Şamandra, pompa, lastik-plastik conta ve elemanların tamamını sökmenizi öneririm. Çatlamaya veya sertleşmeye başlamış lastik contaları değiştirmeyi ihmal etmeyin.
İşlem sonrasında yakıt pompası üzerinde büyük ihtimalle yakıt filtresi de vardır, onu da temin edip değiştirmenizi öneririm. Elinizde bunların yuvalarını kapatmak için tapa yoksa kalın naylon poşet veya benzeri bir şeyi bu bağlantılara kelepçeleyerek, gerekirse arasına bir miktar silikon(sıvı conta, akvaryum silikonu v.b) uygulayarak sızdırmazlığı sağlayabilirsiniz.
Bu yöntem zayıf kısımlara, gerçekten kullanım dışı kalmasına neden olacak kadar zayıflamadıysa delmez. Yani "gizliden gizliye zaten delik ise bunu ortaya çıkarır" demek çok da yanlış olmaz sanırım. Delinen kısım bazı durumlarda oksidasyon ile kendisini tıkar, tabiri caizse geçici olarak onarır, arızayı gizler. Böylesi bir sorun yoksa ve aylarca durmadan elektrolizde kalmazsa sorun olmayacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:01 ----------
Bu da uygulanabilir bir yöntem. Hatta bunun için beyaz sirke de kullanabilirsiniz. Ancak ekonomik ve verim olarak, doğru uygulanırsa en etkilisinin elektroliz olduğunu söyleyebilirim. Tabi elde alet edevat yoksa kimyasal yöntemler daha düşük maliyetle yeterli sonuç verebilir
