Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

ESKİ MODEL MOTOSİKLET NEDEN ÇOK YAKAR ??

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Eski motor çok yakmaz bakımsız motor çok yakar ..
    Arkadaşımda cbf500 var motoru orjinal parçalarla revize etti rodajını çok güzel yaptı şu anda 4.5 yakıyor .. Karbiratörlü 500cc motor için iyi rakam..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski motor çok yakmaz bakımsız motor çok yakar ..
    Arkadaşımda cbf500 var motoru orjinal parçalarla revize etti rodajını çok güzel yaptı şu anda 4.5 yakıyor .. Karbiratörlü 500cc motor için iyi rakam..
    Yeni nesil motorlarda yakıt tüketimini düşüren ciddi geliştirmeler var , zaten emisyon seviyeleri arttıkça motorların boğazını sıkıyorlar ama silindir içi özel kaplamalar , yüksek voltajlı bobin ve iridyum bujilere yeterli akımı sağlayabilen jel veya lityum aküler , yüksek basınçlı yakıt pompası , değişken valf geometrisi , rüzgar tünelinde geliştirilmiş aerodinamik dizaynlar , motor soğukken veya rampa çıkarken şarj dinamosunun devre dışı kalması , daha düşük viskoziteli yağlar gibi yakıt tüketimini düşüren geliştirmeler yeni motorlara uygulandı..en büyük geliştirme ise motorun içindeki hareketli parçaların hafifletilmesidir , bu çok büyük arge gerektiren bir konudur , piston kolunun bile 10-15 gram hafiflemesi basit bir mevzu değil ama tüketime bariz etkisi var..
    espresso bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni nesil motorlarda yakıt tüketimini düşüren ciddi geliştirmeler var , zaten emisyon seviyeleri arttıkça motorların boğazını sıkıyorlar ama silindir içi özel kaplamalar , yüksek voltajlı bobin ve iridyum bujilere yeterli akımı sağlayabilen jel veya lityum aküler , yüksek basınçlı yakıt pompası , değişken valf geometrisi , rüzgar tünelinde geliştirilmiş aerodinamik dizaynlar , motor soğukken veya rampa çıkarken şarj dinamosunun devre dışı kalması , daha düşük viskoziteli yağlar gibi yakıt tüketimini düşüren geliştirmeler yeni motorlara uygulandı..en büyük geliştirme ise motorun içindeki hareketli parçaların hafifletilmesidir , bu çok büyük arge gerektiren bir konudur , piston kolunun bile 10-15 gram hafiflemesi basit bir mevzu değil ama tüketime bariz etkisi var..
    Tabiki zaten bilinçli eskitme olayı var artık yeni nesil her şeyde araba motor hatta cep telefonu …
    Artık her şey kullan at tarzı üretiliyor.. 10-15 gram pistonun hafiflemesi gömleğin hafiflemesi illaki yakıtta bir tasarruf sağlar eski nesil akranlarına oranla ama bariz bir ekonomi sağlarmı barizden ne anladığımıza bağlı …

    Yukardaki arkadaşın motordan örneklemeye devam ediyim arkadaşın motoru 4.5-5 arası yaksın cbf500 ün yeni nesli cb500f onun 100km ortalaması nedir benim çevremde cbr500r olan iki arkadaşım var onlar 5-5.5 arası yakıyor hadi f naked alan daha sakin sürsün diyelim 4 litre .. cbf işe arasında oynasın oynasın 0.5 hadi bilemedin 1 litre oynar bariz bir farkmıdır benim için değildir ama başkası için olabilir …

    Her şeyin iyi ve kötü yanı var yeni nesil motorlarda motoru revize bile ettirsen asla fabrika standartı kondisyonu yakalayamıyorsun eski tip motorlarda sistem zaten karadüzen onlarda sıkıntı olmuyor çoğunda.. zaten artık revize etmenide istemiyorlar at yenisini al mantığı hakim bugün yüksek hacim bir motoru revize etmeye kalk motorun nerdeyse yarı fiyatlarına geliyor ..

    Basit bir örnek veriyim r25 yada mt25 bunlar güncel parçası olan ve nispeten parça fiyatları uygun motorlar .. Bugün bir r25 yada mt25 motorunu komple orjinal parçalarla revize et işçiliği osu busu içinde 30 bin tl lere yakın geliyor ortalama .. 250cc motordan bahsediyoruz ve parçası çok rahat buluna bilen bir motordan ..

    Topladığın motor birde yüksek hacim motor olsun parçası olmasın ki çoğu yüksek hacim motorun yok servis sipariş çekdik Japonya’dan gelicek Amerika’dan gelicek olaylarına girersen geçmiş olsun artık 50 bine mi çıkarsın 60 bine mi oda sadece parça tutar …
    O yüzden şu anda yüksek hacim özellikle eski motoru olanlar motor kitlerse krank kırarsa falan filan kısaca komple motora girilecekse yaptırmıyor trafikten düşürüp parçalayıp satıyor..

    Diyorum zaten bu ekonomik işler böyle giderse 2 seneye piyasada yüksek hacim doğru dürüst motor kalmıycak.. satılanlarıda millet yedek parça
    Yakıt korkusundan yaklaşmıycak ..

    Dediğime kendimden basit bir örnek veriyim demin bir konuda eski motorlarımı yazarken aklıma fazer8 im vardı o geldi ilanlara girip bakıyım dedim ne kadar olmuş ne alemde piyasası diye toplamda 17 ilan vardı ben ararken zamanında 60 dan aşağı ilan yoktu ki dediğimde çok eski değil 2018 yılı idi .. 4 senede bu hale gelmiş demek 2 sene sonra baksam artık iki üç ilan çıkıcak …

  4. #24

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Iyi bayramlar



    Bakimsiz eski model çok yakar,

    Diyaframi
    Hortumlari
    Yildan kaynakli,sertleşmiştir,tikanmiştir.

    Elektrik tesisatinda oksitlenme vardir,bobin verimli akim uretmez.

    Valfler karbon biriktirmiştir.yanma odasina saglikli karisim göndermez

    Rulmanlar saglikli yataklama ve yuvarlanma yapmaz.



    15 yaşinda bir motor duşunelim,

    Uzerinden 15 kış,15 yaz gecmiş.

    Dişarida,0 dereceyide gormus,40 dereceyide.
    Isinmiş,soğumuş.

    Motosikletlerin blogu ve tesisati,diger araclar gibi kaput altinda degil,dış etkenlerden daha fazla etkilenir.

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabiki zaten bilinçli eskitme olayı var artık yeni nesil her şeyde araba motor hatta cep telefonu …
    Artık her şey kullan at tarzı üretiliyor.. 10-15 gram pistonun hafiflemesi gömleğin hafiflemesi illaki yakıtta bir tasarruf sağlar eski nesil akranlarına oranla ama bariz bir ekonomi sağlarmı barizden ne anladığımıza bağlı …

    Yukardaki arkadaşın motordan örneklemeye devam ediyim arkadaşın motoru 4.5-5 arası yaksın cbf500 ün yeni nesli cb500f onun 100km ortalaması nedir benim çevremde cbr500r olan iki arkadaşım var onlar 5-5.5 arası yakıyor hadi f naked alan daha sakin sürsün diyelim 4 litre .. cbf işe arasında oynasın oynasın 0.5 hadi bilemedin 1 litre oynar bariz bir farkmıdır benim için değildir ama başkası için olabilir …

    Her şeyin iyi ve kötü yanı var yeni nesil motorlarda motoru revize bile ettirsen asla fabrika standartı kondisyonu yakalayamıyorsun eski tip motorlarda sistem zaten karadüzen onlarda sıkıntı olmuyor çoğunda.. zaten artık revize etmenide istemiyorlar at yenisini al mantığı hakim bugün yüksek hacim bir motoru revize etmeye kalk motorun nerdeyse yarı fiyatlarına geliyor ..

    Basit bir örnek veriyim r25 yada mt25 bunlar güncel parçası olan ve nispeten parça fiyatları uygun motorlar .. Bugün bir r25 yada mt25 motorunu komple orjinal parçalarla revize et işçiliği osu busu içinde 30 bin tl lere yakın geliyor ortalama .. 250cc motordan bahsediyoruz ve parçası çok rahat buluna bilen bir motordan ..

    Topladığın motor birde yüksek hacim motor olsun parçası olmasın ki çoğu yüksek hacim motorun yok servis sipariş çekdik Japonya’dan gelicek Amerika’dan gelicek olaylarına girersen geçmiş olsun artık 50 bine mi çıkarsın 60 bine mi oda sadece parça tutar …
    O yüzden şu anda yüksek hacim özellikle eski motoru olanlar motor kitlerse krank kırarsa falan filan kısaca komple motora girilecekse yaptırmıyor trafikten düşürüp parçalayıp satıyor..

    Diyorum zaten bu ekonomik işler böyle giderse 2 seneye piyasada yüksek hacim doğru dürüst motor kalmıycak.. satılanlarıda millet yedek parça
    Yakıt korkusundan yaklaşmıycak ..

    Dediğime kendimden basit bir örnek veriyim demin bir konuda eski motorlarımı yazarken aklıma fazer8 im vardı o geldi ilanlara girip bakıyım dedim ne kadar olmuş ne alemde piyasası diye toplamda 17 ilan vardı ben ararken zamanında 60 dan aşağı ilan yoktu ki dediğimde çok eski değil 2018 yılı idi .. 4 senede bu hale gelmiş demek 2 sene sonra baksam artık iki üç ilan çıkıcak …
    Bilinçli eskitme olayı yakıt tüketimini etkileyen bir şey değil ama gerçekten vardır , esasen bu emisyon kısıtlamaları olmasa fabrikalar yakıtı düşürmek için argeye bu kadar para harcamaz gazı çevirdinmi her devirde coşan motorlar yaparlardı , örnek verdiğin motorları bilemem ama E3 ile E5 aynı motor arasında ciddi fark var , ben iki adet Suzuki Vstrom kullandım , ilki 2004 diğeri 2013 idi , ikiside 650 cc , 2004 olan tabiri caizse köpek gibi gidiyordu ortalama 5 lt yakıyordu , 2013 ise ortalama 4 hatta bi tık sakin gaz açınca 3,5 yakıyordu , yakıt tüketimleri arasında %20 ila 30 fark vardı ki birini kullandığım 75bin diğerini 100bin km boyunca ölçümledim..

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Cb500f ben şehir içinde ort. 3,6 şehir dışında ort. 4,2 falan yakıyorum. O 5,5 yaktıranlar gereğinden düşük viteste kullanıyorlar galiba? 103kg ekipmansız ağırlığımla Tepeköy Ulupelit arası devir coştururken bile o kadar yaktıramadım. İzmir otobanında rüzgâra karşı 140-150 ile yokuş çıkarken bile ancak 5-6 yakıyor.
    espresso ve levend84 bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cb500f ben şehir içinde ort. 3,6 şehir dışında ort. 4,2 falan yakıyorum. O 5,5 yaktıranlar gereğinden düşük viteste kullanıyorlar galiba? 103kg ekipmansız ağırlığımla Tepeköy Ulupelit arası devir coştururken bile o kadar yaktıramadım. İzmir otobanında rüzgâra karşı 140-150 ile yokuş çıkarken bile ancak 5-6 yakıyor.
    Az kaldi

    Gözü karartip,bronz blok olan kasayi alamasamda,2014 model alacagim.

    Eve tadilat yaptim 40 bin tl ödemem var,yoksa bayramdan önce alacaktim.

    Normalde hedefim vfr800 crossrunner di ama malum,cb500F de her türlü yeterli..

  8. #28
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az kaldi

    Gözü karartip,bronz blok olan kasayi alamasamda,2014 model alacagim.

    Eve tadilat yaptim 40 bin tl ödemem var,yoksa bayramdan önce alacaktim.

    Normalde hedefim vfr800 crossrunner di ama malum,cb500F de her türlü yeterli..
    Az daha bekle, Cyan'ı ikna edelim, Triumph Tiger falan alsın, onun motor düzgün bakımlı, yabancıya gitmemiş olur.
    levend84 bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az daha bekle, Cyan'ı ikna edelim, Triumph Tiger falan alsın, onun motor düzgün bakımlı, yabancıya gitmemiş olur.
    Abi bekle bekle,kıçımızın kılları ağardı

    Eylüle kadar almam lazim,uzun yol planım var.
    espresso bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Ne alacaksanız hemen alın tavsiyem .. Haziran da sıfır R25 Mt25 ler geliyor denilene göre 125 civarı olucak ama gene denilene göre gelenler hemen satılacak gene galerici alsatçı nın eline düşecek 145 lerden gidicek deniyor ..

    Bunu neden söyledim bütün piyasa artık mt25 r25 göre fiyatlandırmasını domine ediyor ..

    Misal sen cb500f alıcaksın piyasası şu anda 90 binse olucak 110-120 bin ..

  11. #31

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne alacaksanız hemen alın tavsiyem .. Haziran da sıfır R25 Mt25 ler geliyor denilene göre 125 civarı olucak ama gene denilene göre gelenler hemen satılacak gene galerici alsatçı nın eline düşecek 145 lerden gidicek deniyor ..

    Bunu neden söyledim bütün piyasa artık mt25 r25 göre fiyatlandırmasını domine ediyor ..

    Misal sen cb500f alıcaksın piyasası şu anda 90 binse olucak 110-120 bin ..
    Yillar önce forumdan birisi,

    Cbf150 kasasina honda nx4 falcon bloğu takmişti.

    Bende benim makinaya yamaha xt600E bloğu taktirsam bana yeter.

    Xt demişken şu motorda temiz duruyor.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...17174064/detay

  12. #32

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yillar önce forumdan birisi,

    Cbf150 kasasina honda nx4 falcon bloğu takmişti.

    Bende benim makinaya yamaha xt600E bloğu taktirsam bana yeter.

    Xt demişken şu motorda temiz duruyor.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...17174064/detay
    Bende 97 modeli vardı bunun yıllar yıllar önce hey gidi gençlik heyy bugün bağsur olmanın yegane nedeni …

  13. #33

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iyi bayramlar



    Bakimsiz eski model çok yakar,

    Diyaframi
    Hortumlari
    Yildan kaynakli,sertleşmiştir,tikanmiştir.

    Elektrik tesisatinda oksitlenme vardir,bobin verimli akim uretmez.

    Valfler karbon biriktirmiştir.yanma odasina saglikli karisim göndermez

    Rulmanlar saglikli yataklama ve yuvarlanma yapmaz.



    15 yaşinda bir motor duşunelim,

    Uzerinden 15 kış,15 yaz gecmiş.

    Dişarida,0 dereceyide gormus,40 dereceyide.
    Isinmiş,soğumuş.

    Motosikletlerin blogu ve tesisati,diger araclar gibi kaput altinda degil,dış etkenlerden daha fazla etkilenir.
    Merhaba
    -15 de oluyor kışın ,ne yapacağız o zaman anlamadım zararmı görüyor motor
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  14. #34

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    -15 de oluyor kışın ,ne yapacağız o zaman anlamadım zararmı görüyor motor
    Dostum,

    Kapali garajda muhafaza edilen ile yillarca dişarida muhafaza edilen motosiklet bir olmaz.

    Hortumlar,kablolar,tesisat,motoryaği,metal,lastikl er,vs tüm bileşenler etkilenir.

    Hele hele zamaninda bakim yapilmiyorsa daha vahim.

    Bayramdan önce,2008 model vstrom gördum km sine kozmetigine ve kondisyonuna inanamadim.

    Motor uzun turlarda konaklama harici dişarida hiç durmamiş,kapali garajda muhafaza edilmiş.
    espresso bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum,

    Kapali garajda muhafaza edilen ile yillarca dişarida muhafaza edilen motosiklet bir olmaz.

    Hortumlar,kablolar,tesisat,motoryaği,metal,lastikl er,vs tüm bileşenler etkilenir.

    Hele hele zamaninda bakim yapilmiyorsa daha vahim.

    Bayramdan önce,2008 model vstrom gördum km sine kozmetigine ve kondisyonuna inanamadim.

    Motor uzun turlarda konaklama harici dişarida hiç durmamiş,kapali garajda muhafaza edilmiş.
    Peki balkon altında brandalı yağmur,kar,güneş görmese durum değişmezmi kapalı yer gibi anlamına gelmezmi bu durum.Kapalı yerde olsa soğuk olur değilmi?
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  16. #36

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki balkon altında brandalı yağmur,kar,güneş görmese durum değişmezmi kapalı yer gibi anlamına gelmezmi bu durum.Kapalı yerde olsa soğuk olur değilmi?
    xmax motorum varken kapali garajim yoktu,

    Battaniye+branda ile muhafaza ettim.

    Balkon alti olmasi iyi,ciddi anlamda korur.

    Forumda yillar once konusu vardi,

    Iki kat brandanin icine ince katlı izocam serip,diktirip kullanan birisi vardi

    Sanayide branda ve tente işi yapan yerler dikiyor.
    blueway2 bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Scooter da biraz şartlar farklı kapalı kutu neticede motor kısmı yürüyen dış etkenlerden fazla etkilenmiyor ve scooter da bolca plastik malzeme kullanılır..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)