Merhaba arkadaşlar,
2005-2006 model CBR 600 RR ya da 600 F alınır mı? Ne gibi sorunlar yaşarım?
Birkaç tane buldum. Ya bunlardan birini alacağım ya da R25-M25'e kayacağım. Fakat CBR'lar çok hoşuma gitti.
Merhaba arkadaşlar,
2005-2006 model CBR 600 RR ya da 600 F alınır mı? Ne gibi sorunlar yaşarım?
Birkaç tane buldum. Ya bunlardan birini alacağım ya da R25-M25'e kayacağım. Fakat CBR'lar çok hoşuma gitti.
Cbr 600 Rr'dan gerçek anlamda anlayan iyi bir ustanız varsa, işletme maliyetlerini ve bakım giderlerini karşılayacak maddi gücünüz varsa, yurt dışında yedek parçaya erişim imkanınız varsa alın tabi ki, en nihayetinde sevmiş beğenmişsiniz motoru. Ancak yukarıdaki 3 kriterden biri bile sizde eksikse bulaşmayın bence. Eski model motor hele ki elli defa el değiştirmişse her zaman risk. Kendimden biliyorum elektrik kesti yolda kaldım, acaba neden? Motor yağ damlatıyor, acaba nereden? Fi ışığı sorununa sebep olan şeyi gidermeme rağmen neden hala yanıyor? Hep bir muamma.
Bu motorları geçmişte çoğunlukla bütçesi düşük olup düz yol gazcısı kardeşlerimiz aldı genelde. Bakım makım hak getire. Epey uğraşma şansınız var, bir de bu motorlar günümüz elektronik güvenlik desteklerinden yoksun, kafaya geçme potansiyeli var, yakıt tüketiminin fazlalığı konusuna girmiyorum bile.
Öncelikle detaylı cevap için teşekkür ederim. Bir an kendimi sorguladım; temiz R25-MT25 almak varken neden 600'lük motosiklet diye..
Max bütçe ile almayı düşünüyordum. Sonrasında yaşanacak problemler beni bir hayli zorlar. Bir de 600'lük olduğunu düşünürsek masrafları daha çok olur.
Alınır tabi, al ki tamircilerin de işleri canlansın, çocuklarının yıllık okul masrafı çıksın
Şimdi şaka bir yana, eski model Racing(SS) tipi motor alacak adam komple motor revizyonu yapacak parayı kenarda tutacak. Japonların krank, biyel, piston vs parası da baya baya tuzludur, belirteyim.
Velhasıl, almamanı şiddetle öneririm. Temiz bir R25/mt25 çok daha mantıklı bir tercih olacaktır.
Tabi ki masrafı biraz daha ağır olacaktır. Ben mesela geçmişte X fiyata eski motor aldığımda kenara da 1/3 X civarı para atmıştım ne olur ne olmaz diye.
Binbir emekle para kazanıyoruz. Motor ciddi bir sıkıntı çıkardığında hem paramızdan, hem zamanımızdan, hem de belki hayalimizden oluyoruz. Enerjimiz düşüyor, motordan soğuyoruz. Ben mesela ilk 1 sene uzun yola çıkamadım motoruma güvenmediğimden. Ülkemizde maalesef 2. el araç satışları insanımızdaki ahlak erozyonundan ötürü tam problem. Hele ki tamirciden, X usta'dan, servisten, Anadolu'nun motor kültürü olmayan zottirik bir şehrinden 2. el motor almak çoğu zaman berbat bir tercih.
2016 yılında 2006 model bir r6 almıştım.
Benden önceki sahibi olan arkadaşa keyifle binmek nasip olmamıştı.
Alınca lastiklerini değiştirmiş, yolda zincir kopmuş zincir dişli setini değiştirmişti.
Kısa bir süre sonra bloktan ses gelmeye başlamış.
Benim motosiklet tamircisi arkadaşıma getirmişti.
O uzun bir zamanda ve az denmeyecek bir paraya sorunu çözmüştü.
Ben de o motosikleti almıştım.
Problemsiz bindim, sonra kardeşime verdim o da hiç problem yaşamadı.
Şansın varsa ben olursun, yoksa diğer arkadaş
Şaka bir yana benimkisi şans değil, motorun sökülmüş halini ve nasıl toplandığını biliyordum.
