Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

300 KM Hızda Motorun Kol Çıkarması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle birşey yaşandığında ilk yapılması gereken şey, debriyajı çekmek değilmidir?
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir soru.
    Arkasından başka bir soru geliyor aklıma.
    Bu motosiklet kol mu çıkardı? Neyse, çok da önemli değil.
    Ben hala aradığım cevabı bulamadım.

    İster saatte 300, ister 40km ile gidiyor olalım.

    Motor birden çekişten düştüğünde aşağıdakilerden hangisini yapmalıyız?
    (başlıktaki örnekte teker kilitlemiyor ama çekişten düşüyor).

    1. Hiçbir şey yapmadan motorun yavaşlamasını bekle. Arka frene dokunma. Yavaşlamaya yakın ön fren kullan.

    2. Var gücünle debriyaja asıl. Arka veya ön fren dokunma. Yavaşlamaya yakın ön fren kullan.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir soru.
    Arkasından başka bir soru geliyor aklıma.
    Bu motosiklet kol mu çıkardı? Neyse, çok da önemli değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------

    Olacak iş değil tabii ki. Öncelikle bunu söyleyelim, sonra Aprilia'ya biniyorum diye kalkıp olayı normalleştirdiğimi falan zannedenler olursa boşuna tadımız kaçmasın. Lakin, olayın motorun 3000km'de olmasıyla ne alakası var, hiç anlamadım. 3000km'de böyle olması kabul edilemez ne demek? 10bin'de olsa kabul edilebilir bişey mi yani x kmh ile giderken bir anda motorun dışına bu kadar çok yağ atması? Bu ne zaman olursa olsun kabul edilemez bir şey. Sıfır aldık kafamız rahat olsun diye falan filan. Ee, 10bin'de ikinci el alsak normal mi karşılayacaktık? Ne diyecektik de normal olacak? Eski sahibi şöyle yapmıştır böyle yapmıştır mı diyecektik? Ee bu sahibinin ne yaptığını nereden biliyoruz? =)

    O yüzden, bu yaşanan, olacak iş değil. O kadar fazlası yok.

    Yalnız bu olayın sonrasında; yeni motor? Ömür boyu çalışmayacak kadar tazminat falan derken?

    Yurdum insanı bir türlü başına bir iş alıp ordan menfaat sağlama duygusundan vazgeçemedi. Kusura bakmayın bundan başka bir tanımlama yapamıyorum ben. Arkadaşlar bu iş şehir içinde 50kmh ile olsaydı da yeni motor, ömür boyu yeni motor, devasa tazmintlar falan konuşacak mıydınız? Evet diyen varsa ayrıca devam edelim, hayır yok diyorsanız, demek ki konu motoru kullanan arkadaşın tercihi olan bir hızla alakalı. Üreticiye ne peki bundan?

    Halka açık yolda niye 300 yapıyor falan demeyeceğim. RSV4 alsam ben de otobana çıktığımda önüm açıksa bu hıza çıkarım, bunun mantığı doğrusu iyisi kötüsü şu anın ve bu durumun konusu değil, kimseyi de ilgilendirmez. Ama kendi tercihim olan yüksek süratte bir iş geldi diye de firmanın sorumluluğu, yükümlülüğü artmaz. 300'le giderken taşın üstünden geçersen(!) ne olacak? 300'le giderken ne olsa zaten ölümle burun burunasın, bir şey olmasa da burun burunasın. Bu olay 300kmh ile giderken oldu diye üreticinin yapması gereken şey niye değişsin?

    Peki kaç kmh'ye kadar olan motor arızalarında tamirat veya sandık motor verilmeli de kaç kmh üstünde yeni motor verilmeli? Kaç kmh üstünde tazminat ödenmeli? =)

    Şu yaşanan olayla ilgili, olması gereken şey firmanın gerekli incelemeyi yapıp, sonrasında arızanın sebebine göre gerekli parçaları değiştirmek veya sandık motor vermektir. 300'le arka lastik yağ olmuş, 50'yle arka lastik yağ olmuş, ne fark eder üretici için? Sandık motor da "iyi niyet" göstergesidir zaten, esasen yapılmasının bir diğer sebebi de çok daha zahmetsiz, hızlı ve dolayısıyla maliyetsiz olmasıdır.

    Kusura bakmayın, işimiz gücümüz kişisel menfaatimizi artırmak. Gidip bir araba alın, yolda giderken kol çıkarsın (olan da buysa), ondan sonra gidin yeni araba isteyin bakalım ne diyorlar. =)

    Dipnot: Sandık motor değişmiş diye bir motosikleti almaktan vazgeçecekseniz, bu kararı almaya iten düşünceyi merak etmekle birlikte, motosiklete binmeyin derim. Bu düşüncenin sebebi sandık motorun ne olduğunu bilmemek olabilir, ona bir şey diyemem. Onun dışında neden böyle bir olayda sandık motor kabul edilemez olarak görülüyor, ciddi bir fikir varsa ve yukarıda sorduğum "neye göre yeni motor verilmeli" algoritmasına da cevap verebiliyorsa seve seve okumak isterim. Belki de yanlış düşünüyorumdur.


    **

    Motosiklet tehlikeli bir taşıt arkadaşlar.
    Arıza neyse o arıza tamir edilir. Normal prosedür budur.
    Üstüne sandık motor veriliyorsa daha fazla ne bekleniyor? Bizim ekstra ekstra risk almamızdan ötürü adamlar, x bir arıza oldu nolursa olsun yeni motor mu vermeli?
    Sırf yazmış olmak için yazılmış bir yazı. Ona bakarsan motor yan ayakta devrilir kol bacak kırılır. Araba şarampole uçar falan filan. Olayın mantığına ters açıklamalar yapmışsınız. Bu motoru alan elbette ki top speed deneyecektir. Top speed yaparken motor bloğuna bağlı bir hata direkt üretici firma sorumluluğu altındadır. Sürücünün başına bir şey gelirse firma zararı tazmin ile yükümlüdür.

  3. #43

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Herkes bu km de kol çıkarmak nedir demiş ama motor zaten o km de redline a giriyor ve aşırı zorlanıyor unutmayın ki tüm motorlar kul yapısıdır fabrikasyon bir hatadan dolayı bir şey olabilir 9 canınız var gibi sürmeyi bırakmalısınız milyonluk araçlar bozulup yolda kaldığı gibi motosikletlerde bozulabilen aletlerdir

  4. #44
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes bu km de kol çıkarmak nedir demiş ama motor zaten o km de redline a giriyor ve aşırı zorlanıyor unutmayın ki tüm motorlar kul yapısıdır fabrikasyon bir hatadan dolayı bir şey olabilir 9 canınız var gibi sürmeyi bırakmalısınız milyonluk araçlar bozulup yolda kaldığı gibi motosikletlerde bozulabilen aletlerdir
    Yav ne anlatiyon amk?

  5. #45

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav ne anlatiyon amk?
    Asıl sen ne diyorsun ? Sana bu forumda küfür hakkını kim veriyor ? adam olmayı ve forum'u kullanmayı öğren sonrasında bana cevap verirsin ergen
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Eyvah eyvahh ortalik yine kizisiyor...once aleyna tilki basligi simdi de kol bacak cikarak aprilia.


    Yapmayinn yapmayinnn

  7. #47

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sırf yazmış olmak için yazılmış bir yazı. Ona bakarsan motor yan ayakta devrilir kol bacak kırılır. Araba şarampole uçar falan filan. Olayın mantığına ters açıklamalar yapmışsınız. Bu motoru alan elbette ki top speed deneyecektir. Top speed yaparken motor bloğuna bağlı bir hata direkt üretici firma sorumluluğu altındadır. Sürücünün başına bir şey gelirse firma zararı tazmin ile yükümlüdür.
    Sırf cevap vermiş olmak için cevap veren birinin bunu bana söylemesi de müthiş güzel olmuş.

    Ben iş Mehmet Emin Karamehmet'in sorumluluğundadır mı demişim? Sekiz paragraf yazmışım böyle bir mesajı okumadan mı yanıtlıyorsun?

    Evet motoru alan topspeed deneyecektir, bunu da girizgahta söylemişim bunda bir şey yok diye. Ben olsam ben de açarım 300'ün yolda yapılıp yapılmayacağı buranın konusu değil demişim. Ne demem gerekiyordu başka? Firma sorumluluğunda demişim. Daha ne dememi istiyorsun? =)

    Firma sürücünün başına gelen şeyin tazmini ile sorumludur cümlesi ise düpedüz "iyi niyetli bir ifade". Hiç bir yerde geçerliliği olmayan bizim milletin bayıldığı hava cıva cümlelerden biri işte. Endüstriyel ürünlerin verdiği arızaların sonucunda endüstriyel üründeki kusur giderilir.

    Tane tane tekrar Türkçe yazıyorum.
    Bu olayda yaşanan tehlikenin katsayısını artıran şey, tamamen araç sürücüsünün tercihi olan sürat. Denklemin üreticinin sorumluluğunda olmayan bir değişkeni ile gerçekleşen bir durum kimseye ek sorumluluk yüklemez. Firmanın buradaki sorumluluğu arıza yapan parçaları tamir etmek veya değiştirmektir, iyi niyetli bir yaklaşımla da kanuni zorunluluğu olmasa da yapması "temenni edilen" şey sandık motor verilmesidir, ki bu da zaten daha motosiklet servise bile gelmeden yoldayken yapılandır.

    Çok derli toplu bir yazı değil kabul ama bir çok noktadan konuyla ilgili fikir beyan ediyorum. Sen napıyorsun? Sorf yozmoş olmoş oçon yozolmoş bor yozo. E bu ne şimdi =)

    Bu sorumluluk yerine getirilmişken daha fazlasını konuşmanın bir anlamı yok. Konuşmak isteniyorsa bunun detaylı prosdürünü hazırlasın biri, olur mu olmaz mı konuşalım. Üstteki mesajda yazdığım ve cevap veremeyeceğini bildiğin kısım da burası zaten. Evet kaç kmh üstünde yağ kaçağı olursa yeni motor verilmeli, kaç kmh altında olursa tamirat, kaç kmh ile kaç kmh arasında sandık motor?


    *

    Bir kez daha belirteyim, gerekli olabilir anlaşılan, olayın bir Aprilia motosiklete olması benim zerre ilgilendiğim bir konu değil. Sevmişim Aprilia'yı da Doğan Trend'i de, babamın oğulları değiller, para karşılığı mal aldığım firmalar. Benim için konu bu kadar basit.
    kanucan bunu beğendi.

  8. #48
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sırf cevap vermiş olmak için cevap veren birinin bunu bana söylemesi de müthiş güzel olmuş.

    Ben iş Mehmet Emin Karamehmet'in sorumluluğundadır mı demişim? Sekiz paragraf yazmışım böyle bir mesajı okumadan mı yanıtlıyorsun?

    Evet motoru alan topspeed deneyecektir, bunu da girizgahta söylemişim bunda bir şey yok diye. Ben olsam ben de açarım 300'ün yolda yapılıp yapılmayacağı buranın konusu değil demişim. Ne demem gerekiyordu başka? Firma sorumluluğunda demişim. Daha ne dememi istiyorsun? =)

    Firma sürücünün başına gelen şeyin tazmini ile sorumludur cümlesi ise düpedüz "iyi niyetli bir ifade". Hiç bir yerde geçerliliği olmayan bizim milletin bayıldığı hava cıva cümlelerden biri işte. Endüstriyel ürünlerin verdiği arızaların sonucunda endüstriyel üründeki kusur giderilir.

    Tane tane tekrar Türkçe yazıyorum.
    Bu olayda yaşanan tehlikenin katsayısını artıran şey, tamamen araç sürücüsünün tercihi olan sürat. Denklemin üreticinin sorumluluğunda olmayan bir değişkeni ile gerçekleşen bir durum kimseye ek sorumluluk yüklemez. Firmanın buradaki sorumluluğu arıza yapan parçaları tamir etmek veya değiştirmektir, iyi niyetli bir yaklaşımla da kanuni zorunluluğu olmasa da yapması "temenni edilen" şey sandık motor verilmesidir, ki bu da zaten daha motosiklet servise bile gelmeden yoldayken yapılandır.

    Çok derli toplu bir yazı değil kabul ama bir çok noktadan konuyla ilgili fikir beyan ediyorum. Sen napıyorsun? Sorf yozmoş olmoş oçon yozolmoş bor yozo. E bu ne şimdi =)

    Bu sorumluluk yerine getirilmişken daha fazlasını konuşmanın bir anlamı yok. Konuşmak isteniyorsa bunun detaylı prosdürünü hazırlasın biri, olur mu olmaz mı konuşalım. Üstteki mesajda yazdığım ve cevap veremeyeceğini bildiğin kısım da burası zaten. Evet kaç kmh üstünde yağ kaçağı olursa yeni motor verilmeli, kaç kmh altında olursa tamirat, kaç kmh ile kaç kmh arasında sandık motor?


    *

    Bir kez daha belirteyim, gerekli olabilir anlaşılan, olayın bir Aprilia motosiklete olması benim zerre ilgilendiğim bir konu değil. Sevmişim Aprilia'yı da Doğan Trend'i de, babamın oğulları değiller, para karşılığı mal aldığım firmalar. Benim için konu bu kadar basit.

    Benim motosiklet değil kol çıkarmak, daha 3000km'deyken boyası atsa aldığım bayinin sahibine o motoru sokar sıfırı ile değiştirtirdim. Ben niye allahın Mardinli ustasının yaptığı blok değişimi işlemine güveneyim. Fabrikada milimetrik, sıfıra sıfır tork değerleriyle yaptıkları blok bile kol çıkartmış. Serviste yapılana mı güveneceğim gidip?

    Yapılması gereken hareket motosikletin sıfırının en dolu aksesuar paketiyle mağdur kullanıcıya gönderilmesi, her yıl; yılbaşında, kurban ramazan ve cumhuriyet bayramlarında pahalı bir kutu çikolata, her milli bayramda en az 15 yıl dinlenmiş güzel bir scotch viski göndermek.

    Şu kol çıkartma olayı virajda olsa o atan yağla adam hız daha yarıya düşmeden sırat köprüsünü geçecek. Sen pist için yaptığın, 300km'de güle oynaya gitmesi gereken bir motosiklette böyle bir hatayı kabul edemezsin dünyanın en büyük üreticilerinden biri olarak. Motosikleti alır, fabrikaya çeker sorunu neyin yarattığını incelersin bir daha yaşanmaması için.

    Japonda yaşansa şu sorun, daha rodajı yeni bitmiş pist makinesi kol çıkarsa Honda'nın kurucusu Soichiro Honda mezardan kalkar gelir özür diler kullanıcıdan. Kullanıcı affetmezse harakiri yapar bir daha öldürür kendisini.

    Forumda beni tanıyan herkes bilir, japon alanlara neredeyse salak gözüyle bakıyorum şu an. Avrupalılar daha ucuz ve teknoloji olarak kat kat daha dolular, yüz kere yazdım bunu. Yakıştıramadım firmaya.
    espresso bunu beğendi.

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sırf yazmış olmak için yazılmış bir yazı. Ona bakarsan motor yan ayakta devrilir kol bacak kırılır. Araba şarampole uçar falan filan. Olayın mantığına ters açıklamalar yapmışsınız. Bu motoru alan elbette ki top speed deneyecektir. Top speed yaparken motor bloğuna bağlı bir hata direkt üretici firma sorumluluğu altındadır. Sürücünün başına bir şey gelirse firma zararı tazmin ile yükümlüdür.
    Haci, valla burdan bakinca adam seni son mesajiyla tokatlamis sanki :(

    İns durumu toparlarsin ama isin zor..adam cok zeki olm

  10. #50

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Merhabalar öncelikle şunu belirtmeliyim işim gereği iş makinası,TIR,Traktörler ile uzun zamandır haşır neşirim.

    2016 yılında çalıştığım firma sıfır hidromek almıştı ve 1 ayda motor bloğu kilitledi servis geldi makinayı aldı götürdü ve sandık motor takılı vaziyette geri getirdi sıfır ekskravatör vermediler.

    2021 yılında yan köyümüzde dünyaca ünlü bir markanın traktörünü aldılar traktörün en önemli noktalarından biri olan hidrolik tarafı düzgün çalışmıyordu hidrolik sistemi,beyni,pompası değişti çözüm bulunamıyor.

    Mercedes axor un 2012 den 2020 ye kadar tüm modellerinde şasi kırma sorunu var. İsterseniz araştırın şantiye içi çalışması için üretilen bir kamyon şasi kırıyor ve 6-7 yıl bu modelde nokta iyileştirme yapılmıyor bırakın geri almayı sorunu bile düzeltmeden hala satılıyor 1840 tır modeli ise tam akülerin arka kısmından şasi kırıyor

    Forumlarda az çok okuduğum kadarıyla sıfır ürün kolay kolay kimse vermiyor bu arkadaşın yaşadığı arıza çok kötü Allah kimsenin başına vermesin. Keşke hiçbir ürün sorun çıkarmasa fakat her arıza çıkaran üründe sıfır değişim maalesef yapılmıyor

  11. #51
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Hero-Önder Motor sonbaharda bir arkadaşın Xpulse 200 motorunu sıfırıyla değiştirdiler. Konu facebookta küçük bir teşekkür başlığıyla müşteri tarafından duyuruldu.

    Kimse bunu reklam etmedi.

    O sıfır motoru veren Honda, Yamaha, Ktm, Apprilla, Bmw, Suzuki, Vespa, Piaggio vs vs olsa, yerlere göklere sığdıramazdınız.

    Dikkatinizi çekerim, kol çıkarmak, krank kırmak gibi bir durumu olmayan motosikletin sandık motor değişimi değil SIFIR MOTOSİKLET verilmesinden bahsediyorum

    Bundan sonra HERO ÖNDER MOTOR un bu SIFIR MOTOSİKLET değişimi olayını bu tür her başlıkta dile getireceğim.
    Bu arada bir menfaatimde yok adamlardan...


    Asıl soruma cevap gelmedi. demek kimse bilmiyor... böyle bir durumla karşılaştığızda basabiliyorsanız debriyaja basın...

  12. #52
    Yahya0047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2020
    Şehir
    İstanbul/Bakırköy
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - Benelli 125-s
    Hocam dediklerinin hepsinde haklısın ama Mardin’li ustayı küçümsemene bir Mardinli olarak kırıldım

  13. #53

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motosiklet değil kol çıkarmak, daha 3000km'deyken boyası atsa aldığım bayinin sahibine o motoru sokar sıfırı ile değiştirtirdim. Ben niye allahın Mardinli ustasının yaptığı blok değişimi işlemine güveneyim. Fabrikada milimetrik, sıfıra sıfır tork değerleriyle yaptıkları blok bile kol çıkartmış. Serviste yapılana mı güveneceğim gidip?

    Yapılması gereken hareket motosikletin sıfırının en dolu aksesuar paketiyle mağdur kullanıcıya gönderilmesi, her yıl; yılbaşında, kurban ramazan ve cumhuriyet bayramlarında pahalı bir kutu çikolata, her milli bayramda en az 15 yıl dinlenmiş güzel bir scotch viski göndermek.

    Şu kol çıkartma olayı virajda olsa o atan yağla adam hız daha yarıya düşmeden sırat köprüsünü geçecek. Sen pist için yaptığın, 300km'de güle oynaya gitmesi gereken bir motosiklette böyle bir hatayı kabul edemezsin dünyanın en büyük üreticilerinden biri olarak. Motosikleti alır, fabrikaya çeker sorunu neyin yarattığını incelersin bir daha yaşanmaması için.

    Japonda yaşansa şu sorun, daha rodajı yeni bitmiş pist makinesi kol çıkarsa Honda'nın kurucusu Soichiro Honda mezardan kalkar gelir özür diler kullanıcıdan. Kullanıcı affetmezse harakiri yapar bir daha öldürür kendisini.

