Çok güzel bir soru.
Arkasından başka bir soru geliyor aklıma.
Bu motosiklet kol mu çıkardı? Neyse, çok da önemli değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------
Olacak iş değil tabii ki. Öncelikle bunu söyleyelim, sonra Aprilia'ya biniyorum diye kalkıp olayı normalleştirdiğimi falan zannedenler olursa boşuna tadımız kaçmasın. Lakin, olayın motorun 3000km'de olmasıyla ne alakası var, hiç anlamadım. 3000km'de böyle olması kabul edilemez ne demek? 10bin'de olsa kabul edilebilir bişey mi yani x kmh ile giderken bir anda motorun dışına bu kadar çok yağ atması? Bu ne zaman olursa olsun kabul edilemez bir şey. Sıfır aldık kafamız rahat olsun diye falan filan. Ee, 10bin'de ikinci el alsak normal mi karşılayacaktık? Ne diyecektik de normal olacak? Eski sahibi şöyle yapmıştır böyle yapmıştır mı diyecektik? Ee bu sahibinin ne yaptığını nereden biliyoruz? =)
O yüzden, bu yaşanan, olacak iş değil. O kadar fazlası yok.
Yalnız bu olayın sonrasında; yeni motor? Ömür boyu çalışmayacak kadar tazminat falan derken?
Yurdum insanı bir türlü başına bir iş alıp ordan menfaat sağlama duygusundan vazgeçemedi. Kusura bakmayın bundan başka bir tanımlama yapamıyorum ben. Arkadaşlar bu iş şehir içinde 50kmh ile olsaydı da yeni motor, ömür boyu yeni motor, devasa tazmintlar falan konuşacak mıydınız? Evet diyen varsa ayrıca devam edelim, hayır yok diyorsanız, demek ki konu motoru kullanan arkadaşın tercihi olan bir hızla alakalı. Üreticiye ne peki bundan?
Halka açık yolda niye 300 yapıyor falan demeyeceğim. RSV4 alsam ben de otobana çıktığımda önüm açıksa bu hıza çıkarım, bunun mantığı doğrusu iyisi kötüsü şu anın ve bu durumun konusu değil, kimseyi de ilgilendirmez. Ama kendi tercihim olan yüksek süratte bir iş geldi diye de firmanın sorumluluğu, yükümlülüğü artmaz. 300'le giderken taşın üstünden geçersen(!) ne olacak? 300'le giderken ne olsa zaten ölümle burun burunasın, bir şey olmasa da burun burunasın.
Bu olay 300kmh ile giderken oldu diye üreticinin yapması gereken şey niye değişsin?
Peki kaç kmh'ye kadar olan motor arızalarında tamirat veya sandık motor verilmeli de kaç kmh üstünde yeni motor verilmeli? Kaç kmh üstünde tazminat ödenmeli? =)
Şu yaşanan olayla ilgili, olması gereken şey firmanın gerekli incelemeyi yapıp, sonrasında arızanın sebebine göre gerekli parçaları değiştirmek veya sandık motor vermektir. 300'le arka lastik yağ olmuş, 50'yle arka lastik yağ olmuş, ne fark eder üretici için? Sandık motor da "iyi niyet" göstergesidir zaten, esasen yapılmasının bir diğer sebebi de çok daha zahmetsiz, hızlı ve dolayısıyla maliyetsiz olmasıdır.
Kusura bakmayın, işimiz gücümüz kişisel menfaatimizi artırmak. Gidip bir araba alın, yolda giderken kol çıkarsın (olan da buysa), ondan sonra gidin yeni araba isteyin bakalım ne diyorlar. =)
Dipnot: Sandık motor değişmiş diye bir motosikleti almaktan vazgeçecekseniz, bu kararı almaya iten düşünceyi merak etmekle birlikte, motosiklete binmeyin derim. Bu düşüncenin sebebi sandık motorun ne olduğunu bilmemek olabilir, ona bir şey diyemem. Onun dışında neden böyle bir olayda sandık motor kabul edilemez olarak görülüyor, ciddi bir fikir varsa ve yukarıda sorduğum "neye göre yeni motor verilmeli" algoritmasına da cevap verebiliyorsa seve seve okumak isterim. Belki de yanlış düşünüyorumdur.
**
Motosiklet tehlikeli bir taşıt arkadaşlar.
Arıza neyse o arıza tamir edilir. Normal prosedür budur.
Üstüne sandık motor veriliyorsa daha fazla ne bekleniyor? Bizim ekstra ekstra risk almamızdan ötürü adamlar, x bir arıza oldu nolursa olsun yeni motor mu vermeli?