Uzun zamandır bakımı yapılmayan motora bakım ve temizlik olarak neler yapılabilir?
Reklamlar
-
Selamlar dostlarım falcon freedom 250 motosikletim var. Uzun zamandır bakım ve ağır bakım yapılmadı şimdi ise yağ tıpasına diş atılacağı için (motor yağ damlatıyor) tüm alt motoru ustam dağıtacak. Bende krizi fırsata çevirerek bu esnada bakım babında herşeyi yaptırmak istiyorum. Aklınıza gelen veya siz olsanız neler yaptırırdınız yardımcı olursanız sevinirimm. Rölanti ayarı subaplar bijonlar vs bu tarz şeyler.
Reklamlar
-
Motor yağ tapasından yağ damlatıyorsa belki sadece yağ tapa oringiyle masrafsızca bu işten kurtulabilirsiniz.
-
ne yazıkki tüm denemelerime rağmen yap tıpasının içinin çatlamış olduğunu gördükten sonra umutlarım söndü.
-
Yağ kaçırması berbat bir durum ama dünyanın sonu değil. Benim motor da ne zaman parketsem yere yağ atıyor, öyle bir yağ ki alt sakala bulaşıp oradan yere akıyor. 1000 km.de 300 ml gibi. Belli bir km.de belli bir yağ eksilme miktarını biliyorsanız yağ ekleyerek yola devam edebilirsiniz.
-
aslında ben tıpanın somununu açana kadar aynı durum bende de vardı ama tamir çabalarımdan sonra daha beter bir hale getirdim
-
-Fren kaliperlerini söküp (özellikle piston kısımlarını) temizleme,
-fren hidroliği değişimi,
-su soğutması varsa antifrizli soğutma suyu değişimi,
-zincir gerginlik ayarı, temizliği ve yağlaması
-uzun süre yattı ise aküyü söküp sarj etme,
-motorun üzerindeki tüm civataların tek tek sıkılık kontrolü, gevşeyen varsa söküp biraz locktite sürüp yeniden sıkma,
-gaz kolu boşluk ayarı,
-debriyaj kolu boşluk ayarı
-gaz teli debriyaj teli ve ayaklık vb hareketli bölgeleri wd-40 ile yağlama. (dikkat!! fren sistemi hariç!!!)
şimdilik aklıma gelenler bunlar...
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
-Fren kaliperlerini söküp (özellikle piston kısımlarını) temizleme,
-fren hidroliği değişimi,
-su soğutması varsa antifrizli soğutma suyu değişimi,
-zincir gerginlik ayarı, temizliği ve yağlaması
-uzun süre yattı ise aküyü söküp sarj etme,
-motorun üzerindeki tüm civataların tek tek sıkılık kontrolü, gevşeyen varsa söküp biraz locktite sürüp yeniden sıkma,
-gaz kolu boşluk ayarı,
-debriyaj kolu boşluk ayarı
-gaz teli debriyaj teli ve ayaklık vb hareketli bölgeleri wd-40 ile yağlama. (dikkat!! fren sistemi hariç!!!)
şimdilik aklıma gelenler bunlar...
alt motorun içn kısımı için başka tavsiyesi olanlar olursada süper olur
bu arada fren sistemi hariç yazman bilmeyen arkadaşlar için güzel olmuş diski wd40 layan bir arkadaşım olmuştu
-
freedom25 adlı üyeden alıntı
alt motorun içn kısımı için başka tavsiyesi olanlar olursada süper olur
bu arada fren sistemi hariç yazman bilmeyen arkadaşlar için güzel olmuş diski wd40 layan bir arkadaşım olmuştu
* Conta takımı alın, sıvı conta kullandırmadan motoru toplatın.
* Motor içinde santifruj filtre vardır. 3 civata sökülüp debriyaj tarafından içinin temizlenmesi sağlıklı olacaktır.
* Aynı şekilde motorun içinde bir de yağ süzgeci vardır. Onun sökülüp iyice temizlenip doğru şekilde yerine takıldığından (yuvarı ve filtre kenarları koniktir, ters takılmaması gerek) emin olun.
* Debriyajınızda kaçırma ibaresi vardıysa debriyaj balatalarını değiştirmenizde yarar var.
* Sağ ve sol kapak içindekiler dahil tüm rulmanların boşluklarını dikkatlice kontrol etmesini isteyin, gerekenlerin tamamını değiştirtin.
* Motor sökülmeden çnce çıkış milinin boşluğunu kontrol ettirtin. Boşluk fazlaysa gerekli kontrollerin yapılmasını isteyin ve bir grup şanzıman dişli değişimine kendinizi hazırlayın.
* Motorun orjinal tapasını kullanmak istediğinizi belirtin. Madem ki tamir yapılacak orjinal tapayı temin ederek ona göre tuva açtırılması önemlidir. Böylelikle orjinallik korunacağı gibi ileri dönemde farklı nedenlerle tapadan yağ kaçırmasının da önüne geçmiş olursunuz.
* Silindir, segman, piston üçlüsünü kontrol etmesini isteyin. Krank boşluğunu ise dikkatlice kontrol ettirtin.
* Supap ayarının yapıldığından emin olun.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
* Conta takımı alın, sıvı conta kullandırmadan motoru toplatın.
* Motor içinde santifruj filtre vardır. 3 civata sökülüp debriyaj tarafından içinin temizlenmesi sağlıklı olacaktır.
* Aynı şekilde motorun içinde bir de yağ süzgeci vardır. Onun sökülüp iyice temizlenip doğru şekilde yerine takıldığından (yuvarı ve filtre kenarları koniktir, ters takılmaması gerek) emin olun.
* Debriyajınızda kaçırma ibaresi vardıysa debriyaj balatalarını değiştirmenizde yarar var.
* Sağ ve sol kapak içindekiler dahil tüm rulmanların boşluklarını dikkatlice kontrol etmesini isteyin, gerekenlerin tamamını değiştirtin.
* Motor sökülmeden çnce çıkış milinin boşluğunu kontrol ettirtin. Boşluk fazlaysa gerekli kontrollerin yapılmasını isteyin ve bir grup şanzıman dişli değişimine kendinizi hazırlayın.
* Motorun orjinal tapasını kullanmak istediğinizi belirtin. Madem ki tamir yapılacak orjinal tapayı temin ederek ona göre tuva açtırılması önemlidir. Böylelikle orjinallik korunacağı gibi ileri dönemde farklı nedenlerle tapadan yağ kaçırmasının da önüne geçmiş olursunuz.
* Silindir, segman, piston üçlüsünü kontrol etmesini isteyin. Krank boşluğunu ise dikkatlice kontrol ettirtin.
* Supap ayarının yapıldığından emin olun.
internette falcon freedom 250 yağ stoperi diye bir parça gördüm acaba bu parça yağ boşaltırkenki somonu taktığımız parçamı?
https://www.orucmotor.com/falcon-yedek-parcalari-falcon-freedom-250-yedek-parca-motor-aksami-falcon-freedom-250-yag-stoperi-5678.aspx
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler