Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

300 KM Hızda Motorun Kol Çıkarması

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sandığını, çeyizini bilmem de adam orada ölüm ile burun buruna gelmiş. Bariyere girip beş parçaya ayrıldıktan sonra fabrikayı bağışlasan ne yazar? Konuşulması gereken konu budur.
    Türkiye yollarında 300'le gitmek de eşit ölçüde ölümle burun buruna gelmektir bence. Hatta memleketin günahını almayalım; pist dışında 300'le gitmek diyelim, Valentino Rossi'nin bile g.tünün yemediği bir faaliyet.

    Mağdur arkadaş redline'da 300'le gidiyor. Herkes sanki çok normal ve doğalmış gibi karşılıyor, bu husus bana çok değişik geldi açıkçası.

    Yazıyla yazayım: üçyüz, tekrarlıyorum, üç tane yüz... Önemsiz bir detay. 300'le giderken kol mu çıkarmış, peh peh peh.
    espresso, levend84, Mr.wind ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ShipShaq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2020
    Motosikleti
    Triumph Street Triple R(idi)-Aprilia Tuono V4 1100
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye yollarında 300'le gitmek de eşit ölçüde ölümle burun buruna gelmektir bence. Hatta memleketin günahını almayalım; pist dışında 300'le gitmek diyelim, Valentino Rossi'nin bile g.tünün yemediği bir faaliyet.

    Mağdur arkadaş redline'da 300'le gidiyor. Herkes sanki çok normal ve doğalmış gibi karşılıyor, bu husus bana çok değişik geldi açıkçası.

    Yazıyla yazayım: üçyüz, tekrarlıyorum, üç tane yüz... Önemsiz bir detay. 300'le giderken kol mu çıkarmış, peh peh peh.
    100 ile giderken kol çıkarsa ne farkeder? Tekerin halini görmüyor musunuz sırılsıklam. Virajda denk gelse bariyerler olduğundan dolayı olası bir kayma anında hızın bir önemi yok.

    Ayrıca bu araçlar o hızlar için tasarlanmış, haliyle o hızlarda dayanıklı olması gerekiyor, mühendisliği onu gerektiriyor. Yani isterse 500 ile gider, olayın illegallik kısmı onu bağlar. Ama mühendislikten kaynaklı bir hatadan dolayı bu hızlarda yaşayacağı olumsuzluk firmayı bağlar.

    Arkadaşlar konu burada neredeyse fabrikadan yeni çıkmış bir motosikletin, tekrar ediyorum "Sürülmesi amaçlandığı hızlarda" yaşadığı arızadan kaynaklı sürücünün hayatını riske atma durumu.

    Yani kısacası kimin g.tünün yediği kimin yemediği kimseyi ırgalamaz, Rossi bunu yapmaz çünkü böyle bir şeye ihtiyaç duymaz. Adamın ömrü pistte geçmiştir. Çevreyolunda 300+ basma gibi bir ihtiyacı yoktur.

    Sjw'likte artık moda oldu. İnsanları tercihlerinden dolayı hadsizce yargılamak...
    Herkes aynı karakterde olmak zorunda değildir. Kimi 40 sene boyunca 120'yi geçemeyen motordan inmez. Kimi hiç motora binmez. Kimi de 300 basana biner, tercih meselesi.

  3. #23
    ChuckBerry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Bir yetişkinin yaptığı eylem ve sonuçları kendisini ilgilendirir. Benim video üzerinden görüşüm ise 200+ beygirlik yüksek performanslı sürüş vaat eden bir modelin böyle bir kilometrede bu sorunu çıkartıyor olması önemli bir problem. Mahkeme süreciyle birlikte kişinin tüm haklarını araması gerekiyor. Bu kadar güncel bir modelde böyle bir sorun yaşanması ve bunun kitlelere ulaşarak yayılması insanların gözündeki marka değerini de haliyle etkiliyor. Öyle bir bütçe ile japon-alman markalar dışında supersport tercih eder miyim sorusunu bir kere daha kendime sorarak cevabı vermiş oldum.

  4. #24
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    böyle hızlı gençleri seviyorum adam da var ki gazlıyor aldığı motosikleti amacına uygun kullanıyor
    başına talihisiz bir olay gelmeden durabilmesine sevindim
    bazı sığırlar gibi trafikte teker yapmıyor otobanda gazlıyor
    xtrafrozen bunu beğendi.

  5. #25
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Yeni motorda böyle bir durum olması fabrikasyon hatası ihtimalini yükseltiyor. Ancak neden herkes ilk defa karşılaşılıyormuş gibi tepki vermiş anlamadım. Sırf benim çevremde buna benzer duruma 3-4 kez denk geldim. Bir ara Ankara enka denilen yerde sağ tarafta giderken yağ izi görmemek mümkün değildi. Bu tip durumlar için blok biraz daha güçlendirilse bu tip çatlamalara kırılmalara karşı en azından yağ sızıntısı önlenir. Gerçi bu sefer ağırlık artar.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı ShipShaq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 ile giderken kol çıkarsa ne farkeder? Tekerin halini görmüyor musunuz sırılsıklam. Virajda denk gelse bariyerler olduğundan dolayı olası bir kayma anında hızın bir önemi yok.

    Ayrıca bu araçlar o hızlar için tasarlanmış, haliyle o hızlarda dayanıklı olması gerekiyor, mühendisliği onu gerektiriyor. Yani isterse 500 ile gider, olayın illegallik kısmı onu bağlar. Ama mühendislikten kaynaklı bir hatadan dolayı bu hızlarda yaşayacağı olumsuzluk firmayı bağlar.

    Arkadaşlar konu burada neredeyse fabrikadan yeni çıkmış bir motosikletin, tekrar ediyorum "Sürülmesi amaçlandığı hızlarda" yaşadığı arızadan kaynaklı sürücünün hayatını riske atma durumu.

    Yani kısacası kimin g.tünün yediği kimin yemediği kimseyi ırgalamaz, Rossi bunu yapmaz çünkü böyle bir şeye ihtiyaç duymaz. Adamın ömrü pistte geçmiştir. Çevreyolunda 300+ basma gibi bir ihtiyacı yoktur.

    Sjw'likte artık moda oldu. İnsanları tercihlerinden dolayı hadsizce yargılamak...
    Herkes aynı karakterde olmak zorunda değildir. Kimi 40 sene boyunca 120'yi geçemeyen motordan inmez. Kimi hiç motora binmez. Kimi de 300 basana biner, tercih meselesi.
    Senden sonra iki kisi de deginmis,dedim 300 le gidene kufur edildi,asagilandi galiba.

    Bunun riskli bir durum oldugu soylenmis sadece,hattta ve hatta 300 le gitmeye gotu yiyenler/yemeyenler ayrimi yapilarak biraz ovulmus sankiii.kardesim ben 300 le gitmeye gotu yemeyen bir korkak miyim yani :/ neyse,

    sende,haa 300,ha 100 kmh.kaderinde varsa olmek..demeye getirmisin sankki

    300 mu yaparsiniz,280 le mi gidersiniz bilmiyorum ama o hizlarda bir motorcunun yanindan gecmeyin..95 kmh ile giderken birden irkiliyorum,iyi olmuyor.

    uzak gecin, ciddiyim..
    Mr.wind, espresso ve Gouranga bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Bu tarz bloklar hyper engine sinifinda,

    Uretici prototip bir bloğu urettikten sonra

    Bremze sisteminde calisan atelyede yuksek devir de dakikalarca teste maruz kaliyor.

    Dikkat edilirse arkadas 300km hiza ciktikdan sn ler sonra film kopuyor.

    Bu motorun araba karşiliği ferrari gibi düsunelim.

    Boyle bir motorum olsa,bos otobanda 500m ilerisini gorebiliyorsam o gaz kolunun dibini görürüm.

    Motorun karakteri ciddi anlamda devirli,200km den 300e sektesiz yuruyor ki yolu bulsa daha da gideri var..

    Yere dokulen yağin arka tekerlegi kaydirmamasi buyuk şans.
    tommygun ve xtrafrozen bunu beğendiler.

