Ben Cumartesi günü yıllardır yazıştığım Kural(Z) ile Irau sayesinde yüzyüze tanıştım. Gerçi tanıştığıma da pişman oldum, motorumdaki benim görmediğim bazı sıkıntıları görüp şıp diye söyledi ve bana masraf kapısı açtı Şaka bir yana Kural(Z)'de birçok motor var, bir tanesi de Msx 125 Grom. 1,5 lt gibi çok tasarruflu bir yakıt tüketim oranından bahsetti. Bir an alayım dedim. Ben de şu hart hurt kullanmaktan hevesimi alayım, 125-150 cc az yakan birşey bakacağım kendime.
Hintli ile Çinli kıyaslanmaz bence.. Çinli sırf taklit ürün yapan (istisnalar hariç) bir ülke, hintliler ise kendi koşullarından ders almış ona göre modifiye etmiş motorlar yapan, makul motosikletler satan bir ülke. hintli lerde motosiklet kültürü var, büyük markalar ile ortaklıklar yapmışlar zamanında..
tabi şu an hepsi gereksiz pahalı o başka.
Çin'deki motosiklet kullanıcı sayısından haberiniz var mı? Dünyadaki en çok motosiklet satılan iki ülkesi çin ve hindistan. Kopya ürün dersen hint malı ürünlerin de çoğunun aşırma tasarımlar olduğunu görebilirsin. Bunu her iki ülke de yapıyor. İki ülkede de çok büyük markalar ile anlaşmalar yapmış markalar var. Mesela TVS(bmw)- HERO(honda) - BAJAJ(ktm) büyük markalar ile işbirliği yapmış markalar. Çin tarafında ise CFMOTO(ktm) - QIANJIANG (Harley-Davidson) - QIANJIANG (Benelli) daha bunun gibi bir sürü ortaklık yapmış Çinli marka var. Honda'nın bir çok farklı Çinli üretici ile fason üretim tesisi var Çin'de. Şimdi Uzun lafın kısası çok büyük bir sektörden bahsediyoruz. Sadece copy+paste tasarım ve üretim yapmak ile bugünlere gelmediler herhalde. Hint motorları teknolojiye pek girmezler çünkü teknoloji kullanımı = arıza çıkma ihtimali demek olduğu için şöyle renkli likit kristal ekranlı bir hintli motor bile göremezsiniz pek. Bir de o berbat çin malı ürün furyası eskidendi. Şu Sinophobia durumundan ülke olarak kurtulmamız lazım acil olarak.
Benim şahsi fikrim kişisel görüşüm işlerin en azında belli bir süre daha böyle kafa aşağı gidebiliceği yönünde .. düzelme süreci bile sadece inişin durup stabil olduğu yerde kalma süreci bile bence şahsen yıllar alıcak..
O yüzden bunu ön görerek cb600f hornetim sattım ..
200-250cc de yakıtı ideal parçası uygun ve bulunabilen ikinci eli zarar ettirmiycek bir şey alıcam durumlar düzelir o zaman bizde yaşıyorsak hala elimiz ayağımız motor sürmeye imkan veriyorsa o zaman satar gene eskisi gibi güzel bir makine alırız ..
Sana bir Xpulse yakışır.
Atmadım. Harbiden yakışır.
FB grubunda, Xpulse kullananların çoğundanda fazlası orta yaşta.
Yani yüksek hızla işi yok.
Ama tehlikede kaldımı bastımı kaçabilecek.
Yani motorda beygir az olabilir ama tork olacak.
Oturuş tarzı agrazif olmayacak. Böyle keyifli keyifli tın tın süreceksin.
Hem dağa bayıra gitsin kamp, piknik yapsın. Hem asfaltta kullansın.
Fazla yakmasın. Masrafı az olsun.
Amadoludaysan kapına kadar servis gelsin, ki adamlar kapına kadar gelip bakım yapıyor.
