Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor camiası nereye gidicek sizce

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Benim tahminim piyasa ekonomi analizi yapmadan zaten hepimiz bunı yaşıyoruz konuşmaya gerek yok.. Yakıt ve motor fiyatları arttıkça yüksek hacim satışları biticek yani üç beş on yirmi adet konsiye gelir onlar dışında bence artık distiribütörlerde büyük partiler halinde getirtmez.. adamlar ellerindeki 2018 - 2020 yılından kalma yüksek hacim makineleri satamıyor müşteri çıkmıyor artık bazı markalar fuara katılma gereği duymuyor ..

    Bugün hala bazı bayilerde sıfır km 2019-2020 model motorlar var satamadıkları super advanture,niken, harleyler, tenereler , multistradalar ,xsr 900 ler say say bitmez…

    Benim tahminim o yüzden yüksek hacim getirmezler insanlarında bu saatten sonra talep edeceğini düşünmüyorum .. çünkü insanlar bugünü düşünerek hareket etmeyecektir yarın öbürgün şayet yakıt 30tl olursa yada bir bakım iyicene 2-3 bin tl olursa benim buna göre pozisyon almam lazım buna göre motor almam lazım mantığıyla hareket edecektir..

    Bu bağlamda piyasada şu anda parası olana gelecek motorlar Japon’lar ama Japon’larda gün geçdikçe pahallanıyor bir zaman sonra şahsi fikrim belli bir kesim Japonada ulaşamazsa birazda motordan anlıyorsa Hintliye kayıcaktır Hintlide şu anda bajaj lider ama onlarda Japonlara yakın gidiyor çok tuttuğu için benim tahminim insanlar alternatif fiyatları nispeten daha uygun diğer Hintlilere yönelicektir hero , tvs gibi ..
    Hintliye de gücü yetmeyen çinliye kayıcaktır düşüncesindeyim..
    Fuarda sohbet ediyorduk arkadaşlar dedi ne kadar doğru bilmem ama harley bile 125cc ve 250cc uygun ucuz motor üretebilmek için Hintli üreticilerle görüşüyormuş..

    Sonuçta petrolüm varili arttımı tüm dünyayı vuruyor bizde daha fazla hissediliyor o ayrı birde alım gücümüz düştü ikisi birleşince yakıt fiyatları zorluyor ama tüm dünyada da pompa fiyatlarında bir artış var .. o yüzden Avrupalısı da benim şu yazdıklarımı kısmi ön plana alarak hareket edecektir ..
    Ben artık pek çok düşük hacim üretmeyen firmaların bile bu alana girip bu büyük pastadan dilim almak istitceğini düşünüyorum…

    Kısaca bence yüksek hacim olayı Türkiye de bitti eldekiler ve ikinci eldekiler işte zaman içinde arıza yapıp kaza yapıp trafikten düştükçe iyicene azalıcaktır birde insanlar artık aracın son hızından ziyade abi bu 100km de ne yakıyor km de ne kadar yakıyor olayına dönecek bütün iş zaten şu anda bile öyle ama ilerde iş full yakıt merkezli olucak…

    Şu anda bile 6-7 motorcu oturalım iki dakka sonra muhabbet ne yakıyora geliyor eskiden 4-5 sene önce kimse yakıtın y sini sormazdı ben motorlarımın ne yaktığını bilmezdim gelir sorarlardı
    nadir tek tük bilmiyorum bittikçe alıyorum derdim…
    Şimdi bütün motorların öncelik hacim yakıt orantısında bakıyorum…
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Benim 2 farklı öngörüm var.

    2023 de başımızdaki bu zihniyet yine seçilirse yüksek cc motosiklet kültürü bizim nesille birlikte bitecek. Hindistan tarzı bir şekle evrileceğiz ve ülke 50-125cc çinli / hintli motor çöplüğüne dönecek.

    Gençler R25-mt25 tarzı motorlara eskisi kadar kolay ulaşamayacakları için başka hobilere yönelecekler.

    Diğer öngörüm ise bu başımızdki zihniyet gidip demokratik bir yönetim seçilirse ve bu rant sistemine son verilirse, ülkede 2-3 yıl içerisinde büyük bir ekonomik rahatlama başlayacak, 5li çeteye akan paralar istihdama ve yatırıma akmaya başlayınca, düzgün ve işin ehli ekonomistler yönetime gelip doğru hamleler yapınca dolarda sert düşüş başlayacak, ülkedeki bu rahatlama sayesinde motosiklet ve benzin fiyatlarındaki ciddi indirimler oluşunca eski motosiklet kültürü canlanarak devam edecek, bizler de inşallah "oh be sonunda atlattık şu kara günleri" diye anlatacağız.

