Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motor camiası nereye gidicek sizce

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesajınızda bir şükürsüzlük sezdim
    https://cdnr.yenicaggazetesi.com.tr/...0581167729.jpg
    Yaa resim gorunmuyor,mobil moda gecince gorudum.

    Gecinemiyoruz,açiz,hukumet istifa,rte istifa falan diye pankart hazirlasan seni bir bahane ile gozaltina alirlar.

    Ama su foto ? Pankarta su fotoyu koyacaksin abi..ne diyebilirlerler ?
    Cok seviyorum cumhurbaskani derim ? Ne yapacaklar yani ?

    Cok guzel bir protesto yontemi ama bursali gibiler anlar mi bundan supheliyim..

    Bu nasil foto ? hic utanmiyorlar da..Biri beni suna oturtup foto cekelim dese yemin ederim kufuru basarim.

    Ama yuzde 35 40 in gayet hosuna gidiyordur..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    İyide senin nmax pcx vs ler iş motoru olarak kullaniliyor.getir trendyol yemekspeti vs vs.adam kendine iş alanı yaratmak icin alıyor
    Tabiki kuyruk vs olucak is motorlarinda.ayrica benzin fiyatlari kimsenin snde bile degil.mağarada yaşıyorsunuz galiba herkes aval aval gezebiliyor halaa.keyfi kullanmalar bitmedi bile.ben halimden memnunum zerre umrumda değil şu saatten sonra.millet zaten hayatindan memnun herkes şükrediyor bana gelene kadar ohooooo.seçimlerde görüceksiniz ne kadar memnun olduklarını

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50cc yi kimler aldı. Paketçiler, pandemi nedeniyle toplu ulaşıma binmek istemeyenler. 50cc de ehliyet zorunluluğu olsaydı eğer, bu sınıfın satışı yarı yarıya düşer, kalan kısmıda 100-250cc arasına kayardı.
    250cc üzerine bakarsak sayı son derece az ki 750cc üzerindeki satışlarda devketinde epeyce alımı var.
    Bu açıdan baktığımızda Türkiye motosiklet sektörü 250cc altında dönüyor.

    Bizse habire %2 lik dilimdeki 250cc üzeri motosikletlerden bahsediyoruz.

    Ben %98 lik dilimdeyim arkadaş.
    Şahsen habire %2 lik dilimi konuşmaktan sıkıldım. Hele 750cc üzeri %1 lik dilimi konuşmak iyice baydı.
    Artık 250cc altı için eğilimlerimizi belirlemek lazım. Görünen oki yakın gelecekte bu dilimler pekte değişmeyecek.

    Dilimleri değiştirmeye gelince, o başka bir sezonun konusu...
    Aynen; büyük cc'nin piyasası o kadar sığ ki konuşmaya değmez. Şimdi alabilen ve işletebilen sonra da alıp işletebilecek onlar için pek değişen bir şey yok.

    Bu demek değil ki bu konulara kafa yormayacağız, o ayrı: Sonuçta motosikletle hobi olarak ilgilenen çok insan var. Yukarıdaki önerme mantıklı olsa sayfalarında Bugatti'lerin Ferrari'lerin Lamborghini'lerin cirit attığı araba dergileri vs. de çok anlamsız, bunları basmak veya almak abesle iştigal...

  4. #24
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bence Avrupalı motosiklet üreticileri ülkemizdeki pazar paylarını hiç olmadığı kadar arttıracaklar. Tabi ki Türkiye, İstanbul'dan ve İstanbul da Şile'den ibaret değil ama ben hiç görmediğim kadar Avrupalı motor görüyorum 1-2 senedir kendi güzergahımda.

    Ticari amaçla ya da yakıt tüketimi odaklı konuya bakan arkadaşlarımızın sayısının fazla olduğunu kabul ediyorum ama hobi amaçlı süren de devasa bir grup var. Para harcayan kesim de bu devasa grup zaten. Sektörü sadece motosiklet satışı olarak değerlendirmemek lazım çünkü ekipmandan kaskoya, yedek parçadan aksesuara, faturalı servis hizmetinden eğitime pek çok parametre var. Haliyle "motor camiası" dediğimizde 50 cc gudik motorlardan ziyade diğer kesimi bence baz almalıyız.
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  5. #25
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı nvrmnd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ülke nereye gidiyorsa oraya..
    Katılıyorum. Dünyanın patronları Türkiye'yi Rusya ile savaştırmayı planlarken bizim kaderimiz de genel çerçeve içinde kalacaktır.

    Mevcut durumda Japonlar küçük cc.de daralmaya giderken gittikçe kaliteyi arttıran alternatifleri piyasada yaygınlaşmaya devam edecektir. Hint-Çin markaları giderek kaliteyi arttırıyor. Japonlar küçük cc.de yan markalara önem verebilir.(Suzuki-Haojue gibi) Üst seviye motosikletlerde piyasada bir daralma olmaz. Genelde bu tür dönemlerde çok pahalı araçların satışı artar. Japon ve Avrupalı markalar piyasayı ellerinde tutar.

  6. #26

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence Avrupalı motosiklet üreticileri ülkemizdeki pazar paylarını hiç olmadığı kadar arttıracaklar. Tabi ki Türkiye, İstanbul'dan ve İstanbul da Şile'den ibaret değil ama ben hiç görmediğim kadar Avrupalı motor görüyorum 1-2 senedir kendi güzergahımda.

    Matematik haindir biraz. Bir markanın satışı yıllık 10'a düştükten sonra çok yüksek büyümeler çok daha kolay olabilir.
    Pazar payını artırmak dersek, orada biraz işler karmaşıklaşıyor.

    Vergilendirme ve artık Japonların eski usüldeki inatlarının kabak tadı vermesi sonucu elbette işler değişiyor.
    Nedir bunlar? İlki basit düzen vergilendirme, AB ile gümrük birliğinde olduğumuz için Aprilia, BMW, Ducati, Triumph herhangi bir gümrük vergisine tabi olmuyor, ancak Dünya'nın geri kalanından gelen tüm motorlara dönem dönem değişen %20 - %30 gümrük vergileri uygulandı, uygulanıyor. Fiyatlar artık denk seviyelere gelmişken, tüketici de bakıyor denk fiyatlara neler satıyorlar diye. Bir tarafta tamam sağlamlığı ve uzun ömrü daha yüksek seviyede sunan ama öte yandan sıfır inovasyon, sıfır yenilik, sıfır teknoloji, sıfır konfor makinalar var. Allah aşkına Yamaha 2022 yılında bir yeni nesil supersport tanıtıyorsun ve kaçıncı nesil olduğu da şüpheli bir ABS koyuyorsun salıyorsun motoru. Abi kimse bana "purist" yorum yapmasın şimdi boşu boşuna, otomobilde teknolojinin etkileri ile motosikletteki bir değil. Bir motosikleti paçalarından akacak kadar teknoloji ile doldurup yine de müthiş sürüş zevki veren bir ürün çıkartabilirsin ortaya. Ha kara düzen tercih eden insan da vardır elbette, itirazım veya tercilerine bir yorumum yok, ancak bu insanların sayı çok az kalacaktır diğer kitleye göre. Buyur bir örnek daha, 2021 MT-09 217bin SP'si 257bin TL. =) Abi Tuono 660 239bin TL, Street Triple RS 236bin TL. İster oyuncak al, MT'nin etrafından dön, istersen de M50 kaliperli Öhlins'li Street Triple al, MT'nin yanında balistik silah resmen.

    Evet resim değişiyor Avrupalı'lar daha çok tercih ediliyor da; öte yandan, biz bu forumda veya genel olarak motosiklet camiasında artık ülkedeki satılan motorların %5'ini konuşmaya başladık, belki daha bile az. Öyle şöyle böyle dediğimiz motorlar kaç tane satıyor, toplam satıştaki payları cücük gibi. Evet Korlas'ta motor kalmıyor, evet şu an RS 660 almak isteyen etrafına bakıyor falan filan da, zaten satışlar az olduğu için gelen motorlar daha çabuk satılıyor. Bir de kendini yatırımcı gören insanlar var eskiden iyi kötü ev alıp satmaya kalkıyorlardı, önce otomobile sonra da motora düştüler. =) Bu insanlar kalkıp hangi motorları alıp satmaya kalkacaktır, tabii ki Avrupalı'lara yöneliyorlar. Biraz da cebinde parası olan ama işin gittiği yeri çok güzel anlayan insanlar özellikle 2021'de saldırdılar alabildikleri en iyi motorlara.

    Yani kısaca belli bir alıcı kitleisni analiz edersek Avrupalı motorların payı %10'dan %90'a çıktı dahi diyebiliriz. Bir örneği de benim abi Japon'dan İtalyan'a geçtim, bir kaç arkadaşım daha aynısını yaptı, hala planlayan da var. Ama genel resme baktığımız zaman 250cc üstü motosiklet satışları yerin dibini boylayacak.
    tommygun bunu beğendi.

  7. #27
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Yamaha, Honda disinda markaya binmem. Butcem dahilinde en eski 2014 model motora binerim. 250cc ve üstü olarak boyle düşünüyorum.

  8. #28

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Multistrada da sıramı var peki niye galeriler de 2019 -2020 sıfır multistrada var ..

    Biride demiş benim küçük dünyam ben 25 senedir motora binerim barkın. Tek teker Arif dahil pek sektörde ki çok insanla arkadaşlık etmişliğim yemiş içmişliğim vardır ..

    Yahu satış rakamlarını verdik hala boş boş bir kesim konuşuyor 180 bine 4 bin 240 bine 5 bin
    Hala neymiş ben ufak dünyamdan yazıyormuşum

    Yahu ilim bilim Türkiye Cumhuriyetinin resmî satış verileri ni yayınlıyorum hala o paketçi bu hobici hani utanmasa bir kesim yüksek hacim satışları 500 bin küçük hacim satışları 5 bin diyicek …

    Yakıt fiyatları olmuş 21-22 tl siz yüksek hacim rakamlarını bu sene görün esas..

    Şu sıracılar kaç tane sıra var şöylenize yılda hepi topu 4-5 bin adet satılan yüksek hacim motorda kaç kişi sırada bin kişi mi iki bin kişimi yahu yıllık toplam satış 4-5 bin ..
    12 aya vursan ayda 416 kişi eder ..
    416 kişiyle nasıl bir sıra nasıl bir kuyruk bu bunu 10 markaya bölsen ayda 41 kişi eder..

    Ayda 41 kişi ile nasıl bir kuyruk ben değil bu ülkenin teknik resmî verileri sizi yalanlıyor…
    41 kişiyle nasıl nir kuyrukmuş bu … diğer tarafta küçük hacimde aya vursan ayda 20 bin kişi sıra bekliyor …

    Birde evet yüksek hacim düşük hacim aslında yakıtta çok fark etmez ama öylede sürülmez sattığım motorum cb600f hornet di aslında uslu uslu sürsen 5.5 litrelere düşüyordun 5 litre yaktığını söyleyende varda ben göremedim o rakamları…neyse gelgörde 4 silindir makinede öyle sürülmez ben 6-6.5 ların altına düşmüyordum…

  9. #29

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Yeni parti motorlar haziranda geliyor bakalım kaç adet ne gelicek ..

  10. #30

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Matematik haindir biraz. Bir markanın satışı yıllık 10'a düştükten sonra çok yüksek büyümeler çok daha kolay olabilir.
    Pazar payını artırmak dersek, orada biraz işler karmaşıklaşıyor.

    Vergilendirme ve artık Japonların eski usüldeki inatlarının kabak tadı vermesi sonucu elbette işler değişiyor.
    Nedir bunlar? İlki basit düzen vergilendirme, AB ile gümrük birliğinde olduğumuz için Aprilia, BMW, Ducati, Triumph herhangi bir gümrük vergisine tabi olmuyor, ancak Dünya'nın geri kalanından gelen tüm motorlara dönem dönem değişen %20 - %30 gümrük vergileri uygulandı, uygulanıyor. Fiyatlar artık denk seviyelere gelmişken, tüketici de bakıyor denk fiyatlara neler satıyorlar diye. Bir tarafta tamam sağlamlığı ve uzun ömrü daha yüksek seviyede sunan ama öte yandan sıfır inovasyon, sıfır yenilik, sıfır teknoloji, sıfır konfor makinalar var. Allah aşkına Yamaha 2022 yılında bir yeni nesil supersport tanıtıyorsun ve kaçıncı nesil olduğu da şüpheli bir ABS koyuyorsun salıyorsun motoru. Abi kimse bana "purist" yorum yapmasın şimdi boşu boşuna, otomobilde teknolojinin etkileri ile motosikletteki bir değil. Bir motosikleti paçalarından akacak kadar teknoloji ile doldurup yine de müthiş sürüş zevki veren bir ürün çıkartabilirsin ortaya. Ha kara düzen tercih eden insan da vardır elbette, itirazım veya tercilerine bir yorumum yok, ancak bu insanların sayı çok az kalacaktır diğer kitleye göre. Buyur bir örnek daha, 2021 MT-09 217bin SP'si 257bin TL. =) Abi Tuono 660 239bin TL, Street Triple RS 236bin TL. İster oyuncak al, MT'nin etrafından dön, istersen de M50 kaliperli Öhlins'li Street Triple al, MT'nin yanında balistik silah resmen.

    Evet resim değişiyor Avrupalı'lar daha çok tercih ediliyor da; öte yandan, biz bu forumda veya genel olarak motosiklet camiasında artık ülkedeki satılan motorların %5'ini konuşmaya başladık, belki daha bile az. Öyle şöyle böyle dediğimiz motorlar kaç tane satıyor, toplam satıştaki payları cücük gibi. Evet Korlas'ta motor kalmıyor, evet şu an RS 660 almak isteyen etrafına bakıyor falan filan da, zaten satışlar az olduğu için gelen motorlar daha çabuk satılıyor. Bir de kendini yatırımcı gören insanlar var eskiden iyi kötü ev alıp satmaya kalkıyorlardı, önce otomobile sonra da motora düştüler. =) Bu insanlar kalkıp hangi motorları alıp satmaya kalkacaktır, tabii ki Avrupalı'lara yöneliyorlar. Biraz da cebinde parası olan ama işin gittiği yeri çok güzel anlayan insanlar özellikle 2021'de saldırdılar alabildikleri en iyi motorlara.

    Yani kısaca belli bir alıcı kitleisni analiz edersek Avrupalı motorların payı %10'dan %90'a çıktı dahi diyebiliriz. Bir örneği de benim abi Japon'dan İtalyan'a geçtim, bir kaç arkadaşım daha aynısını yaptı, hala planlayan da var. Ama genel resme baktığımız zaman 250cc üstü motosiklet satışları yerin dibini boylayacak.
    streettriple rs de viraj abs varmı kayma açısı kontrolü varmı tek teker kontorlü varmı 6 eksen imu varmı spinforged jantlar varmı ?? birşey sallarken destekli yolla.bir motorda olan başka birinde yok.rs660 da olan özelliklerin hiç biri artık dinazor olmuş strettriple da yok.kaldıki kendinde diyorsun rs660 streetteiple rs den daha pahalı peki gidip alt klasmanda rs660mı alırsın şu an? aprilia nın süper olan fp oranı şu an yerlerde.kendi görüşüm son güncel fiyatlardan satılcak ise işleri imkansıza yakın artık.son satışlarını yaptılar.ben mt09 alırken rs660 mt09dan daha ucuzdu şu an 40 bin tl daha pahalı? sebep?ayrıca 0lö monster 937 219 bin tl şu an mesela o nasıl oluyor.nerde avruplalı vergi avantajı neye göre kime göre?firmanın nasıl işine gelirse ona göre oluyor.yüksek cc alanlar zaten belli bir kitle niye yerin dibini boylasın 3 aşa 5 yukarı sabit kalıcaktır.yok benzin 22 tlmiş evet şöyle bir yollara bakıyorum gerçekten çok caydırdı insanları araba motor almaktan geçen sene bile bmw rs1250 aldık 4 ay bekledik sırayı şimdisini siz hesap edin.bu konuyu 2023 yazı için konuşun şu an olmayan motorlar satılyor.her şey rayına girince anlıcaz üretim vs çip krizi vs.

  11. #31
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    streettriple rs de viraj abs varmı kayma açısı kontrolü varmı tek teker kontorlü varmı 6 eksen imu varmı spinforged jantlar varmı ?? birşey sallarken destekli yolla.bir motorda olan başka birinde yok.rs660 da olan özelliklerin hiç biri artık dinazor olmuş strettriple da yok.kaldıki kendinde diyorsun rs660 streetteiple rs den daha pahalı peki gidip alt klasmanda rs660mı alırsın şu an? aprilia nın süper olan fp oranı şu an yerlerde.kendi görüşüm son güncel fiyatlardan satılcak ise işleri imkansıza yakın artık.son satışlarını yaptılar.ben mt09 alırken rs660 mt09dan daha ucuzdu şu an 40 bin tl daha pahalı? sebep?ayrıca 0lö monster 937 219 bin tl şu an mesela o nasıl oluyor.nerde avruplalı vergi avantajı neye göre kime göre?firmanın nasıl işine gelirse ona göre oluyor.yüksek cc alanlar zaten belli bir kitle niye yerin dibini boylasın 3 aşa 5 yukarı sabit kalıcaktır.yok benzin 22 tlmiş evet şöyle bir yollara bakıyorum gerçekten çok caydırdı insanları araba motor almaktan geçen sene bile bmw rs1250 aldık 4 ay bekledik sırayı şimdisini siz hesap edin.bu konuyu 2023 yazı için konuşun şu an olmayan motorlar satılyor.her şey rayına girince anlıcaz üretim vs çip krizi vs.
    Dayı Allah askına bir yürü git tamam zenginsin tamam hayat sana güzel sokak röportajında egonomi çoğğğ iyi diyen dayılar gibi... 150 cc motorla 1 ayda 500 lira benzin almışım diyeceksin ki paran varda alıyorsun bugün maaşı aldım hesapta para kalmadı egonomi çok iyi geçen sene 10 litre benzini 60 tlye alırken suan 200 tl ye alıyorum egonomi çok iyi herkesin parası var ucuyoz hedef 2023 uzay mekiği galdırcaz

  12. #32

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    streettriple rs de viraj abs varmı kayma açısı kontrolü varmı tek teker kontorlü varmı 6 eksen imu varmı spinforged jantlar varmı ?? birşey sallarken destekli yolla.bir motorda olan başka birinde yok.rs660 da olan özelliklerin hiç biri artık dinazor olmuş strettriple da yok.kaldıki kendinde diyorsun rs660 streetteiple rs den daha pahalı peki gidip alt klasmanda rs660mı alırsın şu an? aprilia nın süper olan fp oranı şu an yerlerde.kendi görüşüm son güncel fiyatlardan satılcak ise işleri imkansıza yakın artık.son satışlarını yaptılar.ben mt09 alırken rs660 mt09dan daha ucuzdu şu an 40 bin tl daha pahalı? sebep?ayrıca 0lö monster 937 219 bin tl şu an mesela o nasıl oluyor.nerde avruplalı vergi avantajı neye göre kime göre?firmanın nasıl işine gelirse ona göre oluyor.yüksek cc alanlar zaten belli bir kitle niye yerin dibini boylasın 3 aşa 5 yukarı sabit kalıcaktır.yok benzin 22 tlmiş evet şöyle bir yollara bakıyorum gerçekten çok caydırdı insanları araba motor almaktan geçen sene bile bmw rs1250 aldık 4 ay bekledik sırayı şimdisini siz hesap edin.bu konuyu 2023 yazı için konuşun şu an olmayan motorlar satılyor.her şey rayına girince anlıcaz üretim vs çip krizi vs.
    Kardeş sıra mıra yok kendini kandırıp durma bmw yada diğer markalarda neden bekliyorsun biliyormusun adamlar sana özel bir motor getirmiyor çünkü adamlar bir parti mal birikmesini bekliyor o parti birikince belli bir rakama ulaşınca toptan sipariş çekiyor hiç bir marka tane tane birer birer mal çekmez büyük zarar eder..
    bekler sipariş birikir toplu mal çeker ondan beklersin sizde bunu kuyruk sanıyorsunuz..
    Bazı markalar bir parti malı bile doğrulatmaz başka markanın ithalatçısı ile aynı konteynırda malı çeker yani başka markanın içine kendi siparişlerini ekler …

    Sizler bu beklemeyi kuyruk sanıyorsunuz sıra var sanıyorsunuz…

    Kuyruk. Nedir sıra nedir biliyormusun her ay o motordan on binlerce geliyordur ve hepsi satılıyordur sen gidersin bütün sıralar doludur sana iki üç ay sonrasına gün verirler ancak…kuyruk sıra odur.. senin dediğin motorlar zaten yılda 4-5 bin satılıyor…

    Yukarda yazdık işte yılda hepi topu 5 bin tane 2021 verisi yüksek hacim motor satılıyor Resmi Türkiye Cumhuriyet verileri …aya vursan 416 motor eder bunu markalara bölsen hadi bütün markaları boş ver 10 markaya bölsen ayda hepi topu 41 motor satışı eder..
    Ne kuyruğu ne sırasından bahsediyorsun ….

    41 kişiyi bir salona doldursan salonu dolmaz..

    Şu benzin muhabbetine gelelim İstanbul’da resmî trafiğe kayıtlı toplu araç sayısı Habertürk de okumuştum galiba 25.5 milyon araçdı…
    Yahu benzin 22 tl de olsa izin Verde 25 milyon araç içinden yollarda araçlar olsun insanlar mecbur işlerine gidicek mecbur ticaret dönücek mecbur hastası olan hastaneye aciliyeti olan işlerine gidicek esnaf dükkanına gidicek...
    25 milyonda izin verde yollarda araç olsun.. o insanlar çoğu zorunluluk mecburiyetten veriyor benzine para keyfine sefasına gezmesine vermiyor ve çoğu pek çok yerden kesiyor ordan amortisman yapıyor , kredi kartına abanıyor falan…

    İşe diğer tarafından bak benim oturduğum sitede eskiden gündüz millet işe gider yüzlerce parklık site otoparkın da beş on araç kalırdı çünkü bizim sitede herkesin bir yer hakkı var ikinci aracını site dışına park etmek zorunda neyse şimdi sabahları bakıyorum garajdaki araçların yarısında fazlası sabahları duruyor millet toplu ulaşım yada başka yöntemlerle gidiyor arabasını çıkartmıyor…

    Bu sene satışlarda ister kabul et ister etme yakıt imzasını vurucak kasımda 8 tl olan yakıt şu anda 21-22 tl bu pek çok motor almayı düşünen insanların alma tercihlerini etkiliycek değiştirecektir..

    O yüzden Eylül ekim kasım vizyonu Bakış açısı ile yani benzin 7-8 tl iken şu anki 21-22 liralık bakış açısı aynı çoğu insanlarda aynı olmıycaktır çünkü adam ekim kasım da yakıcağı yakıtın şu anda nerdeyse üç mislini yakıcak deposunu üç misli fazlaya dolduracak … km de üç misli fazla yakıcak .. kredi kartına yada cebine üç misli fazla maliyet olucak…

    Parasal kaygısı olmayan bir kitle hep olucak onlar bunları umursamaz alır geçer lafımız sözümüz zaten o insanlara değil Allah onlara da mallarına mal katsın lafımız normal orta gelirli hatta artık belli bir zengin kitlesine... çünkü zengin dediğimiz kesimde artık kendi içinde bölündü…
    ekonomi yaparak şu anda kendini korumaya alarak ancak zengin kalanlar var pek çok yerden kesinti yaparak malını korumaya alıp açılmadan zengin kalanlar var onlarda düşük hacim motor alıyor zaten parçası ucuz , ikinci eli yaygın değerli, yakıtı ekonomik olduğundan birde zengin var parayı harcıyor parasal bir sıkıntısı kaygısı yok motor fiyatı yakıt fiyatı önemli değil onun için onlarda dediğim gibi Allah bin bereket versin mallarına ceplerine..

    Kısaca bu sene sonu resmî verileri hep beraber görücez … yüksek hacim kaç adet satılmış düşük hacim kaç adet satılmış…
    pea bunu beğendi.

  13. #33
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Motor camiası hakkında hayırlısı diyelim........İşler gittikçe zorlaşıyor özellikle döviz kurları ve maliyetler açısından.

  14. #34

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Esas zorlaşacak şey yedek parça piyasa motorları dışında şu anda pek çok motorun yedek parçası yok bazı markalar istenirse sipariş çekiyor ama rakamlar aşırı yüksek..

    Her motorun bir kullanım ömrü var bittimi motor kitler , krank kırar , eskiyen keçelerden motora su kaçar motor gider falan filan motoru yaptırman gerekir ..

    şimdi yüksek hacim motorun komple krank piston biyel üst kapak conta setleri falan derken komple motor setini 60-70 binden aşağı tutmaz .. biri çok mu dedi bugün R25 Mt25 gibi güncel parçası çok rahat bulunabilen ve nispeten parça fiyatı uygun motorun bile komple motor yaptır alt üst orjinal parça ile 30 bin tl yi buluyor altı üstü 250cc motor…

  15. #35

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    streettriple rs de viraj abs varmı kayma açısı kontrolü varmı tek teker kontorlü varmı 6 eksen imu varmı spinforged jantlar varmı ?? birşey sallarken destekli yolla.bir motorda olan başka birinde yok.rs660 da olan özelliklerin hiç biri artık dinazor olmuş strettriple da yok.kaldıki kendinde diyorsun rs660 streetteiple rs den daha pahalı peki gidip alt klasmanda rs660mı alırsın şu an? aprilia nın süper olan fp oranı şu an yerlerde.kendi görüşüm son güncel fiyatlardan satılcak ise işleri imkansıza yakın artık.son satışlarını yaptılar.ben mt09 alırken rs660 mt09dan daha ucuzdu şu an 40 bin tl daha pahalı? sebep?ayrıca 0lö monster 937 219 bin tl şu an mesela o nasıl oluyor.nerde avruplalı vergi avantajı neye göre kime göre?firmanın nasıl işine gelirse ona göre oluyor.yüksek cc alanlar zaten belli bir kitle niye yerin dibini boylasın 3 aşa 5 yukarı sabit kalıcaktır.yok benzin 22 tlmiş evet şöyle bir yollara bakıyorum gerçekten çok caydırdı insanları araba motor almaktan geçen sene bile bmw rs1250 aldık 4 ay bekledik sırayı şimdisini siz hesap edin.bu konuyu 2023 yazı için konuşun şu an olmayan motorlar satılyor.her şey rayına girince anlıcaz üretim vs çip krizi vs.
    Tamam da neye kızıyorsun? Ne anlatmaya çalışıyorsun?

    StreetTriple'da IMU yok, bu nedenle sorduklarının hiç biri yok. Ee bunlar olmayınca noluyor? MT09'da hangisi var da buna çemkiriyorsun şimdi?
    RS'te olan şeyler zaten RS dışında sınıfında kimsede yok. Bunu ne diye söyledin anlamadım onu da.

    RS660 STRS'ten daha pahalı evet, çünkü STRS Türkiye'de Triumph UK desteğiyle müthiş ucuza satılıyor. Evet dün RS660 aldım, bugün de alacak olsam STRS yerine RS 660 alırım. Neyin klasmanından bahsettiğini anlamadım ama MT-09'dan alt klasmanda RS660 gibi bir şey söylediysen. Tabii ki en güzeli senin motorun canım

    RS sen alırken MT09'dan ucuzdu çünkü çıktığı anda daha rekabetçi bir fiyattan geldi, şimdi normale çektiler fiyatlarını. Bu kadar basit.
    Ayrıca kıyas yaptığın fiyatlardan biri 2021 modeli için geçerli, bil bakalım neden.

    Bir tane soru sormuşsun, niye yerin dibine boylasın diye.
    Eh, satış rakamları da boyladığını söylüyor ama, nedenini "gerçekten" soruyorsan, bence verebilecek bir cevabım yok.


    - Ha neye kızdığını şimdi anladım.
    Anasını sevsinler o Street Triple'ı yapanın. MT'nin yanında esamesi okunmaz eşşeoleşğin yaptığın motor. Püh onun kalıbına.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler