Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Uzun zamandır bakımı yapılmayan motora bakım ve temizlik olarak neler yapılabilir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    freedom25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2021
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250 (2017)
    Selamlar dostlarım falcon freedom 250 motosikletim var. Uzun zamandır bakım ve ağır bakım yapılmadı şimdi ise yağ tıpasına diş atılacağı için (motor yağ damlatıyor) tüm alt motoru ustam dağıtacak. Bende krizi fırsata çevirerek bu esnada bakım babında herşeyi yaptırmak istiyorum. Aklınıza gelen veya siz olsanız neler yaptırırdınız yardımcı olursanız sevinirimm. Rölanti ayarı subaplar bijonlar vs bu tarz şeyler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Motor yağ tapasından yağ damlatıyorsa belki sadece yağ tapa oringiyle masrafsızca bu işten kurtulabilirsiniz.

  3. #3
    freedom25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2021
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250 (2017)
    ne yazıkki tüm denemelerime rağmen yap tıpasının içinin çatlamış olduğunu gördükten sonra umutlarım söndü.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Yağ kaçırması berbat bir durum ama dünyanın sonu değil. Benim motor da ne zaman parketsem yere yağ atıyor, öyle bir yağ ki alt sakala bulaşıp oradan yere akıyor. 1000 km.de 300 ml gibi. Belli bir km.de belli bir yağ eksilme miktarını biliyorsanız yağ ekleyerek yola devam edebilirsiniz.

  5. #5
    freedom25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2021
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250 (2017)
    aslında ben tıpanın somununu açana kadar aynı durum bende de vardı ama tamir çabalarımdan sonra daha beter bir hale getirdim

  6. #6
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    -Fren kaliperlerini söküp (özellikle piston kısımlarını) temizleme,
    -fren hidroliği değişimi,
    -su soğutması varsa antifrizli soğutma suyu değişimi,
    -zincir gerginlik ayarı, temizliği ve yağlaması
    -uzun süre yattı ise aküyü söküp sarj etme,
    -motorun üzerindeki tüm civataların tek tek sıkılık kontrolü, gevşeyen varsa söküp biraz locktite sürüp yeniden sıkma,
    -gaz kolu boşluk ayarı,
    -debriyaj kolu boşluk ayarı
    -gaz teli debriyaj teli ve ayaklık vb hareketli bölgeleri wd-40 ile yağlama. (dikkat!! fren sistemi hariç!!!)

    şimdilik aklıma gelenler bunlar...
    Atincozkan bunu beğendi.

  7. #7
    freedom25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2021
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250 (2017)
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Fren kaliperlerini söküp (özellikle piston kısımlarını) temizleme,
    -fren hidroliği değişimi,
    -su soğutması varsa antifrizli soğutma suyu değişimi,
    -zincir gerginlik ayarı, temizliği ve yağlaması
    -uzun süre yattı ise aküyü söküp sarj etme,
    -motorun üzerindeki tüm civataların tek tek sıkılık kontrolü, gevşeyen varsa söküp biraz locktite sürüp yeniden sıkma,
    -gaz kolu boşluk ayarı,
    -debriyaj kolu boşluk ayarı
    -gaz teli debriyaj teli ve ayaklık vb hareketli bölgeleri wd-40 ile yağlama. (dikkat!! fren sistemi hariç!!!)

    şimdilik aklıma gelenler bunlar...
    alt motorun içn kısımı için başka tavsiyesi olanlar olursada süper olur
    bu arada fren sistemi hariç yazman bilmeyen arkadaşlar için güzel olmuş diski wd40 layan bir arkadaşım olmuştu

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı freedom25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alt motorun içn kısımı için başka tavsiyesi olanlar olursada süper olur
    bu arada fren sistemi hariç yazman bilmeyen arkadaşlar için güzel olmuş diski wd40 layan bir arkadaşım olmuştu
    * Conta takımı alın, sıvı conta kullandırmadan motoru toplatın.

    * Motor içinde santifruj filtre vardır. 3 civata sökülüp debriyaj tarafından içinin temizlenmesi sağlıklı olacaktır.

    * Aynı şekilde motorun içinde bir de yağ süzgeci vardır. Onun sökülüp iyice temizlenip doğru şekilde yerine takıldığından (yuvarı ve filtre kenarları koniktir, ters takılmaması gerek) emin olun.

    * Debriyajınızda kaçırma ibaresi vardıysa debriyaj balatalarını değiştirmenizde yarar var.

    * Sağ ve sol kapak içindekiler dahil tüm rulmanların boşluklarını dikkatlice kontrol etmesini isteyin, gerekenlerin tamamını değiştirtin.

    * Motor sökülmeden çnce çıkış milinin boşluğunu kontrol ettirtin. Boşluk fazlaysa gerekli kontrollerin yapılmasını isteyin ve bir grup şanzıman dişli değişimine kendinizi hazırlayın.

    * Motorun orjinal tapasını kullanmak istediğinizi belirtin. Madem ki tamir yapılacak orjinal tapayı temin ederek ona göre tuva açtırılması önemlidir. Böylelikle orjinallik korunacağı gibi ileri dönemde farklı nedenlerle tapadan yağ kaçırmasının da önüne geçmiş olursunuz.

    * Silindir, segman, piston üçlüsünü kontrol etmesini isteyin. Krank boşluğunu ise dikkatlice kontrol ettirtin.

    * Supap ayarının yapıldığından emin olun.
    tommygun bunu beğendi.

  9. #9
    freedom25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2021
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250 (2017)
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    * Conta takımı alın, sıvı conta kullandırmadan motoru toplatın.

    * Motor içinde santifruj filtre vardır. 3 civata sökülüp debriyaj tarafından içinin temizlenmesi sağlıklı olacaktır.

    * Aynı şekilde motorun içinde bir de yağ süzgeci vardır. Onun sökülüp iyice temizlenip doğru şekilde yerine takıldığından (yuvarı ve filtre kenarları koniktir, ters takılmaması gerek) emin olun.

    * Debriyajınızda kaçırma ibaresi vardıysa debriyaj balatalarını değiştirmenizde yarar var.

    * Sağ ve sol kapak içindekiler dahil tüm rulmanların boşluklarını dikkatlice kontrol etmesini isteyin, gerekenlerin tamamını değiştirtin.

    * Motor sökülmeden çnce çıkış milinin boşluğunu kontrol ettirtin. Boşluk fazlaysa gerekli kontrollerin yapılmasını isteyin ve bir grup şanzıman dişli değişimine kendinizi hazırlayın.

    * Motorun orjinal tapasını kullanmak istediğinizi belirtin. Madem ki tamir yapılacak orjinal tapayı temin ederek ona göre tuva açtırılması önemlidir. Böylelikle orjinallik korunacağı gibi ileri dönemde farklı nedenlerle tapadan yağ kaçırmasının da önüne geçmiş olursunuz.

    * Silindir, segman, piston üçlüsünü kontrol etmesini isteyin. Krank boşluğunu ise dikkatlice kontrol ettirtin.

    * Supap ayarının yapıldığından emin olun.
    internette falcon freedom 250 yağ stoperi diye bir parça gördüm acaba bu parça yağ boşaltırkenki somonu taktığımız parçamı?
    https://www.orucmotor.com/falcon-yedek-parcalari-falcon-freedom-250-yedek-parca-motor-aksami-falcon-freedom-250-yag-stoperi-5678.aspx


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler