İkinci bir motor almanin mantigi
Reklamlar
-
Boyle insanlar goruyorum fakat hic anlam veremiyorum.
bi ara ben de heves etmistim buna, ama tam bir amator isi oldugunu anlamam cok uzun surmedi.
yuksek cc bir motorunuz var ve bu motor yipranmasin,km yapmasin,yakit tasarrufu olsun, diye 60.000 tl verip pcx aldiniz diyelim.
2000 tl kasko(az soyledim sanki)
1000 tl yillik ivir zivir masraf(lastik,vergi balata vs,yilda 10.000 km yapacak)
1000 tl de servis masrafi.
4000 tl yani..
Simdi sen bu motoru yilda 10.000 km kullandin diyelim,yuksek cc motorun yilda 10.000 km az yapti diye hic sevinme.
Cunku;
Yuksek cc motorun km dolmasa bile yilda bir defa servise gidecek,
Yilda 6000 km(misal) uzun yol,gezi yapacaksin diye hayvan gibi kasko odedin,servise soktun, eee geriye ne kaldi ?
Yakit tasarrufu ne kadar ? 100 km de 2.5 lt den yilda 250 litre,yani 5000 tl den kurtuldun,iyi.
Pahali motorun daha az km yapacak ikinci elde az zarar olacak,peki tamam ona da 2000 tl kar koydum,fazla bile koyuyorum.
Noldu ? 7.000 tl kar,ama 4000 zararin vardi pcx ten, 3000 tl kaldi.
Pekiii,pcx her yil 10.000 km yapmasi sonucu olusan deger kaybi,ona da yilda 500 tl koydum
Toplam = 2500 tl net kar
Resmen komedi..guzerkah kilit gibi degilse super tenere ile dolasirim lan nolcak. Yilda 2500 tl icin deger mi bu sacmaliga ?
İse pcx ile gitmekkk var bi de super tenereyle..
İkinci motor alinmaz,heves edenler veya sahip olanlar varsa acil satsin.hayat gelip geciyor binin gitsin anasini satim ..
Not: kim bunlar,kafandan uyduruyorsun derseniz canli ornekleri var.Mesela bizim niki,gs km yapmasin diye skuterla dolasiyor.
Ramazan var bizim,o da abartmis forza almis yuhh bee forza bi de pcx bile degil..
Reklamlar
-
Pahalı motordaki km ye bağlı değer kaybı biraz düşük olmuş. ikinci motoru alanlar, genelde şehir içi trafiğinde rahat etmeyi düşünerek de alıyorlar.
-
Büyük ağır makine ile şehir içi gezmek zor iken 50cc sigorta masrafı olmayan bir skuter alıp 2. motosiklet olarak kullanmak ciddi rahat ettirecektir ülkemizde hiçbir şey yerinde durmadıgı için güzelde kâr edebilirsin
-
africa var.
kaskosunu sordum 22 bin tl teklif verdiler. (neden bilmiyorum.)
şehirde bir tane bws bulmuştum. 1500 tlye. aldım 2.5 sene önceydi.
2000 tl de masraf ettim.
3500 e çiçek gibi yeni boyanmış bir canavar ile takılıyorum.
biraz benzini içiyor ama koymuyor.
2. motor olarak pcx alan adam masrafı düşünmüyordur. sadece aklında rahatlık vardır.
-
Mantığın yanlış çevremde çok ikinci motoru olan var ..
O işi yapanlar nasıl yapıyor anlatıyım en azından çevremdekileri anlatıyım benim çevremdekilerin alayı 50cc aldı hatta 3 kişi beraber zamanında gitti rks nin 50cc lik bu nmax benzeyen bir modeli var antrasit rengi varmış bulamadılar gittiler Karabük deki bayii de buldular 3 kişi gidip alıp motorlarla İstanbul’a döndü bu dediğim adamların hepsinde 700-900-1200 cc lik makineler var ..
Şimdi onlarda trafik sigortası yok,mtv yok, sadece iki senede bir tüv var yakıt kokluyor bakım oda yok gibi bir şey bir yağı değişiyor öyle çok alan var ..
Şehir içi masrafsız alet diye alıyorlar kendi motorlarını da sadece gezilerde ara sıra çıkarıyorlar bende o kafaya girsem benim cb600 horneti satmazdım ama ben. Trafik sigortasız araç sürmem trafikte …
-
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Pahalı motordaki km ye bağlı değer kaybı biraz düşük olmuş. ikinci motoru alanlar, genelde şehir içi trafiğinde rahat etmeyi düşünerek de alıyorlar.
Evet bosluguma gelmis.yilda 10.000 km fazla yapan buyuk cc az yapans gore 5000 kaybeder.
Ama 10.000 km fazla yapan pcx te az yapana gore 1500 kaybeder.
Yaklasik 6000 tl oldu fark var diyebiliriz sanirim.
Degmezzz.250.000 tl buyuk cc ye, 60.000 tl kucuge veren adam yilda 6000 tl yi dert etmemeli.
Peki guvenlik ? Trafikte farkedilir olmak, verdigi zevk..
6000 yaa,bir cift lastiik parasi artik.bilemiyorum
Maslak - besiktas gibi bir guzergah degilse,buyuk motorun problem olsuturacagini dusunmuyorum
-
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Evet bosluguma gelmis.yilda 10.000 km fazla yapan buyuk cc az yapans gore 5000 kaybeder.
Ama 10.000 km fazla yapan pcx te az yapana gore 1500 kaybeder.
Yaklasik 6000 tl oldu fark var diyebiliriz sanirim.
Degmezzz.250.000 tl buyuk cc ye, 60.000 tl kucuge veren adam yilda 6000 tl yi dert etmemeli.
Peki guvenlik ? Trafikte farkedilir olmak, verdigi zevk..
6000 yaa,bir cift lastiik parasi artik.bilemiyorum
Maslak - besiktas gibi bir guzergah degilse,buyuk motorun problem olsuturacagini dusunmuyorum
Sevgili Honda ,
Scooter almaya niyetlenmiş ama karar veremiyor ve yardım istiyor gibi bir halin var
Insan sevdigini yerden yere vururmuş ..
-
mantık ekonomi olamaz değer kaybı olur.şimdi ducati multistrada v4 var diyelim.alışverişe sağa sola işe bunla gidersen kısmen gereksiz yol yapmış olucak cihaz.zaten 400 küsür lira yanına git sym fidle 3 al 45 lira falan mis gibi işe koşturt
-
Valla kışın kullanmak için ben de bir skuter istiyorum.
Naked motorla ağzım yüzüm çamur oluyor. Zincir, rulman vs'nin yanında ekipmanların da ömrü yarılanıyor.
Naked için düzgün kışlık ekipman parasına 125'lik skuter alınıyor.
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
mantık ekonomi olamaz değer kaybı olur.şimdi ducati multistrada v4 var diyelim.alışverişe sağa sola işe bunla gidersen kısmen gereksiz yol yapmış olucak cihaz.zaten 400 küsür lira yanına git sym fidle 3 al 45 lira falan mis gibi işe koşturt
Yav kardesim,sen hic e serisi mercedes i km yapmasin diye sehirici clio ya binen adam gordun mu ?
Aliyosan bineceksin..pahali bir motor alip,biblo gibi tutmak anca motorculara ozgu bir davranis sekli ve bana mantikli gelmiyor.
-
Cidden boşuna zahmetler etmişsiniz çünkü bu hesapları onlar hiç yapmıyorlar siz de bu hesapları yapıyor olduğunuz için ikinci bir motosikletiniz yok. Hesap bu kadar basit.
-
atalayalper adlı üyeden alıntı
Cidden boşuna zahmetler etmişsiniz çünkü bu hesapları onlar hiç yapmıyorlar siz de bu hesapları yapıyor olduğunuz için ikinci bir motosikletiniz yok. Hesap bu kadar basit.
Yooo tam tersi..onlar hesap yapiyor ve 5000 6000 tl yillik kar icin mis gibi motorunu kullanmiyor.
Yazikkk yazik
-
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Yav kardesim,sen hic e serisi mercedes i km yapmasin diye sehirici clio ya binen adam gordun mu ?
Aliyosan bineceksin..pahali bir motor alip,biblo gibi tutmak anca motorculara ozgu bir davranis sekli ve bana mantikli gelmiyor.
kardeşim arabayla motor birmi heleki egzotik motorlar.v4ü kaç kişiye satabilirsin ülkede.kaldıki 0km arabalar 2.elden daha ucuz zaten tabiki yatırıcaksan niye alıyorsun zaten onu hesap ediyorsan o motoru nasıl alabildin oda ayrı mesela.400 500k veren adam dediğin gibi bunu düşünmez şu saatte heralde
-
paran olsa sen de bu hesapları yapmazsın emi nol.. ki zamanında istanbul trafiginde gs kullanmıs biri olarak net olarak kucuk cc bir scooter ım olmasını isterdim o dönem.. şuan hic motorum yok.. 50cc lik kuba ya bile fit im..
buarada yuksek cc motoru istanbulda kullanmama amacı km yapmasın degil o motorla istanbulda yol yapması eziyete dönüştügü içindir...
bir arkadas da paylasmıs zenginin malı......
-
Zenginlik güzel şey be.
Ben zengin olsam garajıma bir Forza 750 ile yanına bir MT-10 alırdım. Zevk için yani, o gün mood'um nasılsa, ona göre ikisinden birini kullanırdım.
Hatta hatta bir tane de ilave 125'lik PCX ya da Nmax alırdım, sadece şehir içinde işim varsa hiç ağır motor çıkarmamak için.
Evet, zenginlik güzel şey...
-
Kafanın almadığı her işe böyle amatörlük diye mi bakıyorsun?
-
-
Arkadaslar zengin muhabbetiniz benim kafami karistiyor ,net konusun kim zengin oluyor ? İki motoru olan mi ,yoksa 5000 6000 tl ti dert etmeyen mi ?
-
Ekstrem bir örnek olacak ama diyelim ki ev ile iş yeri arası 75 km, haliyle o motor git gel 150 km yol yapsa gün içinde ve ayda 22 gün çalışılsa 5,5 lt / 100 km tüketim değeri olan bir orta hacim motorun aylık yakıt masrafı 3700 TL gibi bir şey yapıyor yani yılda 44000 TL. Aynı yolu 2,5 lt / 100 km yakan 2. bir motorumuz olan scooter / commuter / cub vs ile yapsak, dayansak yılda yakıt masrafımız 21000 TL gibi birşey yapıyor.
Sırf yakıttan elde edilecek tasarruf 23000 TL gibi, bakım konusuna girmedim ama yılda en az 2 takım lastik gider gibi görünüyor. Büyük motorların lastik fiyatları belli, küçüklerin belli, oradan da epey tasarruf olur.
Burada denklemdeki sayıları en çok değiştiren şeyler günlük yapılan km ve benzin fiyatının artması. Günlük yapılan km çok fazlaysa 2. bir motor mantıklı gözüküyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)