karbüratör karışım vidası
Reklamlar
-
Merhabalar
Motorumda Ucal Mikuni BS-26 karbüratör var.
Genelde kullanım kılavuzlarında bu karışım vidasının kaç tur çevrileceği yada oranı yazıyor imiş.
Türkçe kılavuzda bu bilgi yazmadığı için yabancı kaynaktan portekizce olan kılavuzda " Posicao do parafuso da mistura 1-4 voltas " azıyor türkçesi "karışım vidası konumu 1-4 tur"
Şimdi 1-4 tur dediği ne, yani benim anladığım en sona kadar sıkıp 1 ila 4 tur arasında bir yer mi bulmam gerekiyor. Yoksa başka bi hesap mı var.
Merak ettiğim diğer şey ise Ucal Mikuni BS-26 için 1-4 standart bir değermidir yoksa motora göre ve zamana göre bu değer değişir mi
dinleyerek deneme yanılma yada internetteki videolar gibi devri 3000 e sabitle ileri geri yap blduğun en yüksek devirden sonra rölantiyi düşür gibi uygulamaları mı yapmam lazım
ilk anlattığım şeyi yaptığımda bir sonuç alamadım 1-4 tur arası çevirerek
Reklamlar
-
virago 250 de aynı karburator var. Hatirladigim kadariyla, once sonuna kadar sıkıp sonra 1.5 tur kadar aciyorduk. Rolantideki duruma gore biraz daha acilabilir.
Bu vida sadece rolantideki hava ayarini yapiyor, sıktıkca karisim zenginlesiyor, actikca da fakirlesiyor.
Ust devirlerde bir etkisi yok diye biliyorum.
-
fazil adlı üyeden alıntı
virago 250 de aynı karburator var. Hatirladigim kadariyla, once sonuna kadar sıkıp sonra 1.5 tur kadar aciyorduk. Rolantideki duruma gore biraz daha acilabilir.
Bu vida sadece rolantideki hava ayarini yapiyor, sıktıkca karisim zenginlesiyor, actikca da fakirlesiyor.
Ust devirlerde bir etkisi yok diye biliyorum.
Evet bende öyle biliyorum
Karbüratörde şöyle bir şey yaptım komik olacak belki ama :D
karbüratörü söküp ağzımla hava üfledim basınçlı olarak aynı zamanda karışım vidasını çevirerek hava çıkışını kontrol ettim
Bir kaç tur sonrasında hava çıkmaya başlıyor yavaş yavaş yani en son sıkılı durumda iken vida bir iki tur sanırım hatırlamıyorum çevirdiğimde bir hava çıkışı yok sonrasında başlıyor
bende ilk hava çıkışının başladığı konumda bıraktım vidayı hava karardığı için devam edemedim yarın sabah karbüratörü takıp o konumdan itibaren 1 ila 4 tur arasında deneyeceğim
bakalım ne olacak
sorunum şu daha öncede başıma gelmişti nasıl halletim unuttum gaz verince 3 yada 2 bin gibi devirde taklılıp bazen de bir süre o devirlerde 2 3 saniye kadar gaz yiyip ondan sonra rölantiye düşüyor
karbüratörü sökmüşken diyaframıda kontrol ettim sağlam hatta subapları elden geçirdim katalogdaki değerlere göre tekrar ayar yaptım subap ayarsızlığınıda eliyorum
bakalım yarın çözerim inşallah
-
motor tvs apache sanırım.
otogazcı bir tanıdık bulup egzoz emisyonuna motosikleti bağlayıp lambda 1'e göre ayar yaptığında mükemmel olur.
başka türlüsü karambol.
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
motor tvs apache sanırım.
otogazcı bir tanıdık bulup egzoz emisyonuna motosikleti bağlayıp lambda 1'e göre ayar yaptığında mükemmel olur.
başka türlüsü karambol.
o nasıl oluyor bilmiyorum
malasef tanıdık yok bulamam da :S
bugün dediğim gibi ayar yaptım oda tutmadı en son dinleye dinleye biraz rölanti vidasından biraz karışım vidasından ayar yaparak en son takılmayacak şekilde bir rölantiye oturttum
gaz verince şuan takılmadan 1500 devre iniyor sadece 2 bin devirden inerken ufacık durur gibi oluyor oda normal sanırım
arada stop etmeye meğilleniyor ama oda yıllardır var saten
subap ayarınıda ölçü ne ise ona göre ayarladım senteye getirerek
karışım vidasında bir şey fark ettim
en yüksek devir verdiği kısımdan sonra ki ileri geri hareketi çok küçük milimlik oynatarak değişim gösteriyor
izlediğim videolarda 1 tur yarım tur olarak yapıyorlar benimkinde ise dediğim gibi çok hassas oynamalarla değişiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)