Merhaba,
Öncelikle konuyu yanlış başlığa açtıysam moderatörler taşıyabilirler sorun değil.
Foruma ve camiaya yeni katılmış kardeşiniz abiniz olarak bir sorum var. Geçtiğimiz sene kasım ayında aldığım mondial drift 125 mh motorumda sürat fark etmeksizin 0,5-1 cm açıda gidon sallantı yapıyor.
Motorun biraz hikayesine dönersek aldığım zaman arka jantta yamukluk vardı ustaya sordum bir şey olmaz dediği için değiştirmedim, arka lastik eskiydi o değişti. Bu şekilde sürüşlere başladığımızda arka taraftan motorun sallandığı bariz hissediliyordu kelime manasıyla biraz sektiriyordu. Sezon açılana kadar kapalı alanda kaldıktan sonra motoru alıp bir süre sürdükten sonra arka sağ amortisörümden yağ kaçırdığını gördüm. Aynı ustaya gittim ve değişmesi gerektiğini söyledi( çift olarak değişti) buna ek olarak arka jantı da değişmesini istedim ve hepsi değişti.
Motoru tek olarak sürdüğümde en ufak bir sorun hissetmiyorum fakat arkamda artçı olduğunda ya da ben artçı olduğumda bu bahsedilen kafa sallama olayı net hissediliyor.
Arkadaş önerisi ile başka ustaya gittim ve bana şu sorunları sıraladı;
- Arka jant yamuk( 15 gün önce değişti)
- Arka lastikte kılcal çatlaklar var( kasım 2021 de değişti)
- Arka teker genişliğinin ön tekere göre az olduğunu belirtti.
Bunun üstüne aynı ustaya geri döndüm tekerdeki çatlakları ve janttaki yamukluğu söyledim. Janta balans yaptıralım dedi( Eski jantıma da bu teklif yapılmıştı ve ben dikiş tutmaz diyerek, daha fazla uğraşmak istemiyorum diyerek sıfır alalım demiştim. Balans yaptırma ücreti 600 tl, sıfır jant 1000 tl idi). Ben de sıfır olan ürüne balans istemediğimi tekrar sıfırı ile değiştirmesini istedim. Eski jantım geri takıldı yeni ve jantı bekleyeceğiz.
Fakat bunun sorunu çözeceğini yine düşünmüyorum. Usta gidonun sallanmasını görüyordu fakat beni rahatsız etmiyor diyordu. Bu sebepten varsa tavsiyeleriniz açığım yardımlarınızı rica ediyorum.
Bu serüvenleri yaşadığım yer mondial yetkili servisi bu arada.
Uzun bir yazı olduğu için özür diliyorum