  8. #28

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Esas sorun kutupdaki kutup ayıları penguenler küresel ısınmadan ötürü büyük sıkıntı var orda…

  9. #29

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Okuduğunu anlamaktan aciz tipler gelmiş "hadsizce" ona buna sjw yaftası yapıştırıyor.

  10. #30
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    300 mu yaparsiniz,280 le mi gidersiniz bilmiyorum ama o hizlarda bir motorcunun yanindan gecmeyin..95 kmh ile giderken birden irkiliyorum,iyi olmuyor.

    uzak gecin, ciddiyim..
    Motora az yaktırıcam diye sağır edeceksin hayvanı. Zengin adamsın gazla azıcık. Koymaz sana.

  11. #31
    Av.Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mt-25 Abs
    O kadar para ver makine 300 de kol versin. Adamı öldürebilirdi. Bu adama ömür boyu tüm motorlarını bedava vermeliler. Gerçi o adam bu olaydan sonra aprilia biner mi o da ayrı. Yazık

  12. #32
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Av.Rider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar para ver makine 300 de kol versin. Adamı öldürebilirdi. Bu adama ömür boyu tüm motorlarını bedava vermeliler. Gerçi o adam bu olaydan sonra aprilia biner mi o da ayrı. Yazık
    Maalesef ülkemizde bu yaptırımı uygulayacak bir adalet sistemi yok. Medeni ülkelerde sürücü erken emekli olurdu alacağı tazminat ile.

  13. #33
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye yollarında 300'le gitmek de eşit ölçüde ölümle burun buruna gelmektir bence. Hatta memleketin günahını almayalım; pist dışında 300'le gitmek diyelim, Valentino Rossi'nin bile g.tünün yemediği bir faaliyet.

    Mağdur arkadaş redline'da 300'le gidiyor. Herkes sanki çok normal ve doğalmış gibi karşılıyor, bu husus bana çok değişik geldi açıkçası.

    Yazıyla yazayım: üçyüz, tekrarlıyorum, üç tane yüz... Önemsiz bir detay. 300'le giderken kol mu çıkarmış, peh peh peh.
    Haklısın başkan, bariyer giyotinlerini görünce aklım başımdan gidiyor. İster istemez gazı düşürüyorum.
    espresso bunu beğendi.

  14. #34
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    3. Viteste 220'ye çıkmak ne demek?!? Bu nasıl hayvani bir güç?

    Memleket ekonomisinin moka sarması, paramızın pul olması vs bizim ufkumuzu, vizyonumuzu da köreltiyor. Dandik dunduk motorları "vay efendim az yakıyor" , "üçlü çanta seti var" , "50 cc candır, araba ehliyetiyle de kullanılır" , "Hintli mi Çinli mi?" diyerek başımıza taç ettik.

    Çok üzülüyorum, çünkü birileri "motosiklet" gibi motosikletlere binerken biz burada "km.de şu kadar kuruş yaktırdık" diye gururlanıyoruz.
    XGAMER bunu beğendi.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef ülkemizde bu yaptırımı uygulayacak bir adalet sistemi yok. Medeni ülkelerde sürücü erken emekli olurdu alacağı tazminat ile.
    İsin uzmani degilim ama dunyanin hicbir ulkesinde bu olaydan ekmek cikmaz bence.

    Haaa,psikolojik olarak yikildim,artik motora binemiorum,cok mutsuzuum,hayattan zevk alamaz hale geldim... diyerek, manevi tazminat davasi acilabilir :p

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motora az yaktırıcam diye sağır edeceksin hayvanı. Zengin adamsın gazla azıcık. Koymaz sana.
    Bu yazdigi susurlukta okudum.Dedim benim motor sagir olmus olamaz,yoksa olabilir mi ? Supheye dustum.

    Bursa otobaninda gercekleri ogrenecektim.

    Allahin belasi bolge karacabey - bursa yi atlatip (burada bir ara,..yetkilelere sesleniyorum, su yola ruzgar perdesi falan koyuun.ne ziktiriboktan bir yer ya,her gectigimde perisan oluyorum..40 km boyunca ruzgarli havada fsm den gecmek gibi.koymuyosaniz da bari 1000 tane ruzgar santrali yerlestirin, tum ulkenin elektrigini karsilasin..minkoduhum un yeri,yine rekor kiracaktim babayi aldim bu sefer.) Bursa otobanina ciktimm.Bir basmaya basladimm, 120,130,140,147..

    Motor sagir falan olmamis,gayet guzel hizlaniyor,massallhi var

  16. #36
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsin uzmani degilim ama dunyanin hicbir ulkesinde bu olaydan ekmek cikmaz bence.

    Haaa,psikolojik olarak yikildim,artik motora binemiorum,cok mutsuzuum,hayattan zevk alamaz hale geldim... diyerek, manevi tazminat davasi acilabilir :p

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------



    Bu yazdigi susurlukta okudum.Dedim benim motor sagir olmus olamaz,yoksa olabilir mi ? Supheye dustum.

    Bursa otobaninda gercekleri ogrenecektim.

    Allahin belasi bolge karacabey - bursa yi atlatip (burada bir ara,..yetkilelere sesleniyorum, su yola ruzgar perdesi falan koyuun.ne ziktiriboktan bir yer ya,her gectigimde perisan oluyorum..40 km boyunca ruzgarli havada fsm den gecmek gibi.koymuyosaniz da bari 1000 tane ruzgar santrali yerlestirin, tum ulkenin elektrigini karsilasin..minkoduhum un yeri,yine rekor kiracaktim babayi aldim bu sefer.) Bursa otobanina ciktimm.Bir basmaya basladimm, 120,130,140,147..

    Motor sagir falan olmamis,gayet guzel hizlaniyor,massallhi var
    Maşallah. Allah kaza bela vermesin sana.

  17. #37

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle birşey yaşandığında ilk yapılması gereken şey, debriyajı çekmek değilmidir?
    Çok güzel bir soru.
    Arkasından başka bir soru geliyor aklıma.
    Bu motosiklet kol mu çıkardı? Neyse, çok da önemli değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------

    Olacak iş değil tabii ki. Öncelikle bunu söyleyelim, sonra Aprilia'ya biniyorum diye kalkıp olayı normalleştirdiğimi falan zannedenler olursa boşuna tadımız kaçmasın. Lakin, olayın motorun 3000km'de olmasıyla ne alakası var, hiç anlamadım. 3000km'de böyle olması kabul edilemez ne demek? 10bin'de olsa kabul edilebilir bişey mi yani x kmh ile giderken bir anda motorun dışına bu kadar çok yağ atması? Bu ne zaman olursa olsun kabul edilemez bir şey. Sıfır aldık kafamız rahat olsun diye falan filan. Ee, 10bin'de ikinci el alsak normal mi karşılayacaktık? Ne diyecektik de normal olacak? Eski sahibi şöyle yapmıştır böyle yapmıştır mı diyecektik? Ee bu sahibinin ne yaptığını nereden biliyoruz? =)

    O yüzden, bu yaşanan, olacak iş değil. O kadar fazlası yok.

    Yalnız bu olayın sonrasında; yeni motor? Ömür boyu çalışmayacak kadar tazminat falan derken?

    Yurdum insanı bir türlü başına bir iş alıp ordan menfaat sağlama duygusundan vazgeçemedi. Kusura bakmayın bundan başka bir tanımlama yapamıyorum ben. Arkadaşlar bu iş şehir içinde 50kmh ile olsaydı da yeni motor, ömür boyu yeni motor, devasa tazmintlar falan konuşacak mıydınız? Evet diyen varsa ayrıca devam edelim, hayır yok diyorsanız, demek ki konu motoru kullanan arkadaşın tercihi olan bir hızla alakalı. Üreticiye ne peki bundan?

    Halka açık yolda niye 300 yapıyor falan demeyeceğim. RSV4 alsam ben de otobana çıktığımda önüm açıksa bu hıza çıkarım, bunun mantığı doğrusu iyisi kötüsü şu anın ve bu durumun konusu değil, kimseyi de ilgilendirmez. Ama kendi tercihim olan yüksek süratte bir iş geldi diye de firmanın sorumluluğu, yükümlülüğü artmaz. 300'le giderken taşın üstünden geçersen(!) ne olacak? 300'le giderken ne olsa zaten ölümle burun burunasın, bir şey olmasa da burun burunasın. Bu olay 300kmh ile giderken oldu diye üreticinin yapması gereken şey niye değişsin?

