Benim tahminim piyasa ekonomi analizi yapmadan zaten hepimiz bunı yaşıyoruz konuşmaya gerek yok.. Yakıt ve motor fiyatları arttıkça yüksek hacim satışları biticek yani üç beş on yirmi adet konsiye gelir onlar dışında bence artık distiribütörlerde büyük partiler halinde getirtmez.. adamlar ellerindeki 2018 - 2020 yılından kalma yüksek hacim makineleri satamıyor müşteri çıkmıyor artık bazı markalar fuara katılma gereği duymuyor ..
Bugün hala bazı bayilerde sıfır km 2019-2020 model motorlar var satamadıkları super advanture,niken, harleyler, tenereler , multistradalar ,xsr 900 ler say say bitmez…
Benim tahminim o yüzden yüksek hacim getirmezler insanlarında bu saatten sonra talep edeceğini düşünmüyorum .. çünkü insanlar bugünü düşünerek hareket etmeyecektir yarın öbürgün şayet yakıt 30tl olursa yada bir bakım iyicene 2-3 bin tl olursa benim buna göre pozisyon almam lazım buna göre motor almam lazım mantığıyla hareket edecektir..
Bu bağlamda piyasada şu anda parası olana gelecek motorlar Japon’lar ama Japon’larda gün geçdikçe pahallanıyor bir zaman sonra şahsi fikrim belli bir kesim Japonada ulaşamazsa birazda motordan anlıyorsa Hintliye kayıcaktır Hintlide şu anda bajaj lider ama onlarda Japonlara yakın gidiyor çok tuttuğu için benim tahminim insanlar alternatif fiyatları nispeten daha uygun diğer Hintlilere yönelicektir hero , tvs gibi ..
Hintliye de gücü yetmeyen çinliye kayıcaktır düşüncesindeyim..
Fuarda sohbet ediyorduk arkadaşlar dedi ne kadar doğru bilmem ama harley bile 125cc ve 250cc uygun ucuz motor üretebilmek için Hintli üreticilerle görüşüyormuş..
Sonuçta petrolüm varili arttımı tüm dünyayı vuruyor bizde daha fazla hissediliyor o ayrı birde alım gücümüz düştü ikisi birleşince yakıt fiyatları zorluyor ama tüm dünyada da pompa fiyatlarında bir artış var .. o yüzden Avrupalısı da benim şu yazdıklarımı kısmi ön plana alarak hareket edecektir ..
Ben artık pek çok düşük hacim üretmeyen firmaların bile bu alana girip bu büyük pastadan dilim almak istitceğini düşünüyorum…
Kısaca bence yüksek hacim olayı Türkiye de bitti eldekiler ve ikinci eldekiler işte zaman içinde arıza yapıp kaza yapıp trafikten düştükçe iyicene azalıcaktır birde insanlar artık aracın son hızından ziyade abi bu 100km de ne yakıyor km de ne kadar yakıyor olayına dönecek bütün iş zaten şu anda bile öyle ama ilerde iş full yakıt merkezli olucak…
Şu anda bile 6-7 motorcu oturalım iki dakka sonra muhabbet ne yakıyora geliyor eskiden 4-5 sene önce kimse yakıtın y sini sormazdı ben motorlarımın ne yaktığını bilmezdim gelir sorarlardı
nadir tek tük bilmiyorum bittikçe alıyorum derdim…
Şimdi bütün motorların öncelik hacim yakıt orantısında bakıyorum…