar..
    Ralli ve drag araclarin da dereceli egzantrik var,supap bindirmesinde yuksek devirde supaplar belli oranda acik kalir,piston AÖN ya Inerken belli bir derece de kalir ÜÖN da ise bu derece farkini kapatir.

    Ciddi ve hassas bir ayar gerektirir,milimetrik bir hata,supap kesmesine sebep olur.

  10. #10
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    benim tenere nin içinde ki perdeler parçalanmıştı ısınınca tıngır tıngır ses yapıyorsu egzoz yarıldı kaynakları yapıldı motosiklet ne marka bilmiyorum ama eğer egzoz odası varsa tamiri mümkün yok düz boru ise dıştan vida atılır
    ybr varken oda başıma geldi egzoz içinde ki susturucunun kopmuş dıştan vida attık vida ya bir tane punta bir daha sıkıntı olmadı

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ralli ve drag araclarin da dereceli egzantrik var,supap bindirmesinde yuksek devirde supaplar belli oranda acik kalir,piston AÖN ya Inerken belli bir derece de kalir ÜÖN da ise bu derece farkini kapatir.

    Ciddi ve hassas bir ayar gerektirir,milimetrik bir hata,supap kesmesine sebep olur.
    Yeni nesil geometrik turbolarda egzantrik profili oldukça farklı , ben Renault da çalışırken düz turbolu R21 ve atmosferik Clio ların özellikle pist için hazırladığımız motorlarında emme ve egzozlar aynı anda açıkken serçe parmağım arasına girerdi..

  12. #12

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Teşekkür ediyorum ustalarım

    İyi kötü fikir edinmiş oldum

    Benim ustamda bir şey olmaz demişti soğukken ses yok ısındıkça ses başlıyor özellikle uzun yolda araç yada bahçe duvarı gibi bir şeyin yanından geçerken sesi duyunca ilk başlarda eyvah dedim motor indi galiba 😅

    Yokuş tırmanması iyi
    dediğiniz o alt devirleri çok kestiremedim kalkışlarda benle alakalı da olabilir stop edecek gibi oluyor gazı çok vermem gerekiyor

    Birde saçma olacak belki ama egzoza bez tutup gaz verdiğimde simsiyah yapması olağan bir durum mu ?

  13. #13

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    R25 ise sıkıntı olmaz.. Diğer turlu emin degilim.

  14. #14
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Yakın zamanda yaptırdım. Çok bir para değil. Egsozu yarıp gereken kaynakları yapılınca sorun çözülüyor. Sökmüşken bir de boya atılınca çiçek gibi oluyor. Gerekli taşlamaları yapılınca boyadan sonra egsozun yarıldığı belli olmuyor.Usta yaparken izledim. Suzuki bile 2 punto atıp geçmiş. Usta parçaları boydan boya kaynakladığı için ömürlük oldu.
    tommygun bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    İçide değişiyor mu yoksa kırılan parçaları mı çıkarttırdınız

  16. #16
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçide değişiyor mu yoksa kırılan parçaları mı çıkarttırdınız
    Puntosu kopmuş yerler kaynatıldı sadece. Zırıltı derdi kalmadı.

  17. #17

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Hmm benim kum gibi içeride geziniyor bir şeyler içi boşaltılsa bile kırılmaya devam eder herhalde
    Sağolun


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)