Dominar 250 tavsiye eder misiniz?
Reklamlar
-
Tamamen aynı şeyleri yazıyoruz aslında neden hem fikir değilsin hala anlamadım. Son kez söylüyorum eski Japon motosiklet üreticilerinin ürettikleri motor blokları krank subap piston daha sağlam malzemelerden üretiliyordu. Yüksek hacim yüksek sıkıştırma oranı ve yüksek devirli bile olsa sen o motora iyi baktıysan özellikle yağ değişim periyotlarını düzenli yapıp her daim de redline’da kullanmıyorsan bu arızaları yaşama ihtimalin düşer. Secere diyorsun ben de yine evet haklısın diyorum seceresi belli olanlar pahalı diyorsun ona da haklısın diyorum. Aynı şeyleri yazıyoruz mantık aynı mantık.
Reklamlar
-
@atalayalper
2011 yilindaki japonya da olan buyuk deprem ve tsunami felaketinden sonra
Endustri ve malzeme tedariği ciddi sekteye uğradi,farkli hammadde tedarigine yönelindi.
Tam da o yil endustri 4.0 devreye aliniyordu.
Otomobilden tut,cnc tezgahlara kadar,materyalden,robot teknolojisine kadar herşey etkilendi.
Japonyada cnc kesici takimlar uzerine malzeme muh.olarak calisan arkadasim var,
Kalite 2011 den önce 2011 den sonra olarak ikiye ayriliyor.
-
Planlı eskitme denilen bir şey var artık dünyada tüm firmalar bu sisteme geçti bunu pek şok büyük otomobil firmalarının yetkilileri de söyledi ifade etti..
Hiç bir firma ömürlük mal üretmiyor artık..
Artık her şeyin araba motor son kullanma tarihi var..
O yüzden eskisi gibi hiç bir firma evladiyelik mal yapmıyor.. bunun bir iyi yanıda oldu motorsiklet firmaları bloklarda daha dayanıksız ama daha hafif daha ucuz metaryeller kullanma fırsatı buldu .
-
Aktif dominar 250 kullanıcı olarak ben de nazizane görüş ve önerilerimi belirtmek isterim. Öncelikle ben motoru Ekim 2021'de 42.000 TL iken 0 olarak aldım şuan daha 1560 km'de kısa bir dönem şehir değişikliği ve akabinde ist olumsuz hava koşulları ve çalışma şartları derken pek km yapamadım. Dominar 250 almadan önce şunu bilmeniz gerekir ağır bir motor 180 küsür boş ağırlığı var benzin v.s derken 200 kg yaklaşıyor. Ufak eğimi bir alanda geri geri çekme durumunuz biraz zorlaşıyor. Ben 170 boyunda 72 kiloyum ayaklarım yere 3/4 değiyor tabi hafif yana yatırınca tam basılabiliyor. Motor ağır ama teker bir kere döndükten sonra o ağırlığı zerre hissetmiyorsun. Trafikte dönüşlerde v.s sorun olmadı aslı. Motor bir tık geniş olduğu için scooter geçen her aradan geçemiyorsun acaba aynalar değermi diye düşünüyorsun Motorun alt devirleri çok güçlü özellikle 6000 devirde max tork alıyorsun. Ben zaman zaman git gel 80-100 km yol yaptım uzun süreli kullanımda 45. dakikadan sonra ellerde hafif bir titreşim mevcut oluyor. Onun harici titreşim oldukça az hatta bazen yokmuş gibi geliyor. Egzos sesinden bahsetmiyorum MT-07 olan arkadaşımla gittik almaya sesi duyunda şaşırdı. Benim motorumda sağa çekme sorunu hiç olmadı. Sağa çekme sorunu da 2 elini bırakıp motor kullanmak zaten güvenli değil. Kulaktan dolma bilgiler hep şey diyor motor sağa çekiyorda çekiyor. Hocam normal gidişte, sürüşte motoru sürekli sola çevirme gibi bir durum yok. Ancak her iki elinizi bırakısınız elleriniz havada olur o zaman çekebilir. Artçı selesi çok geniş. Ben henüz 2500 km rodajını bitirmediğim için max hızı nedir bilemem çünkü 2500 km kadar 7000 devirde ışık yanıyor 2500 km'den sonra otomatik kalkıyor rpm ışığı daha yüksek devirlerde yanıyor. 1 kere 1400km'de top speed denemek istedim ist çevreyolunda 143 km gördüm ancak çokta o devirde kalmak istemediğim için fazla zorlamadım. Yol tutuşu üstündeki MRF NAYLON lastiklerle yazın idare edebilir ancak kesinlikle yağmurda güven vermiyor. Öyle çok viraj yatan kalkan birisi değilim. Lastikleri en azından ANLAS ile değiştirmek gerekli. Yol tutuşu gerçekten çok güzel ağır olmasının avantajı bu aslında yola oturuyor. Ön arka ABS ve frenleri başarılı. 1-2 kere denemek için sert fren yaptım ama kaydırmadı tabi siz yine de ön arka beraber fren yapın. Aynaları oldukça yeterli ( ki aynaların tanesi 1300 TL civarında) Dominar 250 aslında uzun yol motoru düzeyinde önüne bir tur camı arkasına bir çanta türkiye turu yapabilirsiniz. Grupta yapanlar oldukça mevcut.
Nesi kötü ? Fiyatı tamam ben 42'ye aldım şuan 63-65 arası satma imkanım var ancak piyasadaki her motor gibi o paralar uçuk ki ben 2013 yılında 0 km Astra J almıştım 54.000 TL'ye.
Tabikide karar sizin alınca pişman olmazsın. Satarken zarar edeceğini de düşünmüyorum. Ama motoru günde 30-40 km kullanmak amacı ile bakkala markete ya da çay içmeye giderken kullanma amacı ile alacaksanız belki bir scooter size daha çok yarar sağlayacaktır. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
-
Muzaffer Kaa adlı üyeden alıntı
Aktif dominar 250 kullanıcı olarak ben de nazizane görüş ve önerilerimi belirtmek isterim. Öncelikle ben motoru Ekim 2021'de 42.000 TL iken 0 olarak aldım şuan daha 1560 km'de kısa bir dönem şehir değişikliği ve akabinde ist olumsuz hava koşulları ve çalışma şartları derken pek km yapamadım. Dominar 250 almadan önce şunu bilmeniz gerekir ağır bir motor 180 küsür boş ağırlığı var benzin v.s derken 200 kg yaklaşıyor. Ufak eğimi bir alanda geri geri çekme durumunuz biraz zorlaşıyor. Ben 170 boyunda 72 kiloyum ayaklarım yere 3/4 değiyor tabi hafif yana yatırınca tam basılabiliyor. Motor ağır ama teker bir kere döndükten sonra o ağırlığı zerre hissetmiyorsun. Trafikte dönüşlerde v.s sorun olmadı aslı. Motor bir tık geniş olduğu için scooter geçen her aradan geçemiyorsun acaba aynalar değermi diye düşünüyorsun
Motorun alt devirleri çok güçlü özellikle 6000 devirde max tork alıyorsun. Ben zaman zaman git gel 80-100 km yol yaptım uzun süreli kullanımda 45. dakikadan sonra ellerde hafif bir titreşim mevcut oluyor. Onun harici titreşim oldukça az hatta bazen yokmuş gibi geliyor. Egzos sesinden bahsetmiyorum MT-07 olan arkadaşımla gittik almaya sesi duyunda şaşırdı. Benim motorumda sağa çekme sorunu hiç olmadı. Sağa çekme sorunu da 2 elini bırakıp motor kullanmak zaten güvenli değil. Kulaktan dolma bilgiler hep şey diyor motor sağa çekiyorda çekiyor. Hocam normal gidişte, sürüşte motoru sürekli sola çevirme gibi bir durum yok. Ancak her iki elinizi bırakısınız elleriniz havada olur o zaman çekebilir. Artçı selesi çok geniş. Ben henüz 2500 km rodajını bitirmediğim için max hızı nedir bilemem çünkü 2500 km kadar 7000 devirde ışık yanıyor 2500 km'den sonra otomatik kalkıyor rpm ışığı daha yüksek devirlerde yanıyor. 1 kere 1400km'de top speed denemek istedim ist çevreyolunda 143 km gördüm ancak çokta o devirde kalmak istemediğim için fazla zorlamadım. Yol tutuşu üstündeki MRF NAYLON lastiklerle yazın idare edebilir ancak kesinlikle yağmurda güven vermiyor. Öyle çok viraj yatan kalkan birisi değilim. Lastikleri en azından ANLAS ile değiştirmek gerekli. Yol tutuşu gerçekten çok güzel ağır olmasının avantajı bu aslında yola oturuyor. Ön arka ABS ve frenleri başarılı. 1-2 kere denemek için sert fren yaptım ama kaydırmadı tabi siz yine de ön arka beraber fren yapın. Aynaları oldukça yeterli ( ki aynaların tanesi 1300 TL civarında) Dominar 250 aslında uzun yol motoru düzeyinde önüne bir tur camı arkasına bir çanta türkiye turu yapabilirsiniz. Grupta yapanlar oldukça mevcut.
Nesi kötü ? Fiyatı tamam ben 42'ye aldım şuan 63-65 arası satma imkanım var ancak piyasadaki her motor gibi o paralar uçuk ki ben 2013 yılında 0 km Astra J almıştım 54.000 TL'ye.
Tabikide karar sizin alınca pişman olmazsın. Satarken zarar edeceğini de düşünmüyorum. Ama motoru günde 30-40 km kullanmak amacı ile bakkala markete ya da çay içmeye giderken kullanma amacı ile alacaksanız belki bir scooter size daha çok yarar sağlayacaktır. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
Vay be… benim isteyipte alamadığım zamanlar. İnşallah kazasız belasız sonuna kadar kullanırsınız hocam. Tekerinize taş değmesin. Bakarsınız nasip olur sizden ben devralırım 😅
-
27 Haziran 2022, 21:36
#66
Muzaffer Kaa adlı üyeden alıntı
Aktif dominar 250 kullanıcı olarak ben de nazizane görüş ve önerilerimi belirtmek isterim. Öncelikle ben motoru Ekim 2021'de 42.000 TL iken 0 olarak aldım şuan daha 1560 km'de kısa bir dönem şehir değişikliği ve akabinde ist olumsuz hava koşulları ve çalışma şartları derken pek km yapamadım. Dominar 250 almadan önce şunu bilmeniz gerekir ağır bir motor 180 küsür boş ağırlığı var benzin v.s derken 200 kg yaklaşıyor. Ufak eğimi bir alanda geri geri çekme durumunuz biraz zorlaşıyor. Ben 170 boyunda 72 kiloyum ayaklarım yere 3/4 değiyor tabi hafif yana yatırınca tam basılabiliyor. Motor ağır ama teker bir kere döndükten sonra o ağırlığı zerre hissetmiyorsun. Trafikte dönüşlerde v.s sorun olmadı aslı. Motor bir tık geniş olduğu için scooter geçen her aradan geçemiyorsun acaba aynalar değermi diye düşünüyorsun
Motorun alt devirleri çok güçlü özellikle 6000 devirde max tork alıyorsun. Ben zaman zaman git gel 80-100 km yol yaptım uzun süreli kullanımda 45. dakikadan sonra ellerde hafif bir titreşim mevcut oluyor. Onun harici titreşim oldukça az hatta bazen yokmuş gibi geliyor. Egzos sesinden bahsetmiyorum MT-07 olan arkadaşımla gittik almaya sesi duyunda şaşırdı. Benim motorumda sağa çekme sorunu hiç olmadı. Sağa çekme sorunu da 2 elini bırakıp motor kullanmak zaten güvenli değil. Kulaktan dolma bilgiler hep şey diyor motor sağa çekiyorda çekiyor. Hocam normal gidişte, sürüşte motoru sürekli sola çevirme gibi bir durum yok. Ancak her iki elinizi bırakısınız elleriniz havada olur o zaman çekebilir. Artçı selesi çok geniş. Ben henüz 2500 km rodajını bitirmediğim için max hızı nedir bilemem çünkü 2500 km kadar 7000 devirde ışık yanıyor 2500 km'den sonra otomatik kalkıyor rpm ışığı daha yüksek devirlerde yanıyor. 1 kere 1400km'de top speed denemek istedim ist çevreyolunda 143 km gördüm ancak çokta o devirde kalmak istemediğim için fazla zorlamadım. Yol tutuşu üstündeki MRF NAYLON lastiklerle yazın idare edebilir ancak kesinlikle yağmurda güven vermiyor. Öyle çok viraj yatan kalkan birisi değilim. Lastikleri en azından ANLAS ile değiştirmek gerekli. Yol tutuşu gerçekten çok güzel ağır olmasının avantajı bu aslında yola oturuyor. Ön arka ABS ve frenleri başarılı. 1-2 kere denemek için sert fren yaptım ama kaydırmadı tabi siz yine de ön arka beraber fren yapın. Aynaları oldukça yeterli ( ki aynaların tanesi 1300 TL civarında) Dominar 250 aslında uzun yol motoru düzeyinde önüne bir tur camı arkasına bir çanta türkiye turu yapabilirsiniz. Grupta yapanlar oldukça mevcut.
Nesi kötü ? Fiyatı tamam ben 42'ye aldım şuan 63-65 arası satma imkanım var ancak piyasadaki her motor gibi o paralar uçuk ki ben 2013 yılında 0 km Astra J almıştım 54.000 TL'ye.
Tabikide karar sizin alınca pişman olmazsın. Satarken zarar edeceğini de düşünmüyorum. Ama motoru günde 30-40 km kullanmak amacı ile bakkala markete ya da çay içmeye giderken kullanma amacı ile alacaksanız belki bir scooter size daha çok yarar sağlayacaktır. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
Çok teşekkür ederim değerli yorumun için , tekeriniz düz bassın 🙏
-
27 Haziran 2022, 22:05
#67
Muzaffer Kaa adlı üyeden alıntı
Aktif dominar 250 kullanıcı olarak ben de nazizane görüş ve önerilerimi belirtmek isterim. Öncelikle ben motoru Ekim 2021'de 42.000 TL iken 0 olarak aldım şuan daha 1560 km'de kısa bir dönem şehir değişikliği ve akabinde ist olumsuz hava koşulları ve çalışma şartları derken pek km yapamadım. Dominar 250 almadan önce şunu bilmeniz gerekir ağır bir motor 180 küsür boş ağırlığı var benzin v.s derken 200 kg yaklaşıyor. Ufak eğimi bir alanda geri geri çekme durumunuz biraz zorlaşıyor. Ben 170 boyunda 72 kiloyum ayaklarım yere 3/4 değiyor tabi hafif yana yatırınca tam basılabiliyor. Motor ağır ama teker bir kere döndükten sonra o ağırlığı zerre hissetmiyorsun. Trafikte dönüşlerde v.s sorun olmadı aslı. Motor bir tık geniş olduğu için scooter geçen her aradan geçemiyorsun acaba aynalar değermi diye düşünüyorsun
Motorun alt devirleri çok güçlü özellikle 6000 devirde max tork alıyorsun. Ben zaman zaman git gel 80-100 km yol yaptım uzun süreli kullanımda 45. dakikadan sonra ellerde hafif bir titreşim mevcut oluyor. Onun harici titreşim oldukça az hatta bazen yokmuş gibi geliyor. Egzos sesinden bahsetmiyorum MT-07 olan arkadaşımla gittik almaya sesi duyunda şaşırdı. Benim motorumda sağa çekme sorunu hiç olmadı. Sağa çekme sorunu da 2 elini bırakıp motor kullanmak zaten güvenli değil. Kulaktan dolma bilgiler hep şey diyor motor sağa çekiyorda çekiyor. Hocam normal gidişte, sürüşte motoru sürekli sola çevirme gibi bir durum yok. Ancak her iki elinizi bırakısınız elleriniz havada olur o zaman çekebilir. Artçı selesi çok geniş. Ben henüz 2500 km rodajını bitirmediğim için max hızı nedir bilemem çünkü 2500 km kadar 7000 devirde ışık yanıyor 2500 km'den sonra otomatik kalkıyor rpm ışığı daha yüksek devirlerde yanıyor. 1 kere 1400km'de top speed denemek istedim ist çevreyolunda 143 km gördüm ancak çokta o devirde kalmak istemediğim için fazla zorlamadım. Yol tutuşu üstündeki MRF NAYLON lastiklerle yazın idare edebilir ancak kesinlikle yağmurda güven vermiyor. Öyle çok viraj yatan kalkan birisi değilim. Lastikleri en azından ANLAS ile değiştirmek gerekli. Yol tutuşu gerçekten çok güzel ağır olmasının avantajı bu aslında yola oturuyor. Ön arka ABS ve frenleri başarılı. 1-2 kere denemek için sert fren yaptım ama kaydırmadı tabi siz yine de ön arka beraber fren yapın. Aynaları oldukça yeterli ( ki aynaların tanesi 1300 TL civarında) Dominar 250 aslında uzun yol motoru düzeyinde önüne bir tur camı arkasına bir çanta türkiye turu yapabilirsiniz. Grupta yapanlar oldukça mevcut.
Nesi kötü ? Fiyatı tamam ben 42'ye aldım şuan 63-65 arası satma imkanım var ancak piyasadaki her motor gibi o paralar uçuk ki ben 2013 yılında 0 km Astra J almıştım 54.000 TL'ye.
Tabikide karar sizin alınca pişman olmazsın. Satarken zarar edeceğini de düşünmüyorum. Ama motoru günde 30-40 km kullanmak amacı ile bakkala markete ya da çay içmeye giderken kullanma amacı ile alacaksanız belki bir scooter size daha çok yarar sağlayacaktır. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
Hocam elleri bırakınca motor sağa çekiyorsa problem var demektir. Onun için test amaçlı ara sıra elleri serbest bırakıp bakmak lazım. Sağa ya da sola çekiyorsa bir sıkıntı mevcut demektir.
-
27 Haziran 2022, 22:48
#68
hokahey adlı üyeden alıntı
Hocam elleri bırakınca motor sağa çekiyorsa problem var demektir. Onun için test amaçlı ara sıra elleri serbest bırakıp bakmak lazım. Sağa ya da sola çekiyorsa bir sıkıntı mevcut demektir.
Ben büyük bir sıkıntı olarak görmüyorum, mantıklı açıklaması da mevcut. normal sürüşü etkilemiyor sürücüyü yormuyor ise sorun yoktur
-
27 Haziran 2022, 23:18
#69
Sıkıntı falan yok Euro emisyon muhabbetinden egzos katlar ağır geliyor mevzu o Japon ların da bazılarında var aynı sorun tamamen emisyon dan ötürü egzosların ağırlaşmasından ötürü olan bir mevzu sürüşe engel bir şeyde değil ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)