Şimdilik daha bajaj gibi ikinci eli çok kuvvetli değil ama, gitgide kuvvetlenecektir.
Sana çok yakışır be.
Hero bir ss getirse xtreme pulse modeli var misal bu xpulse sa grenajlı versiyonu naked xf3r modeli birde o modelin ss versiyonu var bu BMW deki 300cc lik motoru var bunlardan getirse bizim kiler düşkündür böyle makinelere fena yıldızı parlar ..
Bajaj pulsar f250 versiyonu var pulsarın enduro tur motoru gibi bir şey var aslında getirseler satar uygun fiyat politikası ile Çinli den Japondan çöp müşteri çekerler japondan şöyle çekerler adam 4-5 yaşında mt25 R25 alıcağına yada 10 yaşında Cbr250 alıcağına gider sıfır Hintli alır ..
Xpulse 300 modelinin resimlerini görmüştüm.
Çok bekledim o motoru ama çıkmadı bir türlü piyasaya.
Bu arada,
En büyük problemimiz elektronik. Bir videoda görmüştüm. Adam motoru karbüratörlüye çevirip neredeyse bütün elektroniği iptal ediyordu.
İlerde sanki o noktaya bizde geleceğiz gibi.
Senin ilacın xmax 250. (ABS'Li olanından hem de ) 5bin km'de bir bakımını yaptırır rahat rahat sorunsuz gezersin, canın sıkılırsa otobana çıkıp basması da eğlenceli. Biraz daha uslu gideceğini düşünsem Forza da olur derim. Her ikisiyle de haftasonu Trakya'ya gidip köfte yiyp dönebilirsin, otobanda boş yolda sürekli 120-130 gidebilen motor ne de olsa. 120-130'la gidince de xmax en fazla 3.5l/100km yakıyor, yeni modeller belki biraz daha azdır.
Hintlilerde çok kötü diyebileceğimiz bir marka olduğunu düşünmüyorum, Tvs, Hero, Bajaj ve özellikle hintli müşterilerimiz Royal Enfield markasını çok övüyorlardı, oksijen seviyesinin düşük olduğu himalayalarda ve k2 base camp seviyesinde sorunsuz çalışan ender modellerden biri adından anlaşılacağı üzere royal enfield himalayan. CF MOTO ise halen beklentilerimi karşılamasa da tasarım olarak şık üretimler yapıyor, fiyatların tavan yaptığı şu sıralarda yeni modelleri ile ülkemizde pazar şansı oldukça yüksek, bu şansı iyi değerlendirirler inşallah. 650MT çok şık görünüyor tabi şık görünmek yeterli değil daha sorunsuz sağlam ve satış sonrasında özellikle tavırları bunu belirleyecek.
Ben Hintlilerin doğru bir politikada olduğunu düşünüyorum pulsar yıllardır aynı kasa gelmesi misal yedek parçacılarada parça çekme güveni oluşturuyor … pulsar misal 2014 den beri 8 yıldır geliyor tahminim sadece tahmin bence 10 seneye tamamlayıp bajaj yeni kasaya geçerse pulsarda piyasada tabii çıkma piyasası ile çok çok rahat 15-20 senelik yedek parça ağı olur Türkiye de ..
Pulsarda yedek parçada en ufak bir sorun sıkıntı olmaz bana göre Buda kasa değişse bile eski kasa pulsarın hala prim değer yapmasına neden olur..
Çünkü bence piyasa bu yönde küçük hacimde domine olucak bu ayan beyan görünüyor..
Allah korusun misal benzin 30-35 görürse küçük hacim az yakan motorlar altın gibi değere binecek tabii yedek parçası olan ikinci eli olan modeller ama o sıra vatandaş yüklendikçe bu alana arada iyi uygun yollu muadil markalarda parlamaya başlıycak hero gibi tvs gibi birazda şu markaları getirenler piyasa işi uygun fiyatlı bir naked bir ss makine getirseler piyasayı kavururlar..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)