    Forumda beni tanıyan herkes bilir, japon alanlara neredeyse salak gözüyle bakıyorum şu an. Avrupalılar daha ucuz ve teknoloji olarak kat kat daha dolular, yüz kere yazdım bunu. Yakıştıramadım firmaya.
    İlk paragrafından sandık motorun ne olduğunu bilmediğini anladım.
    Sandık motor, tüm motor bloğu ve ana komponentlerinin bir arada, fabrika tarafından birleştirilerek teslim edildiği motor çeşididir. RSV4 motoru bir stres elemanı olarak kullanır, motor şasiye 6-8-10 yerden asılır. Bunu Mardin'li usta değil, biraz araştırıp öğrenmeye inanırsan sen de kolaylıkla yapabilirsin.

    İkinci paragrafta fikrini belirtip şakanı yapmışsın, bir şey diyemem. Yapılması gereken sana göre bu olabilir, ancak Dünya'nın hiçbir içten yanmalı motor taşıtı satan firmasına göre böyle değil, bana göre de böyle değil. Hepimiz yanılıyor da olabiliriz tabi. Bu arada, mahkemelere göre de böyle değil. E tabi onlar da yanılabilir, sen haklı olabilirsin bir şey diyemem.

    Üçüncü paragrafın videonun yanlış bilgi içermeesinden kaynaklanıyor, ancak videoyu da dikkatli izlersen, başka dikkatli üyelerin farkettiği üzere sahibi de zaten hemen debriyajı çekmiyor. Kask kamerasına göre olay patladıktan 7 saniye sonra hala debriyaj çekilmemiş durumda, daha sonra arka kameraya geçtiği için toplam süreyi kestiremek mümkün değil, ancak debriyaj motor yaklaşık 80kmh'ye düştüğünde çekiliyor. Olayı küçümsediğim yok, defalarca yazdığım üzere olacak, kabul edilecek şey değil. Sadece doğru bilgi olması açısından olayın kol çıkarmak olmadığını buradan anlayabilirsiniz diyorum. Hırbo gibi sen de sorabilirsin ne oldu peki diye, ancak bunu söylemek sadece ve sadece sahibinin izniyle yapılabilecek bir şey, bu benim görüşüm ve en ufak bir sahibine kusur bulma iması da yapmıyorum, bir kusuru yok. Sadece ne olduğunu söylemek bana düşmez, o yüzden.

    Dördüncü paragrafında yine fazla iddialı bir fikri, minimum seviyede bilgi ile destekleyerek yazıyorsun. CBR 1000RR engine blown yazarak youtube'da bir sürü video izleyebilirsin. CBR yazmazsan S1000RR CBR1000RR karışık çıkıyor. Olayı Aprilia savunmasına dönüştürür gibi görünmek istemediğim için başka markaların adını hiç zikretmedim şimdiye kadar, ancak bir sürü markanın benzer/daha kötü durumlarda hiçbir sorumluluk kabul etmediği, kısmi sorumluluk kabul ettiği onlarca olay mevcut, hem Türkiye'de hem de Dünya çapında. Aprilia'nın sandık motor değişimi yapacağını söylemesi doğru olan hareket arkadaşlar. Motosiklet sürerken karşılaştığımız tercihimiz olan risklerin sorumluluğunu başkasına yüklememizin bir anlamı yok.

    Video aramakla uğraşmaya gerek de yok.
    *Benim hafızamda olan en son) 2020 yılında Honda 1000RR-R'ları kol çıkarma potansiyeli taşıyan 300 tane motosiklet olduğu için geri çağırdı. Soichiro hala huzurla yatıyor, yatmaması için de bir sebep yok.

    *Ducati Multistrada V4 2018'den 2021'e kadar tam 6 defa recall yedi. Ve bunu söylerken de Ducati'yi bokladığım falan yok, bu da son derece olağan.

    *Yamaha 1 Mart 2022'de 3595 adet MT-09 ve Tracer GT'yi ECU programlama hatası nedeniyle geri çağırdı. ECU programlama hatası diye küçümseyecek olanlara güzel bir haberim var. Olay motorun bir anda gücü kaybetmesine neden olabiliyor. Yamaha'nın recall'da kullandığı ifadeyi tırnak içinde buraya bırakıyorum.
    “could result in loss of control and a crash with severe injury or death.”

    Son cümlene diyecek bir şeyim yok, samimiyetini ispat etme lüzumu görmen de beni üzer, elbette samimisindir. Ancak para verip aldığımız şeylerin ne oldukları konusunda biraz daha düşünmekte, biraz daha araştırmakta okumakta, özellikle yurtdışı kaynaklara bakmakta fayda var.

    Araba aldın, motor diyelm kol çıkardı ya olsun kol çıkarmak. Git yeni araba iste bakalım ne diyorlar.
    Olayın dehşet verici olması, başka dengeleri ve sorumluluk alanlarını değiştirmez.
    Mertcan39 ve kanucan bunu beğendiler.

  14. #54

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk paragrafından sandık motorun ne olduğunu bilmediğini anladım.
    Sandık motor, tüm motor bloğu ve ana komponentlerinin bir arada, fabrika tarafından birleştirilerek teslim edildiği motor çeşididir. RSV4 motoru bir stres elemanı olarak kullanır, motor şasiye 6-8-10 yerden asılır. Bunu Mardin'li usta değil, biraz araştırıp öğrenmeye inanırsan sen de kolaylıkla yapabilirsin.

    İkinci paragrafta fikrini belirtip şakanı yapmışsın, bir şey diyemem. Yapılması gereken sana göre bu olabilir, ancak Dünya'nın hiçbir içten yanmalı motor taşıtı satan firmasına göre böyle değil, bana göre de böyle değil. Hepimiz yanılıyor da olabiliriz tabi. Bu arada, mahkemelere göre de böyle değil. E tabi onlar da yanılabilir, sen haklı olabilirsin bir şey diyemem.

    Üçüncü paragrafın videonun yanlış bilgi içermeesinden kaynaklanıyor, ancak videoyu da dikkatli izlersen, başka dikkatli üyelerin farkettiği üzere sahibi de zaten hemen debriyajı çekmiyor. Kask kamerasına göre olay patladıktan 7 saniye sonra hala debriyaj çekilmemiş durumda, daha sonra arka kameraya geçtiği için toplam süreyi kestiremek mümkün değil, ancak debriyaj motor yaklaşık 80kmh'ye düştüğünde çekiliyor. Olayı küçümsediğim yok, defalarca yazdığım üzere olacak, kabul edilecek şey değil. Sadece doğru bilgi olması açısından olayın kol çıkarmak olmadığını buradan anlayabilirsiniz diyorum. Hırbo gibi sen de sorabilirsin ne oldu peki diye, biliyorum ancak bunu söylemek sadece ve sadece sahibinin izniyle yapılabilecek bir şey, bu benim görüşüm ve en ufak bir sahibine kusur bulma iması da yapmıyorum, bir kusuru yok. Sadece ne olduğunu söylemek bana düşmez, o yüzden.

    Dördüncü paragrafın yine fazla iddialı bir fikri, minimum seviyede bilgi ile destekleyerek yazıyorsun. CBR 1000RR engine blown yazarak youtube'da bir sürü video izleyebilirsin. Olayı Aprilia savunmasına dönüştürür gibi görünmek istemediğim için başka markaların adını hiç zikretmedim şimdiye kadar, ancak bir sürü markanın benzer/daha kötü durumlarda hiçbir sorumluluk kabul etmediği, kısmi sorumluluk kabul ettiği onlarca olay mevcut, hem Türkiye'de hem de Dünya çapında.

    (benim hafızamda olan en son) 2020 yılında Honda 1000RR-R'ları kol çıkarma potansiyeli taşıyan 300 tane motosiklet olduğu için geri çağırdı. Soichiro hala huzurla yatıyor, yatmaması için de bir sebep yok.

    Ducati Multistrada V4 2018'den 2021'e kadar tam 6 defa recall yedi. Ve bunu söylerken de Ducati'yi bokladığım falan yok, bu da son derece olağan.

    Son cümlene diyecek bir şeyim yok, samimiyetini ispat etme lüzumu görmen de beni üzer, elbette samimisindir. Ancak para verip aldığımız şeylerin ne oldukları konusunda biraz daha düşünmekte, biraz daha araştırmakta okumakta, özellikle yurtdışı kaynaklara bakmakta fayda var.
    Buna ek olarak Forumda Ktm 390 kullanan birinin motor bloğu iki kez gitmişti. sıfır motor değişimi ile uğraşıyordu yanılmıyorsam sonrasında üste para istemişlerdi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  15. #55
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haci, valla burdan bakinca adam seni son mesajiyla tokatlamis sanki :(

    İns durumu toparlarsin ama isin zor..adam cok zeki olm
    Ülen sen de ortalığı kızıştırıyorsun ha. Arı kovanına çomak sokucu seni.

    Neyse, ben dediğimi dedim. Avrupa'da böyle bir hadise yaşansa ve sürücüye zarar gelse firmanın içinden geçerler. Çünkü orada hukuk sistemi iyi işliyor. Bizim burda daha kendi vatandaşımız muhalefet yapıyor ki firmaya nasıl yaptırım uygulayacaksın? Kullanıcı hatası yazar geçerler. Hayat ucuz burada. Gece tecavüze uğrayan kıza "o saatte orada ne işi varmış" dedikleri gibi tövbe estağfurullah. Kulluk sistemi genlerimize işlemiş.

  16. #56
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hala aradığım cevabı bulamadım.

    İster saatte 300, ister 40km ile gidiyor olalım.

    Motor birden çekişten düştüğünde aşağıdakilerden hangisini yapmalıyız?
    (başlıktaki örnekte teker kilitlemiyor ama çekişten düşüyor).

    1. Hiçbir şey yapmadan motorun yavaşlamasını bekle. Arka frene dokunma. Yavaşlamaya yakın ön fren kullan.

    2. Var gücünle debriyaja asıl. Arka veya ön fren dokunma. Yavaşlamaya yakın ön fren kullan.
    Merhabalar,
    Bu sorduğunuz sorunun cevabı o anki bulunduğunuz duruma bağlı,
    -Trafik yoktur, sağ şerit müsaittir, debriyajı çeker yavaş hamlelerle sağa yanaşır durana kadar hafif hafif frene basarsınız.
    -Trafik vardır, sağ veya sol şeridin müsaitliğine göre debriyaja basarsınız. El işaretleri ile çevrenizdekileri uyarmaya çalışırsınız ve düz bir şekilde frenleyip yanaşırsınız. (Benim Başıma gelen şanzıman kilitlenme olayında)

    Yazılacak çok senaryo var. Başına farklı bir durum gelen yüzlerce motosiklet kullanıcısı vardır.

