Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Farklı motor yağı / subap sesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Speedol 15w50 yağı koyduktan sonra subap sesi gelmeye başladı
    Önceden 10W40 motul 5100 vardı

    Marka bazında etkisi var mı bilemedim ama yağ numarasının yükselmesi ile subap sesi ilişkisi ne olabilir ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------

    Birde motor 10w40a göre soğukken çalışmıyor jikleyi açıp ısıtmam gerekiyor
    15w olmasından dolayı sanırsam ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Speedol 15w50 yağı koyduktan sonra subap sesi gelmeye başladı
    Önceden 10W40 motul 5100 vardı

    Marka bazında etkisi var mı bilemedim ama yağ numarasının yükselmesi ile subap sesi ilişkisi ne olabilir ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------

    Birde motor 10w40a göre soğukken çalışmıyor jikleyi açıp ısıtmam gerekiyor
    15w olmasından dolayı sanırsam ?
    Kalın yağ olduğu çin daha zor çalışır. sesin nedeni yağın kalitesiylede alakalı olabilir. Viskoziteyi değiştirmek yerine ben trafiğe çıkardığımdan beri 10w50 kullanıyorum yaz kış castrol yada motul 7100. Buarada ben apache rtr 150 için yazdım bunu. Motorunuz nedir?

  3. #3

    Üyelik
    23 Şubat 2020
    10w40 diyelim mesela.
    10 rakamı yağın soğuk iken vizkozitesidir. Yani ilk calistirmada ve ısınana kadarki akiskanligidir. Ne kadar düşük olursa o kadar iyidir. Her içten yanmalı motorda soğuk iken ilk çalıştırmada maksimum aşınma gerçekleşir.
    0w30, 5w40 vb yağ kullanmak motor ömrü acisindan daha sağlıklı olur.
    Zaten motor normal çalışma ısısına ulaşınca ilk rakam devre dışı kalır ve ikinci vizkozite değeri devreye girer. Yani soğuk iken 10 degerde akiskan olan yağ motor isindiktan sonra 40 değere gelerek kalınlaşır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------

    Örneğin sıfır km motosikletlerde artık genellikle 10w30 kullanın yazar kitapçıklarda.
    Hero xpulse Facebook sayfasını takip ediyorum. Gezici servis hizmeti veriyorlar ve ilk bakımda 10w30 kullanın yazan motosiklete 15w50 yağ koyuyorlar.
    Nerdeyse 2 katı kalın yağ kullandılar. Bu yüzden xpulse kullananlar erken kmlerde yağ eksiltme ile karşılaşacaklar 😁😁
    Sagopa K bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Anladım aslında diğer konumda yağ ile ilgili bilgi aldım

    Tvs apache rtr 150 motor

    Kalın yap tercihim yap eksiltmeden dolayı idi

    Ara tara hiç biterse bulamadım sonra olaylar farklı gelişti ve tavsiye üzerine speedol sentetik olan yağı aldım onunda 10 50 sini bulamadım

    Artık motora girdi bide bunu deneyelim bakalım eksiltme açısından ne olacak

    Teşekkür ediyorum daha sürmedim motoru bide sürüldükten sonra çekişte değişiklik var mı yazarım

  5. #5

    Üyelik
    23 Şubat 2020
    Bendede rtr 180 var sıfır olarak aldım. Şuanda 42000 kmdeyim. 3000 kmde bazen 4000 kmde yağ degisiyorum. Her 1000kmde kontrol ederim 100 150 ml ilave ediyorum şuanda 2 yağ degisimde bir yağ filtresi degisiyorum.
    50000 kmden sonra 10w50 kullanmaya başlayacağım ve tahminimce 80000 belki 100000 kmye kadar silindir piston beni götürecektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------

    Senin motorun aşırı eksiltiyor.
    Yağ eksilten motor kendini belli eder bence. Egzoz dumanından anlarsın en önemlisi zaten yanma odasına giriyorsa bujiden belli olur. Siyah isli bir halde olması gerekir bujinin.