Bildiğin motorsa , ki 17 yıllık motoru ne kadar bilsen de her zaman süprizlere açık.
Para, tanıdık usta , zaman ve sabrın varsa al.
Yoksa çok riskli.
hurda çıkma ihtimali yüzde 90.toplanırmı eli yüzü düzeltilirmi evet ama oda para.para da şu an en kıymetli şey o yüzden minumum dertli bir motor olsun da gerisi kolay.akü bitse bile neredeyse 1000 lik oluyorsun lastik takımı alsan 4000tl civarları parça işlerine girmiyorum bile
2005 model temiz 600rr mı arıyorsun?
60 yaşında bakire kadın bulman daha kolay.
Topcaseinde sticker olmayan 1200GS bulman daha kolay.
Windows 95 kurulu bir bilgisayar bulman daha kolay.
Sigara aldığında kredi kartına komisyon almayan bakkal bulman daha kolay.
18 yaşında son model Bmw m4 binen ama babası müteahhit olmayan çocuk bulman daha kolay.
İnan şaka yapmıyorum.
havalar ısındı racing ve benzeri egzostlu karenajlı sevdalıları forumlara düştü
22-24 bin tl bandına r25 motoru toplanıyor.. 600rr motorunu buradan hesap edebilirsin bilmem kaç ile çarpıp..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Şu yorumları yapanlardan kaç tanesi böyle bir motora sahip oldu da sıkıntı yaşadı acaba? Kendilerinden Örnek verenler hariç tabi. Ezber yapmış papağan gibi buna benzer her konuda aynı yorumlar. Çünkü öyle görmüşler etraflarından çevrelerinde eski model bir tane düzgün makina yok. Son sahibi olursun, seni üzer, tamirciyi zengin edersin. Eyvallah mümkündür bunlar ama peki tam tersi olma ihtimali yok mu? Tabii ki de var. Yedek parça konusunda da grenaj parçaları sorun yaratırsa yaratır gerisini tedarik etmek imkansız değil. Biz Amerika’dan Ford Explorer parçalarını getirdik peyderpey.
Misal 1994-1995 model 10.000 km de daha ilk sahibinden Japon 4 silindirli touring makinesine anahtar değmemiş henüz egzoz takılmamış ön cam siyah olan ile değiştirilmemiş jantlara Jant sticker takılmamış durduğu yerde düşmemiş (!) bir motorun herhalde alındıktan sonra motor yapılmasına / rektefiye edilmesine gerek yok değil mi? Ülkede böyle motor yok diye genelleme yapıyorsunuz peki buldunuz diyelim ve çok beğendiğiniz bir model ikon olmuş artık almaz mısınız gözünüzü karartıp.
Ben cevap vereyim her zaman her şartta alırım. Mekanik / elektronik akşamlardan oluşmuş bir aletten bahsediyoruz illa ki sıkıntı yaşanacak. Bile bile lades yapmaya da tabi ki gerek yok çok temiz nadir sayılabilecek motorlardan bahsediyorum. Onbinde bir Yüzbinde bir ihtimal gibi.
Yav arkadaş ne alaka? 98 model Suzuki Bandit bindim ben uzun süre. Sonra gittim 2001 model aldım bi süre de ona bindim. Tertemizdi her ikisi de.
Bu 600rr gibi makinelerde temiz bulmak nerdeyse imkansız. Bu makinelerin sahipleri genelde bilinçsiz, şehiriçinde ara gaz çeke çeke cafeye giden tipler. Hararet yapanlar, motor ısınmadan redlinea girenler sebebiyle temizi bulmak zor diyoruz. Adam gelse “ben 2005 kle500 alıcam” demiyor ki. O tarz motor olsa derim ki “eski ama genelde sahipleri tarafından iyi bakılan temiz motorlar oluyor, dikkat ederek alın.”
Gelmişsiniz 10 bin km motor yok mu diyorsunuz… Yahu adam bütcesi az olduğu için zaten eski 4 silindir bakıyor. Siz 10 bin kmde 600rr 2005 bulunca onu piyasa fiyatına satın alacağınızı mı sanıyorsunuz? Koleksiyon resmen.
Şöyle söyleyeyim, 2018 model r25 almaktan korkarım ama 2006 model cbf250den korkmam. Siz anlayın burdan düşüncemi.
Yahu millete hayal satmayı bırakın. Hiç hayatında hor kullanılmış bir yüksek cc racing motorla uğraştın mı? Kaç tane yüksek cc eski racing motorun oldu ?
Gelmiş burada ahkam kesip millete "papağan gibi aynı şeyleri tekrarlıyorlar" diyebiliyorsun? Biz adamın canı yanmasın diye uğraşıyoruz burada. Yoksa alıp almamasının bize ne faydası var? Alırsa alsın, sonra da tamirhane köşelerinde sürünsün, bize ne? Ama biz bazı yollaran geçtik, gördük, bazı şeyleri tecrübe ettik ki dar bütçeli bir kardeşimizin canı yanmasın diye uğraşıyoruz.
Eğer dediğin kadar temiz samanlık köşesinde kalmış hem kelepir fiyata hemde düşük km orjinal SS makine varsa getir ben yarın 2 tane alacağım, söz.
Öyle bir makineye denk gelmek yüzde 1 ihtimal. Geri kalan yüzde 99 ise km si ile oynanmış, elden ele dolaşmış, kaçıncı sahibi olduğu belli olmayan, kurcalanmamış köşesi kalmamış, orta malına dönmüş aletler.
Mambanın da dediği gibi eski tip Racing (SS) motorlardan bahsediyoruz. Yoksa enduro, touring, cruiser tarzı motorlar olsa yorumumuz başka olurdu. Racing motorların nasıl kullanıldığını camianın içinde olan herkes çok iyi bilir.
İnsanlara hayal satmaya gerek yok. 3 gün sonra adam forumda "aldığım ss den yatak sesi geliyor yardım edin" diye başlık açınca parasını cebinden verip hayrına yaptıracakmısın? Eğer sorun yok ben parasını veriri arkadaşa yardımcı olurum dersen eyvallah ben haksızım. Aksi halde sektörde yeni olan acemi kardeşlerimizi yanlış yönlendirip vebalini almayın durduk yere.
Anlama konusunda sıkıntı var galiba yazdığım son cümleyi tekrar okuyun anlayacaksınız 10.000’de / 1 veya 100.000’de / 1 ihtimal yazmışım di mi? Sıfır ihtimal değil yani bulunur var böyle motorlar illa samanlıkta kalmasına gerek yok herkes aktif kullanıcı değil herkes redline’cı değil herkes tekerci değil! Arayan temizini de bulur bulunca biraz bilgin varsa biraz anlıyorsan mekanikten tercih edersin. Aşağıdaki motorların hiçbirinde büyük problem yaşamadım. Tesadüf olsa gerek. İlk 5 model ile diğerleri arasında epey sene farkı var 42 yaşındayım. Sana bir şey ispat etmek zorunda değilim fakat kaç senedir hobi olarak bu işin içindeyim anla diye yazdım.
Gilera CX125 1993
Kawasaki ZZR250 1992
Kawasaki gpz500 1995
Suzuki GSX600F 1991
Suzuki gs500 1995
Mondial 125 ZN
Yamaha Xmax 250
Piaggio X-Evo 250
Mondial Buccaneer 250i
Mondial Nevada V2 250
CBR600' lerin disk, balata, debriyaj disk-pleyt, lastik... gibi sarf malzeme fiyatlarına bakın. Karar vermenizi kolaylaştıracaktır.
Anlama konusunda sıkıntım yok ama sende üslup konusunda sıkıtı olduğu belli. Şimdi sana "3-5 eski motora bindin diye papağan gibi aynı şeyleri tekrarlama bana" yazsam alınır mısın, alınmaz mısın?
Bence sen yazdığın ilk mesajı önce birdaha oku, öyle karar ver. Eski motorlarla olumlu tecrübelerin olmuş, ne güzel işte sen şanslı kesimdensin. Bende buraya kullandığım, tamiriyle uğraştığım motorları yazmayacağım çünkü amacım polemiğe girip işi ego yarışına çevirmek değil.
Ben almak mantıklı değil ama illa alacak adamın kenarda sağlam nakiti olmalı dedim. Bunu niye belirttim? Çünkü dar gelirli olup son parasıyla bu motorları bir heves alan genç arkadaşlarımız çok. Sonra en ufak arızada 15-20 binlik olunca yandım anam diyorlar. Benim fikrim de bu yönde, doğrudur yanlıştır elbet tartışılır, buna saygım var. Ama işin içine küçümseyen ve hakarete varan ifadeler girdiyse buna saygı duyamam, kusura bakmayın. Çünkü hakaretvari bir yorum olunca içeriğinin pek önemi kalmıyor benim için.
Kazasız belasız iyi sürüşler dilerim.
Alınır. Diyelim ki temiz, orjinal motor bloğu açılmamış, ciddi bir kaza geçirmemiş bir motor buldun ve uygun fiyata aldın diyelim.
( Bunun yaşanma ihtimali çok düşük bu arada.)
Kısa sürede sana açacağı masraflardan bahsedeyim. Subap ayarı isteyecek, enjeksiyon sistemi, gaz kelebekleri buji bobinler kontrol edilecek, bazıları değişecek. Zincir dişli, lastik masrafı çıkabilir, ya da önceki sahibi değiştirmiştir o zaman da fiyata ekstra olarak ekler. Diskler ve balatalar muhtemelen iyi durumda olmayacaktır. Benzin pompası, TPS
( gaz kelebek sensörü) ömrünün sonunda olma ihtimali var. Motor bloğu orjinal olsa bile egzantrik zinciri ve egzantrik gergisi değişme vakti gelmiş olacaktır muhtemelen. Debriyaj balatası, saclar ve tas muhtemelen ömrünün sonunda olacaktır. Debriyaj teli değişmesi gerekecektir. Şarj dinamosu kontrol edilmeli genelde problemli olabiliyor. Amortisör keçeleri yağ kaçırıyor olabilir değişmesi gerekebilir. Arka maşa burcu muhtemelen kötü durumdadır değişmesi gerekebilir.
Bu yukarda saydığım parçalar motorun orjinal ve sorunsuz bir şekilde çalıştığı durumda yaşından ötürü kontrol edilip gerekiyorsa değiştirilecek parçalar. Motor bloğunun yılların verdiği yorgunlukla birlikte yaratabileceği ocak söndüren problemlerin yaşanmayacağını varsaydık bir de.
Bunları yapabilecek param ve zamanım var diyorsanız bence alınır, yoksa başınızı ağrıtmaya gerek yok bence.
Bahsettiğimiz motosiklet CBR 600 '' ar ar''
Neredeyse bedava fiyata 2014'ünü alabiliyordum tanıdıktan ufak hasar kayıtlı ama hasarın olmasının üstüne 3 yıldır kullanılan, sıkıntısız yani. Yine de almadım, niye alayım salak mıyım?
Bu makineleri, hele eskilerini almak için ya çok salak olmak lazım ya çok zengin ya da usta.
Çok zengin olan gitsin sıfırını alsın
Çok salak olan böyle makinelere binmesin, ölür
Buna binecek adam sanayide abisi kardeşi olan, istediğinde hurda makine, parça bulabilecek adam.
Ha desen ki eski enduro alacağım, sport touring alacağım başımın üstüne. Ben de öyle yapacağım çünkü. 2012 altı-600 üstü enduro alırım kenara para koyduğumda.
Ben yılda 15000 km yapıyorum sadece şehiriçinde. Adamlar 2005 model motosiklete 50.000'den yukarı yazmıyor. 3 kere blok açmış, gösterge sıfırlamış motorlar piyasadakilerin çoğu. Diğerleri koleksiyonluk zaten.
He böyle motosiklete göre konuşacaksak ben de sıralayayım sana.
2013te başladım motosiklete.
Ramzey qm250
Suzuki gs500
Honda pcx
Hyosung gt250
Suzuki inazuma
Suzuki bandit
Tekrar suzuki bandit
Tekrar Suzuki inazuma
Bmw f800st
Yamaha fz6
Yamaha r25
Bmw f800s
Yamaha xmax250
Ducati multistrada
Ktm duke 250
Bmw r1200gs adv
Ducati multistrada
Yamaha delight
Ducati scrambler
Bmw f800gt
Yamaha nmax
Triumph street triple
Tekrar pcx
Vespa 150gts
Ducati multistrada.
Bunlar sadece sahip olduklarım. Belgeli evraklı. Sahip olmayıp kullandığım da mv agusta bile vardır. Tecrübe bunlara sahip olmakla ölçülmez. Taksiciler en çok km yapanlar ama en berbat surenler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)