    Ama o an gelince işler bambaşka hal alıyor. Öncelik soğukkanlılığı koruyup 360 derece görüş kontrolü sağlamak. Şok etkisinden hızlıca çıkabilmek.
    Böyle yazması kolay gibi ama dediğim gibi o an işte o an bambaşka bir şey.

    Altınızda güçlü bir motor varsa işler daha karmaşıklaşıyor. Daha önce forumda yazmıştım okuyan arkadaşlar belki hatırlar.
    Bir gün kırmızı ışıkta beklerken hapşurasım geldi ve hapşurdum. tam o anda vucudum ve ellerim kendiliğinden kasıldı ve debriyajdan elimi istemsiz gevşettim. Motor bir anda hızlandı ve neredeyse altımdan kaçıp gidecekti. Basit bir durum gibi görünse de düşünün bu olay kavşakta başıma geldi.
    O yüzden her şeye hazırlıklı olalım desem de elbette bu mümkün değil diyerek bu konuda tek bir dileğim bulunuyor.

    Umarım kimsenin başına bu tip olaylar gelmez.

  17. #57

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülen sen de ortalığı kızıştırıyorsun ha. Arı kovanına çomak sokucu seni.

    Neyse, ben dediğimi dedim. Avrupa'da böyle bir hadise yaşansa ve sürücüye zarar gelse firmanın içinden geçerler. Çünkü orada hukuk sistemi iyi işliyor. Bizim burda daha kendi vatandaşımız muhalefet yapıyor ki firmaya nasıl yaptırım uygulayacaksın? Kullanıcı hatası yazar geçerler. Hayat ucuz burada. Gece tecavüze uğrayan kıza "o saatte orada ne işi varmış" dedikleri gibi tövbe estağfurullah. Kulluk sistemi genlerimize işlemiş.
    Çok ayıp değil mi bu yaptığın? Farkında da değilsin diye tahmin ediyorum.
    Sadece farklı düşündüğüm için yaptığın yakıştırmalara bak. Kullanıcı hatası demekten başladık, hayata ucuz demeye, tecavüze uğrayan kadına ne işi varmış demeye kadar getirdin. Kız kardeşi tecavüz edilerek öldürülmüş ve hayatını bu işe adayan bir avukatla konuşup konuşmadığını biliyor musun? Bilmiyorsun. Neden bilmediğin ve bilemeyeceğin sularda bu kadar kolay atıp tutuyorsun? Ne gerek var? Motosikletin kusurlu olan parçası üzerinden bir mantık yürüterek, yanında başka örnekler vererek bişey anlatmaışım. Bir cevap yazmak zorundaysan neden kalkıp farklı bir fikir sunmuyorsun? Neden DÜnya'nın hiçbir yerinde sizin dediğiniz gibi bu tipte bir olayda sıfır motosikler verilmiyo, bütün Dünya ve bizim yanlış düşündüğümüz nedir, söylesene bunu?

    Yine söylenen şeye bir cevabın yok, oturup benim şahsıma geçiriyorsun. Düşününce şaşırtmıyor maalesef, çünkü Avrupa'da olsa şunlar bunlar olur diyerek ahkam kesiyorsun ama bu ahkamı kesmeden önce bu konularla ilgili bir gram araştırma yapmamışsın, okumamışsın, sadece fikir yürütüyorsun. Yürüttüğün fikir böyle temelsiz olunca da kalkıp bana, benim için ne kadar ağır olabileceğini tartmadan kafana göre geçiriyorsun. BMW'nin ölümüne sebep olduğu İngiliz gazeteciden haberin var mı? Yok. Avrupa'da olsa firmanın içinden geçerlermiş.

    Sallamak bu kadar kolay olmasın arkadaşlar. Bir konuda beylik laf etmek isteyebilir insan, bu son derece normal, bunu yapmadan önce konuşacağı konuyla ilgili biraz araştırma yapması yeterli. Konu hukuk sisteminin işlemesi ile ilgili falan değil, insan hayatının değeriyle veya Türkiye'nin ne durumda bir ülke olduğuyla hiç ilgili değil. Ama bununla ilgili artık ona yakın şey yazılmıştır konuda, kabul etmek istemiyorsanız o da sizin bileceğiniz iş.
    Mertcan39, kanucan ve chetaq bunu beğendiler.