    Peki kaç kmh'ye kadar olan motor arızalarında tamirat veya sandık motor verilmeli de kaç kmh üstünde yeni motor verilmeli? Kaç kmh üstünde tazminat ödenmeli? =)

    Şu yaşanan olayla ilgili, olması gereken şey firmanın gerekli incelemeyi yapıp, sonrasında arızanın sebebine göre gerekli parçaları değiştirmek veya sandık motor vermektir. 300'le arka lastik yağ olmuş, 50'yle arka lastik yağ olmuş, ne fark eder üretici için? Sandık motor da "iyi niyet" göstergesidir zaten, esasen yapılmasının bir diğer sebebi de çok daha zahmetsiz, hızlı ve dolayısıyla maliyetsiz olmasıdır.

    Kusura bakmayın, işimiz gücümüz kişisel menfaatimizi artırmak. Gidip bir araba alın, yolda giderken kol çıkarsın (olan da buysa), ondan sonra gidin yeni araba isteyin bakalım ne diyorlar. =)

    Dipnot: Sandık motor değişmiş diye bir motosikleti almaktan vazgeçecekseniz, bu kararı almaya iten düşünceyi merak etmekle birlikte, motosiklete binmeyin derim. Bu düşüncenin sebebi sandık motorun ne olduğunu bilmemek olabilir, ona bir şey diyemem. Onun dışında neden böyle bir olayda sandık motor kabul edilemez olarak görülüyor, ciddi bir fikir varsa ve yukarıda sorduğum "neye göre yeni motor verilmeli" algoritmasına da cevap verebiliyorsa seve seve okumak isterim. Belki de yanlış düşünüyorumdur.


    **

    Motosiklet tehlikeli bir taşıt arkadaşlar.
    Arıza neyse o arıza tamir edilir. Normal prosedür budur.
    Üstüne sandık motor veriliyorsa daha fazla ne bekleniyor? Bizim ekstra ekstra risk almamızdan ötürü adamlar, x bir arıza oldu nolursa olsun yeni motor mu vermeli?

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Airbus a330 in inis takimlari acilmiyor ve ucak govdesini surterek iniyor..

    Firma 283 kisiye ölüm korkusu yasattigu gerekcesiyle 780.000 dolar para cezasi verdi.




    Deerrmisimmmmmmmm


    O degil de,olumlu kaxa olursa ne olacakti ,o zaman tazminat olur herhalde

    300 le gitmessydi,kul yapisi bu deyip isin icinden cikamazlardi sanirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

    Para cezası degil tazminat..,bi espri yapalim dedik elimize yuzumuze bulastirdik :(

  19. #39
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bu yazıyı da şuraya iliştirelim..

    http://www.motosiklet.net/forum/kaza...yaziyorum.html

  20. #40
    TOTEMONS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1991 MODEL MZ 251-YAMAHA MT-125-2014CBR500R-CBF150
    Muhtemelen arkadaş bu tip motorlarda kullnılması gereken 15W50 veya 15W40 full sentetik yağ yerine 20W50 veya 20w40 yağ kullanmış olabilir.
    Yağ seçimi doğru fakat fazla bırakılmış olabilir.Motor tamir görmüş Mekanik bileşenleri standarda uygun toplnmamış olabilir.
    Kendi motorunu dahi üretemeyen ülkenin vatandaşları olarak yıllarca en kaliteli motorlar üreten köklü bir firmaya atıp tutanlara höst diyorum.
    Aynaya bakın biraz.Yalan,iftira üreten toplum olmaktan çıkıp biraz arknızdan gelen yeni nesillere pozitif birşeyler bırakın.
    Piyasada 3 kuruş için fiyat manipülasyonu yapmayı bırakın
    Karaborsacılığı bırakın
    Ha bırakmıyorsanız oturduğunuz yerden markalara sallamayın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)