  6. #6

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Biksici41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bendede rtr 180 var sıfır olarak aldım. Şuanda 42000 kmdeyim. 3000 kmde bazen 4000 kmde yağ degisiyorum. Her 1000kmde kontrol ederim 100 150 ml ilave ediyorum şuanda 2 yağ degisimde bir yağ filtresi degisiyorum.
    50000 kmden sonra 10w50 kullanmaya başlayacağım ve tahminimce 80000 belki 100000 kmye kadar silindir piston beni götürecektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------

    Senin motorun aşırı eksiltiyor.
    Yağ eksilten motor kendini belli eder bence. Egzoz dumanından anlarsın en önemlisi zaten yanma odasına giriyorsa bujiden belli olur. Siyah isli bir halde olması gerekir bujinin.
    Yani bugün tekrar baktım kitapçığa
    Kitapçık dediğim 2012 model için olan Portekizce oradan yararlanıyorum

    2014 model hyper edge diye herhangi bir kitapçık yıllardır bulamadım sanırım aynıdır

    Orada yağ için 20/50 yazıyor

    Araştırmama göre oradaki değer Türkiye için değilmiş bölge bölge değişiyor muş yağ numarası ve genelde kendi sayfasında 10/40 diyor herkes

    Benim kalın tercih etmemin sebebinide belirttim, herşey ateş pahası olduğu için motoruda açtıramıyorum zaten

    Egzosdan duman atma yok hava kutusunda aşırı bir yağ birikimide yok herhangi bir kaçakta yok

    Ama buji konusuna gelirsek buraya resim atmıştım normal dediler ustamda normal dedi

    Dediğiniz gibi islenme mevcut ama tırnaktan sonraki kısımlarda mevcut

    Yağ yakan buji için mi isli olur demek istediniz yoksa normal olan için mi

    Buji olayı aklıma takıldı yine bak şimdi

  7. #7

    Üyelik
    23 Şubat 2020
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani bugün tekrar baktım kitapçığa
    Kitapçık dediğim 2012 model için olan Portekizce oradan yararlanıyorum

    2014 model hyper edge diye herhangi bir kitapçık yıllardır bulamadım sanırım aynıdır

    Orada yağ için 20/50 yazıyor

    Araştırmama göre oradaki değer Türkiye için değilmiş bölge bölge değişiyor muş yağ numarası ve genelde kendi sayfasında 10/40 diyor herkes

    Benim kalın tercih etmemin sebebinide belirttim, herşey ateş pahası olduğu için motoruda açtıramıyorum zaten

    Egzosdan duman atma yok hava kutusunda aşırı bir yağ birikimide yok herhangi bir kaçakta yok

    Ama buji konusuna gelirsek buraya resim atmıştım normal dediler ustamda normal dedi

    Dediğiniz gibi islenme mevcut ama tırnaktan sonraki kısımlarda mevcut

    Yağ yakan buji için mi isli olur demek istediniz yoksa normal olan için mi

    Buji olayı aklıma takıldı yine bak şimdi
    Tvs apache hyper edge user manuel yada service manuel yazarak ara Google'da pdf dosyası olarak vardır mutlaka

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------

    YouTube a yağlı buji yaz oradan anlarsın
    omrozzn bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    13 Ekim 2021


    Buji bu durumda bu iyi oluyor sanırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------

    Bugün çevre yolunda gazladım yeni yağı koyduktan sonra çekişinde düşme yada artma gibi bir farklılık görmedim aynıydı

    Fakat fazla ısındı gibi geldi bana ve subaplardan bayağı çıt çıt ses geliyordu

    Düzenli çıt çıt sesinden ziyade arada farklı bir çıt sesi daha geliyordu sanki içerde bişi boşta gibi yada atlama yapar gibi içime sinmedi

    Aynı zamanda rölantide dengesizleşti

    Eski yağıma geri döneceğim sanırım

    Eski yağ motul 5100 10w40 idi yeni koyduğum Speedol 15w50 full sentetik

    Bu arada subaplarıda bir kontrol edicem

    Acaba kalın olduğu için yağlamayı mı yapamadı bir usta demişti fazla ısınır diye
    Sagopa K bunu beğendi.