    Şimdi işi niye siyasete bağladın demeyin, motosiklet fiyatlarının ve hayat pahalılığının temel sebebi kötü ekonomi yönetimi olduğu için ister istemez iş dönüp dolaşıp siyasete geliyor.

    "Dolar 14 tl ise bunun suçlusu honda veya yamahadır, hayın japon lobisidir" deyip japonları kötüleyecek halim yok
    espresso, pea, Mr.wind ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bayilerde satılmayan zaten piyasası olmayan modeller varsa bile belirli bir zümre nin aldığı motosikletler yani tutulan model her zaman satılıyor hatta yok satıyor
    evet büyük cc artık belli bir kesim için hayal olmaktan öte bir durumda
    benim şaşırdığım millet 250 cc ye nasıl o paraları veriyor 2014 te ben cbf 150 den direk 1 yaşında nc almıştım şimdi bakıyorum da cbf ten sonra 6 7 yaşında bile nc almak çok zor

  4. #4

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Piyasanın domino taşları belli (dio,pcx,mt25,R25,forza,xmax,nc750)bu modeller yok satıyor.Bundan sonraki süreçtede popülariteleri dahada artacaktır.

  5. #5

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    zerre alakası yok.şu ana kadar satılan bmw ducati vs lerin 400k ve üzeri motorların haddi hesabı yok ve yok satıyor bulunamıyor.şu an git bir bayiye sıra var hayvan gibi ve sıra sana gelince o motorun kaç para olacağı belli bile değil.yinede alan sayısı inanılmaz fazla.şu an motosiklet satışları inanılmaz bir şekilde güzel seyrediyor.yok pahalanır alınmaz vs o senin kendi iç hesabın olur ancak.o saydığın motorlar zaten çok fazla tutunamayan modeller ki onlarda bi ara değere binicek.fakir fukara motorları 400 cc ve altı olarak artık tescillendi.ama ne ara onu bile alamayan adam gidip mt07 cbr650r sırasına girdi ona verebilicek bir cevabım çok yok.aklıma gelen 2.el gücüne güvendiği için o işe giriyor.bu arada eli yüzü düzgün motorlar 250k dan başlıyor ve pahalı değil.çünkü 350k ya egea olsun i20 clio vs satılıyor o yüzden hala çok cezbedici.heleki gs1250 multistrada v4 için 400 450 k veren biri için sadece otomatik opel corsa vw polo parasına motosikletin şahını alıyor demek yanlış olmuyor.tek gerçek ülkenin 0 dan alım gücünün tamamen bittiği gerçeği.şu an motora başlıyacak birinin 0 dan motor alma ihtimali hiiç yok.kredi bile vermiyorlar 24 ay max

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    dediğim gibi yürüyen modeller her daim satılıyor bizim arkadaş triumph tiger 900 ralli pro bulamıyor yılbaşına kadar sıra var afrika daynı f 850 de aynı bayiler az geitiriyor eskiye nazaran bunun için yok satıyor yok sattığı için de pazarlık veya fiyatta esneme yok
    ha bu arada 250 cc altı için gözüme şu takıldı n max 155 bayilerde yok olsa 80 k 2. eli 100 isteyen var satılır satılmaz bilmem ama 1000 km civarında olanlar için sıfır parası veren çok olur x max te aynı pcx te aynı forza da aynı r 25 i saymıyorum bile

  7. #7
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim 2 farklı öngörüm var.

    2023 de başımızdaki bu zihniyet yine seçilirse yüksek cc motosiklet kültürü bizim nesille birlikte bitecek. Hindistan tarzı bir şekle evrileceğiz ve ülke 50-125cc çinli / hintli motor çöplüğüne dönecek.

    Gençler R25-mt25 tarzı motorlara eskisi kadar kolay ulaşamayacakları için başka hobilere yönelecekler.

