Hangi commuter daha iyi: Yamaha, Hero ve Bajaj
Reklamlar
-
Herkese merhabalar. Yeni (sıfır) motosiklet alma evresindeyim ve araştırma yapıyorum, forumdaki deneyimli motosikletçi arkadaşların da görüşünü almak istedim. Daha önce Çin malı motosikletlerden (Mondial, Kuba) ağzım çok yandı, dersimi aldım ve bir daha onlara asla bulaşmam. Kendime söz verdim Japon alıcam bir dahaki motosikletimi diye. Bütçem 50 bin civarı. İstediğim commuter tarzı bir motosiklet. Şu an bu bütçeye uygun tek Japon Yamaha YS 125 (2020 model) var. Bildiğiniz gibi motor geçmişteki YBR'nin çok benzeri ve pek bir yenilik yok. Şu anda 2021 ya da 2022 modeli de yok satışta.
Bu fiyat aralığında Çinli olmayan Hintliler de var: Bajaj Pulsar NS 200 ve Hero X-Pulse 200T. Fiyatları Yamaha'ya benzer (aşağıda). Hintliler Çinlilerden mutlaka daha iyidir ama uzun vadeli kullanımda arıza çıkartırlar mı ya da yedek parça sorunu olur mu bilemedim.
Alacağım motoru uzun yıllar şehir içi her gün işe gidip gelmek için kullanmak için alacağım ve tek kriterim sağlam olması, kronik ya da kronik olmayan sorun çıkartmaması ve ileriki yıllarda yedek parça sorunu yaşatmaması. Yamaha YS 125 tüm kriterlerimi karşılıyor ama diğer Hintliler de hem motor hacmi hem de diğer yönlerden (ön-arka disk frenler, ABS, sıvı soğutma, vb.) Yamaha'dan çok daha iyiler. Siz hangi motoru önerirsiniz tecrübelerinize dayanarak?
Yamaha YS 125 (50,000 TL) - 2020 model
Bajaj Pulsar NS 200 (54,500 TL) - 2022 model
Hero X-Pulse 200T (48,000 TL) - 2020 model
Herkese teşekkürler şimdiden.
Reklamlar
-
Bajaj ns 200 al geç kardeş
Ys de abs yok birşey yok bulgur pilavı.Bajaj piyasada bol parçası var.Üstüne abs li ve 200 cc.Ys etrafda çok tutmuyor.Hero da.Bajaj herkesde var.Piyasada al satı kolay parçası bol.Rasyonel düşünürsek bajaj.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------
Tvs de bakabilirsin.Oda 200cc kaliteli.
-
Yamaha senin ihtiyacını hız olarak sürüş olarak tatmin edecekse yamaha tartışılmaz.. fakat eski bajaj kullanıcısı olarak da artık eski sorunları çok fazla yok diye biliyorum yeni modellerde sorunların üzerine giderek pazarda yerini alan bi naked atik bakımı nispeten uygun sürüş konforu fena değil parça sıkıntısı yok şahsi tercihim 200ns olurdu .hero 200t yeni model kronik sorunu veya parça sorunu var mı bilmediğim için yorum yapamayacağım.
-
bajaj alırdım tipi daha iyi performansı gidişi duruşu yedek parça 2.el piyasa vs.abs olmaması zaten çok büyük handikap.evet ybs en dayanıklı motordur burdaki ama tek avantajı o olur.pulsarda kendini kanıtladı kuryeler de kullanıyor.
-
Bu üçü içinde özellikle X-Pulse tercihim olur. Listenizdeki modellerin üçünü de iyi kötü bilen ve "X-Pulse T" almaya niyetlenmeden önce çok araştıran, deneyen, alma arifesinde gezdiğim HERO mağazalarında istediğim rengi bulamadığım için almayarak kaderine pişman olmuş biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim. Bence listenizde 1. sırada olmalı. Yakından görmediyseniz mutlaka mağazada canlı görün.
Bajaj birçok nedenle önermiyorum. Şikayetlerine bakarsanız, AEA' nın konuyla ilgili videosunu arar izlerseniz, TR Distribitörünün konuya yaklaşım şeklini görürseniz, egzoz sesini yakından duyarsanız, yetkili servisleri hakkında da memnuniyet araştırması yaparsanız nedenini daha net anlayabilirsiniz. Çok öven göreceksiniz. Ama sattıktan sonra bu kullanıcıların yarısı motosikleti kötülüyor. Özellikle de daha kaliteli olduğu bilinen markalara geçtiklerinde.
Yamaha şüphesiz liste başı ama malesef ki X-Pulse T modeli ile karşılaştırılınca görüntüde sönük kalıyor. Tabi ki bu zevk meselesi. Belki siz YS125' in tipini daha çok beğeniyorsunuzdur. Artı avantajı da mutlaka yakıt tüketimi, parça bulunabilirliği ve servis ağı ile distribitörün güvenilirliği olacaktır. Ama tarz ve tip olarak kanımca mevzubahis HERO modelinden çok daha zayıf kalıyor. Bu nedenle Yamaha' yı 2. sıraya koyarım.
-
Eğer bütçeniz yetiyorsa Yamaha YBR kullanmış birisi olarak kesinlikle YAMAHA alın derim. Ama diğer makineleri pek bilmiyorum. Ama bir YAMAHA ile her yere giderim.
-
Commuter motorda alternatif çok. İş için kullanılacaksa Japon en iyi seçenek. Honda cb125f, Yamaha ys125. Fakat başka seçenekler de var. Sadece Hero ve Bajaj değil Ktm, Tvs, Benelli nin de güzel motorları var. 15-20 sene önce bu kadar seçenek yoktu.
-
Abs siz motor demek, er yada gec asfaltla sicak iliskiler kurmak demektir. Abs candir, hayattir lokumdur lokum.
Ben japona japon demem abs si olmayinca
-
Ben çok tecrübeli biri sayılmam NS200 ilk motosikletimdi ama çok keyif alarak kullandım. Beni hiç pişman etmedi tavsiye ederim.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
....özellikle X-Pulse tercihim olur...
Peki hocam X-pulseT mi Rtr200 mü diye sorsam ?
X-pulseT dizayn olarak daha güzel ve konforlu görünüyor bana ama Rtr nin de ön arka Abs li oluşu tercih sebebim olabilir..
Pejo Tweet i satıp vitesli , az yakan , seri , 100-150 km yolcu ve çantalı kullanabileceğim bir motor satın almak istiyorum..
-
Sorunsuz olsun birazda güçlü diyosan pulse 200 olurdu tercihim. 2021 pulsar ve x pulse de kullandim hala bajaj kullanıyorum ama aralarında kalitesi en az olan bajaj, ama en güçlüsü de o. En optimum olan xpulse. Sorunsuzluğu ile ünlü bir blok var üzerinde.
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Abs siz motor demek, er yada gec asfaltla sicak iliskiler kurmak demektir. Abs candir, hayattir lokumdur lokum.
Ben japona japon demem abs si olmayinca
Yüksek cc için abs kesinlikle şart bence, ama düşük ccde kaliteli bir fren sistemini abs'ye tercih ederim muhtemelen ben. Abs'siz cbf mi ABS'li kötü Çin mi sorusunun cevabı net benim için.
Diğer türlü hem kötü abs sensörü oluyor, hem kötü fren sistemi oluyor. Hem ayran dökülüyor hem tatsız olaylar yaşanıyor.
Para varsa kaliteli ABS ve yeterli fren sistemi olan bir motosiklet tabii ki tercih edilir, edilmeli.
Uzun süre bineceksem x pulse alırdım, bineyim yükselteyim ya da binip hevesimi alıp satayım diyorsam pulsar alırdım. Güzel fiyata ilana koy pulsarı, 2 saat sonra noterdesin öyle bir ikinci eli var.
-
Herkese çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Bana iyi bir fikir verdi okuduklarım. Bajaj ve Hero'nun motorlarına yakından bakma şansım olmadı, o yüzden haftasonu bayilerine gidip bir bakıcam bu motorlara yakından. Gönlüm şu anda Yamaha YS 125'den yana sorun çıkartmayacağını bildiğim için (çıkartsa bile çözülebileceğini bildiğim için). Önceki Çinli motorlarımda saçma sapan arızalardan o kadar bıktım ki bir daha risk alası gelmiyor insanın Hintli de olsa.
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Yüksek cc için abs kesinlikle şart bence, ama düşük ccde kaliteli bir fren sistemini abs'ye tercih ederim muhtemelen ben.
+1
Abs iyidir, hoştur, güvenlidir.
Lakin bu konuda bahsi geçen motor seçenekleri (cc, güç, ağırlık) arasında şahsen, ilk kriter asla değildir.
Abs var mı yok mudan önce insan kendine şunu sormalı; ben fren yapmayı öğrendim mi?
Yukarıda adı geçen modeller arasında sağlamlık, sorunsuzluk, uzun yıllar binme amaçları varsa Yamaha tek seçenektir.
Ha, işin içine şekil-şükül, biraz daha güç ve yarın hemen satabilme kaygıları var ise durum başka.
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
.....Abs var mı yok mudan önce insan kendine şunu sormalı; ben fren yapmayı öğrendim mi?.....
İster yüzlerce saat ileri seviye sürüş dersi al , istersen yüzbinlerce kilometre yol tecrüben olsun , yada beş tane yarışın şampiyonu ol hiç farketmez , önüne lap diye birşey çıktığında o tekerler kitlenir , Abs her motora değil her sürücüye lazım..
-
Merhaba pazartesi günü 1 sene 9500km kadar kullandığım xpulse 200T'mi motor büyütmek amaçlı sattım. xpulse için fikirlerimi bildireceğim.
öncelikle dış görünüşü ve parça kalitesi güzel. ben kullanırken kırılan dökülen hiç bir şeyim olmadı. 1 sene boyunca kış, yaz, şehir içi, şehir dışı demeden kullandım. yol yaptım, çanakkaleyi gezdim. yolda da kalmadım arıza lambası da yakmadı.
motorumu değiştirmek için sebebim ilk motorumdu ve öğrenmek için almıştım. uzun yolda son hızı 120 olması sebebiyle 80-85 gitmek yorucu oluyordu. CC büyüttüm.
motor az yakar 2.5, 2.7 lt falan yakar. torkludur. servisi önder motorda yaptırıyordum yeteri kadar ilgililerdi. yedek parça sorunu yoktu. zaten ilk aldığım zaman trafikte çok daha az gördüğüm xpulse sayısı son zamanlarda günde 1-2 adete kadar çıktı. yani gittikçe popülerliği arttı.
facebook grubu çok aktiftir. üyeleri oldukça yardımcıdır.
eksi yönleri koltuğu biraz serttir. 1 saat sonrası mabatta ağrı sızı yapar. motor biraz tıkırtılı çalışıyor ama normali o, problem olan bir şey değil. son hızı(bana göre) düşüktür. bir de tabi çok uzun boyluysanız belki konforlu olmayabilir. Ama sağlamdır. öyle kronik sizi etkileyen bir problemi yok. düşse de kalksa da aman oram buram kırıldı diye masraf açmıyor. kaldır devam et.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
İster yüzlerce saat ileri seviye sürüş dersi al , istersen yüzbinlerce kilometre yol tecrüben olsun , yada beş tane yarışın şampiyonu ol hiç farketmez , önüne lap diye birşey çıktığında o tekerler kitlenir , Abs her motora değil her sürücüye lazım..
Bu konuyu yıllarca bir çok kez tartıştık. Sonuç olarak ben pek görmedim Abs gereksizdir diyeni.
Ama kendi adıma şunu söylüyorum; Abs benim için bir motor seçiminde ilk kriterler arasında kesinlikle değildir. Sürüş eğitimi almadım, ama 30 yıla yakın ve toplamını bilmediğim miktarda yaptığım km ler ile şunu söyleyebilirim, an gelir o lastiğin kilitlenmesini istersin. Tabii bunu adam gibi bir lastikle sürdüğünüzü varsayıyorum.
Fren yapmayı bilmiyorsan, abs olsa bile belki lastik kayıp düşmezsin ama önündeki arabanın arka camından içeriye girer ya da virajın sonunu göremeyebilirsin.
-
reyis, diğer motorları kullanmadım ama pulsar hk yorum yaparım.
sıkıştırmaya redline çevirmeye gelmiyor. üst kapak zayıf.
uzun yola geliyor şişmiyor.
yakıt tasarruflu sayılır.
elektronik arıza hiç yaşamadım. enjeksiyon bilgisayarı bosch marka, kelebek italyan dellorto marka
blokta ve diğer yerlerde hep kalite parçalar kullanılmış. mesela rulmanlar skf/koyo, egzantrik zinciri borgwarner, boğaz kelebeği dellorto, enjeksiyon sistemi bosch, gösterge falan varroc üretimi.
kullanım deneyimine gelince; frenler başarılı.
gidon alçak ama yükseltme kiti ile hallettim.
performansı cc ye göre baya iyi. 24 beygir alet sonuçta.
parçaları honda yamaha'dan ucuzdur fakat bence çok pahalı parçaları. palio model benzinli otomobilim var. palio'nun parçaları çok daha ucuz. ama her türlü parçası bugün sipariş etsen yarın kapında. günlerce parça bekleme işi bajaj'da yok.
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Bu konuyu yıllarca bir çok kez tartıştık. Sonuç olarak ben pek görmedim Abs gereksizdir diyeni.
Ama kendi adıma şunu söylüyorum; Abs benim için bir motor seçiminde ilk kriterler arasında kesinlikle değildir. Sürüş eğitimi almadım, ama 30 yıla yakın ve toplamını bilmediğim miktarda yaptığım km ler ile şunu söyleyebilirim, an gelir o lastiğin kilitlenmesini istersin. Tabii bunu adam gibi bir lastikle sürdüğünüzü varsayıyorum.
Fren yapmayı bilmiyorsan, abs olsa bile belki lastik kayıp düşmezsin ama önündeki arabanın arka camından içeriye girer ya da virajın sonunu göremeyebilirsin.
ABS fren mesafesini uzatmıyor ki? (Buyrun aratınca ilk çıkan belge.)
ABS benim ortalama senede bir düşmemi engelliyor. Şimdiye kadar motosikletten üç kere düştüm, her üçü de ABSsiz motosiklet kullanırken refleks olarak yaptığım panik fren dolayısıyla. (Evet o zamanlar acemiydim, pozisyonlanmam, takip mesafem falan bunlar yanlıştı ama her şeyi düzgün yapınca bile yeri geliyor saçma sapan bir fren yapmak zorunda kalabiliyorsunuz...) Dolayısıyla benim için: ABS yoksa o motosiklet de yoktur...
-
Bence bahsettiğiniz modelleri muhakkak kullanarak tecrübe edin.
Yakından görün dokunun.
Neticede kullandığınız makinayı sevmezseniz hazda alamazsınız sürüşten.
Bajaj NS200 'ü beğenen çok kişi olsada bana göre iğrenç bir görünüme sahip.
Belki siz çok beğeneceksiniz.
NS200 listeledikleriniz içerisinde en hızlı olan makina. 200cc den sıkıştırma ve dişli oranlarıyla
250cc gücü almışlar. Benim açımdansa bu sorun demek.
Zaten şöyle bir ns200 yorumlarını okursanız, genelde motorun fazlaca sıkıştırıldığı için sorun çıkardığından bahsedildiğini göreceksiniz.
YS125 bana göre sahip olduğu tork nedeniyle beş para etmez.
Kaçmam gerektiği zaman hızlıca kaçamayacağım, uzayamayacağım.
Bu nedenle BN125 'i çok sevmeme rağmen artık neredeyse hiç kullanmıyorum.
Ben Inazumayı takasa verip Xpulse 200T aldım. Inazuma benim şehir içi güzergahımda (ki çoğu kişinin tepe yokuş bayır diye tabir ettiği güzergahlar)
haddinden fazla ağır kalıyordu.
Neden NS200 almadığıma gelirsek. Yukarıda belirtmiştim. Tipi bana göre iğrenç.
O motoru alınca illa zorlayacağım. Motor zorlamaya müsait değil.
Geçmişte yaşanmış çok kötü tecrübeler var.
Xpulse tip olarak daha klasik. Benim aradığım özelliklerden biriydi.
Xpulse commuter tarzında, ns200 ise nacked tarzda bir motosiklet.
Xpulse da ayak marşı var. Seviyorum bunu.
NS200 24,5 hp - Xpulse 18,1 hp.
25 beygirlik çift silindir inazumam vardı. Xpulse ile bir sıkıntı yaşamıyorum.
60kg olduğumdan dolayı fazlasıyla yetiyor. 120 km hız benim için limit bir hız.
Geenelde 90km/s civarı hızla sürerim.
NS200 18,74nm - Xpulse 16,15nm torka sahip. Fakat NS200 bu torku 8000 devirde verirken, Xpulse 6500 devirde veriyor.
Xpulse 200T Pirelli Angel City lastiklerle birlikte geliyor.
Xpulse Bajajdan daha az yakıyor. Bajajda 3-3.5 lt yakıt harcanırken Xpulseta 2.5-3 litre yakıt harcanıyor.
Gelelim zurnanın zırt dediği son noktaya.
Biliyorumki Bajaj piyasa malı bir motor ve ikinci eli oldukça hareketli.
Xpulse ise henüz o kadar hareketli değil. Belki hiç hareketli olmayacakta.
Benim pek umrumda değil açıkçası.
Bir motoru kullanmak için alırım. Bana hizmet etmiş, keyfinide sürmüşsem kendini büyük oranda amorti etmiş demektir.
İkinci el pekte umrumda olan bir konu değil.
Bu nedenle kullanamdan üzerine oturmadan karar vermeyin.
Her iki motorda Hint piyasası için yapılmış.
Her ikisinininde beğenen kitlesi var.
Önemli olan siz ne istiyorsunuz...
Edit : Her ikisindede ön frende ABS var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)