  9. #9
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Çok uzatmaya veya örneklere gerek yok, Kalın yağ ve özellikle bir de kalitesiz bir yağ ise yağ basıncınızı düşürür, önceki yağın oluşturduğu daha kaliteli film tabakasını bozabilir, her zaman aynı yağdan devam edin. ayrıca speedol nedir kardeşim, inan ilk kez duyuyorum

  10. #10

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok uzatmaya veya örneklere gerek yok, Kalın yağ ve özellikle bir de kalitesiz bir yağ ise yağ basıncınızı düşürür, önceki yağın oluşturduğu daha kaliteli film tabakasını bozabilir, her zaman aynı yağdan devam edin. ayrıca speedol nedir kardeşim, inan ilk kez duyuyorum
    Valla bir gaflette bulunduk aldım mavi renkliydi

    Şimdi tekrar eski yağdan aldım mıknatıslı tapa siparişi verdim onu bekliyorum

    Koyduktan sonra da subapları kontrol edicem tekrar çünkü aşırı çıt sesi vardı dediğim gibi

    Şimdi merak ediyorum eski yağ illaki kalmıştır içinde tekrar eski yağı koyunca karışacak illaki

    Yağı bozar mı acaba diye araştırıyorum ama bişi bulamadım yağ filtresini de değiştirmedim tekrar 70 lira vermek istemiyorum gerçi 50 liraya almıştım 2 ay önce 20 liraydı :(

  11. #11
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla bir gaflette bulunduk aldım mavi renkliydi

    Şimdi tekrar eski yağdan aldım mıknatıslı tapa siparişi verdim onu bekliyorum

    Koyduktan sonra da subapları kontrol edicem tekrar çünkü aşırı çıt sesi vardı dediğim gibi

    Şimdi merak ediyorum eski yağ illaki kalmıştır içinde tekrar eski yağı koyunca karışacak illaki

    Yağı bozar mı acaba diye araştırıyorum ama bişi bulamadım yağ filtresini de değiştirmedim tekrar 70 lira vermek istemiyorum gerçi 50 liraya almıştım 2 ay önce 20 liraydı :(
    Yağ değişimi yaparken malesef bir miktar yağ kalıyor, kimi motosikletlerin tamir kitapçıklarında bloğu yarınca 300-400 milim yağ daha fazla koyulması tavsiye edilmektedir, vaktiniz varsa debriyaj kapağını komple sökün ve sağa doğru yatırın içindeki tüm yağ belli bir süre sonra atıcaktır, o kapağı sökmüşken hem yağ süzgecini kontrol eder durumunu gözlemlersiniz hemde temizlersiniz bunlardan ayrı olarak o kısımds bulunan diğer motor parçalarını kontrol edip temizliğini gerçekleştirebilirsiniz.

  12. #12

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ değişimi yaparken malesef bir miktar yağ kalıyor, kimi motosikletlerin tamir kitapçıklarında bloğu yarınca 300-400 milim yağ daha fazla koyulması tavsiye edilmektedir, vaktiniz varsa debriyaj kapağını komple sökün ve sağa doğru yatırın içindeki tüm yağ belli bir süre sonra atıcaktır, o kapağı sökmüşken hem yağ süzgecini kontrol eder durumunu gözlemlersiniz hemde temizlersiniz bunlardan ayrı olarak o kısımds bulunan diğer motor parçalarını kontrol edip temizliğini gerçekleştirebilirsiniz.
    Yağ süzgecine bloğu sökmeden dışardan erişelebiliyor küçük bir kapağı var hem sökmeye çekiniyorum şu torklu sıkma muhabbetinden (gerçi ustalar bam bam havalı ile sıkıyorlar ama) belki tam sıkamam dengesiz olur vs.

    süzgeci o değiştirdiğim yağ ile ilk defa kullandım bir seferlik onu dışarda bekletim bayağı yağı aktı ama tabiki kağıdın emdiği bir yağ var
    okadardan bir şey olur mu?
    neredeyse 48 saattir alt tapa açık şekilde motoru ileri geri sağa sola yatırarak bayağı bir akıttım yağını

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

    siz yağ süzgeci derken şeyi mi kastettiniz şu dar çukurların arasına giren yassı süzgeçleri

  13. #13
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ süzgecine bloğu sökmeden dışardan erişelebiliyor küçük bir kapağı var hem sökmeye çekiniyorum şu torklu sıkma muhabbetinden (gerçi ustalar bam bam havalı ile sıkıyorlar ama) belki tam sıkamam dengesiz olur vs.

    süzgeci o değiştirdiğim yağ ile ilk defa kullandım bir seferlik onu dışarda bekletim bayağı yağı aktı ama tabiki kağıdın emdiği bir yağ var
    okadardan bir şey olur mu?
    neredeyse 48 saattir alt tapa açık şekilde motoru ileri geri sağa sola yatırarak bayağı bir akıttım yağını

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

    siz yağ süzgeci derken şeyi mi kastettiniz şu dar çukurların arasına giren yassı süzgeçleri
    Ne kadar ileri geri sağ ve sola yatırsanız malesef belli bir miktar yine kalıyor, filtrede kalan yağ sorun olmayacaktır tabi çapak kir vb. yoksa, eğer vidaların torkundan eminseniz işaretler atarak sökün (ilk sıkılı haline daha sonra yivlerden ayrılma noktasına). Bahsetmiş olduğum yağ süzgeci aynı çay süzgeçleri gibi telli olanlar onlarda çoğu motosiklette bahsettiğim gibi bloğun içinde oluyor.
    omrozzn bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar ileri geri sağ ve sola yatırsanız malesef belli bir miktar yine kalıyor, filtrede kalan yağ sorun olmayacaktır tabi çapak kir vb. yoksa, eğer vidaların torkundan eminseniz işaretler atarak sökün (ilk sıkılı haline daha sonra yivlerden ayrılma noktasına). Bahsetmiş olduğum yağ süzgeci aynı çay süzgeçleri gibi telli olanlar onlarda çoğu motosiklette bahsettiğim gibi bloğun içinde oluyor.
    Anladım sökesim geldi şimdi siz deyince ama arada kaldım :D

    Diğer filtrede çok küçük bir iki toz kadar küçük var sıkıntı olmaz sanırım

    İçeride kalan yağın çok az miktarda olduğunu düşünüyorum yinede yeni yağa bi etki edermi acaba önemli derece de

    15w50 içerde kalan yağ, yeni koyacağım 10w40

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    40 ile 50 no arasında o derece bir fark olmaz , olsada daha kalın numara sesi keserdi , fark iki yağın arasındaki kaliteden kaynaklıdır , tavsiyem Castrol , Motul , Shell , Petrol Ofisi , Elf , Total , Petronas gibi argeye büyük bütçeler harcayan şirketlerden yağ alın , çalıştığım şirkette 44 tane gemide irili ufaklı 200 adet motor bulunmakta , isim vermek istemiyorum birkaç yerli firmanın ürünlerini denedik , Castrol ve f/p açısından da Petrol Ofisi'nden vazgeçmedik..
    omrozzn bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    40 ile 50 no arasında o derece bir fark olmaz , olsada daha kalın numara sesi keserdi , fark iki yağın arasındaki kaliteden kaynaklıdır , tavsiyem Castrol , Motul , Shell , Petrol Ofisi , Elf , Total , Petronas gibi argeye büyük bütçeler harcayan şirketlerden yağ alın , çalıştığım şirkette 44 tane gemide irili ufaklı 200 adet motor bulunmakta , isim vermek istemiyorum birkaç yerli firmanın ürünlerini denedik , Castrol ve f/p açısından da Petrol Ofisi'nden vazgeçmedik..
    Teşekkür ederim.
    Castrol hiç kullanmadım
    Uzun zamandır kullandığım Motul 5100 10w40 dan tekrar aldım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)