Kesinlikle katılıyorum buna.
Kesinlikle katılıyorum buna.
Kasım ayından sonra havalar soğuyunca otoparka bırakmıştım. Daha geçen cuma akşamı otoparktan çıkardım. 5 aya yakın yatmış motor aküsü de bitmiştir şimdi diye düşünürken tık demeden tek marşla çalıştı. Kadıköyden büyükçekmeceye gittim. Henüz 9200km olmuş, 10bin km bakımında hepsini yaptırıcam, bu aralar hafta içi binmeye fırsat olmuyor zaten. 500km daha yol yapıp sonra servise gideceğim. Bana yakın diye Kızıltoprak'taki Ersoy Moto'ya götürmeyi düşünüyorum, bu aralar uzun uzun uzaktaki bir servise götürecek fırsatım yok, o servise de geçen yaz bakım yaptırdığımda fena değildi. daha en az bir ayı var yani, mayıs ortası götürürüm.
Yazmiyim demistim ama gordugum 15-20 tane r25 hep dip gaz,yanlama,redline vs vs.motor tamirhanesine gelenleri anlatiyim.adamlar bilmemne led far,sticker,tank ped bilumum yanar donerli sinyal takmislar ama yag degisimine gelince cok para diyen tipler,yada yeni lastik almak istemeyen...
yaklaşık 10 yıldır (araç alacak olsam da olmasam da) malum sitede sapık gibi ikinci el ilan bakan bir abiniz/kardeşiniz olarak temiz motora/arabaya ulaşmanız için ön eleme yapmanızı sağlayacak birkaç madde yazıyorum;
hangi ilanlardaki araçlar büyük ihtimalle temiz olabilir?
tek bir yazı tipiyle açıklayıcı şekilde yazılmış ilanlar; çin k.ranesi gibi elli farklı yazı tipi ve renkle açıklama yapıldıysa direkt kapatın o ilanı.
orjinaline sadık kalınmış, saçma sapan eklentiler modifiyeler yapılmamış araçlar; fabrika kondüsyonu her zaman en uzun ve sorunsuz kullanım ömrünü sunar.
profesyonelce fotoğrafları çekilmiş ilanlar; belirli ve net açılardan fotoğrafları olan, gıcır gıcır yıkanmış iyi bir arka planla veya çimlerin üstünde fotoğrafları olan ilanların satıcısı büyük ihtimalle al-satçı olabilir. aracın temiz görünümü, görmediğiniz yerdeki bir problemini gizliyor olabilir.
en sağlam ipucu; kirli/yıkanmamış fotoları olan ilanlar;
evet yıkanmamış fotoların olduğu ilanlar büyük ihtimalle çok temiz olabilir çünkü satıcı aracıyla alakalı birşeyi ispat etme zorunluluğu hissetmez psikolojik olarak. kısacası; ancak ve ancak ortada şüpheli bir durum varsa birşeyin ispat edilme zorunluluğu hissedilir. tabiki de aracın temiz olması kötü olduğu anlamına gelmez fakat araç kirliyse biraz daha olumlu yaklaşılabilir.
Ben motoru satarsam kaçırmayın alın :D çakallık vs olmaz :D beni takipte kalın beğene ve abone ola tıklamayı unutmayın :D
İkinci el R25 alinmaz. Sifira yakin almak en mantiklisi. 2 tane aldım ben. Birini zaten caldirmistim. 2 sinide bulana kadar kili kirk yardim.
Geçtiğimiz sene ufak bi kaza yaptım. Ben suçluydum, kabul ettim tutanak tuttuk. Adamın sol arka stopunu kırdım koruma demiriyle. Motorumda herhangi bir sorun yok, adam sigortadan aracını yaptırdı ama bu kazadan dolayı benim tramerde bedelsiz çarpma görünüyor. Sövmeyin bana
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
Motoru aldığımdan beri hep bir şeyler çıktı binemedim. 2016 Aralık başında bayiden çıktı benim motor ama aldığımda ehliyetim yoktu, motoru bayiden kardeşim aldı onun otoparka çektik, arada aküsü bitmesin diye turladı falan rodajını o yapmış oldu, ehliyet kurusu için araya kış girdi, ehliyeti ancak Mayıs sonu alabildim, ehliyet aldıktan sonra da işler saçma bir şekilde yoğun bir hal alınca motora binmeye zaman kalmadı, zaten kışın soğukta yağmurda vb. binme niyetim yoktu, bu kadar yılda ancak 9200km oldu. Şimdi de pandemi zamanı, evden çalışıyorum, her gün işe gidip gelmiyorum ama yine yoğunum, ancak haftada bir kadıköy büyükçekmece gidip geliyorum o kadar.
En az 3-4 yıl dah abinerim buna diye bakımlarını ihmal ettirmemeye çalışıyorum. Geçen eylülde 5 yaşını geçmiş artık ömrü dolmuş diye dişleri sapasağlam olan lastikleri yeni michelin city grip2 ile değiştirdim. Şimdi sıradaki bakımda da artık ömrü dolmuştur diye bütün sıvılar yani fren hidrolikleri soğutma sıvısı, amortisör yağları vb. değişecek, bir de düzgünce bir varyator elden geçmesi lazım son hızda eskisine göre bi rdüşüklük var kesin varyatör bagaları çok toz tutmuştur ona da baktıracağım. Arıza çıkmadan önce zamanında bakım yaptırınca arıza çıkartıp sorun da çıkarmıyor. Yani vaktiyle servise motor daha arızalı dğeilken gidince arıza yapıp yolda kalmaktan daha az masraflı aslında.
Tabi benim xmax'a baktığım gibi bakımı sıradan bir R25 kullanıcısı (malesef R25 ve xmax kullanıcıları çoğu apaçi) yapmaz, dandik lastikleri canını çıkarana kadar kullanır, motor son devirde gitmekten canı çıkmış olur, zincir bakımı falan da pek yapmazlar, haliyle 2. elde şüphe hep olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)