  18. #58
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok ayıp değil mi bu yaptığın? Farkında da değilsin diye tahmin ediyorum.
    Sadece farklı düşündüğüm için yaptığın yakıştırmalara bak. Kullanıcı hatası demekten başladık, hayata ucuz demeye, tecavüze uğrayan kadına ne işi varmış demeye kadar getirdin. Kız kardeşi tecavüz edilerek öldürülmüş ve hayatını bu işe adayan bir avukatla konuşup konuşmadığını biliyor musun? Bilmiyorsun. Neden bilmediğin ve bilemeyeceğin sularda bu kadar kolay atıp tutuyorsun? Ne gerek var? Motosikletin kusurlu olan parçası üzerinden bir mantık yürüterek, yanında başka örnekler vererek bişey anlatmaışım. Bir cevap yazmak zorundaysan neden kalkıp farklı bir fikir sunmuyorsun? Neden DÜnya'nın hiçbir yerinde sizin dediğiniz gibi bu tipte bir olayda sıfır motosikler verilmiyo, bütün Dünya ve bizim yanlış düşündüğümüz nedir, söylesene bunu?

    Yine söylenen şeye bir cevabın yok, oturup benim şahsıma geçiriyorsun. Düşününce şaşırtmıyor maalesef, çünkü Avrupa'da olsa şunlar bunlar olur diyerek ahkam kesiyorsun ama bu ahkamı kesmeden önce bu konularla ilgili bir gram araştırma yapmamışsın, okumamışsın, sadece fikir yürütüyorsun. Yürüttüğün fikir böyle temelsiz olunca da kalkıp bana, benim için ne kadar ağır olabileceğini tartmadan kafana göre geçiriyorsun. BMW'nin ölümüne sebep olduğu İngiliz gazeteciden haberin var mı? Yok. Avrupa'da olsa firmanın içinden geçerlermiş.

    Sallamak bu kadar kolay olmasın arkadaşlar. Bir konuda beylik laf etmek isteyebilir insan, bu son derece normal, bunu yapmadan önce konuşacağı konuyla ilgili biraz araştırma yapması yeterli. Konu hukuk sisteminin işlemesi ile ilgili falan değil, insan hayatının değeriyle veya Türkiye'nin ne durumda bir ülke olduğuyla hiç ilgili değil. Ama bununla ilgili artık ona yakın şey yazılmıştır konuda, kabul etmek istemiyorsanız o da sizin bileceğiniz iş.
    Hocam ben sizin şahsınıza bir ithamda bulunmadım, sadece konu ile alakalı örnek verdim. Konu gereksiz uzadı gibi. Kapatalim gitsin bu mevzuyu diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    Farkında olmadan yanlış bir ifade kullandıysam özür dilerim.

  19. #59
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Sandık motorun ne olduğunu bildiğim için rektefiye yazmadım, piston gömlek kol bacak çakılması demedim, blok değişimi işlemi dedim. Blok kulaklardan sökülecek, giren çıkan çıkartılacak. Yenisi yerine oturtulacak, fabrikadan gelen motorun bağlantısı yapılacak yani ''motor değişimi''

    Ha ben yarım milyon lira verdiğim, daha iki hafta bindiğim egzotik pist makinemde böyle bir işlem yapılsın ister miyim? Asla. Araya adam koyup tüketici mahkemesine gitsin kullanıcısı aklı varsa.

    Olay videodaki gibi değil diyorsun ama paylaşmıyorsun da doğrusunu. Sıfır motosiklete ne yapmış olabilir bu adam? Yazılım mı atmış? Yağ tapasını çok seviyormuş alıp göğüs cebine koymuş da yağsızlıktan mı kitlenmiş motor?

    Bindiğim markanın Avrupa merkezi benden radyatör hortumum gevşedi diye 2 sayfa özür diledi. Şu motorun dengi olan 3000km R1M'de benzer bir olay yaşansa bizzat kalkıp gelir sushi, sake falan ikram ederler muhtemelen.

    Recall kötü bir şey değildir, on numara harekettir. Marka bir şeyler yaşanmadan tespit edip recall yapabilirse ne mutlu. Yolda ben öldükten sonra gönderdikleri sandık motorun sandığından tabut yaparlar artık ne diyeyim.

    Sıfır bir araçta ben işlemi kabul etmiyorum, tüketici mahkemesinde de 3 kere sorun çıkartan mal ayıplı sayılır, iadesi gerçekleşir diye bir gerçek var. Gerekirse elimle bozar 3 kere kayıt açtırır yine iade ederim o motosikleti. Şöyle bir durumda yapılması gereken ya en dolu pakette sıfır motosiklet göndermek ya da sıfır fiyatından para iadesi. Öyleymiş değilmiş, Avrupa yapmıyormuş, Tır firmaları yapmıyormuş umurumda değil. Her işin bir ipneliği var, dökmeyelim ortaya forumda.

    Ha sen eminsen, kullanıcı hatasıysa firma kullanıcıya dava açsın marka güvenilirliğini zedelemekten.

    Ufuk abinin de değindiği gibi, hero gibi kar marjı düşük bir firma bile bu hareketi yapıyorsa aprilia gibi bir firmaya dokunmaması gerek bunun.
    espresso bunu beğendi.

  20. #60

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Kerem sen okuduğuna emin misin?
    Kullanıcı hatası iması anlamayın diye ayrıca üstüne basa basa yazmışım... Videodaki gibi değil falan demiyorum, ama ben ne yazsam okumuyorsun artık nasıl istersen öyle olsun.

    Bindiğin marka hatta direkt bindiğin model motosiklette bir çok kol çıkartan motor oldu, kimse kimseye yeni motor vermedi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)