Paylaşımlara baktığımda yıllar önce de paylaşımlarını takip ettiğim kişiler hep 600'lük büyük motorlar edinmiş. Bu konuda yatay bir seyir izleyen tek motorcu benim galiba.. Bu işin doğasında mı var cc yükseltmek acaba?
Paylaşımlara baktığımda yıllar önce de paylaşımlarını takip ettiğim kişiler hep 600'lük büyük motorlar edinmiş. Bu konuda yatay bir seyir izleyen tek motorcu benim galiba.. Bu işin doğasında mı var cc yükseltmek acaba?
Çok da kafaya takmaya gerek yok buna. Eminim bu senin sorunun değil. Çevresel şartlar böyle olduruyor. Benim bu siteye üye olduğum tarihin üzerinden yaklaşık 16 sene geçmiş. Şimdi ki duruma ve de gidişata bakarsan değil 250'lik 125'lik bir motosiklet bile almak hayal oldu. Sen benden iyi durumdasın istikrarlı bir şekilde 2 tekere devam
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
İnsan sevdiği şeyi yapmalı. Her insan kendini geliştirmek daha yukarı çıkmak uzaya gitmek zorunda değil.
Artık kelim ve motorum yok
Ben 0 km almıştım 3550 liraya. Bobber yapıp satmıştım. işin acı tarafı ben muhtemelen TR de motorunu bobber yapan ilk kişilerden birisiydim. O zamanlar bana çok gülmüşlerdi motoru *iç ettiğim için. Şimdi dolu dolu para harcıyorlar bobber yapmak için .
Bazen insanın ruhu da gözü de gönlü de doymuyor. Denk getirdi mi de imkanları zorluyor.
Ben 6 sene önce 150 cc tek silindir Çinliyle başladım, mükemmel motordu, bana yetiyordu. Bir gün Dominar test ettim,gücüne hayran oldum. O hafta motoru ilana koydum, Domi alamadım ama 250 cc tek silindir daha kuvvetli bir motor aldım. 250 cc süperdi, çok memnundum, tam benlikti. Bir gün aynı haftasonu Caponord 1200 Rally ve Cb650F denedim, 250 cc motordan soğudum. O hafta ilana koydum. Şu an 650 cc çift silindir eski de olsa gücü kuvveti yerinde bir motor kullanıyorum. Çok memnunum, her yola geliyor ama bir kaç ay önce hayvan gibi hızlı giden bir Ktm ile kapışıp patates oldum, bir de Yamaha Mt Tour'da Tracer 9 Gt sürdüm, haliyle yine arayışlara geçtim. Allah'tan iğneden ipliğe, benzine mazota zam geldi de "hacım çok pahalı" diyerek dizginliyorum kendimi.
Motosiklet, genele vurursak ulaşımdan ziyade keyif icin kullanılan bir vasıta oldugundan; haliyle hep daha fazla nasıl keyif alabilirim e bakıyor insan. Daha hızlı , daha gürültülü , daha konforlu vs vs..
Maddi gucunuz olmasa da bırakmak istemiyorsunuz daha büyügünün bir gün gelecegi hayaliyle .. Aidiyet duygusu da var tabii ..
Lafın kısası, bindiginiz seyden keyif alıyorsanız dert edecek birşey degil.
2005 yılında 3.300 liraya almıştım 2013 senesinde bir arkadaşımın ısrarı ile (9bin km ve hatasız) olan motosikletimi 2.700 liraya satmıştım demek ki o zamanlar aradan 8 sene geçmesine rağmen aldığımız fiyatın altına satma günleriymiş.
Mct bobber olurken etimiz kesilmiş gibi hissetmiştik ama şimdi gözümüz bu akıma alıştı
aradan 16 sene geçmiş zaman acımasız bizde başımızın üzerinde kalan bir kaç teli korumaya çalışıyoruz
saygılar sevgiler
2010 YILINDA cub motor aldım sonra ybr son cbf sonra nc tenere spacy nc 750 şimdi hem afrika hemde cub var
en keyifli gezileri ybr nc 700 ve tenere ile yaptım
imkanlar el vermese ybr alırım ömür boyu kullanırım tenere yi 4 yıl kullandım keşke sıfır km alsaydım o zaman paramda vardı piyasada sıfır km tenere de vardı gerçekten katır gibi her yolun motosikleti ve 30 yıl kullansam neden gidip afrika veya gs 1200 almadım diye düşünmezdim sonuçta benim kullanım amacıma uyan çok yönlü bir motosiklet
yeni 2 teker olsun çamurdan olsun 2 teker mutluluktur gerisi teferruat
vakti zamanın da, büyük motosikleti olan abilerimizin takıldıgı cafeye gider. küçük motorumuzu en arkaya parkederek onların motosikletlerine imrenerek hayranlıkla bakar, büyük cc muhabbeti yapardık o abilerimizle. velhasılı hayal kurmak iyidir insanı gaza getirir mücadeleci olmasını sağlar. o abiler halen hayatımda hepsiyle arkadaşlıgımız dostlugumuz devam etti sürdü.
lakin maalesef bahsettiğim bu abilerimin hepsi motoru bıraktı yada binmeye vakit bulamıyor. aralarında bir ben kaldım motosiklete devam eden ve aktif kullanan yani şimdi burda amaç kendimi övmek değil ama biraz öyle olacak gibi. bu abilerimizin yanına her gittiğim de farklı motorlarla gidiyorum bu işin artık ticaretini yaptıgımdan dolayı şimdi ise kendileri zamanın da benim onların motosikletlerine baktıgım gibi, benim motosikletlerime bakıyorlar ve gülüyoruz
nereden nereye, allah gayret edip hakedip isteyen herkese gönlündeki motosikleti nasib etsin.
650 lik kawasaki kullanırken üçüz bebeklerim olması ile birlikte satıp 110 cc yamaha cup aldım. Maddi yada manevi farketmez, insanın öncelikleri değişebilir. cc yükseltmedim aksine cc düşürdüm ama cup ile çok mutluyum. Güç dediğin şey bir statü göstergesi değildir arkadaşım.
Spesifik bir kaç motoru saymazsak "big bike" denilen motorlar 600cc'den itibaren karşımıza çıkıyor. Bu yüzden bir çok insan mümkün olan sürede bu sınıflarda bir motor edinmek istiyor. Zorunluluk mu, asla değil.
Şimdi şu var, krizlerden çok etkilenmeyen bir işi ve güzel geliri olan kişiler hariç son 3 yılda çoğumuz yerinde saydı, hatta fakirleştik, pek farkında değiliz. Özellikle son 3 yılda öyle hızlı fakirleştik ki anlatamam. Birde bu fakirleşmeyi aşırı hızlı kabullendik. Yahu en basitinden sıfır bir daire almak istesen kıçı kırık 2+1 ler 600-700 bin tl den başlıyor artık.
Çok iyi hatırlıyorum bundan 3-4 yıl önce 200-250 bin bandına almayanı dövüyorlardı.
Araba desen yine öyle. Orta segment 2. el düşük km bir araba 3 yıl önce 70-80 bin tl ye çok rahat alınabiliyordu. Şimdi aynı arabaların 2. elde daha yüksek kmsi 350-450 bin tl civarına satılıyor.
Gelelim motosiklete, 3-4 yıl önce 2. el orta sınıf tertemiz 600cc-750cc bir motor 30-50 bin tl bandına rahat alınıyordu. Şimdi aynı motorlar olmuş 150-200 bin tl. Kimin kazancı son 3 yılda 3-4 kat arttı ki?
Zamanında az birikim yapıp yada krediyle bir şekil mal-mülk-araç sahibi olanlar bir şekilde yırttı. Geri kalan kesim ise hayallerinden git gide uzaklaşıyor.
Kendime bakıyorum, zamanında arabamı ve motorumu almamış olsam günümüz fiyatlarıyla kolay kolay alamazdım sanırım.
Biraz uzun yazdım kusura bakmayın içimi dökeyim dedim.
Şunu da unutmamak lazım, en iyi motor sahip olduğunuz motordur. Varsın küçük cc olsun, sizin olsun yeter ki. Sıkmayın canınızı, 150cc de 600cc de 1000cc de sonuçta aynı yolda gidiyor, siz sürmekten keyif almaya bakın, gerisi bir şekilde hallolur
valla her motor aldığımda şunda bir güzelce biniyim 3 sene vs 20bin km kullanır satarım yada borcunu ödeyip satar üstüne koyar alırım diye yıllardır hesabını yaparım.bu hesap bu ülkede hiç bir zaman tutmuyor tutamıyor tutmadı.hedefin var ise bu hedef üzerinde şahsen zorla sürüklendim.r25 aldığımda 10bin tl koysaydım mt07 alabiliyordum 0km ama almadım gerek duymadım acele etmedim.mt07 alırken 15bin tl koysaydım 0km mt09 alabiliyordum almadım gerek duymadım acele etmedim.ne kadar acele etmediysem o kadar al sata zorlandım.malların arasındaki fark 10 15 20 30 40 60 80bin tl olarak koşturmaya açılmaya başlayınca lan diyorsun keşke açgözlülük edeydim bunu alaydım dedim.yine hesapta bile yokken kasım ayında motor aldım.aradaki fark bana makul gelmişti '40bin tl' şu an yine lan mt10 bile alırmışım şu fiyat listesinde bile diyorum.kasımda 90bin tlye mt07 sattım şu an 2. eli 140 bin tl ben zaten 140a mt09 aldı 0km ?? bu kadar uçaçağını bilebilirmiydim tabiki hayır
2018 de şu anki motorumu aldım. Dedim ileride NC700 alırım bir hayalim vardı. Şu anda motoru satsam mı satmasam mı diye düşünüyorum artık cc yükseltmeyi geçtim cc yok etmeyi düşünüyorum
Şu anki ekonomide yerinde saymak olarak düşünme.
600 cc genc motor almak bu devirde büyük lüks.
Benim motoru bırak büyültmeyi düşünmek, bakımları geldiğinde bile ne yapacagimi şaşırıyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)