    Diğer öngörüm ise bu başımızdki zihniyet gidip demokratik bir yönetim seçilirse ve bu rant sistemine son verilirse, ülkede 2-3 yıl içerisinde büyük bir ekonomik rahatlama başlayacak, 5li çeteye akan paralar istihdama ve yatırıma akmaya başlayınca, düzgün ve işin ehli ekonomistler yönetime gelip doğru hamleler yapınca dolarda sert düşüş başlayacak, ülkedeki bu rahatlama sayesinde motosiklet ve benzin fiyatlarındaki ciddi indirimler oluşunca eski motosiklet kültürü canlanarak devam edecek, bizler de inşallah "oh be sonunda atlattık şu kara günleri" diye anlatacağız.

    Şimdi işi niye siyasete bağladın demeyin, motosiklet fiyatlarının ve hayat pahalılığının temel sebebi kötü ekonomi yönetimi olduğu için ister istemez iş dönüp dolaşıp siyasete geliyor.

    "Dolar 14 tl ise bunun suçlusu honda veya yamahadır, hayın japon lobisidir" deyip japonları kötüleyecek halim yok
    Maalesef demokratik bir yönetim seçilemez, Kılıçdaroğlu seçimde bozguna uğrayacağını bile bile aday olmaya hazırlanıyor.
    Türkiye Cumhuriyeti'nin yakın tarihinde muhalefet hiç iktidar olmaya ciddi ciddi hiç çabalamamış durumda, çoğu başı boş sözler

    Diyelim ki AKP harici bir parti seçildi piyasaya güven geldi yatırımcıların yatırımları hızlandı, yine de şu durumla karşılaşıyoruz;
    ABD'nin parasal daraltma faizi tekrar %2ye indirme politikaları, Rusya-Ukrayna çekişmesi ve Türkiye'nin bu çekişmede çözüm için iyi bir yol olacağını düşünüp aktif rol oynamaya çalışması

    2016-2019 arasındaki eski alım gücü önümüzdeki 20-30 yıl için yalnızca hayal ürünü, daha öncesinin alım gücüne erişmek için sıkı politikalar ile en az 50 yıl.
    Ayrıca bu 20-30 yıllık süreçte gerekli yaptırımlar olmazsa 20-30 yıl iyimser bile kalacaktır.
    Suriyeli, Afgan ve Arapların özerklik çalışmaları ülkeye iyice yerleşmeleri çok önemli rol oynayacak bu 20-30 yıl için

    Ve eklemek isterim tahminlerime göre AKP %33.6 ila %33.9 oranında tekrardan seçilecek, seçim günü bu mesajı alıntılarsınız
    espresso bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    ülke nereye gidiyorsa oraya..
    infernus ve AzÇok bunu beğendiler.

  9. #9
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef demokratik bir yönetim seçilemez, Kılıçdaroğlu seçimde bozguna uğrayacağını bile bile aday olmaya hazırlanıyor.
    Türkiye Cumhuriyeti'nin yakın tarihinde muhalefet hiç iktidar olmaya ciddi ciddi hiç çabalamamış durumda, çoğu başı boş sözler

    Diyelim ki AKP harici bir parti seçildi piyasaya güven geldi yatırımcıların yatırımları hızlandı, yine de şu durumla karşılaşıyoruz;
    ABD'nin parasal daraltma faizi tekrar %2ye indirme politikaları, Rusya-Ukrayna çekişmesi ve Türkiye'nin bu çekişmede çözüm için iyi bir yol olacağını düşünüp aktif rol oynamaya çalışması

    2016-2019 arasındaki eski alım gücü önümüzdeki 20-30 yıl için yalnızca hayal ürünü, daha öncesinin alım gücüne erişmek için sıkı politikalar ile en az 50 yıl.
    Ayrıca bu 20-30 yıllık süreçte gerekli yaptırımlar olmazsa 20-30 yıl iyimser bile kalacaktır.
    Suriyeli, Afgan ve Arapların özerklik çalışmaları ülkeye iyice yerleşmeleri çok önemli rol oynayacak bu 20-30 yıl için

    Ve eklemek isterim tahminlerime göre AKP %33.6 ila %33.9 oranında tekrardan seçilecek, seçim günü bu mesajı alıntılarsınız
    İşte o zaman "yattı balık yan gider, koy g.tüne rahvan gitsin" deyip düşünmeyi bile bırakırım. Bu iktidar devam ettiği sürece bu ülkeden bir cacık olmaz.

    Adamlar dünyada emsali görülmeyen akla, mantığa, bilime aykırı bir ekonomi programı ile ülkenin ekonomisini göz göre göre batırdılar. Buna rağmen halen bunlara oy verip yine başa getirirsek de ülkecek her türlü rezilliği ve sefilliği hak ediyoruz demektir.

    Ben ümitliyim ya, bence ufakta olsa bu sefer bir şeyler değişecek diye düşünüyorum. 2023 de seçim sonrası yine tartışalım bu konuyu
    f0cus bunu beğendi.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte o zaman "yattı balık yan gider, koy g.tüne rahvan gitsin" deyip düşünmeyi bile bırakırım. Bu iktidar devam ettiği sürece bu ülkeden bir cacık olmaz.

    Adamlar dünyada emsali görülmeyen akla, mantığa, bilime aykırı bir ekonomi programı ile ülkenin ekonomisini göz göre göre batırdılar. Buna rağmen halen bunlara oy verip yine başa getirirsek de ülkecek her türlü rezilliği ve sefilliği hak ediyoruz demektir.

    Ben ümitliyim ya, bence ufakta olsa bu sefer bir şeyler değişecek diye düşünüyorum. 2023 de seçim sonrası yine tartışalım bu konuyu
    Ahhh ahhh siz gencler eski turkiye yi bilmiyosunuz..bilseniz boyle konusmazdinizz..

    Bursali anlatsin size cekilen acilari..:(

    Bir rivayete gore sayilari 20 milyonu bulan gocmen nufusuyla ulkenin yarinlari cok parlak bence..

    Bursali,yavuz58,kuvvet,atp gelin anlatin yaa .sukursuzler gene toplasmis bisey soyleyin sunlara...
    DickName, SuleymanE ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zerre alakası yok.şu ana kadar satılan bmw ducati vs lerin 400k ve üzeri motorların haddi hesabı yok ve yok satıyor bulunamıyor.şu an git bir bayiye sıra var hayvan gibi ve sıra sana gelince o motorun kaç para olacağı belli bile değil.yinede alan sayısı inanılmaz fazla.şu an motosiklet satışları inanılmaz bir şekilde güzel seyrediyor.yok pahalanır alınmaz vs o senin kendi iç hesabın olur ancak.o saydığın motorlar zaten çok fazla tutunamayan modeller ki onlarda bi ara değere binicek.fakir fukara motorları 400 cc ve altı olarak artık tescillendi.ama ne ara onu bile alamayan adam gidip mt07 cbr650r sırasına girdi ona verebilicek bir cevabım çok yok.aklıma gelen 2.el gücüne güvendiği için o işe giriyor.bu arada eli yüzü düzgün motorlar 250k dan başlıyor ve pahalı değil.çünkü 350k ya egea olsun i20 clio vs satılıyor o yüzden hala çok cezbedici.heleki gs1250 multistrada v4 için 400 450 k veren biri için sadece otomatik opel corsa vw polo parasına motosikletin şahını alıyor demek yanlış olmuyor.tek gerçek ülkenin 0 dan alım gücünün tamamen bittiği gerçeği.şu an motora başlıyacak birinin 0 dan motor alma ihtimali hiiç yok.kredi bile vermiyorlar 24 ay max
    Kardeşim yanlış anlamada sen sanırım başka bir ülkede yaşıyorsun …ülkeleri şaşırdın…

    2018-2019-2020 -2021 satış rakamları var elimde hacimlere göre elimde resmî veriler var… resimimde aşağı koyuyorum..

    https://www.otoajanda.com/wp-content/uploads/2022/01/motosiklet-satislari-2021.jpg

    Bak yüksek hacimden almıyorum satış rakamlarını orta hacimden başlatıyorum normalde yüksek hacim yani 651cc ve üstünden almam gerekir yüksek hacim ordan başlar ama ben sen mahçup olma diye 501cc yani orta hacim üstünden alıcam rakamları….

    2019 0-500cc arası rakamı 112 bin ….
    501cc ve üstü orta hacim ve üstü 4 bin adet .. yani 2019 da orta hacim üstü satış adeti sadece %4 ….

    Bu nasıl bir kuyruğa girmek nasıl kapış kapış gitmek ..

    2020 ye gelelim 500cc ye kadar 187 bin 501cc üstü
    4800 adet yani Buda ortalama %3 falan eder ..:

    2021 500 cc ye kadar 240 bin 501cc üstü 5400 adet yani Buda ortalama %2 buçuk falan eder..

    Bak seni mahçup etmemek için tekrar söylüyorum resmî verileri orta hacimden hesap ettim normalde 651cc ve üstünden yani yüksek hacimden hesaplamam gerektirdiki o zaman bu rakamların çok altı çıkardı….

    Senin düşündüğün gibi öyle kuyruk falan yok gelen Yüksek hacim motor sayısı zaten satış adetlerinden belli üç bin beş bini geçmiyor 100 milyon nüfuslu bir ülkede o kadar satışta olsun bir zahmet…

    2022 satış rakamlarına yıl sonu bakın göreceksiniz hepsinden bence düşük çıkıcak .. 1-2 bin falan çıkıcak bence…

    Kısaca resmî veriler rakamlar ortada ortalama da bariz düşüş var %4 lerden nerdeyse 2021 de %2 lere düşmüş … daha ne kadar düşücek %0 olucak halide yok o kadarda değil ..

    Şunu da diyim bu yüksek hacim rakamlarını arttıran da mt07 ve nc750 dir siz bu motorları çıkartın bakalım satış listesinden geriye ultra komik rakamlar kalır …
    espresso ve DickName bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim yanlış anlamada sen sanırım başka bir ülkede yaşıyorsun …ülkeleri şaşırdın…

    2018-2019-2020 -2021 satış rakamları var elimde hacimlere göre elimde resmî veriler var… resimimde aşağı koyuyorum..

    https://www.otoajanda.com/wp-content/uploads/2022/01/motosiklet-satislari-2021.jpg

    Bak yüksek hacimden almıyorum satış rakamlarını orta hacimden başlatıyorum normalde yüksek hacim yani 651cc ve üstünden almam gerekir yüksek hacim ordan başlar ama ben sen mahçup olma diye 501cc yani orta hacim üstünden alıcam rakamları….

    2019 0-500cc arası rakamı 112 bin ….
    501cc ve üstü orta hacim ve üstü 4 bin adet .. yani 2019 da orta hacim üstü satış adeti sadece %4 ….

    Bu nasıl bir kuyruğa girmek nasıl kapış kapış gitmek ..

    2020 ye gelelim 500cc ye kadar 187 bin 501cc üstü
    4800 adet yani Buda ortalama %3 falan eder ..:

    2021 500 cc ye kadar 240 bin 501cc üstü 5400 adet yani Buda ortalama %2 buçuk falan eder..

    Bak seni mahçup etmemek için tekrar söylüyorum resmî verileri orta hacimden hesap ettim normalde 651cc ve üstünden yani yüksek hacimden hesaplamam gerektirdiki o zaman bu rakamların çok altı çıkardı….

    Senin düşündüğün gibi öyle kuyruk falan yok gelen Yüksek hacim motor sayısı zaten satış adetlerinden belli üç bin beş bini geçmiyor 100 milyon nüfuslu bir ülkede o kadar satışta olsun bir zahmet…

    2022 satış rakamlarına yıl sonu bakın göreceksiniz hepsinden bence düşük çıkıcak .. 1-2 bin falan çıkıcak bence…

    Kısaca resmî veriler rakamlar ortada ortalama da bariz düşüş var %4 lerden nerdeyse 2021 de %2 lere düşmüş … daha ne kadar düşücek %0 olucak halide yok o kadarda değil ..

    Şunu da diyim bu yüksek hacim rakamlarını arttıran da mt07 ve nc750 dir siz bu motorları çıkartın bakalım satış listesinden geriye ultra komik rakamlar kalır …
    atladığın nokta ORTADA MOTOR YOK.alıcı çok motor yok.hala 2022 modeller gelmedi gelemedi.5 tane motor geliyor 50 kişi sırada.çip krizi savaş korona olmasa sevkiyat ve üretim normal gelse alıcıları hazır.geçen yamaha bayine mt07 almak için gittik 2 tane gelicekmiş satılmış.en son 8 ay önce mt07 sattık dedi adam.zaten kupon olan motorlar cc gözekmeksizin kapış kapış,ufak cc bu kadar talep olsa sence pulsar dominar nk250 vs bulabilirmiydin ?? istediğim an bu motorları alabilirim bayiye gidip.ama tutup mt07 cbr650r mt09 tracer 900 afrikatwin gs800 1250 vs görme ihtimalin bile yok.ben mt09 aldım kasım sonunda.20 tane motor ekledim 17 tanesi 1 hafta içinde satıldı.başka ildeki dükkandan zar zor getirttim.bu sadece mt09 örneği diğer marka modelleri sen düşün.hala da takip ederim ilanlardan ve satıcılardan.manuel 1.0 arabaları 500k ya satın aldıkları bu ülkede v4 streetfighter satmicak haa görürsem söylerim

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yüzdeler yanıltıcı olmuş yalnız: 4000 -> 4800 (+ %20) -> 5400 (+ %12,5). Orta ve üstü hacim satış adetleri artmış işte? 50cc motor satışları oranları saptırıyor. (Bu adetlere piyasa demek ayıp o ayrı...)

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüzdeler yanıltıcı olmuş yalnız: 4000 -> 4800 (+ %20) -> 5400 (+ %12,5). Orta ve üstü hacim satış adetleri artmış işte? 50cc motor satışları oranları saptırıyor. (Bu adetlere piyasa demek ayıp o ayrı...)
    Ortalama bazda bakacaksın orda 1000 artmış diğer tarafta 50-60 bin artmış ki altını çiziyorum o satış rakamlarının %60-%70 mt07 nc750 dir tamam onlarda yüksek hacim lafım yok ama bunlar bu segmentin lokomotif modelleri bunları listeden çıkartsan eminim 300-500 -1000 tane gibi rakamlar çıkar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    atladığın nokta ORTADA MOTOR YOK.alıcı çok motor yok.hala 2022 modeller gelmedi gelemedi.5 tane motor geliyor 50 kişi sırada.çip krizi savaş korona olmasa sevkiyat ve üretim normal gelse alıcıları hazır.geçen yamaha bayine mt07 almak için gittik 2 tane gelicekmiş satılmış.en son 8 ay önce mt07 sattık dedi adam.zaten kupon olan motorlar cc gözekmeksizin kapış kapış,ufak cc bu kadar talep olsa sence pulsar dominar nk250 vs bulabilirmiydin ?? istediğim an bu motorları alabilirim bayiye gidip.ama tutup mt07 cbr650r mt09 tracer 900 afrikatwin gs800 1250 vs görme ihtimalin bile yok.ben mt09 aldım kasım sonunda.20 tane motor ekledim 17 tanesi 1 hafta içinde satıldı.başka ildeki dükkandan zar zor getirttim.bu sadece mt09 örneği diğer marka modelleri sen düşün.hala da takip ederim ilanlardan ve satıcılardan.manuel 1.0 arabaları 500k ya satın aldıkları bu ülkede v4 streetfighter satmicak haa görürsem söylerim
    Evet getirmiyorlar nedeni şu senin alıcısı hazır dediğin sayı distiribütör için yetersiz bir sayı arkadaşımın restaurant 2 adet pcx alıcaz paket için..
    Mayıs full hazirana ancak bir tanesi için gün alabildik ancak oda hatır rica minnet..
    Mayıs full Haziran full ne demek binlerce insan kaporayı vermiş bekliyor demek … diğer tarafta yirmi kişi 50 kişi yüksek hacim motor istiyor diye özel bir parti çıkartmıyor olabilirler ..

    Sen gidiyorsun bayiye abi 50 kişi 100 kişi bekliyor dediklermi sende diyorsunki ooo millet kapış kapış alıyor sıraya girmiş bekliyor peynir ekmek gibi gidiyor halbuki diğer tarafta pcx nmax xmas mt25 r25 falan filan bekleyen sadece o ay on binlerce kişi var .. totlade senin gözünde büyüttüğün 50-100 kişi yılda toplamda 3-4-5 bin kişi ediyor .. diğer tarafta ise 200-250 bin kişi gidi devasal bir rakam var ..

    Demek istediğim en başa geliyor yüksek hacim o nedenle bu nedenle biticek bence ben nedenlere değil neticeye bakarım tekrar ediyim gene konsiye gelir yılda bin adet iki bin üç bin bunlar rakam bile değil .. çip krizi devam ediyor araba ceo ları açıklama yaptı 2024 e kadar çip krizi devam edicek dediler…

    Ve önemlisi tekrar ediyim 2022 bence en düşük rakam çıkıcak bin iki bin çıkar çıkmaz şahsi fikrim..

    Neden çünkü bu sene kasım dan sonra yakıt fiyatları fırladı kasımda 8 tl idi .. şu anda 21 TL ..

    4-5 ayda emin ol Yüksek hacim almayı düşünen binlerce insan bu yakıt artışlarından ve yakıt fiyatlarının nereye kadar çıkabileceğini ön göremediklerinden emin ol bak adım gibi eminim yüksek hacim almaktan vaz geçmişlerdir yada askıya almışlardır..
    Bunu hiç kimse hesaba katmıyor..

    8tl den 4-5 ayda yakıtın 20 tl lere fırlaması pek çok insana geri vites arttırır maddi durumu istediği kadar iyi olsun..

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ortalama bazda bakacaksın orda 1000 artmış diğer tarafta 50-60 bin artmış ki altını çiziyorum o satış rakamlarının %60-%70 mt07 nc750 dir tamam onlarda yüksek hacim lafım yok ama bunlar bu segmentin lokomotif modelleri bunları listeden çıkartsan eminim 300-500 -1000 tane gibi rakamlar çıkar
    ...
    Onun yerine motosikletten saymayıp 50cc satışlarını denklemden çıkaralım? İstatistik çok p.şt bir mevzu, nereye istersen çek. Benim yazdığım basitti aslında; iddianın tersine (saçma denecek kadar az adetler olmasına rağmen) 500+ cc satışları 2019'dan 2021'e her sene artış göstermiş...

    Bu arada sayılı modeller hariç büyük cc küçük cc arasında yakıt o kadar da farketmiyor, büyük cc'de asıl masraf artışı bakım ve parça maliyetlerinde. (100 km'de 1-1,5l'ye kadar fark çok rahat tolere edilebilir, günde 1 sigara parası etmiyor; taş kurbağa misali. Bu azıcık farka rağmen tork ve beygir gücünde >= %100 fark çok şey değiştirir ..)

  16. #16
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    İşin sonunda motorunu bir şekilde kaybedenler benim gibi forumda gezecek

  17. #17
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Orta direk kalktı. Zengin daha zengin fakir daha fakir . Orta direk dediğimiz seviye ise çoğunlukla artık fakir . Zenginler istediklerini giyecek ve binecek . Fakirler ise şükür edip izleyecek.
    Italian, espresso, cbr1100 xx ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #18
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Alıntı Ramazan Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta direk kalktı. Zengin daha zengin fakir daha fakir . Orta direk dediğimiz seviye ise çoğunlukla artık fakir . Zenginler istediklerini giyecek ve binecek . Fakirler ise şükür edip izleyecek.
    Mesajınızda bir şükürsüzlük sezdim
    fz6_fazer ve F54 bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    Tamamen kendi küçük dünyanıza göre br yorum olmuş. Türkiye sadece asgari ücretliden veya dar gelirli insanlardan oluşmuyor. bu ülkede gerçekten alım gücü yüksek bir kitle var ve her istediklerine erişyorlar. dolayısı ile bu tesbitiniz pek geçerli değil. Ducati multistrada v4 için bayide sıra var. en erken 4 ay sonrası için tarih veriyorlar.
    Helal Haram ver ALLAHIM,
    Menzilciler yer ALLAHIM...

  20. #20
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    50cc yi kimler aldı. Paketçiler, pandemi nedeniyle toplu ulaşıma binmek istemeyenler. 50cc de ehliyet zorunluluğu olsaydı eğer, bu sınıfın satışı yarı yarıya düşer, kalan kısmıda 100-250cc arasına kayardı.
    250cc üzerine bakarsak sayı son derece az ki 750cc üzerindeki satışlarda devketinde epeyce alımı var.
    Bu açıdan baktığımızda Türkiye motosiklet sektörü 250cc altında dönüyor.

    Bizse habire %2 lik dilimdeki 250cc üzeri motosikletlerden bahsediyoruz.

    Ben %98 lik dilimdeyim arkadaş.
    Şahsen habire %2 lik dilimi konuşmaktan sıkıldım. Hele 750cc üzeri %1 lik dilimi konuşmak iyice baydı.
    Artık 250cc altı için eğilimlerimizi belirlemek lazım. Görünen oki yakın gelecekte bu dilimler pekte değişmeyecek.

    Dilimleri değiştirmeye gelince, o başka bir sezonun konusu...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler