ESKİ MODEL MOTOSİKLET NEDEN ÇOK YAKAR ??
Reklamlar
-
Eski motor çok yakmaz bakımsız motor çok yakar ..
Arkadaşımda cbf500 var motoru orjinal parçalarla revize etti rodajını çok güzel yaptı şu anda 4.5 yakıyor .. Karbiratörlü 500cc motor için iyi rakam..
Reklamlar
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Eski motor çok yakmaz bakımsız motor çok yakar ..
Arkadaşımda cbf500 var motoru orjinal parçalarla revize etti rodajını çok güzel yaptı şu anda 4.5 yakıyor .. Karbiratörlü 500cc motor için iyi rakam..
Yeni nesil motorlarda yakıt tüketimini düşüren ciddi geliştirmeler var , zaten emisyon seviyeleri arttıkça motorların boğazını sıkıyorlar ama silindir içi özel kaplamalar , yüksek voltajlı bobin ve iridyum bujilere yeterli akımı sağlayabilen jel veya lityum aküler , yüksek basınçlı yakıt pompası , değişken valf geometrisi , rüzgar tünelinde geliştirilmiş aerodinamik dizaynlar , motor soğukken veya rampa çıkarken şarj dinamosunun devre dışı kalması , daha düşük viskoziteli yağlar gibi yakıt tüketimini düşüren geliştirmeler yeni motorlara uygulandı..en büyük geliştirme ise motorun içindeki hareketli parçaların hafifletilmesidir , bu çok büyük arge gerektiren bir konudur , piston kolunun bile 10-15 gram hafiflemesi basit bir mevzu değil ama tüketime bariz etkisi var..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yeni nesil motorlarda yakıt tüketimini düşüren ciddi geliştirmeler var , zaten emisyon seviyeleri arttıkça motorların boğazını sıkıyorlar ama silindir içi özel kaplamalar , yüksek voltajlı bobin ve iridyum bujilere yeterli akımı sağlayabilen jel veya lityum aküler , yüksek basınçlı yakıt pompası , değişken valf geometrisi , rüzgar tünelinde geliştirilmiş aerodinamik dizaynlar , motor soğukken veya rampa çıkarken şarj dinamosunun devre dışı kalması , daha düşük viskoziteli yağlar gibi yakıt tüketimini düşüren geliştirmeler yeni motorlara uygulandı..en büyük geliştirme ise motorun içindeki hareketli parçaların hafifletilmesidir , bu çok büyük arge gerektiren bir konudur , piston kolunun bile 10-15 gram hafiflemesi basit bir mevzu değil ama tüketime bariz etkisi var..
Tabiki zaten bilinçli eskitme olayı var artık yeni nesil her şeyde araba motor hatta cep telefonu …
Artık her şey kullan at tarzı üretiliyor.. 10-15 gram pistonun hafiflemesi gömleğin hafiflemesi illaki yakıtta bir tasarruf sağlar eski nesil akranlarına oranla ama bariz bir ekonomi sağlarmı barizden ne anladığımıza bağlı …
Yukardaki arkadaşın motordan örneklemeye devam ediyim arkadaşın motoru 4.5-5 arası yaksın cbf500 ün yeni nesli cb500f onun 100km ortalaması nedir benim çevremde cbr500r olan iki arkadaşım var onlar 5-5.5 arası yakıyor hadi f naked alan daha sakin sürsün diyelim 4 litre .. cbf işe arasında oynasın oynasın 0.5 hadi bilemedin 1 litre oynar bariz bir farkmıdır benim için değildir ama başkası için olabilir …
Her şeyin iyi ve kötü yanı var yeni nesil motorlarda motoru revize bile ettirsen asla fabrika standartı kondisyonu yakalayamıyorsun eski tip motorlarda sistem zaten karadüzen onlarda sıkıntı olmuyor çoğunda.. zaten artık revize etmenide istemiyorlar at yenisini al mantığı hakim bugün yüksek hacim bir motoru revize etmeye kalk motorun nerdeyse yarı fiyatlarına geliyor ..
Basit bir örnek veriyim r25 yada mt25 bunlar güncel parçası olan ve nispeten parça fiyatları uygun motorlar .. Bugün bir r25 yada mt25 motorunu komple orjinal parçalarla revize et işçiliği osu busu içinde 30 bin tl lere yakın geliyor ortalama .. 250cc motordan bahsediyoruz ve parçası çok rahat buluna bilen bir motordan ..
Topladığın motor birde yüksek hacim motor olsun parçası olmasın ki çoğu yüksek hacim motorun yok servis sipariş çekdik Japonya’dan gelicek Amerika’dan gelicek olaylarına girersen geçmiş olsun artık 50 bine mi çıkarsın 60 bine mi oda sadece parça tutar …
O yüzden şu anda yüksek hacim özellikle eski motoru olanlar motor kitlerse krank kırarsa falan filan kısaca komple motora girilecekse yaptırmıyor trafikten düşürüp parçalayıp satıyor..
Diyorum zaten bu ekonomik işler böyle giderse 2 seneye piyasada yüksek hacim doğru dürüst motor kalmıycak.. satılanlarıda millet yedek parça
Yakıt korkusundan yaklaşmıycak ..
Dediğime kendimden basit bir örnek veriyim demin bir konuda eski motorlarımı yazarken aklıma fazer8 im vardı o geldi ilanlara girip bakıyım dedim ne kadar olmuş ne alemde piyasası diye toplamda 17 ilan vardı ben ararken zamanında 60 dan aşağı ilan yoktu ki dediğimde çok eski değil 2018 yılı idi .. 4 senede bu hale gelmiş demek 2 sene sonra baksam artık iki üç ilan çıkıcak …
-
Iyi bayramlar
Bakimsiz eski model çok yakar,
Diyaframi
Hortumlari
Yildan kaynakli,sertleşmiştir,tikanmiştir.
Elektrik tesisatinda oksitlenme vardir,bobin verimli akim uretmez.
Valfler karbon biriktirmiştir.yanma odasina saglikli karisim göndermez
Rulmanlar saglikli yataklama ve yuvarlanma yapmaz.
15 yaşinda bir motor duşunelim,
Uzerinden 15 kış,15 yaz gecmiş.
Dişarida,0 dereceyide gormus,40 dereceyide.
Isinmiş,soğumuş.
Motosikletlerin blogu ve tesisati,diger araclar gibi kaput altinda degil,dış etkenlerden daha fazla etkilenir.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Tabiki zaten bilinçli eskitme olayı var artık yeni nesil her şeyde araba motor hatta cep telefonu …
Artık her şey kullan at tarzı üretiliyor.. 10-15 gram pistonun hafiflemesi gömleğin hafiflemesi illaki yakıtta bir tasarruf sağlar eski nesil akranlarına oranla ama bariz bir ekonomi sağlarmı barizden ne anladığımıza bağlı …
Yukardaki arkadaşın motordan örneklemeye devam ediyim arkadaşın motoru 4.5-5 arası yaksın cbf500 ün yeni nesli cb500f onun 100km ortalaması nedir benim çevremde cbr500r olan iki arkadaşım var onlar 5-5.5 arası yakıyor hadi f naked alan daha sakin sürsün diyelim 4 litre .. cbf işe arasında oynasın oynasın 0.5 hadi bilemedin 1 litre oynar bariz bir farkmıdır benim için değildir ama başkası için olabilir …
Her şeyin iyi ve kötü yanı var yeni nesil motorlarda motoru revize bile ettirsen asla fabrika standartı kondisyonu yakalayamıyorsun eski tip motorlarda sistem zaten karadüzen onlarda sıkıntı olmuyor çoğunda.. zaten artık revize etmenide istemiyorlar at yenisini al mantığı hakim bugün yüksek hacim bir motoru revize etmeye kalk motorun nerdeyse yarı fiyatlarına geliyor ..
Basit bir örnek veriyim r25 yada mt25 bunlar güncel parçası olan ve nispeten parça fiyatları uygun motorlar .. Bugün bir r25 yada mt25 motorunu komple orjinal parçalarla revize et işçiliği osu busu içinde 30 bin tl lere yakın geliyor ortalama .. 250cc motordan bahsediyoruz ve parçası çok rahat buluna bilen bir motordan ..
Topladığın motor birde yüksek hacim motor olsun parçası olmasın ki çoğu yüksek hacim motorun yok servis sipariş çekdik Japonya’dan gelicek Amerika’dan gelicek olaylarına girersen geçmiş olsun artık 50 bine mi çıkarsın 60 bine mi oda sadece parça tutar …
O yüzden şu anda yüksek hacim özellikle eski motoru olanlar motor kitlerse krank kırarsa falan filan kısaca komple motora girilecekse yaptırmıyor trafikten düşürüp parçalayıp satıyor..
Diyorum zaten bu ekonomik işler böyle giderse 2 seneye piyasada yüksek hacim doğru dürüst motor kalmıycak.. satılanlarıda millet yedek parça
Yakıt korkusundan yaklaşmıycak ..
Dediğime kendimden basit bir örnek veriyim demin bir konuda eski motorlarımı yazarken aklıma fazer8 im vardı o geldi ilanlara girip bakıyım dedim ne kadar olmuş ne alemde piyasası diye toplamda 17 ilan vardı ben ararken zamanında 60 dan aşağı ilan yoktu ki dediğimde çok eski değil 2018 yılı idi .. 4 senede bu hale gelmiş demek 2 sene sonra baksam artık iki üç ilan çıkıcak …
Bilinçli eskitme olayı yakıt tüketimini etkileyen bir şey değil ama gerçekten vardır , esasen bu emisyon kısıtlamaları olmasa fabrikalar yakıtı düşürmek için argeye bu kadar para harcamaz gazı çevirdinmi her devirde coşan motorlar yaparlardı , örnek verdiğin motorları bilemem ama E3 ile E5 aynı motor arasında ciddi fark var , ben iki adet Suzuki Vstrom kullandım , ilki 2004 diğeri 2013 idi , ikiside 650 cc , 2004 olan tabiri caizse köpek gibi gidiyordu ortalama 5 lt yakıyordu , 2013 ise ortalama 4 hatta bi tık sakin gaz açınca 3,5 yakıyordu , yakıt tüketimleri arasında %20 ila 30 fark vardı ki birini kullandığım 75bin diğerini 100bin km boyunca ölçümledim..
-
Cb500f ben şehir içinde ort. 3,6 şehir dışında ort. 4,2 falan yakıyorum. O 5,5 yaktıranlar gereğinden düşük viteste kullanıyorlar galiba? 103kg ekipmansız ağırlığımla Tepeköy Ulupelit arası devir coştururken bile o kadar yaktıramadım. İzmir otobanında rüzgâra karşı 140-150 ile yokuş çıkarken bile ancak 5-6 yakıyor.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Cb500f ben şehir içinde ort. 3,6 şehir dışında ort. 4,2 falan yakıyorum. O 5,5 yaktıranlar gereğinden düşük viteste kullanıyorlar galiba? 103kg ekipmansız ağırlığımla Tepeköy Ulupelit arası devir coştururken bile o kadar yaktıramadım. İzmir otobanında rüzgâra karşı 140-150 ile yokuş çıkarken bile ancak 5-6 yakıyor.
Az kaldi
Gözü karartip,bronz blok olan kasayi alamasamda,2014 model alacagim.
Eve tadilat yaptim 40 bin tl ödemem var,yoksa bayramdan önce alacaktim.
Normalde hedefim vfr800 crossrunner di ama malum,cb500F de her türlü yeterli..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Az kaldi
Gözü karartip,bronz blok olan kasayi alamasamda,2014 model alacagim.
Eve tadilat yaptim 40 bin tl ödemem var,yoksa bayramdan önce alacaktim.
Normalde hedefim vfr800 crossrunner di ama malum,cb500F de her türlü yeterli..
Az daha bekle, Cyan'ı ikna edelim, Triumph Tiger falan alsın, onun motor düzgün bakımlı, yabancıya gitmemiş olur.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Az daha bekle, Cyan'ı ikna edelim, Triumph Tiger falan alsın, onun motor düzgün bakımlı, yabancıya gitmemiş olur.
Abi bekle bekle,kıçımızın kılları ağardı
Eylüle kadar almam lazim,uzun yol planım var.
-
Ne alacaksanız hemen alın tavsiyem .. Haziran da sıfır R25 Mt25 ler geliyor denilene göre 125 civarı olucak ama gene denilene göre gelenler hemen satılacak gene galerici alsatçı nın eline düşecek 145 lerden gidicek deniyor ..
Bunu neden söyledim bütün piyasa artık mt25 r25 göre fiyatlandırmasını domine ediyor ..
Misal sen cb500f alıcaksın piyasası şu anda 90 binse olucak 110-120 bin ..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Ne alacaksanız hemen alın tavsiyem .. Haziran da sıfır R25 Mt25 ler geliyor denilene göre 125 civarı olucak ama gene denilene göre gelenler hemen satılacak gene galerici alsatçı nın eline düşecek 145 lerden gidicek deniyor ..
Bunu neden söyledim bütün piyasa artık mt25 r25 göre fiyatlandırmasını domine ediyor ..
Misal sen cb500f alıcaksın piyasası şu anda 90 binse olucak 110-120 bin ..
Yillar önce forumdan birisi,
Cbf150 kasasina honda nx4 falcon bloğu takmişti.
Bende benim makinaya yamaha xt600E bloğu taktirsam bana yeter.
Xt demişken şu motorda temiz duruyor.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...17174064/detay
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Bende 97 modeli vardı bunun yıllar yıllar önce hey gidi gençlik heyy bugün bağsur olmanın yegane nedeni …
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Iyi bayramlar
Bakimsiz eski model çok yakar,
Diyaframi
Hortumlari
Yildan kaynakli,sertleşmiştir,tikanmiştir.
Elektrik tesisatinda oksitlenme vardir,bobin verimli akim uretmez.
Valfler karbon biriktirmiştir.yanma odasina saglikli karisim göndermez
Rulmanlar saglikli yataklama ve yuvarlanma yapmaz.
15 yaşinda bir motor duşunelim,
Uzerinden 15 kış,15 yaz gecmiş.
Dişarida,0 dereceyide gormus,40 dereceyide.
Isinmiş,soğumuş.
Motosikletlerin blogu ve tesisati,diger araclar gibi kaput altinda degil,dış etkenlerden daha fazla etkilenir.
Merhaba
-15 de oluyor kışın ,ne yapacağız o zaman anlamadım zararmı görüyor motor
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
Merhaba
-15 de oluyor kışın ,ne yapacağız o zaman anlamadım zararmı görüyor motor
Dostum,
Kapali garajda muhafaza edilen ile yillarca dişarida muhafaza edilen motosiklet bir olmaz.
Hortumlar,kablolar,tesisat,motoryaği,metal,lastikl er,vs tüm bileşenler etkilenir.
Hele hele zamaninda bakim yapilmiyorsa daha vahim.
Bayramdan önce,2008 model vstrom gördum km sine kozmetigine ve kondisyonuna inanamadim.
Motor uzun turlarda konaklama harici dişarida hiç durmamiş,kapali garajda muhafaza edilmiş.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum,
Kapali garajda muhafaza edilen ile yillarca dişarida muhafaza edilen motosiklet bir olmaz.
Hortumlar,kablolar,tesisat,motoryaği,metal,lastikl er,vs tüm bileşenler etkilenir.
Hele hele zamaninda bakim yapilmiyorsa daha vahim.
Bayramdan önce,2008 model vstrom gördum km sine kozmetigine ve kondisyonuna inanamadim.
Motor uzun turlarda konaklama harici dişarida hiç durmamiş,kapali garajda muhafaza edilmiş.
Peki balkon altında brandalı yağmur,kar,güneş görmese durum değişmezmi kapalı yer gibi anlamına gelmezmi bu durum.Kapalı yerde olsa soğuk olur değilmi?
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
Peki balkon altında brandalı yağmur,kar,güneş görmese durum değişmezmi kapalı yer gibi anlamına gelmezmi bu durum.Kapalı yerde olsa soğuk olur değilmi?
xmax motorum varken kapali garajim yoktu,
Battaniye+branda ile muhafaza ettim.
Balkon alti olmasi iyi,ciddi anlamda korur.
Forumda yillar once konusu vardi,
Iki kat brandanin icine ince katlı izocam serip,diktirip kullanan birisi vardi
Sanayide branda ve tente işi yapan yerler dikiyor.
-
Scooter da biraz şartlar farklı kapalı kutu neticede motor kısmı yürüyen dış etkenlerden fazla etkilenmiyor ve scooter da bolca plastik malzeme kullanılır..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)