Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gidon sallantısı hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Merhaba,

    Öncelikle konuyu yanlış başlığa açtıysam moderatörler taşıyabilirler sorun değil.

    Foruma ve camiaya yeni katılmış kardeşiniz abiniz olarak bir sorum var. Geçtiğimiz sene kasım ayında aldığım mondial drift 125 mh motorumda sürat fark etmeksizin 0,5-1 cm açıda gidon sallantı yapıyor.

    Motorun biraz hikayesine dönersek aldığım zaman arka jantta yamukluk vardı ustaya sordum bir şey olmaz dediği için değiştirmedim, arka lastik eskiydi o değişti. Bu şekilde sürüşlere başladığımızda arka taraftan motorun sallandığı bariz hissediliyordu kelime manasıyla biraz sektiriyordu. Sezon açılana kadar kapalı alanda kaldıktan sonra motoru alıp bir süre sürdükten sonra arka sağ amortisörümden yağ kaçırdığını gördüm. Aynı ustaya gittim ve değişmesi gerektiğini söyledi( çift olarak değişti) buna ek olarak arka jantı da değişmesini istedim ve hepsi değişti.

    Motoru tek olarak sürdüğümde en ufak bir sorun hissetmiyorum fakat arkamda artçı olduğunda ya da ben artçı olduğumda bu bahsedilen kafa sallama olayı net hissediliyor.

    Arkadaş önerisi ile başka ustaya gittim ve bana şu sorunları sıraladı;

    - Arka jant yamuk( 15 gün önce değişti)
    - Arka lastikte kılcal çatlaklar var( kasım 2021 de değişti)
    - Arka teker genişliğinin ön tekere göre az olduğunu belirtti.

    Bunun üstüne aynı ustaya geri döndüm tekerdeki çatlakları ve janttaki yamukluğu söyledim. Janta balans yaptıralım dedi( Eski jantıma da bu teklif yapılmıştı ve ben dikiş tutmaz diyerek, daha fazla uğraşmak istemiyorum diyerek sıfır alalım demiştim. Balans yaptırma ücreti 600 tl, sıfır jant 1000 tl idi). Ben de sıfır olan ürüne balans istemediğimi tekrar sıfırı ile değiştirmesini istedim. Eski jantım geri takıldı yeni ve jantı bekleyeceğiz.

    Fakat bunun sorunu çözeceğini yine düşünmüyorum. Usta gidonun sallanmasını görüyordu fakat beni rahatsız etmiyor diyordu. Bu sebepten varsa tavsiyeleriniz açığım yardımlarınızı rica ediyorum.

    Bu serüvenleri yaşadığım yer mondial yetkili servisi bu arada.

    Uzun bir yazı olduğu için özür diliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Lastik değiştiğinde balans yapılır ama 50-100 TL birşeydir fiyatı, 600 TL çok abartı. Bazı motorlarda arkada topcase olduğunda belli bir hızdan sonra rüzgardan kaynaklı kafa sallama olabiliyor, belki sizde de artçı olduğunda böyle bir etki oluşmuş olabilir. Ön jantınızda yamukluk olabilir, kavallarınızda yamukluk olabilir, gidon rulmanında sıkıntı olabilir, tur camı kullanıyorsanız o bile kafa sallaması yapabilir. Sektirme konusu başka, lastik hava basıncınız olması gerekenden yüksek olabilir ya da lastiğinizde üretim hatası olabilir.
    levend84 bunu beğendi.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Balans için 600 tl istenmesi ! kusura bakmayın yuh diyorum..

    Kafa sallama elleri bırakınca birçok motorda yapar , gidonu tutarken aşırı titreşim yada bir tarafa çekme , yalpalama yapmıyorsa sür gitsin dostum

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    600tl balans ucreti mi?

    Yaptiği işçiliğin Kerameti neymiş?

    Dostum sür gitsin,kaptirma sakın parani.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------

    Ön lastik yanlardan hafif balon bile yapsa gidona vurur.

    Yillar once bende de mondial vardi,on lastik çok dikkatli bakilirsa gorunecek yerden balon yapmişti

    Lastik janta tam olarak oturdu mu?

    Çin mali motorlarin ağirlik dagilim dengesi japonlar gibi olmaz.

    Bu tur motorlarda Ön aks hafif oluyor,arkaya artci.bindirdim dedin,muhtemelen bununda etkisi vardir.

  5. #5
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Yorumlarınız için çok teşekkürler. Bu mesele gerçekten bana dert oldu, evhamlı birisi değilimdir fakat bu sebepten düşmek istemem.

    Motorda topcase yok jant değişmeden öncesinde kafada sallantı gibi bir durumu yoktu.

    Gidonu tutarken aşırı titreşim yapıyor. Kollarımı kasmadan hafif yere paralel şekilde sürüyorum tekli sürüşlerimde fakat artçı olduğu takdirde mecburden gidonu sıkıca kavramam gerekiyor çünkü gerçekten çok belirgin şekilde sarsılıyor.

    Balans durumunu için çevremdeki herkes aynı şeyi söyledi. Bende makul fiyat aralığında yapılır diye düşünüyorum fakat 600 tl gibi bir fiyat verince 0 jant almayı tercih ettim.

    Bu sallatı belirli bir hızdan sonra veya rüzgardan kaynaklı değil sürekli olarak devam ediyor.

    Jantı değiştirdikten sonra başka bir servise gideceğim silkeleniliyor hissine kapılmaya başladım.

  6. #6
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Lastik ne marka ve model?

  7. #7
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Kardeş aynı motosiklet ile iki kere Türkiye tutu atmış biri olarak yazıyorum.
    motosikletine hiç birşey yapma.

    Aynı motosiklet bende de vardı.
    Arkaya topcase koyduğumda gidon sallanıyor.
    Artçı oturduğunda gidon sallanıyor.
    dikkat et en çok 50-70 km/h hızlarda yapıyor.

    Bunun nedeni kesinlikle ve kesinlikle jant eğriliği değil!
    Boşuna paranı harcama
    motosikleti tasarlarken ağırlık merkezini geride yapmışlar.
    o yüzden arkaya ikinci bir ağırlık geldiğinde ön teker neredeyse boşta kalıyor.
    bak bu dediğime şöyle dikkat edersin.
    düz yolda 50-60 arası hızla giderken öne eğilip ağırlığını öne verip dene.
    birde aynı hızlarda dik durup ağırlığını arkaya verip dene.
    o zaman ne demek istediğimi anlayacaksın.

    ustalara boşuna para kaptırma
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Gidon sallantısı çok büyük oranda arka tarafla ilgili sıkıntılardan kaynaklanır.
    Artçı ile oluyorsa arka yay yumuşakça kaldığı için motorun önü yere yeterince basamıyor olabilir.

    Lastik de buna etki edebilir. Benim eski Yamaha'da sadece topcase varken elleri bıraktığımda gidon sallıyordu, ama o da belli bir hızda. 100'le gidiyorum diyelim, bıraktım gidonu sıkıntı yok, 85 gibi başlıyordu hafiften, 80'in altında şiddetleniyordu ve tutmasam atardı üstünde hayvan gibi sallıyordu bir süre sonra, 70'e gelmeden. Aynı şekilde 50'den inerken de yine düşürecek kadar sallıyordu.
    Topcase'dendir dedik geçtik. Lakin 20bine dayanan Dunlop Sportmax'ları çıkarım Mitas taktığım gün kesildi.

    Eski Dunlop'ların üstünde ben almadan önce 1 seneye yakın beklemişti, muhtemeln postürü biraz şaştı lastiği, topcase de dengeyi biraz daha bozunca sallamaya başladı.


    Yani bu jant yamukluğundan da olur, lastikteki deformansyondan da olur, motorun ağırlık dengesi artçıyı pek kaldıramadığı için de olur.
    Canını sıkmak istemem ama Mondial servisinin bir çözüm bulamama ihtimali de yüksek.

  9. #9
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Birader sadece artçı var iken oynama yapıyorsa sorun arka amortisör den dir. Arkası ağır olunca Ön teker yere basmıyor buda gidon da titreme yapıyordur.

  10. #10
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    @ufoz marka modelini bilmiyorum fakat görselini çekip ekleyeceğim.

    @otopsici evet hocam aynı durumu bende düşündüm. dediğini deneyeceğim buna ekleme yapmak istiyorum. gaz açtığım sırada sallantı artıyor çünkü ağırlık motorun arka tarafında kalıyor, fakat gazı kestiğimde motor öne ağırlık taşımaya başladığında bu sallantı kesiliyor.

    @killingroad yorumun için teşekkür ederim.

    @TIGERSHARK aslında yorumun doğru mesele ağırlığın arkada olmasından kaynaklanıyor. amortisörleri yeni değişti ve sağlıklı duruyor. Ayarı mı yanlış acaba diye kontrol ettim ve ikisi de aynı ayar konumunda duruyor.

    Teknik olarak bu durum amortisör ve jant değişiminden sonra başladı. S ve H harfleri var ayar konumlarında ve şu an H ayarında duruyor. Acaba bu yanlış olabilir mi?

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Herkes arkaya odaklanmış ama sorun büyük ihtimal önde.

    İlk olarak motosikletinizin ön tekerini havaya kaldırıp(orta sehpa-yan ayak ve birinden destek alarak yapabilirsiniz) ön tekerin tam karşısına geçin ve tekeri elle hızlıca bir çevirip bırakın, ön taraftan özellikle jant kenarlarına dikkat edin bakalım hafif de olsa yalpa var mı. Varsa;

    1. Jant düzgün dönüyor ama bir noktada atlarcasına eğri mi?
    2. Jant sürekli merkezden yalpayarak mı dönüyor?

    Özellikle 2. seçenekte ön fren diskinizi bozan, ön frenlemede fren manetinin titremesine neden olan, sürekli gidonda sallanmalara neden olan bir sorun var demektir. Bu sorun iki ana problemden kaynaklanabilir. Ya ön teker miliniz eğridir (ön tekeri amortisörlere bağladığınız bu uzun civatayı bir tornacıdan rica edip eğriliği kontrol ettirebilirsiniz), ya da jantınız göbekten eğridir.

    Ön teker miliniz eğriyse, eğrilik tek eksende ise kolaylıkla tornacı tarafından düzeltilebilir, sorununuz giderilebilir. Jant göbekten eğri ise düzeltilmesi mümkün değildir. Jantın değişimi gerekir. Malesef ki çin menşeili motosikletlerin büyük çoğunluğunda bu problem var. Yenisini de taksanız farketmiyor çünkü yenisi de eğri gelebiliyor.

    Bir diğer olasılık ise ön lastiğinizde statik-dinamik balansı etkileyen üretim hatası olması. Motosiklette(Honda) de otomobilde(Toyota) de başıma gelmiş olaydır. Ön tekeri çevirirken lastiğe de aynı şekilde bakıp kontrol etmenizde yarar var.

    Ön taraftan emin olmadan arkaya bakmanın çok anlamı yok, sorunun ön kısımdan kaynaklanmadığından emin olun.
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)