Sayın büyüklerim eski model ufak çaplı bir motosiklet sahibiyim ama motorum çok yakıyor yağ yakması da mevcut zaten. Ben nelere sikkat edipte yakıt sarfiyatımı düşürebilirim. Siz deneyimli ve bilgili forum kullanıcılarından yardım talep ediyorum
Sayın büyüklerim eski model ufak çaplı bir motosiklet sahibiyim ama motorum çok yakıyor yağ yakması da mevcut zaten. Ben nelere sikkat edipte yakıt sarfiyatımı düşürebilirim. Siz deneyimli ve bilgili forum kullanıcılarından yardım talep ediyorum
Motosikletiniz normal koşullarda 2.5-3.2 arası tüketime sahip, motosikletiniz yağ yakmsından dolayı belliki rektefiye ihtiyacı var ve karbüratörlü ise karbüratör bakımı, hava filtresi kontrolü, subapların ayarlarını kontrol edin ve bunlara ek olarak debriyajın ve aktarma organlarının durumu da yakıtınızı etkileyecektir.
Motosikletinizde daha yüksek viskoziteli yağ kullanmayı deneyin.
Motoru çok düşük ve çok yüksek devirlerde çalıştırmamaya özen gösterin.
Müsait olduğunuzda arıza tespiti yaptırıp onarıma geçin.
Yüksek viskozite yağ yakmasını biraz engelleyecektir ama yakıt tüketimini daha çok artırır , sana 3 tavsiyem olabilir , 1. hava filtresinin üzerini elyaf bez kapla , bu sayede yıpranan motorun az hava emerek alt devir torku yükselir gazı çok açmak zorunda kalmazsın , üst devirlerde de o motoru zorlama zaten , 2. Buji tırnak aralığını 0,40 mm gibi daralt ve bujinin altına ikinci bir pul yerleştir 3.Karter yağ buharı havalandırmasını hava filtresinden ayır (bu çevre için sağlıksız olsada motoru rahatlatır)
Çok yanlış bilgiler olduğu için düzeltmek durumundayım. Tamamen zıt ve yanlış bilgiler, lütfen kulaktan dolma bilgilendirmeden uzak duralım
* Hava filtresinin üzerini başka birşey ile kaplarsanız yakıt tüketimi de motorda yağ yakma da artar.
* Hava filtresinin üzerini başka birşey ile kaplarsanı motor çekişi düşer, torku veya gücü artmaz azalır.
* Buji puluna asla ama asla müdahale etme. Motorunda kullanılması önerilen bujinin markasına göre ürün kodları değişir, buji kodlarına bak ve onlar haricinde birşey kullanma. Aksi halde çekiş düşer, ilk çalıştırma sorunları ve tekleme ile yakıt tüketiminde artış görürsün. Buji tırnak aralığı motorun kullanım klavuzunda belirtilir, istersen kontrol edebilirsin ama kafana göre aralığı kesinlikle değiştirme.
* Karter havalandırmasını hava filtresinden ayırma, bu motorda yağın kalitesinin hızlıca düşmesine ve yakıt buharıyla karışan yağın silindire daha kolay girmesine, çalışan parçaları daha hızlı aşındırıp yağ yakmayan motorun dahi yağ yakmaya başlamasına neden olacaktır.
Teessüf ederim Kural-z hocam :(
kulakdan duyma dedin ya üzdün beni..
51 yaşında şu an özel sektörde ve geçmişte belediyelere gemi ve iş makinaları hakkında danışmanlık yapmış bir mühendis tecrübelerini yazdı , motosiklette profesyonel servis tecrübem yok ama kendi motorlarımı komple söküp revizyon yapmışımdır..
Üzülmenize üzüldüm, ama bilgiler bir motosiklet için tamamen yanlış. Yat ve tekne endüstrisinde eleman yetiştiren biri olarak da aynısını söyleyebilirim. Ben de sizden o yorumu beklemiyordum, şaşırdım açıkçası. Bu denli yanlış bir yönlendirme sizden nasıl geldi anlayabilmiş değilim. Belki geyik olsun diyedir, yanlış anlaşılma ise özür dilerim.
Üstad yağ yakan motorlarda buji geri çekilir , yakıta karışan yağ ateşlemeyi geciktireceği için avans artırılır , bunun için buji tırnak aralığı daraltılır , bunları hemen hemen tüm motor ustaları bilir , hava filtresinin debisini düşürerek alt devirleri daha canlandırabiliriz , bu vtec sistemlerinde alt devirlerde subapların düşük profilde çalışarak silindire daha az hava emilmesiyle aynı mantıktır , böyle bir motorla otoyola çıkıp top speed yapmayacağını varsayarak üst devirleri gözden çıkarabiliriz diye düşünüyorum , yağ buharı silindire yönlendirilmezse motor hava emişi rahatlar , eski taksilerde falan görmüşsünüzdür , alttan bir hortum sallanır duman ata ata giderdi..
Allah aşkına tavsiyelere bak. Kardeş sakın arkadaşları ciddiye alıp motor aksamına müdahale etme. Karbüratörlü ise motor onun bakımını ve temizliğini yap. Hava filtresi, buji ve subapları kontrol et. Muhtemelen buji gidicidir. Yağ yakma konusunda ise viskoziteyi değiştir, bir de öyle dene. Ama muhtemelen rektefiye isteyebilir motor. Kendin yapacak kadar anlıyorsan kendin yap bunları, yapamayacaksan güvenilir bir ustaya götür. Hava filtresini elyaf ile kapla diyor bi de. Te Allahım ya.
Güzel kardeşim bunlar yıpranmış yağ yakan motorlara uygulanan geçici tavsiyeler , elbette rektifiye yapılacaktır birgün , arkadaşın bütçesi müsait değilse böyle idare edebilir , sen hiç çalışmayan iki silindir motorun tek silindirinin iptal edilip yola devam edildiğini duydun mu ? bunada olmaz öyle şey te Allahım yazarsın şimdi
En iyisi sen yepyeni motoruna benzin koy gez toz bunlara kafa yorma ;)
motor eski ise zaten ne yaparsanız yapın eski teknoloji olduğu için yakıtı güncel motorlardan fazla olacaktır bu arada. yeni motor yakıt tüketimlerini beklememek lazım.
hava filtresine elyaf sarma konusunu bir örnekle açıklarsam anlaşılabilir diye düşünüyorum
bilenler vardır eski model motor ömrü azalmış LPG li otomobillerin hava filtre girişini yarı yarıya bantla kapatırlar , bu sayede motorun çalışması ciddi düzelir , tabi hava girişi engellendiği için yolda üst devirlere çıkmak zor olur ama amaç o şekilde yıpranmış bir motordan verim almaksa yapılan doğrudur..
Ayrıca tıkanmış kirli bir hava filtresinin sonuçları ile elyaf bezi uygulamasını karıştırmamak gerekli , ikisi çok farklıdır..
ustalarin arasina desturla girerek birkac soru sorayim:
1-silindire giren havanin azalmasi, alt devirleri neden canlandiriyor?
2-ayni model 2 arabanin 8 valfli olaninin alt devir torku, 16 valfli olandan daha yuksek oluyor. Bu durum da ayni konu ile mi ilgili?
Kafada deli sorular. Olayin mantigi nedir?
saygilar
Yeni motor yapılacak buradan bişeyler yazınca motorunuzun yağ yakıt yakması geçmez.
Eskiden benzin ucuzdu. Eski motorlar da alışmışlar o zamandan bol bulamaç yakmaya, şimdi ayak uyduramıyorlar tabi.
Kimi Lpg ustaları önüne gelen eski karbüratörlü arabalara bantı yapıştırıp duruyorlar, ya gittim sordum niye yapıştırıyorsunuz bu bantları diye bana dediği şey hava alıyor diye, halbuki benim aracımda hava filtresi girişinden hariç hava alma durumu gibi bir söz konusu değil, önüne gelene bantı yapıştırıp gidiyorlar. Benim aracım 1979 model olmasına rağmen soğuk sıcak farketmeksizin yarım marş en geç tek marşta çalışır ve rölentisinde en ufak sapma dahi yok ama geliyor bunada bant yapıştırıyor. Kimileri insanı kafayı yedirmiyor değil .
Estağfurullah diyerek söze başlıyorum , burda motosiklet konusunda benden çok daha tecrübeli arkadaşlar vardır ama pek yazmıyorlar , meydan bize kaldı yani :D
benim uzmanlık alanım gemi makinalarıdır , 90 lı yıllarda da bir süre Renault Mais'in Ralli araçlarını hazırlayan ekipteydim..
sorularına gelirsek , aslında Honda Vtec yada Bmw Vanos gibi sistemler bu çok valfli motorların alt devirlerde ki dezavantajlarını gidermek için üretildi , amaç hem tork devrini mümkün olduğunca aşağı çekmek hemde yakıt tüketimini , dolayısıyla da emisyonları tutturmak...benzin motorlarında benzin hava karışımını buji ateşlediği için orantı dizele göre çok daha önemlidir , hava oranı arttıkça benzinin tutuşma hızından yanma odası sıcaklığına kadar bir çok parametre değişir , 80 li yıllarda silindir başına iki emme bir egzoz , iki emme iki egzoz , üç emme iki egzoz ( Yamaha TDM 900) ve super spor araçlarda görülen üç emme üç egzoz tipinde dizaynlar motor güçlerinin arttırılmasında turbo devrinden önce yapılan uygulamalardı , çoklu subap sayesinde silindire daha fazla hava doldurulabiliyor ve güç artıyordu , fakat bu fazla havanın alt devirlerde daha fazla yakıtla buluşması gerektiğinden hem şehir içi tüketim artıyor hemde katılaşan emisyon değerleri tutturulamıyordu , mecburi emisyon değerleri icin yakıtı azaltınca bu sefer alt devirlerde cansız torksuz bir otomobil keyifde vermiyordu , ayrıca yakıt azaldıkça motor yanma odası aşırı ısınıyor ve çok zehirli NOx azotoksit meydana çıkıyordu , bunuda engellemek için EGR yi ürettiler , yani yakıt yerine egzoz gazının bir kısmı tekrar silindirlere gönderildi , daha sonra sorunu kökünden çözen başta bahsettigim Vtec , Vanos gibi sistemler üretildi , bugün bu sistemleri ve direkt enjeksiyonu kullanmadan emisyon değerlerini yakalayan otomobil yok gibi birşey , uzun oldu umarım anlaşılmıştır..
Saol hocam eline saglik, emek verdin yazdin.
Bildigim kadari ile vtec, yani degisken zamanli subap zimbirtisinin mantigi soyle:
alt devirde subap acikligu az oldugu icin, subap daha hizli kapaniyor, hava silindire daha hizli doldugu icin hava-yakit daha iyi karisip verimli bir yanma oluyor.
ust devirlerde amac yuksek guc oldugu icin, vitec devreye giriyor, subap daha vazla aciliyor. burdaki amac daha fazla hava ile daha cok yanma, dolayisi ile daha fazla guc. Muthis bir sistem.
Yukardaki bilgilere dayanarak, silindir basina 2 subapli motorun 4 subapli motora gore alt devirlerinin daha verimli olabilmesi icin, subap acikliginin az olmasi, az hava alip hava yakit karisiminin daha verimli olmasi gerekir. Ki sanirim az subapin olayi bu.
Yine yukardaki bilgilere dayanarak, sizin onerdiginiz hava filtresinin bir kisminin kapanmasi olayinin amaci, silindire az hava alinarak:
1-karisimin verimli olmasi mi?
2-az hava ile olacak olan yanmanin daha dusuk sicaklik uretecek olmasi ve bunun yag yakmayi azaltacak olmasi mi?
3-yoksa yukaridakiler ile hic alakasiz baska birsey olmasi mi?
saygilar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)